וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני חשודים בהצתה במתחם בית וגן נעצרו, אחד הודה ושחזר

19.2.2013 / 14:00

משטרת ירושלים הודיעה שמתן נבון, צעיר מדרום הארץ המשתייך לארגון לה פמיליה, הודה במעשה וקשר אליו אדם נוסף שנעצר גם הוא. מפקד המחוז: ”צפויים עוד מעצרים”. מפקד מרחב מוריה: ”לה פמיליה הוא שנושא את דגל הגזענות”

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

שבוע וחצי אחרי ההצתה במשרדי בית"ר ירושלים במתחם האימונים בבית וגן, קיימה היום (שלישי) משטרת ירושלים תדרוך עיתונאים לגבי התפתחות החקירה, בו הודיעה שעצרה לפנות בוקר שני חשודים במעשה, שניהם חברי ארגון 'לה פמיליה'. השניים מובאים בשעה זו להארכת מעצרם בבית משפט השלום בירושלים. אחד החשודים, מתן נבון בן ה-24 מקרית גת, הודה במעשה, שיחזר אותו וקשר אותו לחשוד השני שנעצר, ומעצרים נוספים בפרשה צפויים בקרוב.

כזכור, בשריפה שגרמה ההצתה ניזוק חדרו של איש המשק של הקבוצה, מאיר הרוש, בו נמצאו הגביעים וצלחות האליפות של המועדון לאורך השנים. רבים מאוהדי בית"ר מחו בשבועות האחרונים כנגד המועדון בשל החתמתם של זאור סדאייב וג'יבראיל קאדייב המוסלמים, מחאה שהגיעה לשיא אלים בהצתה בבית וגן וגררה גינויים חריפים ברחבי העולם, כשגם ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה את המקרה ואמר: "ההתנהגות הזאת מבישה. אסור לנו להשלים עם התנהגות גזענית שכזו. העם היהודי סבל מחרמות ונידוי צריך לשמש אור לגויים".

תדרוך עיתונאים לגבי ההצתה בבית וגן שוטרים ממשטרת ירושלים. נועם מושקוביץ
"נחושים להמשיך ולהילחם בתופעות ההסתה, הגזענות והאלימות במגרשי הכדורגל". פריינטי/נועם מושקוביץ

ניצב יוסי פריינטי, מפקד המחוז, אמר בתדרוך: "אני שמח לבשר שמחוז ירושלים פענח את אירוע ההצתה. מדובר בשני חשודים שמשויכים לגרעין הקשה של ארגון 'לה פמיליה' צוות החקירה המיוחד שהקמתי עצר את אחד החשודים, שהודה ושיחזר את המעשה ויובא להארכת מעצר. יש ראיות רבות שקשורות את החשודים למעשה וצפויים מעצרים נוספים. מחוז ירושלים נחוש להמשיך ולהילחם בתופעת ההסתה, הגזענות והאלימות במגרשי הכדורגל".

ניצב משנה חיים בלומנפלד, מפקד מרחב מוריה, הוסיף: "מדובר בהצתה על רקע גזעני שמטרתה להטיל אימה ולשנות את החלטת בית"ר להביא שני שחקנים מוסלמים. ארגון ' לה פמיליה' הוא שנושא את דגל הגזענות כיום בנושא הזה. אין לנו בעיה עם אוהדי כדורגל כאלה ואחרים, אלא רק עם אלו שקוראים ומסיתים לגזענות או פועלים באלימות. אני לא חושב שהשחקנים הצ'צ'נים נמצאים בסכנה אך ביקשו שיסתובבו כרגע עם מאבטחים. לה פמיליה נמצאת מזה שנתיים וחצי תחת המעקב שלנו. עצרנו שניים שהם ראשי ההתארגנות וזה אפשר לנו מעצרים נוספים. מדובר בשני תושבי דרום הארץ בשנות ה-20 לחייהם".

רב פקד אלי כהן, ראש צוות החקירה המיוחד, אמר: "על פי החשד שלנו הם הציתו את מגרש האימונים על רקע הבאת השחקנים הצ'צ'נים. מדובר בתכנון מוקדם של המקרה והם התכוונו לשרוף את כל מתחם האימונים. ההתארגנות נעשתה כמה ימים קודם, נעשו מספר פעולות מקדימות הן לביצוע ההצתה והן לטשטוש עקבות העלולות להוביל אליהם. הכיוון שלנו כרגע הוא הצתה על רקע לאומני. מדובר באוהדים שנעצרו בעבר בקשר לעבירות כאלה ואחרות".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההצתה לפני שבוע וחצי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מעצר החשודים הוארך. בהחלטתה כתבה שופטת בית המשפט לארי בבלי: "עיינתי בחומר החקירה ובפעולות החקירה הנדרשות. אין ולא יכולה להיות מחלוקת כי קיים למעלה מחשד סביר שהמשיב עבר את העבירה המיוחסת לו בפרשה. למעשה המשיב מודה בכך. מעיון בפעולות החקירה שעל המשטרה לבצע הם דורשות את היות המשיב עצור. יתר על כן, מדובר בחקירה נרחבת אשר מעורבים בה גורמים נוספים ובנסיבת אלה קיים למעלה מחשש סביר ששחרורו של המשיב יביא לשיבוש הליכי חקירה, השפעה על עדים ולפגיעה בראיות. ציורו כאדם נורמטיבי המטייל ולפתע נעצר מבלי לדעת בשם מה נעצר עומד בסתירה לכך שהוא הודה ושיחזר את המעשים המיוחסים לו".

בהארכת מעצרו של נבון ביקש נציג המשטרה, רב סמל שלומי בן דור, הארכת מעצר בת שמונה ימים לנבון ושישה ימים לחשוד השני. "לה פמיליה הוא אותו ארגון אשר אחראי על אותם קריאות גזעניות של השחקנים המוסלמים שהוחתמו. החשודים תכננו מבעוד מועד את הצתת המשרדים. ההצתה גרמה נזק רב, הן כספי והן סנטימנטלי. כל המוזיאון של ביתר ירושלים הושמד וספק אם יוכלו לשחזרו. משטרת ירושלים הקימה צוות חקירה מיוחד ולאחר השלמת הפעולות נעצרו שני החשודים. המשיב כאן הודה במיוחס לו וביצע שחזור של האירוע. מדובר בפרשה שצפויים להיעצר בה אנשים נוספים. לאור חומרת האירוע ונסיבות אבקש להיעתר לבקשה".

החשוד השני בהצתה בבית וגן מובל להארכת מעצר. נועם מושקוביץ
"ציורו כאדם נורמטיבי המטייל ולפתע נעצר מבלי לדעת בשם מה נעצר עומד בסתירה לכך שהוא הודה ושיחזר את המעשים המיוחסים לו"./נועם מושקוביץ

סנגורו של נבון עורך הדין איתן ארנון: "קל מאוד להיסחף אחרי ההתלהבות של משטרת ישראל בפרשה הזו ואני סומך על בית המשפט שהוא ידע לעשות את ההפרדה של מה שקיים בתיק. משטרת ישראל טרחה להזמין את כל כלי התקשורת כדי להוסיף ממד של רעש על התיק הזה. בעיני בית המשפט צריך לתת את הדין על התיק הזה כמו כל תיק הצתה אחר, ואני סבור ובטוח שאם לא היה מדובר בתיק תקשורתי לא היו מגיעים עם בקשה של שמונה ימים. חשד סביר יש פה, עילות מעצר יש פה ובית המשפט גוזר את החלטתו לפי הפעולות הנדרשות. אין כאן אדם שאומר שהוא לא קשור לאירוע, יש כאן אדם שהודה במיוחס לו. מדובר באדם נורמטיבי ללא עבר פלילי, אשר שירת בחיל האוויר בבסיס נבטים. הוא שיתף פעולה, נתן פרטים שלא היו להם. הוא מסר להם פרטים של מעורב נוסף שהיה איתו ולכן לא צריך למצות אתו את ימי העצר. הגרסה שלנו היא שמרשי לא קשור לארגון לה פמיליה, עשה את המעשה על דעת עצמו ומתחרט על כך. אני לא סבור שבית המשפט צריך להאריך את מעצרו יותר מ-48 שעות.

עורך הדין עופר אשכנזי מהסנגוריה הציבורית שמייצג את החשוד השני מסר בתגובה: "חשוב להדגיש שמרשי לא נחשד בהצתה עצמה ונחקר על הפריפריה של האירועים".

מההתאחדות נמסר בתגובה: "ההתאחדות לכדורגל מברכת את משטרת ישראל על הצלחתה בלכידת החשודים בהצתה בבית וגן. המשטרה, בפעולותיה הנחושות מאז האירועים האחרונים, מוכיחה כי מאבק עיקש של רשויות החוק יכול לעקור את הגזענות מהכדורגל הישראלי. אנחנו תקווה שלמאבק זה תצטרף הרשות השופטת בעונשים מרתיעים עד למיגור התופעה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חשוב להדגיש שמרשי לא נחשד בהצתה עצמה ונחקר על הפריפריה של האירועים". עו"ד עופר אשכנזי/מערכת וואלה!, צילום מסך
משרדי בית"ר ירושלים אחרי ההצתה בבית וגן. קובי אליהו
הפיח כיסה כל פינה במשרדים/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully