וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: ברצלונה ניצחה את מכבי תל אביב 77:82

מכבי תל אביב נתנה פייט אדיר, ורשמה קאמבק ענק בדקה האחרונה, אבל נכנעה לברצלונה החזקה, ראתה את סיכוייה להעפיל לשלב ההצלבה הופכים לאפסיים, ותסיים ככל הנראה את הופעותיה כבר בשלב הטופ 16

עריכת וידאו: טל רזניק

זה עוד לא נגמר רשמית, אבל נראה שהערב (חמישי) הגיעה סופית העונה של מכבי תל אביב ביורוליג לסיומה. הצהובים רשמו עוד הפסד כואב בבית, הפעם 82:77 לברצלונה החזקה, ולמרות שעל הנייר יש להם עוד סיכוי מתמטי לחולל נס ולהגיע להצלבה, הסבירות שזה יקרה קטנה מאוד. בדומה להפסד מול אולימפיאקוס, גם כאן היו שחקניו של דיוויד בלאט קרובים לקחת את המשחק, אבל הקאמבק ההירואי שלהם בדקה האחרונה לא הספיק, ועתה הם ייאלצו ככל הנראה להתמקד אך ורק בליגה המקומית. בשבוע הבא תגיע להיכל סיינה, במה שיהיה אחד מתוך חמישה או שישה משחקים שיהיו חייבים הצהובים לנצח, בכדי לחולל נס ולהפוך את העונה האירופית להצלחה.

מנהל מכבי תל אביב, גור שלף, עם שחקן הקבוצה דווין סמית'. ברני ארדוב
יכול להיות שזה נגמר. שלף עם סמית' והיקמן המאוכזבים/ברני ארדוב

הקבוצה של בלאט דווקא נראתה לא רע לאורך חלק גדול מהמשחק, אבל פגשה יריבה עדיפה עליה בהרבה, שפשוט הענישה אותה על כל טעות עם נקודות בצד השני. הקהל בהיכל נוקיה, שקיבל את האקס, שרונאס יאסקביצ'יוס בתשואות לפני פתיחת המשחק, תפס את הראש כשהרכז הליטאי החל ללהוט, ויחד עם עוד הופעה בלתי ניתנת לעצירה של חואן קרלוס נבארו הבלתי נגמר, השיגו הקאטלנים את הניצחון ששימר את מקומם בראשות בית ו'.

הקהל ביציעים הכניס את הצהובים מצויין אל המשחק, ועם רוח גבית אדירה עלו שחקניו של בלאט ליתרון 2:9. הקאטלנים לא נבהלו, החלו לחזור בזכות מטווח מחוץ לקשת בדרך לפיגור 2 בלבד בסיום הרבע הראשון. הרבע השני היה כולו של אקס מכבי, שרונאס יאסקביצ'יוס, שהזכיר את הימים הטובים שלו והטיס את האורחים ל-0:10. למזלו של בלאט, היה לו את שון ג'יימס שהכניס קצת אגרסיביות להגנה, ועם שלשות של סמית' והיקמן ירדו הצהובים בפיגור מינימלי, 41:39.

כפי שקורה לה לא מעט העונה, גם הפעם נעלמה מכבי ברבע השלישי, בו נתקעה על 14 נקודות בלבד, ומנגד עמדה וצפתה בחואן קרלוס נבארו מריץ את קבוצתו ליתרון דו ספרתי, יתרון שהחזיק עד שתי דקות לסיום. או אז התגלתה רוח הקרב של מכבי, שחזרה בסערה עם ריצת 0:8 בראשות אוחיון והיקמן, אבל זה היה מעט מדי ומאוחר מדי.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
שון ג'יימס, שחקן מכבי תל אביב מול אנטה טומיץ', שחקן ברצלונה. ברני ארדוב
נתן את כל מה שהיה לו. ג'יימס מול טומיץ'/ברני ארדוב

הצהובים פתחו עם המון אנרגיה את המשחק, כשהיקמן סיים מתפרצת עם סל ועבירה, בו הוא נפצע מעט, דווין סמית' צלף שלשה והוסיף עוד ג'אמפ כדי לקבוע 2:9 גדול. פיט מייקל לא נבהל והחזיר עם חמש נקודות מהירות, כשחדירה של טומיץ' הוריד ל-2 בלבד. האורחים המשיכו במומנטום, שאראס נכנס וסידר ללורבק שלשה פנויה שהעלתה את ברצלונה ליתרון ראשון, 13:14. אוחיון צלף שלשה גדולה שהעלתה ל-4, אבל אסיסט ענק של חואן קרלוס נבארו לניית'ן ג'אווי לדאנק הורידה את הצהובים ב-20:22.

שחקן ברצלונה בכדורסל, שרונאס יאסיקביצ'יוס, מול ריקי היקמן, מכבי תל אביב. ברני ארדוב
לא ריחם על האקסית. שאראס מול לוגן/ברני ארדוב

לוגן פתח את הרבע השני עם שלשה גדולה, מטר מאחורי הקשת, אבל יאסקביצ'יוס רשם נקודות ראשונות, וחמש נקודות רצופות של וואלאס יחד עם שלשה של שאראס הריצה את האורחים ל-0:10 והעלתה אותם ליתרון 25:30. למזלם של הצהובים, היה להם את שון ג'יימס, שחסם, ומהצד השני סיים בדאנק שצימק את הפיגור לנקודה בלבד. שאראס המשיך לעשות צרות לאקסית כשחסם את אוחיון, וצלף שלשה גדולה כדי לקבוע 31:37. ג'יימס שוב עשה עבודה טובה בצבע, ושלשה של היקמן השוותה את התוצאה, אך נבארו הפציץ מיד מן העבר השני, ואל חדרי ההלבשה ירדה ברצלונה ביתרון 39:41.

שחקן ברצלונה בכדורסל, אנטה טומיץ', מול שחקני מכבי תל אביב, דרקו פלאניניץ', דווין סמית'. ברני ארדוב
היו גדולים על הצהובים. טומיץ' מול פלאניניץ' וסמית'/ברני ארדוב

מכבי חרקה בפתיחת הרבע השלישי, וראתה את נבארו מסיים שתי מתפרצות עם ג'אמפ מוצלח, ואחת נוספת בשלשה כדי להריץ את האורחים ל-0:9 ויתרון 39:50. מכבי צימקה מעט, אבל נבארו המשיך להשתולל עם עוד שלשה, ושמר את האורחים הרחק מלפנים. סמית' העיר את חבריו עם שלשה חשובה, אך ברצלונה המשיכה ללכת פנימה, וטומיץ' העניש פעמיים כדי להחזיר את היתרון ל-10. מכבי המשיכה לקחת זריקות רעות בהתקפה, ודאנק של טומיץ' הוריד את ברצלונה ביתרון מבטיח לפני הרבע האחרון, 53:67.

שחקן מכבי תל אביב, ניק קיינר מדלי, מול שחקני ברצלונה, חואן קרלוס נבארו, פיט מייקל. ברני ארדוב
הענישו על כל טעות. נבארו מול קיינר מדלי/ברני ארדוב

בלאט ניסה הכל, כולל הכנסה של מורן רוט לפרקט אחרי שזה ראה רק ספסל עד אותו רגע, וזה עבד לא רע, כששתי התקפות טובות של אוחיון וג'יימס גרמו לפאסקוול להזעיק פסק זמן. דווקא אז השאירה הגנת המארחים את הוארטס פנוי לחלוטין מחוץ לקשת, וחדירה שלו התקפה מאוחר יותר קבעה יתרון 60:74. נגמר? לא אם אתם שואלים את היקמן, שלא ויתר, קלע ג'אמפ, ואיבוד של שאראס סידר לו לייאפ פנוי, ופתאום זה רק 5 לברצלונה, 46 שניות לסיום. האורחים המשיכו לאבד את הראש, והיקמן כבר צימד ל-3, 15 שניות לסיום, אבל צמד קליעות עונשין מוצלחות של טומיץ' סגרו את הסיפור. 77:82 לברצלונה בסיום.

מאמן מכבי תל אביב, אוסקר גרסיה, במשחק של קבוצת הכדורסל. ברני ארדוב
את מי הוא עודד? אוסקר גרסיה/ברני ארדוב

סטטיסטיקה

קלעו לברצלונה: אנטה טומיץ' 18 (7 מ-10 מהשדה) ו-6 ריבאונדים, חואן קרלוס נבארו ושרואנס יאסקביצ'יוס 14 נקודות כל אחד (6 מ-8 מהשדה לכל אחד), פיט מיקל (5 ריבאונדים) וארזם לורבק (5 ריבאונדים) 7 נקודות כל אחד, ויקטור סאדה 6 (7 ריבאונדים) ונית'ן ג'אווי 6 נקודות כל אחד, מרסלינו הוארטס וסי ג'י וואלאס 5 כל אחד, ג'ו אינגלס וקסוויר ראבאסדה שיחקו ולא קלעו.

קלעו למכבי תל אביב: ריקי היקמן 19 (4 מ-6 לשתיים, 3 מ-5 לשלוש), שון ג'יימס 16 (6 מ-12 מהשדה), יוגב אוחיון 11 ו-6 אסיסטים, דיוויד לוגן 8 (2 מ-7 לשלוש), דרקו פלאניניץ' 7, גיא פניני 3, סילבן לנדסברג 2, מורן רוט וניק קיינר מדלי שיחקו ולא קלעו.

שחקני מכבי תל אביב, שון ג'יימס, יוגב אוחיון. ברני ארדוב
סיום עצוב במיוחד. אוחיון, ג'יימס והיקמן יורדים מאוכזבים/ברני ארדוב

סטטיסטיקה קבוצתית

אחוזים ל-2

ברצלונה 61% (27 מ-44)
מכבי תל אביב 47% (20 מ-42)

אחוזים ל-3

ברצלונה 47% (8 מ-17)
מכבי תל אביב 40 (9 מ-22)

אחוזים מהקו

ברצלונה 80% (4 מ-5)
מכבי תל אביב 71% (10 מ-14)

ריבאונדים

ברצלונה 39
מכבי תל אביב 23

אסיסטים

ברצלונה 16
מכבי תל אביב 15

חטיפות

ברצלונה 3
מכבי תל אביב 8

איבודים

ברצלונה 15
מכבי תל אביב 5

שחקני מכבי תל אביב לצד שחקני ברצלונה בכדורסל. ברני ארדוב
עוברים לחשוב על הליגה. מכבי בסיום/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully