וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתיכת מתנה לחג: מחזור כריסמס ב-NBA

מתי ברסקי

25.12.2012 / 6:30

למה קריטי לבוסטון לנצח בברוקלין, איזו בשורה תצא מהקרב בסטייפלס סנטר בין הלייקרס לניקס ומה מחכה לנו במפגש בין לברון לדוראנט? מתי ברסקי על מחזור הכריסמס הלוהט ב-NBA

ברוקלין נטס - בוסטון סלטיקס (19:00 ברחבי האינטרנט)

גארד בוסטון סלטיקס רייג'ון רונדו (מרכז) מול גארד ברוקלין נטס דרון ווליאמס (שמאל). AP
אולי שני רכזי העל הכי שונים זה מזה. רייג'ון רונדו מול דרון וויליאמס/AP

איך בוסטון מגיעה למשחק?

בקרטוע מעורר דאגה. הסלטיקס פתחו את דצמבר במאזן 6:4, לא הצליחו לחבר יותר משני ניצחונות רצופים מאז אמצע נובמבר, וניצחון החוץ האחרון שלהם היה בדיוק לפני חודש (באורלנדו). פול פירס בכושר קליעה נהדר, גם גארנט ורונדו מספקים את הסחורה, אבל הצוות המסייע שהיה אמור להרכיב סגל עמוק ומוכשר מאי פעם, פשוט לא מתפקד - במיוחד ג'ייסון טרי וברנדון באס.

איך ברוקלין מגיעה למשחק?

בשן ובעין. המאזן של הנטס בדצמבר הוא 8:5, כולל חמישה הפסדים ביתיים. דרון וויליאמס עדיין לא מרוצה מהתקפות הבידודים המאולתרות של אייברי ג'ונסון ומתפקד בהתאם; ברוק לופז חזר מפציעה נוספת בכף רגלו הבעייתית בכושר קליעה מדאיג (42.3% מהשדה בחמישה משחקים); ובינתיים זהו ג'ו ג'ונסון המוספד, שפורח בשיטת אייברי.

למה ניצחון קריטי לבוסטון?

כרגע בוסטון מדורגת שמינית במזרח, אבל במרחק של משחק-שניים ממקום רביעי ומטה. המשחק בברוקלין הוא הראשון במסע של ארבעה משחקי חוץ עד סוף החודש, והיריבות הבאות יהיו הקליפרס והווריורס. שבירת רצף הפסדי החוץ על תחילת המסע, יכולה לייצר מומנטום חיובי ולהתניע את התקדמות הסלטיקס לעבר מרכז-צמרת המזרח. כל הפסד נוסף לעומת זאת, ירחיק את הקבוצה ממאזן חיובי (13:13 נכון לעכשיו), מה שיצריך פוש רציני לפלייאוף בחודשים מרץ-אפריל, ללא זמן למנוחת הקשישים לקראת הדבר האמיתי.

למה ניצחון קריטי לברוקלין?

הנטס במרחק של משחק אחד בלבד מעל הסלטיקס, עם מאזן 12:14 ומקום שביעי במזרח, כך שגם עבורם כל ניצחון או הפסד, יכולים להביא למומנטום חיובי/שלילי ולמיקום במרכז-צמרת המזרח, או מחוץ לתמונת הפלייאוף. ברוקלין כבר ניצחה את בוסטון פעמיים העונה, כך שניצחון נוסף יבטיח לה את שובר השוויון במאבקים פוטנציאליים על מיקום במזרח וביתיות.

המאצ'-אפ של המשחק

אולי רכזי העל שהכי שונים זה מזה: מצד אחד דרון וויליאמס בגובה 1.91 ובמשקל 95.3 קילו, פיזי מאוד אך לא הכי זריז; ומצד שני רייג'ון רונדו, מעט צנום בגובה 1.85 ובמשקל 84.4 קילו, אבל אתלטי בצורה חריגה. דרון הרכז הבכיר מבין השניים, מאחר שיש לו קליעה מבחוץ, הוא מגיע לקו, ולא מהמר בהגנה. מצד שני רונדו נותן עונה טובה בהרבה, מוביל את הליגה באסיסטים, ויגיע עם המון מוטיבציה לאחר שהורחק במפגש האחרון בין השתיים. את המשחק הראשון בסדרה העונתית הוא החמיץ בגלל פציעה, האם בזכותו היוצרות יתהפכו הערב?

הבשורה שתצא מהברקליס סנטר

בצירוף מקרים מעניין, שתי הקבוצות ערכו שינויים בחמישייה ושילבו בה נגר: הנטס עם קית בוגאנס כסטופר בכנף וקראש בעמדת הפאוור פורוורד, והסלטיקס עם ג'ייסון קולינס בסנטר, מה שהחזיר את גארנט לעמדתו הקודמת. כל זה אמור לשחק לידי ברוקלין, במיוחד אם לופז ובוגאנס יצליחו לשמור על ידית מאופסת. ניצחון נוסף לנטס ובשורה לא מרעישה במיוחד - סמול בול עובד ב-NBA של ימינו.

לוס אנג'לס לייקרס - ניו יורק ניקס (22:00, שידור ישיר בערוץ 5+ לייב)

קובי בריאנט (מימין), לוס אנג'לס לייקרס, מול כרמלו אנתוני, ניו יורק ניקס. רויטרס
מי יעצור את המומנטום למי? בריאנט ואנתוני/רויטרס

איך הניקס מגיעים למשחק?

בתחושת ביטחון מלאה. ניו יורק שומרת החודש על מקומה בצמרת הליגה, עם מאזן 3:9 שכלל ניצחונות מול מיאמי וגם מול הלייקרס בגארדן. למרות כמה פציעות טורדניות, מלו נשאר החודש בכושרו הפנטסטי ואף העלה הילוך, עם 32.4 נקודות, 46.7% מהשדה, 8.6 גיחות לעונשין, ו-3.3 שלשות למשחק (43.3%). גם בריאנט לא נותר אדיש למספרים האלה. גם טייסון צ'אנדלר טיפס בכל קטגוריה סטטיסטית. מי שחזרו לקרקע הם הגארדים, עם צניחה משמעותית באחוזי הקליעה: פלטון (38.6% מהשדה), קיד (36.3%), וסמית (38.3%). ייתכן שחלק מזה נובע מהתמודדויות מול ההגנות של מיאמי, ופעמיים ברוקלין ושיקגו, אך אין ספק שהתגלו סדקים בהתקפת הניקס החודש. ברשימת הפצועים, ראשיד וואלאס נעדר מאמצע החודש, ואילו מרכוס קמבי אמור להיות כשיר למשחק.

איך הלייקרס מגיעים למשחק?

עם ארבעה ניצחונות רצופים ועם נאש וגאסול בריאים סופסוף. אבל שניים מהניצחונות היו מול וושינגטון ושארלוט, ולפניהם היו ארבעה הפסדים רצופים ופתיחת 6:1 בדצמבר. בעוד שג'ודי מיקס, מטה וורלד פיס, וג'ורדן היל מתפקדים היטב החודש, יש מקום לדאגה מצד קובי בריאנט, שלוקח בדצמבר כמות בלתי נתפסת של 26.4 זריקות למשחק (44.8% מהשדה), 6.9 שלשות (34.2%), והגיע לשיאו (השלילי) בניצחון הדחוק מול הווריורס, עם תצוגת 16 מ-41 מהשדה וזריקה אחת מהעונשין (טכנית). נזכיר שמדובר ביותר זריקות מנאש, הווארד, וורלד פיס, וגאסול ביחד. הסגנון הסוליסטי של בריאנט מוציא את חבריו לקבוצה משטף המשחק, ואם לא יאפשר לטריו נאש-גאסול-הווארד לנצח על השיטה של דאנטוני, זה ייגמר בבכי.

למה ניצחון קריטי לניקס?

כי לצד הפסד של מיאמי לאוקלהומה, זה יחזיר אותם למקום הראשון במזרח, מתנת חג מולד נחמדה למועדון המפואר-מושמץ שסופסוף חזר לצמרת הליגה. המיקום הזה ויתרון ביתיות בגמר מזרח פוטנציאלי מול מיאמי, זה לא רק מטרה אלא גם אמצעי, לשמור את שחקני הניקס מפוקסים לאורך העונה כולה. גם מאזן 0:2 עונתי מול הלייקרס יוסיף לביטחון השחקנים, במידה שהשתיים יתמודדו שוב ביוני.

למה ניצחון קריטי ללייקרס?

אחרי שליש ראשון מזוויע, כל ניצחון הוא קריטי בשביל הלייקרס על מנת להתברג בצמרת המערב ולהיווכח שהם בדרך הנכונה, במיוחד ניצחון מול קבוצת צמרת. השליש השני של עונת הלייקרס ייבחן ביכולתו של נאש להרים את הקבוצה, ובמיוחד את גאסול. אם פאו ימשיך להיראות כבוי ולא מתאים להרכב הנוכחי, הרי שמסגרת הזמן להעביר אותו היא בדיוק מעתה ועד לתחילת השליש האחרון בעונה הסדירה, שנופל בערך על הטרייד דד ליין.

המאצ'-אפ של המשחק

למרות המאבקים בין וורלד פיס ואנתוני, או צ'אנדלר והווארד, המאצ'-אפ המסקרן ביותר יתנהל על הקווים בין שני המייקים, וודסון ודאנטוני. מאמן הניקס בארבע העונות הקודמות, מול עוזרו אשתקד שתפס בהצלחה את מקומו. התקפה מול הגנה ולמעשה גם שיטה מול שיטה, מאחר ששני המייקים אינם מאמני משחק גדולים. כרגע השיטה של וודסון לוקחת בגדול, אבל בעוד שלו יש מאמן על המגרש - ג'ייסון קיד - הרי שדאנטוני סופסוף מתאחד עם הרכז האידיאלי לשיטה שלו. שליטה של נאש במשחק תאותת על ניצחון בשח-מט של דאנטוני, בעוד שתצוגת תכלית נוספת מצד מלו וצלפי השלשות של הניקס, תשאיר את וודסון על מאזן עונתי מושלם מול קודמו בתפקיד.

הבשורה שתצא מהסטייפלס סנטר

הניקס לא נראו טוב שלשום מול מינסוטה נטולת האהבה, במיוחד כאשר רכזי הזאבים תקפו את הטבעת וניקולה פקוביץ' התגלגל פנימה להשליט טרור בצבע. אם נאש יתחיל בחלוקת מתנות מוקדמת, בעיקר של פיק אנד רול עם הווארד, צפויה לצאת בשורה מעודדת מעיר המלאכים - הלייקרס מוכנים לפתוח את השנה החדשה כשהם נראים כמו קונטנדרים אמיתיים.

מיאמי היט - אוקלהומה סיטי ת'אנדר (00:30, שידור ישיר בערוץ 5+ לייב)

לברון ג'יימס (שמאל) חודר מול קווין דוראנט (ימין). Wilfredo Lee, AP
נלחמו זה בזה על האליפות, זה לצד זה על המדליה ועכשיו זה הזמן לאותת לבאות. דוראנט וג'יימס/AP, Wilfredo Lee

איך אוקלהומה מגיעה למשחק?

עם המאזן הטוב בליגה הודות לרצף של 12 ניצחונות, שנקטע בהפסד חוץ צמוד במינסוטה, ואחריו הגיעו ארבעה ימי מנוחה והכנה. עם קווין דוראנט שמעמיד מספרי קריירה באחוזי קליעה מכל הטווחים, ריבאונדים, ואסיסטים. עם שיפור בהגנה של ראסל ווסטברוק, בקליעה משלוש של תאבו ספולושה, בהתקפה של סרז' איבקה, ובכשירות של קנדריק פרקינס ואריק מיינור. אבל גם עם קווין מרטין, שחוזר מפציעה קלה, ותפוקת הקליעה והאול-אראונד שלו נמוכה מזו של ג'יימס הארדן.

איך מיאמי מגיעה למשחק?

עם רצף של ארבעה ניצחונות, בראש המזרח, והמאזן השלישי בטיבו בליגה. עם וויד ביכולת משודרגת לאחר פתיחת עונה מהוססת - 21.4 נקודות, 57.7% מהשדה, 6.4 גיחות לעונשין (81.3%), ו-4.5 אסיסטים - תפוקה חודשית שמצטרפת לאלו של כריס בוש היעיל, ושל לברון ג'יימס החד מתמיד מחוץ לקשת (1.4 שלשות, 45.2% החודש). ריי אלן, שיין באטייה, אודוניס האסלם, ומריו צ'אלמרס עושים נאמנה את מלאכת הצוות המסייע, ומדי פעם מצטרפים אליהם מייק מילר, נוריס קול, אפילו רשארד לואיס וג'ואל אנתוני.

למה ניצחון קריטי לאוקלהומה?

מעבר למוטיבציה של הת'אנדר לנצח את האלופה לראשונה מאז המשחק הראשון בגמר, מדובר בהזדמנות ראשונה מבין שתיים לערוך ניסוי כלים מול מיאמי עם הסגל השונה במקצת. החלפת הארדן במרטין עשויה להתגלות כקריטית במיוחד לניסוי הזה, לאור הסגנונות השונים שלהם. כמוביל כדור נוסף לצד ווסטברוק או מיינור, חסרונו של הארדן בהחלט יורגש מול שמירת הלחץ של צ'אלמרס, וויד, ולברון. מאידך גיסא, שומרי הפרימטר במיאמי התמודדו מולו היטב בגמר (12.4 נקודות, 37.5% מהשדה), ואילו התנועה של מרטין ללא כדור מסוגלת לתרום לשיבוש הרוטציות של מיאמי בהגנה.

למה ניצחון קריטי למיאמי?

יש תחושה שמיאמי עדיין על ניוטרל, ולכן מפסידה פה ושם באופן שאינו מחויב המציאות (וושינגטון, ווריורס). מול יריבתה בגמר שגם אוחזת במאזן הטוב בליגה, האלופה יכולה לשלוח מסר ברור - לא רק שהיא ה-קבוצה לנצח, זה גם הרבה פחות אפשרי מכפי שזה נראה בערבי הניוטרל שלה. ספציפית מול אוקלהומה, כל ניצחון שיאריך את הרצף מסדרת הגמר, יפעל כנעץ נוסף בבלון הציפיות של הסגנית.

המאצ'-אפ של המשחק

לאחר שבוע של אימונים משותפים בקיץ, שני השחקנים הטובים בעולם נפגשים מחדש על הפרקט. היתרון הפיזי של לברון משני צדי המגרש אמור להשאיר את ידו על העליונה, אבל השיפור של דוראנט כשומר וכמוסר בהחלט עשוי לאזן את יחס הכוחות. מאצ'-אפ לא פחות מעניין יתקיים בין בוש לבין עמדת הסנטר באוקלהומה: האם פרקינס יראה שהוא רלוונטי לגמר פוטנציאלי בין השתיים, כל עוד הכשירות שלו 100%? האם איבקה מסוגל להיות מי שמגן על הצבע, מול בוש, וגם מעניש בהתקפה? ומה האשים תאביט הארוך והנייד, שמפתיע לטובה בינתיים, מסוגל לתרום מול החדירות של וויד ולברון?

הבשורה שתצא מאמריקן איירליינס ארינה

הבשורה יצאה כבר ממינסוטה בדמות 28 זריקות של ווסטברוק, מתוכן קלע 9 בלבד, לעומת 12 מ-21 מצד דוראנט, שקירילנקו הופקד עליו ומנע ממנו זריקות. במיאמי הוא יפגוש מחדש בלברון ובאטייה, כך שמבחינת ווסטברוק זה אומר הרבה התקפות שיתחילו ויסתיימו בו. אך האם ישחזר את תצוגת משחק מס' 4 (43 נקודות, 62.5% מהשדה), או את זו שבה אוקלהומה הפסידה סופית את האליפות (4 מ-20)? בשורה התחתונה מיאמי ניצחה בשני המקרים, ותנצח גם הלילה.

אזור ה-NBA בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully