וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילד נופל מהרגליים: הסיבה להידרדרות ביכולת של ג'ייסון קיד

אליאב נבנצל, ניו יורק

25.2.2013 / 21:20

קיד הגיע לניקס כדי לשייף את פלטון ולתת ניסיון, ומצא עצמו עם הלשון בחוץ כרכז ראשון. ניו יורק לא מאשימה אותו בחריקות, אך יודעת שזה לא יספיק בפלייאוף

שבוע לפני הדד-ליין להעברות שחקנים בNBA, בניו יורק ניקס חיפשו בקדחתנות אחרי פוינט גארד שישפר את סיכויי הקבוצה, ולו במעט, להגיע לפחות לגמר במזרח (אף אחד בליגה לא מדבר כרגע על לנצח את לברון). התבוסה המשפילה נגד אינדיאנה בחוץ, אולי האיום הכי גדול על המקום השני במזרח, רק הגביר את טירוף המערכות.

נראה שכולם מנסים לענות על אותה שאלה: איך יכול להיות שקבוצה שהביאה בקיץ שלושה רכזים, ועוד קיבלה חזרה מפציעה חצי רכז נוסף, נראית חסרת אונים לגמרי בכל הקשור לניהול משחק? נראה שהתשובה נמצאת אצל איש אחד, ולא צעיר במיוחד. בעוד פחות מחודש, ב-23 למרץ, גייסון קיד יחליף קידומת ויחגוג כנראה באחת מהמסעדות המשובחות בניו יורק את יום הולדתו ה-40.

ריימונד פלטון, ג'ייסון קיד שחקני ניו יורק ניקס. AP
הגיע לחנוך מהספסל אבל הפציעות שינו את התכנית. קיד ופלטון/AP

קיד, הבחירה השנייה בדראפט המזעזע של 94' (גלן "חוזה רוקי מופרך" רובינסון נבחר ראשון) ומקום שני בחלוקת סוכריות בתולדות הליגה, עזב בקיץ האחרון את דאלאס מאבריקס אחרי אליפות מתוקה וחתם בניו יורק לשלוש שנים תמורת 9 מיליון דולר. לא צחוק לשחקן בגילו, שעתיד לסיים את החוזה הנוכחי בגיל 42. בחודשיים הראשונים נראה היה שהניקס עשו את הבחירה הנכונה: קיד הצליח לסחוב כל משחק 28 דקות שלמות ומסר יותר מ-4 אסיסטים בממוצע למשחק, כמו גם 2 חטיפות ופחות מאיבוד למשחק, מה שהציב אותו בטופ 5 בליגה ביחס אס'\איב'.

אבל הסיבה העיקרית להבאת קיד, הייתה לצורך הדרכה של רכז העתיד של הניקס. כשג'ייסון קיד הוא המורה שלך, הסיכויים להפוך לרכז-על משתפרים משמעותית. ריימונד פלטון פתח את העונה מצוין, והצליח להשכיח מהמבקרים שהוא בכלל נשלח החוצה מהניקס כשלא הצליח לספק את הסחורה. במשחק חג המולד נגד הלייקרס פלטון נפצע והושבת למשך למעלה מחודש, שם, לדעת רוב הפרשנים התחילה ההידרדרות.

סטיבן איי סמית', מבכירי פרשני הNBA הצביע על הבעיה: "כרמלו הוא לא כריס פול, לא ראסל ווסטברוק ולא טוני פארקר. הוא לא פוינט גארד ואין לו שום עניין להיות פוינט-פורוורד". כשפלטון לא זמין, כרמלו מוסב בכוח לתפקיד הפוינט גארד, וזה פשוט לא עובד. או כמו שטייסון צ'נדלר אמר: "אנחנו זקוקים לפוינט גארד שלנו, אנחנו זקוקים לו נואשות".

כשפלטון הושבת, המעמסה על עמדת הפוינט הזקנה של הניקס הייתה גדולה מדי. המחליף הראשון של פלטון, פריג'יוני, הוא רוקי ארגנטינאי בן 35 עם רגליים כבדות כמעט כמו המבטא הספרדי שלו. בחודש דצמבר קיד שיחק בממוצע 33 דקות. בינואר היו לו 6 משחקים של 31 דקות או יותר ובסוף החודש הוא כבר הותש, נפצע, וישב בשני המשחקים האחרונים בחוץ. פריג'יוני שיחק מספר שיא של 19 דקות בינואר, והקבוצה נזקקה למשחק נגד אורלנדו כדי לסיים את החודש במאזן חיובי. או כמו שתיאר את זה וודסון: קיד ופריג'יוני עושים עבודה מעולה, אבל אנחנו חייבים לקבל את פלטון חזרה. הוא הובא לכאן כדי להיות שחקן פותח, וכשהוא בחוץ אני חייב לתת לקיד יותר מ-30 דקות והוא פשוט לא מסוגל"

כרמלו אנתוני שחקן ניו יורק ניקס עם מייק וודסון. henny ray abrams, AP
כשפלטון לא זמין, כרמלו מוסב בכוח לתפקיד הפוינט גארד, וזה פשוט לא עובד. כרמלו אנתוני עם מייק וודסון/AP, henny ray abrams

בחודש האחרון הרכז הוותיק בעיקר מלכלך את הפרקט, וכשהלחץ עולה, המון אצבעות מופנות לכיוונו. לאחר תקופה בה הילד קלע ב-19% מהשדה ו-16% לשלוש, מייק וודסון אמר לאיאן ביגלי מ-ESPN ניו יורק כי קיד יהיה חייב ל"כייל" את עצמו מחדש במהלך פגרת האולסטאר, ולא פסל אפשרות להחזיר את רוני ברואר על חשבונו לחמישייה (לא פחות ממעליב. בינתיים רוני ברואר נשלח בטרייד אז קיד יכול לנשום לרווחה). לשם השוואה, בחודשיים הראשונים קיד קלע 52% מהשלוש והוליך את הליגה בין הרכזים. במהלך החודשיים האחרונים הקבוצה הצליחה ליפול עד למקום ה-29 בממוצע אסיסטים למשחק, כשהיא מקדימה רק את האימפריה בהתהוות של הבובקאטס (ותרשמו לכם את קמבה ווקר בתור השחקן המשתפר של השנה). זה אומר ניקס פחות קבוצתיים, פחות יעילים ופחות מהנים.

כל תקשורת הכדורסל שעוסקת בניקס, בראיונות עם וודסון, לפני ואחרי משחקים - כולם מנסים להבין מה חורק בקבוצה שהובילה את הליגה ברוב הפרמטרים ההתקפיים. פעם זה ה-second unit, פעם זה ג'יי אר סמית, אחוזי הקליעה המידרדרים של כרמלו, ניסיון להעביר בטרייד את אימן שאמפרט, יו ניים איט - לא משעמם לרגע בסיר הלחץ שמבעבע תמידית בגארדן. הדיון האחרון בפורום האוהדים של הניקס UltimateKnicks, עוסק באפשרות שג'ייסון קיד ייכנס או לא ייכנס להיכל התהילה במועמדות הראשונה והאם ריימונד פלטון יצליח לסחוב את הקבוצה על הגב בשלוש השנים שנותרו לו בחוזה. על קיד אף אחד לא מצביע כבעיה בעיקר בגלל הגיל והעובדה שהוא הובא בעיקר כדי לתת ניסיון, אבל הקולות שנשמעים לכיוונו של פלטון חד משמעיים והוא יהיה חייב להעלות את התפוקה ובעיקר לקלוע זריקות פנויות מהטווחים הבינוניים. אם פלטון רוצה לשרוד בעיר הכי מלחיצה שיש, הוא חייב To step up וכמה שיותר מהר.

בראיונות פוסט-גיים האחרונים, וודסון נשמע לחוץ וענה לשאלות הכתבים שהופנו אליו בחוסר סבלנות שגבל בכעס. נראה כי משהו לא טוב עובר על הקבוצה, ומי שחשב שהפתרון יבוא בדמות טרייד שיטרוף את הקלפים במזרח, התבדה.

אתמול התבשרו אוהדי הקבוצה כי ככל הנראה "יזכו" לחזות באיחוד היסטורי: הסיכום עם קניון מרטין קרוב מאוד ונראה כי יחבור לג'ייסון קיד בפעם הראשונה מאז ימי ניו ג'רזי העליזים. האם זה מה שיעזור לניקס לצאת מהתקופה הקשה? בכניסה לשליש האחרון של העונה, כשמאבקי הפלייאוף כבר נראים באופק, נראה שהניקס זקוקים לרכז הוותיק יותר מתמיד.

הניקס קטעו את רצף ההפסדים בניצחון על פילדלפיה
אזור ה-NBA בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully