וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רודף אחרי ג'ורדן, רדוף על ידי לברון

אסף רביץ

12.12.2012 / 12:30

אחרי שחצה את רף ה-30 אלף נקודות, בריאנט מסוגל לעבור את ג'ורדן כבר העונה. בקרוב הוא יגלה שקינג ג'יימס מתקרב אליו בצעדי ענק. אסף רביץ עם המספרים שעושים את העונה

קובי בריאנט חגג לאחרונה 30,000 נקודות ומדור המספרים שמח להצטרף לחגיגה. כמות הנקודות המצטברות מעיד על שני גורמים חשובים במיוחד בהערכה היסטורית של שחקן - דומיננטיות ועמידות לאורך השנים, לכן הוא נחשב לאחד המספרים האישיים החשובים ביותר, בעיקר בקצה העליון שלו. החלק הראשון של המדור יוקדש להישג של קובי ולנתוני נקודות מצטברות אחרים.

5 - קובי הוא החמישי שחוצה את רף ה-30,000 בתולדות ה-NBA. עד לאן הוא מסוגל להגיע? כאן עולות כמה שאלות מעניינות. המספר המעניין כרגע הוא 2,165 - כמות הנקודות שחסרה לו כדי לעבור את מייקל ג'ורדן שבמקום השלישי. בקונסטלציה מסוימת זה יכול לקרות עוד העונה - אם הוא ימשיך בקצב הנוכחי ולקבוצה יהיה קמפיין ארוך בפלייאוף (זאת נראית הבעיה היותר גדולה כרגע), אך רוב הסיכויים הם שקובי יעבור את מייקל במהלך העונה הבאה. מה שיוביל

לאתגר הבא:

38,387 - כמות הנקודות של קארים עבדול ג'באר, המוביל בקטגוריה. בהנחה שקובי לא יעבור פציעה משמעותית, האפשרות שהוא יעבור את המספר הזה לא לחלוטין מופרכת. מדובר בסדר גודל של פחות מארבע עונות בקצב הנוכחי ובאזור החמש עונות אם לוקחים בחשבון ירידה טבעית בתפוקה ובדקות בחצי השני של העשור הרביעי. קובי לא נראה כאילו הוא מתכנן להקטין את מידת ההשקעה שלו בגוף שלו או את מידת המוטיבציה שלו, הוא מסוג השחקנים שבהחלט ניתן לדמיין ממשיכים לעבוד כל ערב גם בגיל 39-40 בדיוק כמו ג'באר וקארל מאלון המדורג שני. במקרה שלו, לא יפתיע אם גם אחרי שיעבור את קארים הוא יסחוב עוד קצת כדי להגיע ל-40,000. בצירוף כל הגורמים (כשרון, מוטיבציה, יציבות, עמידות), ככל הנראה אין ראוי מקובי להיות הסקורר הגדול בתולדות ה-NBA.

קובי בריאנט שחקן לוס אנג'לס לייקרס. רויטרס
כמו שהוא נראה, 40 אלף נקודות זה לא מספר מופרך. בריאנט/רויטרס

31 - האם יש עוד שחקנים פעילים עם סיכוי להגיע ל-30,000? לא בזמן הקרוב. שניים שאולי מסוגלים, אך יצטרכו לגלות עמידות מרשימה לשם כך הם דירק נוביצקי (24,134) ופול פירס (22,975). רשימת הפעילים בין הסקוררים הגדולים כוללת שם מעניין ולא צפוי במקום ה-31 - וינס קרטר. הוא צבר הרבה מאוד נקודות עם השנים, עבר את ה-20 אלף ובקרוב ייכנס לרשימת 30 הסקוררים הגדולים אי פעם. כל השחקנים בין ה-30 כרגע הם שחקני היכל התהילה או כאלה שבוודאות יגיעו לשם, מה זה אומר על הוינסניטי?

476 - כמות הנקודות שחסרה ללברון ג'יימס כדי להגיע ל-20,000. מה לעשות, חייבים לדחוף לכאן גם את לברון, כי הוא הצעיר אי פעם לעשות בערך כל דבר מכיוון שהוא גם הגיע ישר מהתיכון, גם היה סקורר מוביל מהשנייה הראשונה בליגה וגם לא מפסיד משחקים. הוא כבר לא יספיק להגיע ל-20 אלף לפני שיחגוג 28 בסוף החודש, אבל כשזה יקרה הוא יקדים ביותר משנה כל אחד אחר שאי פעם הגיע לכמות הזאת. רק פציעה משמעותית אמורה להיות מסוגלת למנוע ממנו להגיע גם ל-30 אלף לפני כולם, אבל יש עוד כל כך הרבה זמן עד שזה יקרה שאין טעם לעסוק בכך כרגע.

לברון ג'יימס, מיאמי היט. AP
הצעיר אי פעם לעשות בערך כל דבר. לברון/AP

ולשאר העניינים:

0/3 - בתוך כל הבלגנים ביוסטון והוויכוחים סביב דריל מורי, מעניין לשים לב שלפחות בשלב הזה הבחירות שלו בדראפט האחרון נראות רע מאוד. הוא עבד קשה כדי להשיג שלוש בחירות בטופ 20 והספיק להשתמש באחת מהן כחלק מהטרייד על ג'יימס הארדן, אך נכון לעכשיו אף אחד משלושת השחקנים שבחר לא רלוונטי ל-NBA. רויס וויט עמוס הבעיות עשוי לוותר על הקריירה עוד לפני שהתחילה, טרנס ג'ונס לא מוצא מקום ברוטציה של קווין מקהייל וג'רמי לאמב לא נמצא בתוכניות של OKC לזמן הקרוב אפילו כשחקן קצה רוטציה. זה בולט במיוחד בהשוואה לשאר המחזור שבינתיים מצליח להכניס כמות יפה של שחקנים לרוטציות ואפילו לחמישיות, זה בולט גם כשזוכרים שהבחירות של מורי זכו למחמאות במהלך הדראפט. יהיה מעניין לראות לאן זה מתפתח.

6/8 - בשעה טובה, קיירי אירווינג ואנתוני דיוויס חזרו לשחק הלילה. החזרה המשותפת רק הדגישה את המצב המשונה שאפיין את השבועות האחרונים ובעצם את רוב העונה הזאת עד כה - ששה משמונת השחקנים שנבחרו ראשונים בדראפט בשמונה השנים האחרונות לא משחקים. ארבעת האחרים עוד לא ראו פרקט העונה, כאשר אחד - גרג אודן, פחות או יותר גמר את הקריירה ושניים נוספים - דרק רוז ואנדרו בוגוט, יחזרו עם סימני שאלה בקשר ליכולתם לשחזר את היכולת שאפיינה אותם לפני הפציעה. שני הנוספים הם בלייק גריפין שהחמיץ את כל עונת הרוקי שלו ואנדראה ברניאני שבעונה שעברה שיחק 31 משחקים ובדיוק נפצע שוב. אירווינג החמיץ משחקים רבים גם בעונה שעברה, דיוויס נפצע פעמיים בחודש וחצי. נדמה לי שיש כאן אמירה מעבר לצירוף מקרים משונה - ששנה אחת בקולג' לא מספיקה כהכנה לעומס הפיזי של להיות שחקן מוביל ב-NBA, שאולי כדאי לקבוצות להכניס שחקנים בהדרגה לעניינים גם אם מבחינה מקצועית הם הכי טובים בקבוצה.

קיירי אירווינג שחקן קליבלנד קאבלירס. Mark Duncan, AP
אולי כדאי להכניס שחקנים לעניינים בהדרגה. אירווינג/AP, Mark Duncan

1 - ג'מאל קרופורד מדורג ראשון לא רק בנקודות מהספסל, אלא גם בנקודות ברבע האחרון מבין כל השחקנים בליגה (נכון לתחילת השבוע, משום מה זה לא נתון נגיש ברשת). הרבע האחרון מוציא מג'מאל משהו מיוחד, הילוך נוסף. בקבוצה שיש לה מומחה רבע אחרון כמו כריס פול, ובשאיפה בסופו של דבר גם צ'ונסי בילאפס, הנוכחות של קרופורד יכולה ליצור שלישיית שחקני חוץ מאיימת במיוחד. קרופורד, אגב, לא לבד - הספסל של הקליפרס ממשיך להיות המרענן הרשמי של העונה. בשני משחקים רצופים השבוע החמישייה השנייה חיסלה יריבה ברבע האחרון וויני דל נגרו השאיר אותה לכל אורך הרבע בצדק מוחלט. אריק בלדסו מבהיר בכל הזדמנות שהוא גם פצצת אנרגיה וגם שחקן מוכשר ומגוון, מאט בארנס הוא מחביבי הקהל בזכות הלחימה, התנועה ללא כדור, הסיום ליד הטבעת והשלשות מהפינה, רוני טוריאף יעיל ואנרגטי כפי שתמיד היה ואני מוכן להישבע שראיתי השבוע משחק טוב של למאר אודום. החמישה האלה נהנים לשחק יחד ויוצרים את הספסל הקטלני בליגה בקבוצה שגם לחמישייה שלה לא חסר יותר מדי.

מעקב קליעה: בלייק גריפין

נישאר בקליפרס עם המעקב הקבוע. בשבועות האחרונים גריפין חוזר להפגין דומיננטיות ולספק מספרים יפים. בחמשת המשחקים האחרונים הוא מרשים במיוחד עם 22.8 נקודות ב-61.3 אחוזים מהשדה, 10.2 ריבאונדים, 3.4 אסיסטים, 0.6 איבודים ואפילו 2.2 חטיפות בפחות מ-32 דקות (בעיקר בגלל הצלחת הספסל). הוא משתתף פחות בפיק נ' רול ויותר דורש ומקבל את הכדור עם הגב לסל בחצי מרחק כדי להסתובב ולבצע מהלכים עם הפנים. מדי פעם הוא עולה לקליעה באחוזים סבירים, אך ברוב הפעמים הוא מנסה לחדור ומוכיח יכולת להשיג שתי נקודות מכל טווח בדרך, גם בזריקות קשות וגם כששומרים עליו טוב. היכולת הזאת באה לידי ביטוי בשיפור משמעותי באחוזי הקליעה באזור שבין 1-3 מטר מהסל (3-9 פיט)- 55.2 אחוזים לעומת 44.8 בעונה שעברה. יחד עם התייצבות הקליעה מחצי מרחק באזור ה-45 אחוזים, ניתן כבר להכריז שבלייק השנה הוא שחקן מגוון ויעיל יותר, ממש לא רק מכונת היילייטס.

שתה אלכוהול במהלך משחקים: הכישרון שנמחק מה-NBA
קווין לאב פותח פה גדול על הנהלת מינסוטה
אזור ה-NBA בוואלה! ספורט

בלייק גריפין שחקן לוס אנג'לס קליפרס. רויטרס
אפשר להכריז: השנה גריפין שחקן מגוון ויעיל יותר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully