וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפיק ניסים: "קטש הוא מאמן שכיף לבוא לאימונים שלו"

15.1.2013 / 9:20

רכז הפועל אילת מרוצה מהדרום: "האנרגיות פה נהדרות, לא מרגישים את הדבר הזה שנקרא מרכז הארץ". ראיון השבוע

הסיבוב הראשון הסתיים בצורה לא טובה עבור הפועל אילת. הקבוצה של עודד קטש רשמה הפסד ביתי לבני הרצליה והפסד במלחה להפועל ירושלים, וירדה למקום השלישי כשהיא בשוויון נקודות עם ברק נתניה. לפתע היה נדמה כי כל הקבוצה חוזרת לממדים טבעיים ולמרכז הטבלה. אלא שאז נפתח הסיבוב השני, אילת גברה על אליצור אשקלון ומכבי ראשון לציון וכבשה שוב את המקום השני.

שחקני הפועל אילת טוני יאנגר, יחזקאל סקוורר, אפיק ניסים. קובי אליהו
החבר'ה שם עובדים יפה. אפיק ניסים/קובי אליהו

"לא עבר עלינו משהו מיוחד. זה חלק ממה שקורה בקבוצות כדורסל", מספר אפיק ניסים, הגארד המצטיין של אילת בשבועיים האחרונים, בראיון המחזור לוואלה! ספורט, "הרצליה שיחקה נגדנו טוב מאוד בבית, וירושלים בחוץ זו משימה קשה מאוד. המערכת, המאמן והמועדון היו מאוד רגועים, הלכו עם הדרך שלהם ואני שמח שזה עזר והשגנו ניצחון טוב בחוץ על אשקלון ובבית על ראשון".

גם אתה השתנית. 17.5 נקודות בשני המחזורים האחרונים.

"אני מרגיש טיפה יותר טוב במשחקים האחרונים, שמח שגם ניצחנו את שני המשחקים האלה, אבל הכי חשוב הוא מה שיהיה לאורך זמן ולא שני משחקים בדרך".

שחקן הפועל אילת, טוני יאנגר. מגד גוזני
"המערכת רגועה מאוד". טוני יאנגר בוודאי מרוצה מהקבוצה/מגד גוזני

פרשני הספורט נוטים לא להסכים ביניהם על לא מעט דברים. על ההצלחה של אילת איש לא חולק. "אנחנו קבוצה חדשה, מועדון חדש, והציפיות בהתאם", אומר נסים, "אנחנו עושים עבודה טובה. בהפועל אילת יש רוגע כזה, זה הכי קרוב לגליל של פעם. אנחנו נמצאים רחוק מכולם ומהמרכז ועובדים כל יום במהלך השבוע כשאין עלינו לחץ. אנחנו לא מרגישים את הדבר הזה שנקרא מרכז הארץ, עם כל מה שכלול בזה. במהלך השבוע אנחנו עובדים קשה, וצריך להכיר את דורון בתור בעלים ואת מוטי בתור יושב ראש, את דרך החיים שלהם והמחשבה הרגועה. הם רואים דברים לטווח ארוך וזה עוזר לנו להישאר רגועים".

ולמרות הכל, הוחלט להחליף את אוסטין פרימן בדריוס וושינגטון ג'וניור. אתה יכול להבין למה?

"היינו קבוצה טובה וניצחנו גם לפני השינוי, אבל קבוצה לוקחת החלטות לא לפי ניצחון או הפסד, אלא לפי דרך מחשבה. רק בסוף העונה נדע אם זה היה מהלך טוב או לא טוב, שני ניצחונות עכשיו לא אומרים כלום. מזמן הפסקתי להתעסק ברכז או שחקן בעמדה מספר 2, זה לא חשוב בכדורסל המודרני. הרבה גארדים טובים הם ברכה לקבוצה. כל אחד יכול להוביל את הכדור, לשחק את הפיק אנד רול וליזום, ואני חושב שברגע שיש הרבה שחקנים טובים זה עוזר לכולם. כולם מושכים אש, וזה פותח את המשחק".

שחקן גלאטסראיי, דריוס וושינגטון. מגד גוזני
על דריוס וושינגטון: "ברגע שיש שחקנים יותר טובים זה עוזר לכולם"/מגד גוזני

ניסים סיים את העונה שעברה כאלוף סלובניה עם נובו מסטו ורצה להמשיך לעונה עשירית באירופה, אך כשההצעות בוששו לבוא הוא חזר לישראל. "סיימתי את העונה בסלובניה, וקרו מאז כמה דברים שלא בהכרח קשורים לכדורסל. לאורך זמן הייתי דבק בהחלטה להישאר בחו"ל, אלא שאז התקשר אליי מוטי אמסלם ואמר לי 'בוא ניפגש ותשמע את האני מאמין של הקבוצה'. את עודד אני מכיר הרבה שנים, וככה הם קנו אותי. צריך להכיר את דורון ומוטי ולהבין איך הם עובדים. דרך המחשבה של המקום קנתה אותי. פתאום חשבתי שאולי זאת ההזדמנות לחזור לארץ. הרגיש נכון לי ולאשתי לסיים את התקופה בחו"ל".

לא היית פה הרבה זמן, איך זה לחזור לארץ אחרי תקופה ארוכה?

"אני מרגיש מצוין, אילת היא מקום טוב, גם מבחינת העיר והאווירה. אנחנו מתאקלמים, זה לוקח זמן, לא קל לחזור אחרי תשע שנים לארץ, להיתקל במנטאליות הישראלית ולראות מה קורה בכדורסל. זה לוקח זמן, אני מאמין שיהיה בסדר. שמח שאני במקום כמו אילת, ראש העיר מאחורינו ויש קהל, מקום חדש עם אנרגיות נהדרות. ממש כיף כאן".

כשהוא מתבקש למקם את הכדורסל הישראלי בין הליגות השונות בהן שיחק, ניסים מתקשה: "קשה למקם את הכדורסל הישראלי לפי ההצלחות באירופה של הקבוצות שהן לא מכבי. הליגה שלנו שונה מכל ליגה שהייתי בה בגלל כמות הזרים וסגנון המשחק, אין ספק שארבעה זרים על המגרש זה סגנון משחק שלא הכרתי. אי אפשר להתייחס לזה כמו לכל מקום אחר, כי לא שיחקו ככה בליגות שבהן הייתי".

עצם העובדה שזאת ליגה של זרים מהווה תעודת עניות לכדורסלן הישראלי.

"אין ספק שזה דבר שחשוב לשנות. מי שנמצא במנהלת, וכל מי שאוהב את הכדורסל הישראלי, צריך לתת יותר במה לשחקנים הישראליים אם הוא רוצה שיגדלו פה שחקנים, כי רק ככה גדלים. גם אני קיבלתי הזדמנות בגיל צעיר. שחקן ישראלי צריך לחוות מה זה להוביל קבוצה ולהפסיד כשהוא לא היה טוב. רק ככה משתפרים וגדלים, ורק ככה יהיו יותר ישראלים טובים".

מוטי אמסלם מנהל מ.כ. הבקעה. קובי אליהו
טלפון אחד וניסים הגיע לאילת. מוטי אמסלם/קובי אליהו

מי שעקב אחר ניסים בשנים האחרונות היה רגיל לראות אותו בראש טבלת הקלעים של קבוצותיו השונות, אבל פתיחת העונה באילת הייתה רחוקה מכך. "מה שרואים זו רק הסטטיסטיקה הסופית. הייתה לי תקופה של מחלה ופציעה בכתף שעדיין לא עברתי אותה, וזה לא עזר. הגעתי לקבוצה מאוחר ולקח לי זמן להתאקלם, גם זה לא עזר. דברים נמדדים לאורך זמן, וכמו שאני לא לקחתי את זה בצורה דרמטית אחרי כמה משחקים לא טובים, לא התרגשתי גם אחרי משחקים טובים. מה שחשוב הוא שלאורך זמן הקבוצה תצליח, ואני מאמין שזה יקרה. גם כששיחקתי לא טוב הקבוצה הצליחה, וזה עוזר לעשות דברים ולהשתפר. אני תמיד אשאף להיות יותר טוב ולעזור לקבוצה".

איך החיבור שלך עם עודד קטש?

"שיחקתי מול עודד לפני הרבה שנים, וגם היינו בנבחרת ביחד, עודד הוא מאמן שכיף לבוא לאימון שלו. גם מבחינת צורת מחשבה, יצירתיות ודברים כאלה, ואני שמח שאני עובד תחתיו. אילת היא המקום הכי טוב בשבילי כדי לחזור לארץ".

למרות ההצלחה, ניסים מפחד להציב מטרות גבוהות לקבוצתו, גם לא לפני המשחק החשוב מול מכבי חיפה בשבוע הבא: "הליגה מאוד צמודה. כמו שראינו, גליל מהמקום האחרון ניצחה את חיפה שהייתה במקום השני, הרצליה ניצחה אצלנו. הליגה צמודה, ואי אפשר לבוא ולהגיד שזה הקרב על המקום השני. בחיפה יהיה משחק גדול בין שתי קבוצות טובות עם שחקנים טובים מאוד, יהיה מאוד מעניין. אנחנו מנצחים משחקים, אבל לבוא ולהגיד שאנחנו רוצים ללכת עד הסוף יהיה לא נכון. אנחנו רוצים להמשיך לאסוף ניצחונות, וכשנתקרב יותר לסוף הליגה נוכל לדעת את הכוח שלנו ואיפה אנחנו עומדים בטבלה. לצאת בהצהרות עכשיו יהיה לא נכון".

אפשר לומר שלפחות הנדודים שלך באירופה הסתיימו?

"אני מרגיש טוב וצעיר, עברתי הרבה דברים בכדורסל באירופה. אני לא יודע אם זה נגמר, נראה מה יהיה בסוף החוזה שלי באילת. המטרות שלי תמיד היו לשחק בקבוצה מנצחת. בתשע עונות בחו"ל לקחתי שישה תארים, וזה מה שנשאר לי מהתקופה הזאת כזיכרון הכי חזק. תמיד אני שואף לזכות בתארים ולהיות ברגעי ההכרעה של כל ליגה שאני אהיה בה".

מאמן הפועל ירושלים עודד קטש. קובי אליהו
שמח שהוא עובד תחתיו. ניסים על הספסל, קטש מדרבן/קובי אליהו

מספרי המחזור

7 – איבודים להפועל תל אביב במהלך הרבע השני מול הפועל ירושלים מספרים את איבוד השליטה של הקבוצה של ארז אדלשטיין על המשחק. דמונטז סטיט וקרטיס קלי נתנו לקבוצתם יתרון בן 10 נקודות לקראת סוף המחצית, אבל אז החלו השחקנים של אדלשטיין לשחק לא חכם, איבדו שלושה כדורים בשלוש הדקות האחרונות של הרבע וירושלים ירדה בשוויון ועם מומנטום אותו סחבה למחצית השנייה ולניצחון.

9 – החטאות מ-10 ניסיונות מהשדה. זה היה המאזן של מרכוס מור בהפסד של אליצור אשקלון למכבי תל אביב. הקבוצה של עדי אזולאי נראתה טוב מאוד במחצית הראשונה, וכל זאת ללא ג'וליאן מילס, אבל ברבע השלישי הייתה צריכה את השחקן שיסחוב אותה יחד עם מרכוס דאב הנהדר. בעוד מכבי תל אביב לא פוגעת ומסיימת את הרבע עם 17 נקודות בלבד, אשקלון לא קיבלה תפוקה ממור, סקורר טבעי, קלעה חמש נקודות משלה בכל הרבע ומשם איבדה סיכוי לסנסציה.

14 – זריקות מהשדה לקח דגן יבזורי בניצחון של גלבוע/גליל על מכבי חיפה, בדרך לשיא קריירה של 30 נקודות, לעומת חמש זריקות בממוצע במהלך שמונת המשחקים האחרונים. על יבזורי עברה תקופה רעה מאוד, הוא לא נראה מחובר לקבוצה שלו, סופסל לדקות רבות והיה נדמה כי הקלע מהעמק משקף בדיוק את מה שעובר על המועדון מגן נר העונה. אלא שדווקא אז, במשחק החשוב של מאמנו ליאור ליובין, התעורר יבזורי, הוסיף שבעה אסיסטים וחמישה ריבאונדים, וגלבוע/גליל הביסה את חיפה.

שחקן הפועל גלבוע/גליל עליון, דגן יבזורי. אדריאן הרבשטיין
השתחרר הפקק. יבזורי/אדריאן הרבשטיין

23 – נקודות קלעה בני הרצליה ב-5 וחצי דקות האחרונות של המחצית הראשונה בניצחונה על ברק נתניה, לעומת שלוש נקודות בלבד של הקבוצה של דני פרנקו. בנתניה פתחו את המשחק נהדר, נחלשו, אבל לא ציפו לקריסה שעברו בסוף המחצית הראשונה. החצי השני היה שונה לחלוטין, הקבוצה של פרנקו אכן חזרה, אבל בזבזה לא מעט אנרגיות על ניסיון הקאמבק, שהיה נחסך ללא ההתפרקות הזו.

47 – אחוזים מחוץ לקשת להפועל אילת בניצחון על מכבי ראשון לציון, לאחר שקלעה 9 שלשות מתוך 19 ניסיונות, נתון דומה לזה שרשמה בניצחון על אליצור אשקלון שבוע לפני כן. את הסיבוב הראשון סיימה אילת עם 26 אחוזים מחוץ לקשת (5.5 שלשות בממוצע מתוך 21 ניסיונות), מה שמשאיר אותה כקבוצת השלשות הגרועה בליגה, אך השיפור במשחקים האחרונים מוסיף נשק נוסף למשחק של הקבוצה של עודד קטש, והופך אותה לקשה עוד יותר לעצירה.

210 – נקודות נקלעו במשחק בין מכבי אשדוד להפועל חולון, כשחולון מנצחת בהארכה 103:107 וחוזרת מפיגור בן 20 נקודות במחצית השנייה. באותו משחק גם קלע ג'רום דייסון 40 נקודות, שיא עונה בליגת העל, ולאשדוד היו לא מעט טענות על השיפוט. על המשחק הזה יכולתם לקרוא רק בתקשורת הכתובה, מאחר שהגוף המשדר, ערוץ הספורט, החליט לוותר דווקא עליו משיקולים כלכליים. פשוט חבל.

עוד מליגת העל

בלאט מרוצה: "רציתי שהשחקנים יגיעו כמו שצריך ליום שישי"

מוסינזון עזב את אשקלון, עשוי לחזור

חולון מתארחת אצל מובילת צרפת ביורוצ'אלנג'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully