וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת המחזור: בחמש קם צייד

החמישייה המדהימה של פלקאו השאירה אותו במרדף אחר מסי והעניקה לו מקום על חשבונו בנבחרת המחזור, לצד טוטי הגאון וטורס הנחוש

ספורט 2

צפו בדרבי הדרמטי בו ניצחה מנצ'סטר יונייטד 2:3 את מנצ'סטר סיטי ובהצלה הדהימה של דה חאה עם הכתף (ב-2:00 בוידאו)

המילה 'שיא' חזרה על עצמה עשרות פעמים בסוף השבוע הפנטסטי הזה שסיפקו לנו הליגות הבכירות באירופה. זה לא רק השיא הבלתי נתפס של ליאונל מסי, אלא גם החמישייה הגרנדיוזית של רדאמל פלקאו שקבע שיא משלו, הרצף של ווין רוני במשחקי הדרבי וכן הלאה. גם בנבחרת המחזור מופיעים כל השיאנים, כולל פרנצ'סקו טוטי שסיפק תצוגה גאונית שנותרה קצת בצל בעקבות יום ראשון המטורף. לצד פלקאו וטוטי, שהשאירו את רוני ומסי (עם המעריצים הסליחה) על הספסל הפעם, נמצאים גם השוער המושמץ של מנצ'סטר יונייטד, הפרובקטור של הליגה הספרדית, הכישרון העצלן של הבונדסליגה והפלופ של הפרמיירליג, שהצליחו להסיר מעצמם את התוויות הללו. טוב, לפחות לשבוע אחד.

רדאמל פלקאו, חלוץ אתלטיקו מדריד חוגג שער. רויטרס
השאיר את מסי בחוץ. רדאמל פלקאו/רויטרס

שוער

דויד דה חאה - מנצ'סטר יונייטד

רבות דובר לפני הדרבי הגדול של מנצ'סטר על ההגנה של יונייטד. אז היא שוב ספגה שני שערים, אבל הייתה טובה יותר מזו של סיטי בדרך לניצחון 2:3 במותחן אדיר שהקנה לשדים האדומים יתרון של שש נקודות בפסגה. את הכותרות תפס כמובן רובין ואן פרסי, האיש שכבש את שער הניצחון הנהדר, וגם ווין רוני היה במיטבו עם צמד. ולמרות זאת, את ההבדל במשחק עשה החלק האחורי של מנצ'סטר יונייטד, כולל השוער המושמץ דויד דה חאה. הספרדי ספג לא מעט ביקורות מאז הגיע למנצ'סטר יונייטד, וככל הנראה לא היה משחק אלמלא רעייתו של אנדרס לינדגארד כרעה ללדת, אבל הפעם הוא סיפק את הסחורה. דה חאה התחיל עם שתי עצירות טובות, היה חסר מזל כשספג מיאיא טורה אחרי הצלה כפולה נהדרת ולאחר מכן נהנה מהרבה מזל כשבעיטה של דויד סילבה פגעה בו והמשיכה החוצה. אולי ההופעה הבטוחה הזו תגרום לאלכס פרגוסון לרדת מהאפשרות לוותר עליו (לטובת ריאל מדריד?) ולהעניק לו את המקום בהרכב באופן קבוע.

שוער מנצ'סטר יונייטד דויד דה חאה. רויטרס
האם זה המשחק שישנה את הגורל שלו באנגליה? דויד דה חאה/רויטרס

הגנה

מגן ימני: אנתוני רבייר - ליון

המגן הצרפתי הוותיק ממשיך להיות אחד השחקנים הטובים של מוליכת הליגה הגאה. גם למשחק הדרבי החם במגרשה של סנט אטיין הגיע אנתוני רבייר מוכן, כשסגר הרמטית את האגף שלו למרות הנחיתות המספרית של קבוצתו החל מהדקה ה-55 וגם תרם את חלקו בהתקפה כשכמעט כבש בדקה ה-32 וסיפק כמה כדורי רוחב מצוינים. ליון לא הבריקה, אבל שיחקה כדורגל טקטי בדרך ל-0:1 על סנט אטיין, שלא ניצחה את יריבתה המושבעת בבית מאז 1994. רבייר נבחר למצטיין במשחק, אחרי ששוב חיפה על חבריו החלשים בהגנה וסייע לליון לצלוח עוד משחק חוץ קשה שהותיר אותה עם יתרון בן חמש נקודות בפסגה. ז'אן מישל אולאס יכול להתחיל לדבר לא רק על חזרה לליגת האלופות בעונה הבאה, אלא גם על אליפות.

בלם: אסטבן קמביאסו – אינטר

ללא וולטר סמואל המושעה, אנדראה סטרמאצ'וני מצא עצמו בבעיה. הוא לא סמך מספיק על מתיאס סילבסטרה וחסר שחקן דומיננטי בעמדה המרכזית במערך שלושת הבלמים. אז הוא בחר באסטבן קמביאסו ולא טעה. הקשר הארגנטינאי כבר שיחק בתפקיד הזה במקרים בודדים אצל ז'וזה מוריניו ולאונרדו, ועשה זאת בהצלחה יתרה גם בניצחון 1:2 על נאפולי. הנראזורי הצליחו להצר את צעדיהם של מארק האמשיק ואדינסון קבאני המסוכנים, כשקמביאסו מכוון את כולם ונעזר באיש הביוני חאבייר סאנטי ובפרדי גוארין שהבריק כקשר התקפי. "הלוואי והיו לי עוד ארבעה או חמישה קמביאסו בקבוצה", החמיא סטרמאצ'וני הנרגש לשחקן שהרגיע לו את ההגנה. "הניצחון הזה מוכיח שאנחנו יכולים להתמודד עם כל קבוצה".

אסטבן קמביאסו שחקן אינטר. רויטרס
אינטר הייתה מתברכת לו היו לה עוד חמישה כמוהו. אסטבן קמביאסו/רויטרס

בלם: דויד נבארו - לבנטה

אחד הפרובוקטרים הגדולים בספרד חרג השבוע ממנהגו והתרכז בכדורגל. פחות מחודש אחרי המרפק לעינו של כריסטיאנו רונאלדו - אירוע שהציף מחדש את כל התקריות האלימות בהן היה מעורב בעבר - דויד נבארו השאיר את הידיים מאחור וכיכב ב-0:4 המרשים של לבנטה על מאיורקה האומללה. הבלם בן ה-32 שיחק שנתיים במאיורקה (2007-2009) אבל לא היה שותף לכזו תקופה עגומה. הקבוצה של חואקין קפארוס סופרת כבר שמונה הפסדים ב-10 מחזורים, בהם צברה שתי נקודות בלבד. נבארו קירב אותה לקו האדום, כשתקף פעמיים במצבים נייחים. בדקה ה-49 הוא נגח את שער הבכורה שלו במדי לבנטה, ותשע דקות לאחר מכן בישל לקשר ויסנטה איבורה את הרביעי ברשת של דודו אוואט. נבארו היה גם הראשון לכל כדור גובה בהגנה השקטה של המארחים, שהיוותה ניגוד גמור למסננת מן העבר השני, והעלים את תומר חמד. הפעם, בלי שום פרובוקציות.

מגן שמאלי: לייטון ביינס - אברטון

לא רק במנצ'סטר נרשמה דרמה אדירה. אברטון פיגרה בגודיסון פארק מול טוטנהאם בדקה ה-90 ונראתה בדרך להפסד ביתי ראשון אחרי שיא של 11 משחקים, אבל הצליחה לבצע קאמבק הירואי תוך 90 שניות ולנצח 1:2. בתפקיד שרינגהאם וסולשיאר: סטיבן פינאר וניקיצה ילאביץ'. לפני המשחק טען דייויד מויס כי אף אחד לא יכול לעצור את פינאר ולייטון ביינס. אז השניים אכן שיתפו פעולה באגף השמאלי ועשו צרות לתרנגולים. ביינס הנהדר, שכל כדור חופשי שלו גורם לכאוס בהגנות היריבות, לא הוטרד גם מארון לנון שניצב מולו והסביר שוב מדוע רבים באנגליה משוכנעים כי הוא המגן השמאלי הטוב בממלכה. אברטון במקום הרביעי - לפני ליברפול, לפני ארסנל ועכשיו גם לפני טוטנהאם. ביום בהיר אפשר לראות את מוקדמות ליגת האלופות.

שחקן אברטון, לייטון ביינס. רויטרס
אברטון מתחילה לחלום על ליגת האלופות. לייטון ביינס/רויטרס

קישור

מסוט אוזיל - ריאל מדריד

בדקה ה-89 במשחק הבית מול דורטמונד בליגת האלופות, כריסטיאנו רונאלדו בחר לוותר על כדור חופשי לטובת מסוט אוזיל, שמצא את הרשת והציל את ריאל מדריד מהפסד. רונאלדו סבל מיום חלש בשבת נגד ויאדוליד, ופעם נוספת השאיר לאוזיל אחריות על בעיטה חופשית בדקה ה-72. הקשר הגרמני שוב סובב פנימה והעניק לריאל מדריד ניצחון קשה 2:3 שהשאיר אותה בתמונת הסיכויים בליגה, למרות הדשדוש במשחקי החוץ ולמרות ההגנה המבוהלת שספגה כהרגלה ממצבים נייחים. אוזיל לקח את העניינים לידיים במשחק בו ז'וזה מוריניו שינה ארבע פעמים את הרביעייה האחורית וריאל נראתה אבודה, כשביצע דאבל פס מבריק עם קארים בנזמה כדי להשוות לפני השריקה למחצית והשלים מהפך עם הכדור החופשי. לראשונה מאז נחת במדריד, אוזיל כובש בשני משחקי ליגה ברציפות ומתאושש מפתיחת העונה הגרועה שגרמה לפיחות מסוים במעמדו. "הוא היה פנטסטי, זה אוזיל שאנחנו רוצים לראות", סיכם עוזר המאמן אייטור קראנקה. המטוטלת שוב נוטה לכיוון אוזיל במאבק מול לוקה מודריץ' וקאקה.

דייגו - וולפסבורג

השופט וולפגנג שטארק היה האיש המדובר במשחק בו הפתיעה וולפסבורג בניצחון 2:3 במגרשה של האלופה דורטמונד, כשטעה בהרחקת מרסל שמלצר והענקת פנדל לזאבים. שטארק אכן שינה את המשחק ואלמלא ההחלטה שלו דורטמונד ודאי הייתה מגדילה את יתרונה ומנצחת, אך גם וולפסבורג ראויה למחמאות על ניצול המתנה והשגת הנקודות באחד המגרשים הקשים בגרמניה. וכשמדברים על וולפסבורג, זה קודם כל דייגו. הפליימייקר הברזילאי, שחזר לחייך מאז הפרידה מפליקס מגאת וכעת הוסיף גם שפם סטייל רוברטו ריבלינו האגדי, בעט את הפנדל פנימה כדי להשוות והיה הכוח המניע בהתקפת וולפסבורג. דייגו חילק מסירות נהדרות לחבריו, בישל את השני בכדור חופשי לנאלדו והוסיף את אסיסט הניצחון לבאס דוסט בכדור עומק מצוין. וההפתעה: הוא רץ לא פחות מ-12.6 קילומטרים למשחק. מי אמר שהוא עצלן?

פרנצ'סקו טוטי - רומא

לפני 13 שנה היה זה זדנק זמאן שגילה לעולם את פרנצ'סקו טוטי - עד אז שחקן מוכשר שלא מצא את המקום המתאים לו במגרש. מי היה מאמין שאותו זמאן יצליח להפיק את המקסימום מהקפטן הכל יכול של רומא גם בגיל 36, ובאותה עמדה בכנף השמאלית של ההתקפה? רומא ממשיכה להלהיב כקבוצה האטרקטיבית ביותר בליגה האיטלקית עם 38 שערי זכות (יותר מכל קבוצה אחרת) ו-26 שערי חובה (רק שלוש ספגו יותר) אולם הצליחה להתייצב לאחרונה עם ארבעה ניצחונות רצופים. האחרון היה באולימפיקו בשבת, 2:4 על פיורנטינה של וינצ'נזו מונטלה. טוטי לא עשה הנחות לחברו הטוב וסחף את הג'אלורוסי לתצוגה איכותית נוספת. 'אר פופונה' היה מעורב בכל התקפה של רומא, הגביה את הכדור החופשי שהוביל לשער הראשון, כבש בעצמו צמד נהדר במחצית הראשונה וקינח עם בישול גאוני לפאבלו אוסבלדו לקראת הסיום. שישה שערים וחמישה בישולים יש לטוטי העונה, ובכל הקריירה הוא עומד על 221 שערי ליגה (שלישי בכל הזמנים) ומתוכם 44 צמדים שכולם אהבה עצומה למועדון אותו שירת כל חייו. הרומנטיקה חזרה לרומא.

פרנצ'סקו טוטי שחקן רומא. AP
העיקר זה הרומנטיקה. פרנצ'סקו טוטי/AP

התקפה

רדאמל פלקאו - אתלטיקו מדריד

מה נגיד ומה נאמר? רק לפני שבוע היה רדאמל פלקאו הנעלם הגדול בדרבי של מדריד, בו חוסל לחלוטין על ידי הגנת ריאל וראה את כריסטיאנו רונאלדו מתעלה במשחק גדול. 'אל טיגרה' הבטיח להחזיר לאוהדים ולהתחמם לקראת העימות הגדול הבא מול ברצלונה. והוא אכן התחמם. פלקאו סיפק למעריציו בוויסנטה קלדרון את הצגת היחיד הגדולה ביותר שראו אי פעם משחקן שלהם, כשהבקיע לא פחות מחמישה שערים ב-0:6 המוחץ של אתלטיקו מדריד על דפורטיבו לה קורוניה האומללה. פלקאו התעלל בהגנה היריבה, נעזר בחבריו שחיפשו אותו בכל התקפה ונכנס לספרי ההיסטוריה כשחקן היחיד שחתום על חמישה שערים במשחק אחד במדי הקולצ'ונרוס, יותר מעשור אחרי שפרננדו מוריינטס היה האחרון שעשה זאת בליגה. כרגע הוא גם היחיד שרודף אחרי ליאונל מסי בדרך לתואר הפיצ'יצ'י, עם 16 שערי ליגה לעומת 23 של הפנומן הארגנטינאי. בכל הקשור לנבחרת המחזור, הניצחון השבוע שייך לפלקאו. במחזור הבא הם נפגשים ראש בראש.

ודאד איבישביץ' - שטוטגרט

אחרי הניצחון הגדול בדרבי על דורטמונד, בגלזנקירשן האמינו שזו העונה בה שאלקה תוכל להיות האלטרנטיבה האמיתית לבאיירן מינכן. אז חשבו. הרויאל בלוז צברו מאז רק שמונה נקודות בשמונה מחזורים והפסידו ארבע פעמים, כולל 3:1 לשטוטגרט בשבת. היחסים בין המאמן הוב סטיבנס לאוהדים מעורערים מתמיד וכך גם המצב בחדר ההלבשה. מי שהעמיק את המשבר הזה והנחיל לשאלקה הפסד חוץ רביעי ברציפות, הוא ודאד איבישביץ', שמזכיר את יכולת ההבקעה מעונת הביכורים שלו בבונדסליגה במדי הופנהיים וחגג שלושער ראשון כשחקן שטוטגרט ("זה היה יום מושלם") על חשבון ההגנה האומללה של שאלקה. הסקורר הבוסני עלה לראש דירוג מלך השערים בבונדסליגה עם 10 כיבושים, כשבהיסטוריה של שטוטגרט היו רק שני שחקנים שהגיעו לכמות דו ספרתית בחצי עונה - ג'ובאנה אלבר הברזילאי ופרדי בוביץ', המנהל המקצועי הנוכחי. באיטליה טוענים כי אינטר ונאפולי כבר נלחמות על שירותיו.

פרננדו טורס - צ'לסי

בתוספת הזמן של המחצית הראשונה בסנדרלנד, זכתה צ'לסי בפנדל. דויד לואיז, שכבש בליגת האלופות מול נורשלנד מהנקודה הלבנה לאחר החמצה קודמת של אדן הזאר, התכוון לקחת את הבעיטה גם הפעם, אלא שאז ניגש אליו פרננדו טורס וביקש לבעוט בעצמו. זו הייתה ההוכחה לכך שטורס מודע לסיטואציה בה הוא נמצא ומוכן לעשות הכל על מנת להשיב את הביטחון. הוא הבין מיד עם הגעתו של רפא בניטס - זה עכשיו או לעולם לא. תתפלאו, אבל זה היה הפנדל הראשון אותו בעט טורס בפרמיירליג, ובאותו מגרש בו כבש מהנקודה הלבנה באליפות אירופה עד גיל 16, לפני יותר מ-11 שנים. החלוץ הספרדי הבקיע עוד לפני כן שער נפלא שקטע בצורת של 12 שעות וחצי בליגה, ולמעשה השלים צמד שני תוך שלושה ימים. רק המשקוף מנע ממנו שלושער, כשחברו חואן מאטה היה על הריבאונד וקבע 1:3 לאלופת אירופה היוצאת בסנדרלנד וניצחון ראשון לבניטס בליגה. השילוב בין המאמן הספרדי לחלוץ המוכשר עבד היטב בליברפול. אולי עכשיו הם יצילו אחד את הקריירה של השני בצ'לסי.

פרננדו טורס שחקן צ'לסי. AP
נלחם על הקריירה שלו. פרננדו טורס/AP

שווים אזכור

ווילי קבאז'רו (מלאגה) - שינה את המשחק

סטפן ליכשטיינר (יובנטוס) - שימח את קונטה

רוברט סנודגראס (נוריץ') - חופשי על הבר

סבולץ' הוסטי (האנובר) - לא רק בישולים

ז'רמי אליאדייר (לוריין) - אימת הקבוצות הגדולות

ווין רוני (מנצ'סטר יונייטד) - כשהוא כובש, יונייטד מנצחת

ליאונל מסי (ברצלונה) - תן קצת לאחרים

ליאונל מסי שחקן ברצלונה. רויטרס
נבחרת המחזור שייכת לכולם, לא רק לך. ליאונל מסי/רויטרס

כוכב אורח

סזאר סנטין - קופנהאגן

רגע לפני היציאה לפגרת חורף ארוכה בת כמעט שלושה חודשים, בדנמרק קיימו ביום ראשון את משחק העונה, בו הביסה קופנהאגן את האלופה נורשלנד בתוצאה 1:4 והגדילה את יתרונה בפסגה ל-12 נקודות. מי ששמח לצאת לחופשה ולהחליף את השלג הדני בחום הברזילאי, הוא סזאר סנטין הנפלא, שעלה על הטיסה הראשונה לפורטו אלגרה רק אחרי שהבקיע צמד תשיעי בקריירה בליגה הדנית והצעיד את קופנהאגן לניצחון מרשים. החלוץ כבש כבר 77 שערים במדי קופנהאגן ורחוק רק חמישה מהשיא של דאמה אנדוי. "אני אחזור כדי לזכות באליפות וכדי לשבור את השיא", הבטיח 'סנטין קלאוס' בן ה-31 לדנים השבויים בקסמו, אחרי שכבר הפך לשיאן הכיבושים של קופנהאגן בליגה בכל הזמנים עם 60 שערים. "אני רוצה את השיא הזה, חשוב לי להיות חלק מההיסטוריה של המועדון".

סזאר סנטין שחקן פ.צ. קופנהאגן. /Tariq Mikkel Khan/POLFOTO, AP
קרוב להיכנס לדפי ההיסטוריה של קופנהאגן. סזאר סנטין, מימין/AP, /Tariq Mikkel Khan/POLFOTO

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully