וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשון בגמר אליפות אוסטרליה: עושים היסטוריה

מארי או דג'וקוביץ'? אחד מהם ישכתב את ההיסטוריה. הסרבי יודע: "יהיה משחק ארוך, אבל אני מוכן" (א', 10:30, יורוספורט)

לא משנה מחר זהותו של המנצח מחר (ראשון) בגמר אליפות אוסטרליה הפתוחה, מה שבטוח הוא שהיסטוריה תהיה שם. מצד אחד יעמוד המדורג 1 בעולם, נובאק דג'וקוביץ', שניצחון שלו יעניק לו זכייה שלישית ברציפות בטורניר היוקרתי. מנגד, יעמוד אנדי מארי הבריטי, שיכול לחולל היסטוריה משלו במידה ויזכה, כשיהפוך לשחקן היחידי שזכה בתואר גראנד סלאם הראשון שלו (אליפות ארצות הברית הפתוחה) ומיד לאחר מכן זכה בגראנד סלאם נוסף. אז היסטוריה תהיה שם בטוח, ומה שעוד בטוח הוא שמאבק גדול יהיה גם יהיה.

נובאק דג'וקוביץ', אנדי מארי, בסיום גמר אליפות ארה"ב. רויטרס
מי יעשה היסטוריה? דג'וקוביץ' ומארי/רויטרס

דג'וקוביץ' יגיע מן הסתם כפייבוריט לניצחון, לא רק בגלל הדירוג שלו, העובדה שהוא לקח את התואר בפעמיים הקודמות או בגלל המאזן הפנימי בין השניים (7:10 לטובת הסרבי), אלא בעיקר כיוון שהוא נהנה מיום חופש אחד יותר מהבריטי. בנוסף, דרכו של דג'וקוביץ' אל הגמר היתה נוחה יותר מזו של מארי, כשכמעט ולא התקשה מול דויד פרר בחצי הגמר, גבר עליו בשלוש מערכות תוך שהוא משמיט רק חמישה משחקונים.

מארי לעומת זאת היה צריך לעבוד קשה מאוד, בעיקר בשלב חצי הגמר, כשהצליח לבסוף להכניע את רוג'ר פדרר בחמש מערכות מתישות. הבריטי אולי יגיע עייף, אך העובדה שעד לאותו משחק לא איבד מארי אפילו מערכה אחת, והיכולת שלו מול יריבו השוויצרי המפחיד הוכיחה למפקפקים שמארי נמצא בכושר נהדר, ולהכניע אותו לא תהיה משימה קלה. אם מארי רוצה עוד סיבה להיות אופטימי, הרי שהוא רק צריך להסתכל לאחור למפגש האחרון בין השניים, אז גבר הבריטי על הסרבי במה שהפך להיות הזכייה הראשונה בגראנד סלאם של מארי (אליפות ארצות הברית). האם ההיסטוריה תחזור על עצמה?

נובאק דג'וקוביץ' בסיום גמר אליפות אוסטרליה. רויטרס
כבר מכיר את הגביע הזה מקרוב. דג'וקוביץ' זוכה באליפות בשנה שעברה/רויטרס

"אני לא חושב שהעובדה שיש לי יום מנוחה יותר מלו תשפיע", אמר דג'וקוביץ' לקראת המשחק. "הוא אמנם שיחק חמש מערכות מול פדרר, אבל עד לאותו משחק לא בחנו את היכולות שלו. הוא מגיע בכושר מצויין, אולי אחד הטובים בטורניר, ככה שאני בטוח שהוא יגיע בכושר גם לגמר. בהתחשב בעובדה שששת או שבעת המשחקים האחרונים ששיחקנו היו ארוכים מאוד ומאוד קשים מבחינה פיזית, אני משער שצריך לצפות למשהו דומה גם הפעם. אני מוכן לזה". על העובדה שהפסיד למארי בגמר האחרון ששיחקו אמר הסרבי: "התאכזבתי להפסיד אז, אבל הגיע לו לנצח וזה נתן לו המון ביטחון. אין ספק שהוא מהטובים בעולם כיום".

מארי גם הוא מודה שמשהו השתנה מאז הזכייה שלו בגראד סלאם הראשון: "התחלתי לשחק טניס טוב יותר וברמה הגבוהה ביותר במשחקים גדולים. זה לא תמיד היה ככה". על יריבו בגמר אמר המדורג 3 בעולם: "הוא מספר אחת, הוא היה בגמר בארצות הברית, ברולאן גארוס ובחצי הגמר של ווימבלדון, ככה שהוא בכושר נהדר". על הזמן המועט שהיה לו להתאושש מהמרתון פדרר אמר מארי: "אני מן הסתם לא הולך להרגיש מושלם בגלל איך שהמשחק התפתח, אבל זה לא אומר שאני לא אוכל להתאושש ולשחק את הטניס הטוב ביותר שלי".

אנדי מארי זוכה באליפות ארה"ב אחרי ניצחון על נובאק דג'וקוביץ'. רויטרס
הרגע בו הכל השתנה. מארי גובר על דג'וקוביץ' בגמר אליפות ארצות הברית/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully