וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: 1:2 לברצלונה בבטיס, מסי שבר את שיאו של מולר

ליאונל מסי כבש צמד במחצית הראשונה, ושבר את שיאו של גרד מולר עם 86 כיבושים. חמישיה לפלקאו ב-0:6 של אתלטיקו מדריד

תרשמו את התאריך, תתעדו את המקום, ותזכרו את היום - היום שבו ליאונל מסי נכנס להיסטוריה עם צמד שערים בניצחון ברצלונה 1:2 מול בטיס ושבר את שיאו של גרד מולר מ-1972 עם 86 שערים בשנת 2012. הארגנטינאי, שנפצע במשחק ליגת האלופות מול בנפיקה ביום רביעי, היה בכלל בספק למשחק, אך החלים בזמן ונזקק ל-25 דקות בלבד כדי להדביק שתי שמאליות לרשת של הקבוצה מסביליה ולהיכנס לספר השיאים של הכדורגל העולמי. לקטלאנים נשארו עוד ארבעה משחקים ב-2012 ובקצב הזה הפנומן ארגנטינאי עוד עשוי להגיע למאה שערים עד סוף השנה. בנוסף, מסי הפך גם לשיאן השערים של בארסה בליגה בכל הזמנים, כשהגיע ל-192 ועקף את ססאר רודריגס.

תאמינו או לא אבל מסי הוא לא היחיד שעשה היסטוריה במחזור ה-15 המרתק שעבר על הלה ליגה. עוד לפני המשחק של ברצלונה, הביסה אתלטיקו מדריד השניה 0:6 את דפורטיבו לה קורוניה, במשחק שבו רדאמל פלקאו כובש חמישיה מדהימה ונכנס לספרי ההיסטוריה של המועדון כשחקן היחיד שחתום על חמישה שערים במשחק אחד במדי הקולצ'ונרוס. את משחקי היום פתחה לבנטה בצורה מרשימה, עם 0:4 גדול על מאיורקה. תומד חמד ודודו אוואט שיחקו 90 דקות. במשחק נוסף ניצחה אתלטיק בילבאו 0:1 את סלטה ויגו.

ליאונל מסי, חוגג שער מול בטיס. רויטרס
פתח בהרכב, כבש צמד ושבר את שיאו של גרד מולר. מסי/רויטרס

ריאל בטיס - ברצלונה 2:1

העיסוק היחיד של אוהדי ברצלונה ולמעשה של לא מעט אנשים בעולם הכדורגל כולו מאז יום רביעי, היה במצב הברך הימנית של ליאונל מסי. הגאון הארגנטינאי, שנכנס כמחליף במשחק חסר החשיבות של הקטאלנים מול בנפיקה בליגת האלופות, נפצע בדקות הסיום והיה בספק למשחק מול בטיס.

אולם, מסי לא רק שפתח בהרכב, הוא גם כבש צמד מדהים תוך 25 דקות בלבד מפתיחת המשחק ונכנס להיסטוריה. הפנומן הארגנטינאי שבר את שיאו של גרד מולר מ-1972 כשהעלה את מאזנו ל-86 שערים בשנת 2012. עוד רבות ידובר במשחק הזה ובעונה החלומית של הארגנטינאי, ששובר כל שיא אפשרי והוא בן 25 בלבד. שני השערים של מסי היו דומים מאוד, בעיטות חזקות ברגל שמאל לפינה הרחוקה. בטיס חזרה למשחק משער של רובן קסטרו והדביקה כמה קורות במחצית השניה אך זה היה יומה של ברצלונה, זה היה יומו של ליאונל מסי. לגזור ולשמור.

ליאונל מסי שחקן ברצלונה בין שחקני בטיס. רויטרס
בלתי ניתן לעצירה. ליאונל מסי/רויטרס

המשחק לא נפתח טוב מבחינתה של ברצלונה. כבר בדקה השלישית הגיעה בטיס למצב נהדר כשנגיחה של סלבה סביליה מקרוב נהדפה על ידי ויקטור ואלדס. בדקה העשירית נפצע ססק פברגאס והוחלף על ידי אלכסיס סאנצ'ס, החלוץ הצ'יליאני שחוזר בעצמו אחרי פציעה ארוכה.

אחרי 16 דקות של משחק הרגע שלו חיכו כל כך אנשים הגיע - ליאונל מסי כבש והשווה את שיאו העתיק של מולר עם 85 שערים בשנת 2012. הארגנטינאי קיבל כדור כ-25 מטרים מהשער של בטיס ושעט בצורה אופיינית לתוך הרחבה. הגנת בטיס עמדה חסרת אונים מול הפרעוש שבעט ברגל שמאל לפינה הימנית הרחוקה. 0:1 לברצלונה - מסי נכנס להיסטוריה.

תשע דקות עברו והפנומן הארגנטינאי כבר שבר את השיא עם שער מספר 86 ב-2012. הארגנטינאי קיבל כדור קצר מאנדרס איניסייטה ושלח שוב את השמאלית הקטלנית שלו לפינה הרחוקה. 0:2 לברצלונה - מסי שובר את שיאו של גרד מולר!

בדקה ה-39 ריאל בטיס חזרה למשחק. רובן קסטרו קיבל כדור עומק מאלברו ואדיו ומול ויקטור ואלדס לא התבלבל ובעט לפינה הרחוקה. 1:2 לברצלונה. בטיס נראתה מצוין במחצית השניה וכמעט השוותה בדקה ה-70 כשחורחה מולינה הגיע ראשון לכדור קרן ונגח כדור חזק שננעץ בקורת שערו של ואלדס. עשר דקות עברו ועוד משקוף של בטיס. אלחנדרו פוסואלו המחליף קיבל כדור כ-15 מטרים משערה של ברצלונה ובעט כדור אדיר מהאוויר למשקוף, אך היתרון נשמר עד לסיום

רדאמל פלקאו, חלוץ אתלטיקו מדריד חוגג שער. רויטרס
עשה היסטוריה. רדאמל פלקאו/רויטרס

אתלטיקו מדריד - דפורטיבו לה קורוניה 0:6

את המשחק הזה לא ישכחו אוהדי אתלטיקו מדריד עוד הרבה מאוד שנים. הסיבה לכך היא רדאמל פלקאו, החלוץ הקולומביאני שהדהים עם חמישיה בניצחון המוחץ של קבוצתו והפך לשחקן הראשון בהיסטוריה של המועדון שעושה זאת. פלקאו הפך לשחקן הראשון שכובש חמישייה במשחק אחד בלה ליגה מאז פרננדו מוריינטס, שעשה את זה ב-10 בפברואר 2002 במשחק של ריאל מדריד מול לאס פלמאס. אגב, בפעם האחרונה שהקולומביאני עבר שלושה שערים במשחק בודד, זה היה עם רביעייה מול ויאריאל במדי פורטו. זה קרה ב-28 באפריל 2011 בליגה האירופית.

דווקא דייגו קוסטה היה זה שפתח את מסכת הכיבושים בדקה ה-23 כשנגח כדור חזק אחרי כדור קרן של קוקה. רדאמל פלקאו, ששבת מכיבושים בדרבי, נכנס לעניינים בדקה ה-28 כשכבש את השני של קבוצתו בסיומה של מתפרצת. החלוץ הקולומביאני קיבל מסירה מקוקה ומצד ימין שלח כדור שטוח פנימה. את השער היפה במשחק שמר פלקאו להמשך. בדקה ה-42 קיבל הקולומביאני מסירה מארדה טוראן הטורקי ומכ-17 מטרים מצד שמאל, בעט כדור אדיר מהאוויר לפינה הרחוקה. שער אדיר של פלקאו. הקונצרט של הקולומביאני נמשך עם פנדל מדויק בדקה ה-64. שלוש דקות לאחר מכן כבש פלקאו את הרביעי שלו כשנגח ממטר פנימה. בדקה ה-71 השלים פלקאו חמישיה מדהימה ונכנס להיסטוריה של המועדון כשבעט מקרוב פנימה אחרי שניער שלושה שחקני הגנה.

תומר חמד שחקן מאיורקה. David Ramos, GettyImages
שיחק 90 דקות אך הובס. תומד חמד/GettyImages, David Ramos

לבנטה - מאיורקה 0:4

ההפסד הצורב של מאיורקה היה המשחק העשירי שלה ברציפות בליגה ללא ניצחון ומתוך 30 הנקודות האפשריות הללו, היא צברה שתיים בלבד. למזלם של דודו אוואט ותומר חמד, ששיחקו 90 דקות כל אחד, הם והקבוצה שלהם פתחו טוב את העונה ובינתיים זה מספיק להם בשביל להתייצב מעט מעל הקו האדום.

אובמפי מרטינס כבש את השער השישי שלו העונה בדקה ה-43 כדי לקבוע 0:1 ובתחילת המחצית השנייה הגיע השיטפון. דויד נבארו הכפיל בדקה ה-49, רובן גרסיה הבקיע בדקה ה-54 ואיבורה קבע 0:4 גדול לקבוצה הביתית בדקה ה-58. ניצחון יפה מאוד ללבנטה, תבוסה קשה לאורחים.


אתלטיק בילבאו - סלטה ויגו 0:1
לבילבאו: אריץ אדוריץ' (34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully