וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא להישאר מאחור

העמדה החדשה, החבר החדש, השובע החדש. ווין רוני מציג העונה את הפתיחה השנייה הכי גרועה שלו מאז שהגיע למנצ'סטר יונייטד, אבל מתחיל להתאושש בדיוק בזמן. כי כולם הרי יודעים: שער של רוני זה המתכון לניצחונות בדרבי

ספורט 2

צפו בצמד ובבישול הנהדר של ווין רוני מול רדינג במחזור הקודם

ב-27 ביוני, לאחר שנבחרת אנגליה הפסידה עוד דו קרב פנדלים והודחה ברבע גמר יורו 2012 על ידי איטליה, חילופי ההאשמות בממלכה החלו. האוהדים תקפו את רוי הודג'סון, ריו פרדיננד הצטרף, המשטרה החלה לחקור מתקפה גזענית נגד מחמיצי הפנדלים אשלי קול ואשלי יאנג, ואפילו פאביו קאפלו קפץ להופעת אורח כדי לסגור חשבון. והמאמן האיטלקי כיוון הכי גבוה. בלי להשאיר כל מקום לספק. "אחרי שראיתי את המשחק האחרון של אנגליה, הבנתי שכנראה ווין רוני מבין רק סקוטית", עקץ קאפלו, שלא אהב לשמוע את רוני חוזר על הקלישאות הקבועות לאחר חילופי מאמנים, וטוען כי השחקנים שמחים יותר אצל הודג'סון אחרי התקופה בה דברים נאבדו בתרגום עם האיטלקי. "הוא משחק טוב רק במנצ'סטר יונייטד, שם אלכס פרגוסון מדבר סקוטית".

מאז רוני אפילו קיבל לרגע את סרט הקפטן בנבחרת והיה האדם הגאה בממלכה, אולם הסיסמה הזו, לפיה הוא משחק טוב רק במנצ'סטר יונייטד, לא בדיוק הוכיחה את עצמה. שני משחקים איכותיים קיבלו העונה השדים האדומים מהשחקן המוביל שלהם בשנים האחרונות, כשגם פרגוסון הבין שכך זה לא יכול להימשך ודרש מהכוכב שלו לספק יותר שערים. הפציעות החוזרות הפריעו, המעבר לעמדה אחורית בעקבות הגעתו של רובין ואן פרסי גרם לשינוי בצורת החשיבה, אבל מבחינת פרגוסון העונה של רוני התחילה השבוע. אחרי הצמד והבישול במחצית המטורפת מול רדינג והשלמת 90 הדקות בהרכב נגד קלוז' כהרצה אחרונה לקראת הדרבי, רוני סוף כל סוף מוכן. מוכן פיזית ומנטלית למשחק העונה מול מנצ'סטר סיטי, היריבה העירונית איתה פלרטט ב-2010 ולרשתה כבש במספרת את השער היפה בתולדות הפרמיירליג. מה הוא מכין הפעם?

ווין רוני שחקן מנצ'סטר יונייטד חוגג שער. Michael Regan, GettyImages
הפציעות מאחוריו, שינוי העמדה הושלם - העונה שלו התחילה השבוע. ווין רוני/GettyImages, Michael Regan

27 שערי ליגה כבש בעונה שעברה ווין רוני במדי מנצ'סטר יונייטד, שאיבדה את האליפות במחזור האחרון ליריבה מעבר לכביש רק בגלל הפרש שערים. רוני היה סגן מלך השערים של רובין ואן פרסי, שהקדים אותו גם במירוץ לתואר שחקן העונה ואז נרכש על ידי אלכס פרגוסון כדי למנוע את הישנות המקרה. "איך יעבוד שיתוף הפעולה בין שני החלוצים הטובים בליגה?", תהו באנגליה. אחרי שרוני התגבר על פציעה שהשביתה אותו לחודש, השניים צוותו יחד לראשונה במשחק החוץ מול קלוז' בליגת האלופות, בו יונייטד חזרה כמעט כרגיל מפיגור וניצחה 1:2 מצמד של ואן פרסי.

את שני השערים של ההולנדי בישל רוני, שפינה את המקום בשפיץ, זז לעמדה אחורית יותר בקישור ולמרבה ההפתעה עשה זאת בחפץ לב. "ואן פרסי הוא המוציא לפועל שלנו", הודה רוני. "הוא מחזיק את הכדור היטב ומאפשר לאחרים להצטרף אליו. אנחנו צריכים לשלוח יותר שחקנים כדי לתמוך בו". זמירות דומות השמיע הסופרסטאר האנגלי כאשר ליווה את כריסטיאנו רונאלדו לקדמת הבמה. הוא ירד מדרגה אחת לאחור בהיררכיה. ההספק פחת והטרוניות מסביב עלו. "רוני טבע בתוך הבינוניות האנגלית", כתב אז פול הייוורד ב'טלגרף'. "בכושרו הנוכחי, לשחקן הכי טוב של אנגליה אין זכות להיכלל באותה פסקה יחד עם רונאלדו ומסי".

עשור אחרי שער הבכורה שלו בליגה, ולאחר שעבר גם את רף 200 השערים, התחושה הרווחת באנגליה הייתה שבניגוד לשיער שלו, את הנסיגה הזו רוני לא יוכל לעצור. "אנחנו רוצים לראות את ווין רוני משתפר, ווין רוני רוצה לראות את עצמו משתפר", אמר באוקטובר גארי נוויל, מי ששימש כקפטן של רוני ביונייטד וכיום מכהן כעוזר מאמן נבחרת אנגליה, אך לא שכח להביע דאגה באשר לגישה של הכוכב. "אחרי שחזר מהפציעה, הוא צריך להיות מוכן לאתגר הבא לצד שחקנים כמו ואן פרסי, שינג'י קגאווה, חאבייר הרננדס ודני וולבק. מצפה לו אתגר גדול רק בשמירה על מעמדו במנצ'סטר יונייטד. בגיל 27, אתה תמיד חייב לחשוב שהטוב עוד לפניך. יש לו דוגמאות לשחקנים כאלה כמו פול סקולס וריאן גיגס בקבוצה. הוא חייב להרים את עצמו ליעד הבא, לא לחשוב שהשנים הטובות כבר עברו. הוא שחקן נפלא. רוני טוב כאשר הוא משחק כמו ילד רחוב. נלחם על כל כדור, נהנה מהמשחק, מתעקש לקחת כל כדור חופשי, מתקל, נוגח ונלחם. מראה תשוקה לנצח".

עד הצמד מול רדינג, מאזנו של רוני עמד על שלושה שערים ב-12 משחקים בכל המסגרות. כעת יש לו חמישה כיבושים אליהם הוסיף שבעה בישולים מרשימים, אך זה עדיין מאזן ההבקעות השני הכי גרוע שלו מאז המעבר ליונייטד ב-2004. לפרגוסון זה כמובן לא מספיק. למרות התזוזה לאחור, הוא רוצה לראות את רוני מספק תפוקה ראויה לשחקן ברמתו. אז היכן הבעיה? בעיקר בדיוק. רוני עדיין בועט הרבה לעבר השער (4 בעיטות למשחק לעומת 4.6 אשתקד) רק שהוא עושה זאת לא מעט מחוץ לרחבה ואחוזי הדיוק שלו ירדו. בעונה שעברה היו לרוני 12 שערים בתחילת דצמבר והוא היה חתום על כ-30 אחוזים משערי הקבוצה. על הספק דומה חתום העונה ואן פרסי, שמספק פתרון איכותי ויכול להתעסק רק בדבר לשמו הובא: הבקעת שערים. רוני נשלח לפתור סוגיה אחרת ובדרך גם החזיר לעצמו את התשוקה.

רובין ואן פרסי שחקן מנצ'סטר יונייטד (ימין) עם ווין רוני. GettyImages
כל אחד מהם פותר בעיה אחרת, בדרך לשכלול שיתוף הפעולה שיכול להפוך את התקפת השדים האדומים לבלתי ניתנת לעצירה. רובין ואן פרסי עם ווין רוני/GettyImages

אחרי יותר משנתיים בהן הסתדרה יונייטד ללא נוכחות יצירתית בקישור, הסטתו אחורה של רוני מאפשרת לה להציג מענה אלטרנטיבי לבעיה, גם אם זה עולה כרגע בדיבורים על נסיגה כלשהי בכושרו של החלוץ האנגלי. היכולת שלו להתאקלם בכל עמדה בחלק הקדמי, יחד עם האפשרויות המגוונות הקיימות בחוד, שכנעו את פרגוסון להעניק לרוני את המושכות במרכז השדה. הצבתו מאחורי החלוצים, מביאה לידי ביטוי את ראיית המשחק של רוני ויכולת המסירה העילאית שלו. כקשר התקפי, הוא מחזיק יותר בכדור ויכול לנצל את הכוח המתפרץ על מנת להגיע מהקו השני ולהוות נשק קטלני נוסף ברחבה. "ברגע שיעשה זאת יותר, התקפת יונייטד תהיה בלתי ניתנת לעצירה", הסביר אלן שירר.

אז רוני פחות מדויק וזה מתבטא גם בסטטיסטיקת השערים, אך מנגד הוא נוגע הרבה יותר בכדור, מוסר יותר (49 מסירות בממוצע למשחק לעומת 40 בעונה שעברה) ולמעשה מנהל את המשחק של מנצ'סטר יונייטד. לעתים רוני אף יורד כדי לקחת כדורים מההגנה ומעביר את כובד המשחק לצד השני באמצעות מסירות ארוכות סטייל חואן ורון או צ'אבי אלונסו. והוא נהנה מזה. כשקיבל את סרט הקפטן בנבחרת לקראת המשחק מול סן מרינו, אמר כי הוא "רוצה לעזור לשחקנים הצעירים של אנגליה כפי שאריק קאנטונה עזר לצעירים במנצ'סטר יונייטד". אז אולי בקבוצה רוני בן ה-27 הוא עדיין לא הסניור שכולם מבקשים את עצתו, אבל הנסיבות הובילו אותו לאייש במנצ'סטר יונייטד את התפקיד שפרגוסון יצר במיוחד לכבוד קאנטונה.

"ברור שאני רוצה להבקיע שערים, אבל הכי חשוב זה לעזור לקבוצה להצליח", ענה רוני כאשר נשאל לגבי התפוקה הדלה יחסית שלו העונה. "יש לנו הרבה אופציות מקדימה וזה מאפשר למאמן לשחק איתי בעמדה אחורית יותר או כחלוץ שני. זה טוב עבור הקבוצה. תמיד אמרתי שאין לי בעיה לשחק בעמדה הזו". קאנטונה עצמו שלח אזהרה: "אתה צריך להרוויח את הזכות לשחק בתפקיד הזה. פרגוסון יצר את התפקיד עבורי בגלל מה שהוא ראה בי - השחקן שהייתי והאישיות שלי. זה לא משהו שאפשר לבקש, צריך גם מישהו שיאמין בך". למזלו של רוני, יש לו את זה. וכפי שביקש נוויל, רוני אכן מתעלה לאתגר ומצליח להמציא עצמו מחדש.

כעת יש לו אפשרות להוביל את מנצ'סטר יונייטד לפתיחת פער של שש נקודות בפסגה. לשם כך, השדים האדומים צריכים לנקום במנצ'סטר סיטי על התבוסה הזכורה 6:1 מהעונה שעברה ולהיות הראשונים העונה שמנחילים לאלופה הפסד ליגה. ומי כמו רוני יודע מה זה לנצח בדרבי. 17 מפגשים היו לו כשחקן יונייטד מול סיטי בכל המסגרות, בהם כבש חמישה שערי ליגה, צמד בגביע ועד שער בגביע הליגה. המשותף לכל המקרים? כל עוד רוני כובש בדרבי, מנצ'סטר יונייטד מנצחת. גם כאשר הסיטיזס חגגו במאי 2011 זכייה בגביע ותואר ראשון אחרי 35 שנים, רוני הוריד אותם מכותרות הצהובונים בצורה מקורית במיוחד, כשגילח על חזהו את המספר 19 לכבוד הפיכתה של יונייטד לשיאנית האליפויות על חשבון ליברפול. ניצחון נוסף בדרבי, והוא יכול להתחיל לתכנן את גילוח המספר 20.

ווין רוני שחקן מנצ'סטר יונייטד (שמאל) מול וינסנט קומפני שחקן מנצ'סטר סיטי. GettyImages
בכל פעם שהוא כובש בדרבי, מנצ'סטר יונייטד מנצחת. ווין רוני מול וינסנט קומפני/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully