וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אוהדים גזענים של בית"ר עושים ככל העולה על רוחם"

בעולם כולו הגיבו להצתה בבית וגן, ב'גרדיאן' הסבירו: "בית"ר היא מעוז הימין והקבוצה עם הכי הרבה העמדות לדין"

צילום: עומר מירון, עריכה: אמיר קוטיגרו

לא רק בישראל, אלא גם ברחבי העולם כולו, דווחה בהרחבה ההצתה במתחם האימונים של בית"ר ירושלים, בית וגן, שאירעה היום (שישי). על פי הערכות מכבי האש, אלמונים השליכו בקבוק תבערה, שגרם לנזקים כבדים מאוד למקום ובמיוחד לחדרו של איש המשק מאיר הרוש, שם נשמרו שלל גביעים, צלחות אליפות ומזכרות היסטוריות.

ב-CNN נכתב: "הצתה מכוונת גרמה לנזק גדול, זאת לאחר שביום חמישי נעצרו ארבעה מאוהדי הקבוצה בשל קריאות גזעניות אשר כוונו לעברם של שני שחקני הרכש המוסלמים החדשים של הקבוצה".

משרדי בית"ר ירושלים אחרי ההצתה בבית וגן. קובי אליהו
בעולם מנסים להבין ולהסביר. משרדי בית"ר לאחר ההצתה/קובי אליהו

ברשת החדשות האמריקאית החשובה שוחחו עם דובר המשטרה, מיקי רוזנפלד, שהבטיח כי חקירה מקיפה כבר נפתחה. כמו כן, הובאו ציטוטים מפי ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, שהגיב להצתה.

בהמשך הידיעה הוסבר לקוראים האמריקאים כי בית"ר תפגוש את בני סכנין ביום ראשון, למשחק בו האבטחה תהיה בשיאה. על הקבוצה נכתב כי סמלה הוא המנורה, כמו סמל מדינת ישראל וכי האוהדים מתנגדים לאורך השנים להחתמת שחקנים ערבים או מוסלמים.

גם בספרד הנושא זכה לכותרות אתרי האינטרנט. ב'אס' נכתב כי למשטרה יש כבר מספר חשודים בנושא וכי מאיר הרוש נראה "מיואש לחלוטין לאחר ששמע על גודל הנזק". בעיתון סיפרו על השלט שהניפו אוהדי בית"ר מול בני יהודה ובו נכתב "בית"ר טהורה לעד". בעיתון ה'מארקה' נכתבו דברים דומים.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"מאז 2005, לבית"ר היו יותר מ-20 העמדות לדין והקבוצה קיבלה עונשים רבים, כולל הורדת נקודות, קנסות ומשחקים ללא קהל". אוהדי בית"ר/מערכת וואלה, צילום מסך

באנגליה הנושא לא עבר לסדר היום וב'גרדיאן' ציטטו מדבריו של ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, שהבטיח: "המשטרה תטפל בנושא ביד קשה" וסיפרו כי פיפ"א כבר דרשה הבהרות בנושא מההתאחדות לכדורגל וכי הקבוצה ספגה קנס גבוה על האירועים במשחק מול בני יהודה.

"בית"ר היא מעוז הימין בכדורגל הישראלי", נכתב ב'גרדיאן', "זו הקבוצה הגדולה היחידה בישראל שמעולם לא החתימה שחקן ערבי בשל לחץ האוהדים. זו גם הקבוצה עם גיליון ההרשעות הכי גדול בכדורגל הישראלי. מאז 2005, לבית"ר היו יותר מ-20 העמדות לדין והקבוצה קיבלה עונשים רבים, כולל הורדת נקודות, קנסות ומשחקים ללא קהל".

הנושא פורסם גם ב-ESPN ואילו ב'דר שפיגל' הגרמני נכתב: "לאחרונה, מספר אוהדים גזענים של הקבוצה החלו לעשות ככל העולה על רוחם ולהביע מחאות קולניות בשל חוסר שביעות רצונם מהחתמת השחקנים המוסלמים". בעיתון סיפרו כי אוהדי בית"ר נוהגים לשיר במשחקי הקבוצה "מוות לערבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully