וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתמסרים: המספרים שעושים את העונה ב-NBA

אסף רביץ

26.12.2012 / 13:00

נתוני האסיסטים המופלאים של הספרס שומרים אותם בצמרת. מדור המספרים נדהם גם מטייסון צ'נלדר וממלך הגגות החדש ב-NBA וסוגר חוב על הפער בין בריאנט לג'ורדן

1 - ג'ון הולינג'ר עזב את ESPN עבור תפקיד בכיר בממפיס, אבל המדדים שבזכותם התפרסם עדיין איתנו. כך אפשר ללמוד שקבוצת ההתקפה הטובה בליגה היא, ללא ספק, אוקלהומה סיטי. האחוזים של OKC מכל הטווחים מדהימים - 48 אחוזים מהשדה, 40 מהשלוש ו-84.5 אדירים מהעונשין. מעט מאוד שחקנים היו מתנגדים למספרים האלה. בשנה שעברה התקפת הת'אנדר סבלה מיחס אסיסטים/איבודים נוראי, השנה יש שיפור גדול גם בתחום הזה עם 22.1 אסיסטים על 15.2 איבודים. הרבה קרדיט מגיע לראסל ווסטברוק ששיפר משמעותית את ניהול המשחק שלו. עכשיו נשאר רק לתהות כמה טובים הם היו יכולים להיות עם הארדן. אגב, יש קבוצה שקולעת אפילו טוב יותר מ-OKC מהשדה והשלוש - ממש במקרה היא זו שניצחה את הת'אנדר הלילה. מיאמי קולעת ב-49.7 אחוזים מהשדה ו-40.5 אחוזים מהשלוש. מפחיד? לגמרי.

3.01 - מה דעתכם על מלך הגגות החדש של ה-NBA? לארי סנדרס השתלט באגרסיביות על עמדת הסנטר של מילווקי בזכות 3.01 גגות העונה ו-4.2 ב-12 המשחקים האחרונים. במשחקים האלה הוא הוסיף 8.3 נקודות ו-10.1 ריבאונדים וככה, בלי ששמנו לב, סנטר חדש נולד. התגובה של סרג' איבקה תגיע בקרוב.

12 - אם כבר הולינג'ר, אי אפשר לדבר עליו בלי להזכיר את מדד ה-PER - מדד היעילות שהוא פיתח עבור שחקנים. למרות שהמדד הפך לנפוץ מאוד, כל שנה הוא מכיל כל מיני שמות אלמוניים בצמרת הדירוג. הנתון המשונה של ה-PER השנה הוא, ללא ספק, שהשחקן ה-12 הכי יעיל ב-NBA הוא גרג סמית'. מה, לא מכירים? מדובר בסנטר מחליף מיוסטון, שנה שנייה בליגה, שנה שעברה שיחק 8 משחקים, לא נבחר בדראפט, מקבל 14 דקות למשחק ומספק בהן 7.3 נקודות ב-64.4 אחוזים מהשדה יחד עם 4.3 ריבאונדים. קל לפטור את זה כקוריוז, אבל יכול להיות גם שהמדד מזהה שחקן שכדאי לתת לו צ'אנס משמעותי יותר.

15 - רצף 14 הניצחונות של הקליפרס הוא לא הרצף הארוך בליגה, ההישג הזה שייך לשארלוט שהפסידה 15 משחקים ברציפות. אחרי פתיחת עונה מפתיעה לטובה, הבובקאטס הזדרזו לחזור לעצמם ובגדול. למרות השיפור של קמבה ווקר ופתיחה לא רעה לקריירה של מייקל קיד גילכריסט, הניצחונות הפסיקו להגיע. בשנה שעברה בלטה החולשה ההתקפית, השנה מדובר בעיקר בקבוצת ההגנה החלשה בליגה למרות שיש לה כמה מומחים הגנתיים ברוטציה. משהו בהגנה הקבוצתית לא עובד אפילו ברמה הבסיסית ביותר, ואם זה יימשך ככה החתולות יהיו בקרוב במקום שהם מכירים מצוין - האחרון.

5X5 - רגע מיוחד לחובבי סטטיסטיקות מיוחדות עבר לפני שבוע קצת מתחת לרדאר - משחק ה-5X5 של ניקולה באטום. 5X5 זה אומר משחק עם לפחות 5 בחמש הקטגוריות הבסיסיות - נקודות, ריבאונדים, אסיסטים, חטיפות וחסימות. באטום עשה את זה עם 11 נקודות, 5 ריבאונדים, 10 אסיסטים, 5 חטיפות ו-5 חסימות והצטרף למועדון אקסקלוסיבי. זאת הייתה הפעם ה-15 בהיסטוריה שזה קרה והראשונה מאז 2006, אז אנדריי קירילנקו עשה את ה-5X5 השלישי שלו. המומחה הגדול בתחום היה האקים אולג'ואן שעשה זאת שש פעמים. לבאטום, שחגג לא מזמן 24, יש סיכוי להיות השלישי שמשלים 5X5 יותר מפעם אחת. עם ממוצעים של 16 נקודות (עם 2.5 שלשות), 5.7 ריבאונדים, 4 אסיסטים, 1.7 חטיפות ו-1.2 חסימות, הוא אחד מהשחקנים האלה שבכל ערב נתון מסוגל לספק שורה מרתקת.

25.8 - כמות האסיסטים של סן אנטוניו, מקום ראשון בליגה בפער משמעותי. בדרך כלל המוליכות בקטגוריית האסיסטים הן קבוצות של פוינט גארד דומיננטי שמתמחה במסירה. זה לא המקרה של הספרס - כאן מדובר במאמץ קבוצתי. ה-7.2 אסיסטים של טוני פרקר רחוקים מלהסביר את המצב, גם כשמוסיפים 4.8 אסיסטים של ג'ינובילי ו-2.6 של דאנקן עדיין יש שלישיות עם מספרים הרבה יותר מרשימים. אבל אז רואים שבוריס דיאו מוסיף 2.6 אסיסטים, ונאנדו דה קולו 2 אסיסטים ב-12 דקות, ועוד חמישה שקנים שונים בין 1.4 ל-1.9. יכול להיות שזה הנתון שמסביר הכי טוב למה הקבוצה של גרג פופוביץ' ממשיכה להיות אחת הטובות בליגה.

70 - אחוזים מהשדה לטייסון צ'נדלר ערב המפגש עם הלייקרס ששינה מעט את המספר העגול. זה 10 אחוזים מעל לבא בתור ברשימת השחקנים שזורקים מספיק כדי לעניין אותנו (ג'בייל מגי דווקא) ואין טעם לחפש משהו שמתקרב לזה גם בשנים קודמות. זה קורה לא מעט בגלל שריימונד פלטון למד לשחק איתו את משחק הלובים שהצליח כל כך עם כריס פול ובגלל שהוא לא מנסה דברים שהוא לא יודע ומסתפק בלובים האלה ובריבאונד התקפה, קטגוריה בה הוא שלישי בליגה. זאת גם הזדמנות טובה להזכיר את החשיבות של צ'נדלר להצלחת הניקס, כי אין דבר קל יותר מלא לשים לב לכמה צ'נדלר טוב בכל כך הרבה דרכים. לא רק בהגנה.

347 - חוב קטן מהמדור הקודם - כפי שהעירו בצדק כמה מגיבים, ניתן היה להבין מהחלק שעסק בנתוני הקליעה של כל הזמנים שהם כוללים גם את הפלייאוף. זו הייתה טעות שחשוב להבהיר- הנתון בו קובי בריאנט עבר 30,000 נקודות הוא רק עבור העונה הרגילה. משום מה, האמריקאים מקפידים על הפרדה מוחלטת ולא ניתן למצוא מספרים שכוללים עונה רגילה ופלייאוף ביחד. אז החלטתי לבדוק את מספרי הפלייאוף לחוד. הנתון המעניין ביותר הוא שחמשת המובילים בנקודות בפלייאוף הם חמישה מששת המובילים בנקודות בעונה הרגילה (היחיד שחסר הוא ווילט צ'מברלין), מה שמעיד על כך שהדומיננטיות באה לידי ביטוי גם בפוסט סיזן. הסדר שונה - כאן מייקל ג'ורדן ראשון, קארים עבדול ג'באר שני וקובי שלישי. אה, ומה זה 347? כמות הנקודות שחסרה לקובי כדי לעבור את מייקל בקטגוריה הזאת (עם יותר משחקים וממוצעים פחות טובים וכו') בדרך למקום הראשון. קשה להאמין שזה לא יקרה בשנה-שנתיים הקרובות.

מעקב קליעה: רייג'ון רונדו

אחרי שהמעקב על בלייק גריפין הבחין בשינוי מעניין, הגיע הזמן לעקוב קצת אחרי שחקן נוסף שהקליעה שלו מבחוץ יכולה להיות קריטית ברגעים המכריעים של העונה. בפלייאוף שעבר רונדו פגע מבחוץ בכמה משחקים והיה די בלתי ניתן לעצירה בהם, אבל בשאר חזר להיות שחקן שאפשר לתת לו 2 מטר ולפגוע משמעותית בתפוקה שלו. השאלה המעניינת היא האם השנה הוא פיתח קליעה עקבית יותר מחצי מרחק ומשלוש.

התשובה הראשונית - מחצי מרחק כן, משלוש לא. נתון הקליעה הבולט ביחס לעבר הוא קפיצה משמעותית באחוזי הקליעה בין 16-23 פיט (5-7 מטר, האזור שלפני קו השלוש). מהטווח הזה רונדו קולע בינתיים ב-57 אחוזים, כאשר בכל השנים עד היום הוא נע סביב ה-40 אחוז. זה שיפור עצום וגם אחוז מצוין לטווח כזה באופן כללי. בשאר האזורים, כולל שלשות וכולל עונשין, אין שיפור משמעותי, אבל החצי מרחק לבד, אם רונדו יתמיד ויאמין בקליעה שלו, יכול להפוך אותו לשחקן שהרבה יותר קשה לשמור עליו בפלייאוף, בו הוא נוטה להתעלות.

אזור ה-NBA בוואלה! ספורט

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
רייג'ון רונדו, בוסטון סלטיקס. רויטרס
בדרך הנכונה. רונדו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully