וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילד, תרים את הכפפה: ההזדמנות הגדולה של ברק לוי

הקשיים בעונה שעברה, הדריכות בעונה הנוכחית. לברק לוי יש הזדמנות בגביע הטוטו להוכיח שהוא יכול להחליף את אניימה בינואר, כשזה ייצא לאליפות אפריקה. האם מכבי תל אביב צודקת כאשר היא מתכננת לצרף שוער נוסף? זו כבר שאלה אחרת שקשורה לא מעט בבניית השוער המוכשר שלה

one

בתקציר: ה-2:2 של מכבי תל אביב מול הפועל חיפה במשחק הקודם, כולל הטעות של ברק לוי

כל מי שקשור בברק לוי, שוער מכבי תל אביב, נמצא בימים אלה במתח. כולם יודעים שמכבי תל אביב מנסה למצוא שוער שיצטרף אליה בינואר, אבל הם לא יודעים איזה שוער זה יהיה, אם ימצא אחד כזה: שוער ראשון במקום לוי? שוער שני לצד לוי? כמה זמן השוער הזה אמור להישאר? וינסנט אניימה אמור להיעדר ממשחקיה של מכבי תל אביב מול קרית שמונה בחוץ, באר שבע בבית, אשדוד בחוץ, ובמידה שניגריה תעפיל לשלב חצי הגמר והגמר, המשחקים הבאים הם הפועל רמת גן ודרבי נגד הפועל תל אביב ולכן הלחץ במועדון מסדשרה רעה שתיפגע במאבק האליפות ברור. במכבי תל אביב שומרים את הקלפים קרוב לחזה, אבל בנוגע ללוי מדובר בעניין קריטי. לוי עובד כעת הרבה יותר קשה באימונים ומתכונן לרגע, אבל לא יודע מה יהיה בסופו.

בכל מקרה, לוי יעמוד הערב (20.40, ערוץ 5 פלוס לייב) נגד הפועל חיפה, בגומלין רבע גמר גביע הטוטו, למבחן חשוב מאוד בהקשר הזה. השוער בן ה-20 יצטרך להוכיח למי שיש לו אולי ספק שהוא מסוגל להיות שוער ראשון של מכבי תל אביב. תחילה בחודש ינואר, ובטח גם בהמשך. לוי כבר שיחק העונה בשני משחקים בגביע הטוטו, אבל ככל שינואר מתקרב המבחן הזה שלו נעשה חשוב יותר.

עם או בלי קשר ללוי, לירן שטראובר חושב שמכבי תל אביב טועה במחשבה שלה לגייס שוער בשלב זה של העונה: "מבחינה מקצועית, להביא כרגע שוער מבחוץ, שלא מכיר בכלל את המערכת, אחד שיצטרך להתאים את עצמו תוך כדי תנועה, זה מהלך שמאוד, מאוד קשה לעשות. זה צריך להיות שוער ברמה גבוהה מאוד שיצליח להתחבר מהר מאוד למועדון, לתיאום עם הקבוצה ולתיאום עם שחקני ההגנה בפרט. זה בהחלט לא מהלך פשוט, בטח לא לקבוצה כמו מכבי תל אביב. מי שמכיר את המערכת הזו ואיך היא מתנהלת, יודע שזה בהחלט לא פשוט".

שוער מכבי תל אביב ברק לוי. ברני ארדוב
להביא או לא להביא שוער? הרבה מזה תלוי בו. ברק לוי/ברני ארדוב

***

את הסיפור של ברק לוי אפשר להתחיל בגילאי הנוער, שם תמיד נחשב לעילוי, אבל אפשר גם להתחיל אותו בעונה שעברה. לוי, כמו בהרבה שלבים קריירה, קפץ מהר להיות השוער הראשון של מכבי תל אביב, אבל ככל שחלפו החודשים הפסיד את האפודה הראשונה לגיא חיימוב. לוי שיחק נגד סטוק ונגד בשיקטאש הטורקית, אבל יצא מההרכב, וגם העונה הוא נדחק לספסל, אחרי שבמכבי העדיפו ללכת על שוער זר והביאו את אניימה. בניגוד לחיימוב, לוי לא מיהר לצאת החוצה. גם בגלל שהוא הרבה יותר צעיר.

לוי לומד המון מאניימה, נהנה מדמותו הנעימה, מביט בקשב רב על הרבה מאוד מהלכים שלו, ובמקביל מכין את עצמו להזדמנות השנייה כשוער הראשון של מכבי תל אביב בינואר, כאשר השוער הניגרי יהיה באליפות אפריקה. לוי השיל מעליו כשבעה קילוגרמים ומנסה לשנות גישה, אחרי לא מעט תקלים שהיו לו עם שורה אובארוב בעונה שעברה. אם פעם כמעט על כל תרגול הוא היה תוהה למה זה ובשביל מה, היום הוא לא שואל שאלות ועובד קשה בכדי להצליח. לוי התקרב מאוד לאובארוב העונה. בעונה שעברה התקריות בין השניים העיבו לא אחת על רכבת ההרים שעברה על לוי, אבל הפעם הוא הרבה יותר רגוע.

מבחינתו של יעקב אסייג, מאמן השוערים של לוי בנבחרות הצעירות, למכבי תל אביב לא צריכה להיות דילמה לגבי מוכנותו של לוי להיות שוער ראשון במכבי תל אביב. "ברק שוער טוב מאוד", אומר אסייג. "אין ספק שהוא שייך לשורה הראשונה של השוערים הצעירים בישראל. אנשים אולי נבהלים מהגיל שלו, שוערים בגילאים האלה באירופה כבר משחקים בקביעות ופותחים בהרכב. השאלה היחידה לגבי שוער צריכה להיות אם הוא טוב או לא. השאלה לא צריכה להיות תלויה בגיל וניסיון. ברק רק חייב לשמור על ריכוז. הוא אחד השוערים הצעירים הכי מוכשרים שיש לנו בישראל".

"אין לי ספק שהוא יכול למלא את המקום של אניימה בהצלחה", ממשיך אסייג. "אני בטוח בזה. היה לנו אותו סיפור לפני כמה שנים בבני יהודה. אניימה יצא לאליפות אפריקה והיה לנו שוער צעיר בשם יהב יולזרי שכולם חששו לתת לו לשחק, כי הוא היה צעיר. כולם דאגו מכך שאנחנו נתרסק, בסופו של דבר אף אחד לא הזכיר את וינסנט בכל החודש הזה וזאת הייתה התשובה הכי טובה".

לגבי העלייה והנפילה תוך כדי העונה שעברה, אומר אסייג: "יכול להיות שבגיל כזה, כשמצליחים מהר מדי, אז לא יודעים איך לאכול את זה. אני מאמין שהוא למד מזה. כרגע ההחלטה היא רק של מכבי".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
עוזר מאמן בני יהודה יעקב אסייג. ברני ארדוב
"יכול להיות שבגיל כזה, כשמצליחים מהר מדי, אז לא יודעים איך לאכול את זה. אני מאמין שהוא למד מזה. כרגע ההחלטה היא רק של מכבי". אסייג/ברני ארדוב

***

כרגע ברק לוי לא ממהר להיות מושאל ולהרוויח את אפודת השוער הראשון במכבי דרך הצלחה בקבוצה קטנה יותר. לוי הוא ילד, וזו, לדעת גורמים במכבי, נקודת מפתח בסיפור שלו. כילד, לטוב ולרע, יש לו לעתים ביטחון עצמי מופרז מדי וזה לפעמים בעוכריו.

לוי, כאמור, תמיד התאמן עם שחקנים גדולים ממנו בגיל. הקפיצה המהירה לשער מכבי תל אביב בעונה שעברה הייתה רק חלק בשרשרת הזו. מצד שני, כשחקן שהכל קרה לו מהר, חסר לו שקט נפשי וריכוז, כמו ביציאה הלא ברורה שלו מהשער במשחק גביע הטוטו לפני שבועיים מול הפועל חיפה, שרק בנס לא הסתיימה בשער.

בניגוד לדמות החיצונית המחוספסת שלו, כזו שלעיתים משדרת ש'הכל קטן עליי', הוא טיפוס מאוד רגיש ופגיע. חשוב לו מאוד מה אומרים עליו או אם מישהו לכלכך עליו בתקשורת. בפער הזה בין הביטחון המופרז לבין הטיפוס הרגיש, מתרחשים לעתים התקלות האלה, שלא מלמדות נאמנה על הכישרון הענק שלו בתור שוער. לא סתם הוא התקדם כך בנבחרות הנוער.

והשנתיים האחרונות, אדרבה, היו טלטלה לא פשוטה עבורו. זה החל לפני שלוש עונות כאשר לוי שיחק בפלייאוף העליון על חשבון לירן שטראובר. אחר כך בעונה שעברה, בתחרות עזה עם גיא חיימוב, כאשר הם מחליפים זה את זה לאורך העונה, כשעם הגעתו של ניר לוין בשלהי העונה שעברה, סופסל לוי וכמעט שלא שיחק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תחרות קשה וכסאח עם מאמן השוערים. גיא חיימוב עם שורה אובארוב בעונה שעברה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במכבי טוענים שהקשר עם גדי כרמלי, עוזרו של איוניר, השפיע לרעה על השוער הצעיר ועל שחקנים צעירים אחרים. "אם אתה בא ואומר לקשר אחורי בקבוצה שהוא בין חמשת השחקנים הטובים באירופה לגיל שלו, אז טוב לשחקן זה לא עושה", אמרו במכבי. בגילאי הנוער, הקפיצה המטאורית של לוי רק עשתה לו טוב. תוך שנה וחצי, הרי, הוא עבר מקבוצה הנערים לשער הקבוצה הבוגרת. אבל שם, כידוע, המהירות הזו לא עשתה לו טוב. אומרים שזה קצת סובב לו את הראש, הוא עבר גם דברים קשים בחייו האישיים, וכרגע במכבי תל אביב שוברים את הראש איך לא לשרוף לגמרי את מי שבגילאי הנוער נראה כמו השוער הבא של הקבוצה.

ייתכן מאוד שזה אחד השיקולים של מכבי תל אביב בנוגע לינואר. החשש שהלחץ על לוי יפריע לו לצמוח בקצב הנכון. אלא ששטראובר, שוער העבר של מכבי תל אביב שהיה השוער הראשון כשלוי עלה לראשונה מקבוצת הנוער לבוגרים, חושב שאין מקום לחשש: "ברק לוי בהחלט יכול לעמוד בשער בהיעדרו של אניימה, הוא פוטנציאל גדול מאוד להגיע לרמות הגבוהות. הוא החליף אותי בזמנו כשאני הייתי פחות טוב בעונה האחרונה שלי במכבי ועשה את זה בצורה טובה. אם יש מועמד נכון, אז עדיף שהוא יבוא מבית, מישהו שקשור למועדון ולא מישהו שבא על הדרך. לא חושב שצריכה להיות שום בעיה מנטלית, כי יש לו את המאסטר הגדול ביותר איתו, שורה אובארוב. שוער צעיר יכול לטעות כמו ששוער מבוגר יכול לטעות וראינו שגם אניימה הוא בן אדם. אז אני לא חושב שזה נכון לבוא ולעשות עליהום על ברק בגלל טעות כזאת או אחרת ובגלל שהוא צעיר".

20:40, 5+ לייב: מכבי תל אביב - הפועל חיפה

בלם יהודי בן 17 בא להיבחן במכבי תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully