וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני פדרמן: "לא צריך להפיל הכל על בלאט. הוא יישאר"

15.2.2013 / 9:41

"ההצלבה רחוקה, אבל אנחנו לא מרימים ידיים", "התקציב זו לא הבעיה של מכבי", "להגיד שהסגל יישאר אותו דבר זה לא להיות אמיתי". אחד מבעלי מכבי ת"א דני פדרמן מתעקש לשמור על אופטימיות גם לאחר ההפסד לברצלונה, וחושב גם על העונה הבאה

עריכת וידאו: טל רזניק

מכבי תל אביב ידעה שכדי לשמור על סיכוי ריאלי לעלייה להצלבה ביורוליג, עליה לנצח את ברצלונה. האכזבה הרבה בעקבות ההפסד 82:77 הורגשה היטב בחדר ההלבשה לאחר המשחק. באסיפה שקיים דיוויד בלאט, הדגיש המאמן כי לא אבדו הסיכויים וביקש מהם לא להרים ידיים: "נעבור שבוע שבוע. נחכה לראות מה נעשה נגד סיינה כשנתמודד מולם בשבוע הבא בבית שלנו. אם ננצח אותם, נלך מול קאחה לבוראל וננסה לנצח משחק נוסף".

מאמן מכבי תל אביב בכדורסל, דיוויד בלאט. ברני ארדוב
לא איבד תקווה. בלאט/ברני ארדוב

דני פדרמן, מבעלי הקבוצה והמנכ"ל העניק ראיון לוואלה! ספורט. פדרמן מודע לכך שהסיכוי לעלות שלב קלוש, ואמר: "אין ספק שהסיכויים שנמשיך באירופה ירדו דרסטית, בטח לאחר עוד הפסד בית. המצב קשה מאוד, אבל תיאורטית אם ננצח חמישה משבעה משחקים אז אפשר לעשות את זה. ברור שאני מאוכזב כי כאחד שחי מכבי, אוכל מכבי ונושם מכבי אני לא רגיל להפסיד, ובטח לא רגיל להפסיד מול הקהל המדהים שלנו, שתמך בקבוצה גם ממש בסוף ומחא כפיים בסיום המשחק".

הבעלים מדגיש: "כל הפסד מרחיק אותנו יותר ויותר וזה מתחיל להיראות רחוק, אבל זו מכבי, אנחנו לא מרימים ידיים אף פעם. יש לנו ניסיון של אירועים גם בתוך משחקים וגם על פני עונות של מהפכים גדולים מאוד, המועדון הזה מביא איתו יותר מרק כדורסל, גם מסורת וגם קצת מזל. לכן צריך לקוות.

לא ציפינו להיות באמצע פברואר עם חמישה הפסדים, בטח לא עם שלושה הפסדי בית", המשיך פדרמן. "ברצלונה זה משחק שאתה יכול לקבל את זה שאתה מפסיד, אבל להפסיד בנקודה לאולימפיאקוס וקאחה לבוראל, אתה מרגיש שאלו משחקים שאתה צריך לנצח אותם. מה חסר לנו? אני לא יודע לשים את האצבע על מה חסר לנו כל פעם בדיוק בשביל לנצח, אבל אני רוצה לקוות שבמשחקים הבאים כן נצליח להביא את מה שחסר. אני לא יודע להגיד אם זה ניסיון, יכולת או מזל כי להפסיד בבית בנקודה זה גם מזל. יכול להיות שזו אחת מהעונות האלו שדברים לא הולכים. אני חושב שזה מוקדם מדי לעשות סיכומים ולהגיד מה בדיוק חסר לעונה הזאת בשביל שיהיה את זה בעונה הבאה. אנו לא בנקודה שאנחנו רוצים לעשות סיכומים. יש לנו שחקנים מקצוענים שרוצים להילחם בכל משחק. אני מעריך שלקראת אפריל-מאי נפעל לקראת מה עושים בשנה הבאה. אנו עכשיו מנסים עדיין להוציא מים מהסלע בעונה הנוכחית".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
דני פדרמן מבעלי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"אני חושב שזה מוקדם מדי לעשות סיכומים ולהגיד מה בדיוק חסר לעונה הזאת בשביל שיהיה את זה בעונה הבאה. אנו לא בנקודה שאנחנו רוצים לעשות סיכומים". דני פדרמן/ברני ארדוב

- אתם הולכים לשנות קונספט וללכת על שחקן בעל שם יותר מרכזי ופחות ללכת על סגל רחב?

"שוב, אני חושב שזה מוקדם לדבר על העונה הבאה. העונה הזאת לא הסתיימה ואני חושב שזה מוקדם לסכם את העונה. בעוד חודשיים שלושה אפשר יהיה לשאול מה צריך לשנות".

- אבל יהיו שינויים בסגל השחקנים

"להגיד שהסגל יישאר אותו דבר זה לא להיות אמיתי. אין ספק שיהיו שינויים כפי שהיו בכל שנה. אם יהיו מעט או הרבה שינויים, את זה נדע יותר לקראת אפריל-מאי. השמות שפורסמו? כל שם שמפורסם, אין לו קשר למציאות, בטח לא בשלב הזה של העונה. לא דיברנו, לא עם הסוכנים של השחקנים ולא עם השחקנים. אם זה כתוב, זה בגלל שאיזה סוכן אולי רוצה לקדם את השחקן שלו, אבל שום אופציה מבחינתנו אינה רלוונטית כרגע. ממש לא".

לגבי מצבת השחקנים הישראלים, הוסיף פדרמן: "אני חושב שיש לנו את הישראלים הכי טובים בארץ. אני לא חושב שיש איזה ישראלי שצריך להיות אצלנו ולא נמצא. אולי אחד הישראלים הטובים ביותר שיש ושלא אצלנו הוא עומרי כספי, אז זה לא רלוונטי, אלא אם כן הוא ירצה לחזור לאירופה, מה שאני לא רואה שיקרה בשנים הקרובות. חוץ מזה, אני לא חושב שחסר לנו ישראלי טוב".

שחקן קליבלנד קאבלירס עומרי כספי. AP
"הוא לא רלוונטי, אלא אם כן הוא ירצה לחזור לאירופה, מה שאני לא רואה שיקרה בשנים הקרובות". עומרי כספי/AP

- מה לגבי המאמן דיוויד בלאט, הוא נשאר בקבוצה?

"חד משמעית הוא נשאר בקבוצה. הוא המאמן שלנו היום, הוא גם המאמן לעונה הבאה מבחינת שני הצדדים, הוא עשה דברים נפלאים בשנתיים האחרונות. אז נכון שהשנה זה הולך לו קצת פחות. יש לו חוזה לעונה הבאה. נתנו סדרת חלומות מול פנאתינייקוס והיינו קרובים מאוד לפיינל פור, ובשנה לפני עשינו פנייל פור כשאף אחד לא האמין שנגיע להצלבה. תמיד אני אומר שכמו שמצליחים לא כל הקרדיט מגיע רק למאמן, אלא גם לשחקנים ולהנהלה, אז זה נכון גם להיפך: כשלא מצליחים לא כל האשמה מגיעה למאמן, אלא גם לשחקנים ולהנהלה. לא צריך להפיל את הכל על בלאט".

- אתה שומע את האוהדים מבקרים את התקציב של מכבי, טוענים שמכבי חוסכת. מה זה עושה לך?

"אני חושב שזו התמקדות בדבר הכי פחות נכון. ההוכחה היא שכל השנים הצלחנו, כל השושלות הכי גדולות שלנו, בין בשנות האלפיים, בין אם זה בעונה שבה הגענו לגמר עם פארגו ופרקינס, התקציב לא היה יותר גבוה מהתקציב שלנו בשנה או בשנתיים האחרונות. עם תקציב אפילו יותר נמוך בעבר השגנו תוצאות יותר טובות. התקציב זו לא הבעיה של מכבי. ברור שאם היה לנו את התקציב של ברצלונה, אפשר להביא לפה סוללה של עשרה שחקנים שכל שחקן עולה מיליון דולר, אבל זו לא הייתה מכבי אף פעם: לא בשנות השבעים, השמונים וגם לא בשנות האלפיים. אני לא חושב שככה מכבי תהיה בעתיד וזה לא חלק ממה שהקהל אוהב. הקהל אוהב שיש שחקנים שאם הם לא בתחילת דרכם, הם באמצע הדרך שלהם או בדרך לפיק שלהם, ושחקנים כאלו הם שחקנים שהם רעבים ולא שחקנים שהם שבעים".

על המשחק עצמו הוסיף פדרמן: "שיחקנו כדורסל טוב מול קבוצה בין ארבע או חמש הקבוצות הטובות באירופה. קלענו באחוזים טובים, היו לנו תשע שלשות, שזה משהו שאנחנו לא עושים בכל משחק. קלענו כמעט 80 נקודות מול ברצלונה שזה לא דבר שהם רגילים לספוג. אני חושב שבסך הכל זה אחד המשחקים היותר סבירים שלנו, אבל עדיין הפסדנו. זו עונה כזאת שבכל פעם חסר לנו פוש קטן".

אוהדי מכבי תל אביב. רויטרס
"הקהל אוהב שיש שחקנים שאם הם לא בתחילת דרכם, הם באמצע הדרך שלהם או בדרך לפיק שלהם"/רויטרס

לאחר המשחק נראתה אכזבה עמוקה בקרב כל השחקנים. דווין סמית' סיפר על תחושותיו: "זה קשה. חפרנו לעצמנו בור ברבע השלישי, אבל המשכנו להיאבק וזה חשוב. גם עכשיו לא ניכנע ונמשיך להילחם משחק אחר משחק. ננסה לנצח בשבוע הבא את סיינה. המשחקים האחרונים היו קרובים ועשינו טעויות מסוימות בסיום, אבל אם נמשיך להתאמן, נשתפר משחק אחר משחק".

סמית' מעדיף להישאר אופטימי: "זה לא שמכבי מפסידה ב-40 הפרש בכל משחק. אנחנו לא קבוצה רעה, אנחנו פשוט צריכים להמשיך להיאבק, לעשות את הדברים המסוימים בכדי לנצח את המשחקים. מול ברצלונה לא שיחקנו משחק רע, אבל עשינו טעויות, כמה פוזשנים. למה אנחנו מפסידים? אני לא יודע. נתחיל במשחק ביום ראשון וניקח משחק אחר משחק, כפי שעשינו כל השנה. אני חושב שאף אחד לא מאבד כאן אמונה בקבוצה שלנו".

שחקן מכבי תל אביב, דווין סמית', מול שחקן ברצלונה, פיט מייקל. ברני ארדוב
"זה לא שמכבי מפסידה ב-40 הפרש כל משחק". דווין סמית'/ברני ארדוב

יוגב אוחיון הוסיף: "מבחינתנו שיחקנו שלושה רבעים ואנחנו צריכים לשחק ארבעה. אנחנו משחקים לאורך דקות מסוימות אבל לא לכל אורך הדקות שאנו רוצים. אנחנו קבוצה טובה ומאמינים בעצמנו. אני מאמין עד הסוף שאפשר לעשות את זה. אנחנו לא בוכים על מה שהיה מול אולימפיאקוס או קאחה לבוראל, אנחנו מנסים לשפר את מה שניתן, לעבוד יום יום ואנחנו נמשיך לעבוד קשה ולנסות לעשות את הכל בכדי לשמור על הסיכוי הקטן הזה שנותר. ננסה להילחם ולעלות, גם מול ברצלונה באנו ולחמנו כמו שצריך. אנחנו מאוכזבים מאוד מהתוצאה הסופית, אבל אנחנו מעודדים מהיכולת שהצגנו. האוהדים עודדו ומגיע להם על זה תודה רבה, זו הדרך שבה אנו צריכים להופיע".

גיא פניני: "לא ויתרנו והגענו למצב שעוד יכולנו לחזור למשחק, הקהל גם דחף אותנו בסוף, אבל כנראה שזה לא הספיק. חסר לנו איזה גרוש ללירה. אנחנו מאמינים שבהמשך הדרך נמשיך לעבוד ולהתאמן. אנשים אומרים שנגמרה העונה אבל כל משחק אנחנו מממשיכים להיאבק ולנסות לעשות את העבודה. נכון שלא השגנו את הניצחונות, אבל לא נוותר ולא תשמעו אותנו אומרים שאנו לא מאמינים. נמשיך הלאה, זו דרך של קבוצה ושל ספורטאי, להמשיך לנסות להשתפר וללמוד מטעויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully