וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתחו לו הצ'אקות: המספרים של העונה ב-NBA

אסף רביץ

26.2.2013 / 11:37

כשלברון קולע פחות מ-50% רק ב-8 משחקים מ-54 העונה, ברור מי מלך ה-NBA. וגם: המוסר הבכיר בליגה הוא אלמוני מניו אורלינס

8: האם נשאר נתון המעיד על היעילות של לברון ג'יימס שעדיין מסוגל להדהים אותנו? חשבתי שלא. אפילו חודש שתיכף נגמר והוא קולע בו ב-64.4 אחוזים מהשדה כבר נלקח כמובן מאליו. עד ששמתי לב לנתון הבא - מאז תחילת העונה היו רק 8 משחקים בהם הוא ירד מ-50 אחוזים מהשדה. הוא שיחק 54 משחקים, זרק 18.2 פעמים לסל במשחק כולל 3.4 שלשות, וב-46 מהם קלע לפחות חצי מהזריקות (רק בשלושה משחקים זה היה בול 50, בשאר יותר). זאת כבר לא רק תקופה טובה, זה פשוט מה שהוא הפך להיות. על הנתון הזה באמת צריך לתהות אם מישהו אי פעם עשה דברים כאלה.

לברון ג'יימס שחקן מיאמי היט. AP
64.4 אחוז מהשדה? אלמנטרי. לברון ג'יימס/AP

49.5: החודש הפסיכי של לברון הקפיץ גם את הסטטיסטיקה הקבוצתית של מיאמי. לאחר שבמדור הקודם היללתי את התקפת אוקלהומה סיטי, מסתבר שמיאמי הצליחה להיות טובה יותר. 49.5 זה האחוז הקבוצתי מהשדה, אחוז שמאפשר להיט להיצמד ל-OKC בנתוני ה-True Shooting עם 58.4 מול 58.5 של הדוראנטים ולעקוף אותם ביעילות התקפית בזכות 110.6 נקודות ל-100 פוזשנים לעומת 110.2 של הת'אנדר. כל המספרים האלה של שתי הקבוצות הם מספרי שיא של השנים האחרונות, שרק פיניקס של נאש וד'אנטוני עמדה בסטנדרטים שלהם.

55: לברון לא לבד, גם למערב יש שחקן מסוג "אני לא מאמין שאלה אחוזי הקליעה שלו. רגע, אני צריך לבדוק שוב שאני מסתכל על המספרים הנכונים". מדובר, כמובן, בטוני פרקר, שעם ההיעדרות והירידה הקלה ביכולת של טים דאנקן הפך לאחרונה רשמית למועמד של הספרס ל-MVP. הנתון המרשים ביותר של הפוינט גארד הצרפתי הוא שהוא בדרך לסגור חודש שלישי ברציפות עם ממוצע של יותר מ-55 אחוזים מהשדה. אני מרגיש צורך להדגיש שהמשפט הקודם כלל את המילים פוינט גארד. אלה לא מספרים הגיוניים בשום אופן. אליהם הוא מוסיף בשלושת החודשים האלה גם כמות מרשימה של הליכות לקו העונשין ב-84.4 אחוזים ו-7.8 אסיסטים.

טוני פארקר שחקן סן אנטוניו ספרס. AP
גיבור-על. פארקר/AP

7: אי אפשר להתייחס לפרקר מחוץ להקשר, צריך להגיד משהו גם על סן אנטוניו. השאלה היא מה, לא חסרות אופציות לבחור מהן. אפשר לדבר על כך שלקבוצה עם המאזן הטוב בליגה ועם 77.6 אחוזי הצלחה נשארו רק 7 משחקי חוץ עד סוף העונה. בבית היא תשחק 17 פעמים ושם המאזן שלה הוא 22:2. במילים אחרות - קשה לראות מצב בו הספרס מאבדים את המאזן הטוב בליגה. אפשר להחמיא להם על 7 ניצחונות במסע של 9 משחקי חוץ רצופים שהם בדיוק סיימו, זה קרה למרות שדאנקן החמיץ 4 מהמשחקים האלה ופרקר 2. ואפשר פשוט לרשום את השורה של דני גרין בפברואר: 15.8 נקודות ב-52 אחוזים מהשדה, 3.6 שלשות למשחק ב-51.4 אחוזים, 88.9 אחוזים מהקו, 3.1 ריבאונדים, 2.5 אסיסטים, 1.4 איבודים, 1.8 חטיפות ו-0.9 גגות. לא רע.

2: הנפילה של הניקס הובילה לכך שלמזרח יש שם חדש במקום השני - אינדיאנה. לכבוד החזרה של דני גריינג'ר, החברים שלו סידרו לו עמדת זינוק מצוינת. לניו יורקרים עדיין הפסד אחד פחות, אבל בגלל עודף משחקים של הפייסרס אחוזי ההצלחה שלהם טובים יותר. אינדיאנה ממשיכה לעשות את זה בזכות ההגנה, שנשארת הטובה בליגה בפער עצום, ונעזרת בכך שהקבוצה של פרנק ווגל היא גם קבוצת הריבאונד הטובה בליגה - היא לוקחת 52.7 אחוזים מהריבאונדים במשחקים שלה. והניקס? כרמלו לא ממש כשיר ולא פוגע, קיד נופל מהרגליים, ההגנה מקרטעת. כדאי שישימו לב שם שהמקום השישי נמצא במרחק של פחות משלושה משחקים.

פול ג'ורג', אינדיאנה פייסרס, מול ניו יורק ניקס. רויטרס
אלה שעולים מול אלה שיורדים. פול ג'ורג' מאינדיאנה מול שחקני הניקס/רויטרס

7 מ-9: נתוני הריבאונד של אינדיאנה גרמו לי לבדוק עד כמה באמת מדובר בנתון חשוב. אז הנה הממצאים - מבין 9 הקבוצות שסיימו את העונה כקבוצות הריבאונד הטובות בליגה ב-8 השנים האחרונות (באחת השנים היה תיקו בפסגה), 7 סיימו את העונה עם יותר מ-50 ניצחונות. מומחי הסטטיסטיקה יוצרים מדדים מאוד מורכבים בניסיון לנבא הצלחה, אך אחד המדדים הפשוטים ביותר מתברר כאחד המנבאים הטובים ביותר שניתם למצוא. זאת דוגמא מצוינת לכך שההצלחה נמצאת בדברים הקטנים. הפייסרס, אגב, בקצב הנכון להפוך את זה ל-8 מ-10.

9.5: בזמן שרונדו וה-11.1 אסיסטים שלו למשחק מושבתים, המוסר הבכיר ב-NBA כרגע הוא לא אחר מאשר גריוויס ואסקז. הוונצואליאני של ניו אורלינס מחלק 9.5 סוכריות למשחק ומקדים בעשירית את כריס פול. עד כמה הנתון הזה מרשים? הנה רשימת השחקנים שסיימו לפחות עונה אחת עם יותר מ-9 אסיסטים בשמונה השנים האחרונות - רונדו, פול, קיד, נאש ודרון וויליאמס. זהו. הפציעה של רונדו וההיעדרויות הממושכות של פול הופכות את ואסקז, שלא החמיץ משחק עד כה העונה, למוביל בבטחה בכמות המצטברת של האסיסטים העונה. זה אחד מהנתונים שנכנסים לרשימות, כך שאם לא יהיו תקלות ואסקז האלמוני נמצא בדרך הבטוחה לספרי ההיסטוריה של ה-NBA.

גארד ניו אורלינס הורנטס גריוויס ואסקז. AP
רונדו, פול, קיד, נאש, דרון וויליאמס ו...ואסקז? בקצב הזה - כן, ואסקז/AP

4.09:1: נדמה שהשנה יש יותר קבוצות עם חלוקה ברורה בין סופרסטארים לרול פליירס, כאשר אחד מהתפקידים המוכרים ביותר הוא מומחה השלשות. מסתובבים בליגה לא מעט שחקנים שהדבר היחיד שהם עושים בהתקפה הוא לזרוק שלשות, ונדמה שהשנה הם אין להם כוונה להתנצל. קרלוס דלפינו היה פעם שחקן יחסית מגוון, השנה הוא זורק 6.4 פעמים מחוץ לקשת ומוסיף רק 2.8 זריקות ל-2 נקודות ו-0.6 ביקורים בקו העונשין. קייל קורבר תמיד נחשב למומחה שלשות, אבל רוב הקריירה חילק שווה בשווה זריקות ל-3 ול-2. השנה? 6 יידויים מחוץ לקשת, 2.4 מתוכה. אלה השניים שזורקים הכי הרבה מבין מומחי השלשות, אבל אם יוצרים מדד של זריקות משלוש ביחס לזריקות משתיים ועונשין, מתברר שמומחה השלשות האולטימטיבי הוא שיין באטייה שזוכה ליחס של 4.09 שלשות על כל זריקה ל-2 או זריקת עונשין (4.5 שלשות, 0.6 זריקות ל-2, 0.5 עונשין). ולאחרונה הוא אפילו קולע את השלשות האלה.

אוקלהומה סיטי ת'אנדר החתימה את דרק פישר

הלייקרס הפסידו בדנבר, בוסטון ניצחה ביוטה

איך הווארד מסביר את האחוז האיום שלו מהקו?

הסיבה להידרדרות ביכולת של ג'ייסון קיד

אזור ה-NBA בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully