וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויקטוריה אזרנקה זכתה באליפות אוסטרליה

הבלארוסית קטפה תואר שני ברציפות במלבורן אחרי שגברה בגמר דרמטי 6:4, 4:6, 3:6 על נה לי, שסבלה משתי פציעות

נה לי הייתה כל כך קרובה להשיג היום (שבת) את תואר הגרנד סלאם השני בקריירה שלה, אבל בסופו של דבר ויקטוריה אזרנקה הוכתרה כאלופת אוסטרליה בתום גמר דרמטי ועמוס פציעות שהסתיים ב-6:4, 4:6, 3:6 לזכותה. הבלארוסית ששמרה בזכות הניצחון על המקום הראשון בעולם, הגנה על התואר בו זכתה אשתקד והצליחה לעצור את הדהירה של הסינית המופלאה, שסבלה משתי פציעות בקרסול במהלך המשחק ההפכפך שארך שעתיים ו-40 דקות.

ויקטוריה אזרנקה טניסאית בלארוסית. רויטרס
תצוגת אופי. אזרנקה/רויטרס

שנה אחרי ששברה את בצורת הגרנד סלאמים שלה במלבורן עם ניצחון ענק על מריה שראפובה, נזקקה היום אזרנקה להמון אופי כדי להניף פעם נוספת את הגביע. האלופה חזרה מפיגור של מערכה והתמודדה גם מול הקהל המקומי שנסחף בהתלהבות של הסינית בת ה-31, שזכתה ברולאן גארוס ב-2011 ורצתה להוסיף תואר גרנד סלאם נוסף לארון שלה אחרי טורניר מופלא בו לא שמטה אף מערכה עד היום.

אזרנקה התגברה על הקשיים למרות שהפגינה חוסר יציבות במהלך המשחק, בעיקר הודות להגשה אותה ייצבה בשתי המערכות האחרונות, והעובדה שהצליחה לשמור על מספר שגיאות לא מחויבות נמוך (28, לעומת 57 של נה לי), ולנצל את מירב ההזדמנויות שניתנו לה, עם 9 מ-12 בניצול נקודות שבירה.

נה לי טניסאית סינית. רויטרס
כל הקהל התייצב מאחוריה. נה לי/רויטרס

מהלך המשחק

מערכה ראשונה: 4:6 לנה לי

אזרנקה יצאה לדרך עם שבירה כבר במשחקון הראשון, אבל נה לי לא נלחצה, ומיהרה להשיג שבירה משלה. במשחקון הבא הסינית הרימה עוד יותר את רמת משחקה, ולאחר מכן המשיכה בתנופה עם שבירה נוספת בדרך ל-1:3 מבטיח. אזרנקה ההמומה נלחמה בחזרה וניצלה שתי טעויות מפתיעות של נה לי כדי לצמק ל-3:2, אבל בקהנד קטלני של הסינית נתן לה שבירה שלישית והיא כבר עלתה ל-2:5 מבטיח, אבל הבלארוסית הנחושה עמדה בפרץ, החלה להחזיר כדורים כמו שהיא יודעת והפכה את המומנטום בדרך ל-5:4. במשחקון הבא הדרמה הגיעה לשיא, כשאזרנקה הצילה שלוש נקודות מערכה לפני ששגיאה כפולה שלה נתנה לנה לי את הניצחון - 4:6 בתוך 45 דקות.

מערכה שנייה: 4:6 לאזרנקה

אזרנקה הוכיחה שהיא לא מתכוונת לוותר כשעלתה ל-0:2 מהיר, והשלימה שבירה כפולה כשברחה ל-0:3. האופטימיות של המדורגת ראשונה התגברה כשנה לי סובבה את הקרסול בפיגור 3:1 וירדה לקבל טיפול רפואי, אבל הסינית חזרה לכושר במהירות ובסדרת חבטות נפלאה חזרה כל הדרך ל-4:4. אלא שדווקא אז אזרנקה חיממה מנועים מחדש, שברה מצוין ל-4:5, והגישה היטב כדי לנצח על האפס את משחקון ההגשות הבא שלה ולסגור את המערכה עם 4:6 בתוך 58 דקות.

נה לי טניסאית סינית. רויטרס
שכחה מהפציעה במהירות. לי והקרסול הכואב/רויטרס

מערכה שלישית: 3:6 לאזרנקה

גם המערכה המכריעה נפתחה עם שבירה של אזרנקה, והפעם נה לי התקמבקה מהר יותר עם שבירה משלה ועוד משחקון חלק שנתן לה יתרון 1:2, לפני שאזרנקה ירדה לחדר ההלבשה לפסק זמן רפואי משלה. מיד לאחר שהמדורגת ראשונה חזרה למגרש, סובבה נה לי פעם נוספת את הקרסול ונראתה סובלת במיוחד. מאותה נקודה השתלטה אזרנקה על המשחק, עם שלושה משחקונים רצופים שנתנו לה יתרון 2:4. נה לי עוד הצליחה לחזור ל-4:3, אבל העוצמה והדיוק של אזרנקה לא הותירו לה סיכוי, וכשהבלארוסית השיגה נקודת משחק היא מיהרה לנצל אותה ולנצח 3:6 במערכה בתוך 57 דקות.

* האחים מייק ובוב בריאן, ששולטים כבר שנים ארוכות בטניס הזוגות, שברו את שיא הגרנד סלאמים לזוג, לאחר שניצחו בגמר 3:6, 4:6 את רובין האסה ואיגור סיחסלינג מהולנד. התאומים האמריקאים זכו בגרנד סלאם 13 בקריירה ושברו שוויון עם האוסטרלים ג'ון ניוקומב וטוני רואץ', ששיחקו יחד בשנות ה-60'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully