וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואן פרסי: "בדרבי כולם יעשו הכל בשביל ניצחון"

מנצ'סטר סיטי תארח את יונייטד לדרבי הגדול (א', 15:15, ספ'1) והממלכה בטירוף. מאנצ'יני: "פרגוסון טוב במלחמה פסיכולוגית"

ספורט 2

צפו בשערי המחזור ה-15 בפרמיירליג

נכון, אליפות הפרמיירליג האנגלית ככל הנראה לא תוכרע מחר (ראשון), אבל אחרי הדרבי הגדול של מנצ'סטר, שהפך בשנה האחרונה גם למשחק הכי גדול שיש לליגה הבכירה בממלכה להציע, ייתכן וכמה דברים גדולים יקבלו תשובות.

האלופה סיטי, מגיעה למשחק כשהיא במקום השני, בפיגור שלוש נקודות ועם יחס שערים עדיף בשער בודד על פני היריבה העירונית יונייטד. כלומר, ניצחון של התכולים יזניק אותם למקום הראשון בטבלה.

שחקני מנצ'סטר סיטי מאוכזבים, סרחיו אגוארו. רויטרס
האלופה רוצה לחזור למקום הראשון. אגוארו, סבאלטה וטבס/רויטרס

אבל זה לא יהיה פשוט כלל עבור החבורה של רוברטו מאנצ'יני. הסיטיזנס הודחו השבוע מליגת האלופות בבושת פנים. בפעם השנייה ברציפות הם לא עברו את שלב הבתים והפעם גם לא צברו ולו ניצחון אחד לרפואה. יחד עם ההפסד 1:0 מול דורטמונד, סיטי מגיעה לדרבי עם ניצחון בודד בחמשת משחקיה האחרונים.

ליונייטד לעומת זאת, יש בעיות שונות לגמרי. השדים האדומים מתקשים מאוד להגן על השער שלהם העונה ואחרי ה-3:4 המטורף מול רדינג בשבוע שעבר, סר אלכס פרגוסון כבר הציע את עצמו בתור מגן בדרבי. יונייטד נחה (והפסידה 1:0) בשני המחזורים האחרונים של ליגת האלופות, אחרי שכבר הבטיחה מהר מאוד את המקום הראשון, מה שמאפשר לה להגיע יותר טרייה למפגש הזה. יחד עם זאת, מול התקפת המארחת הקטלנית, קשה לראות איך יונייטד תוכל לעשות קאמבק אם תיקלע לפיגור, כמו שעשתה כבר לא פחות מתשע פעמים העונה.

הפעם האחרונה בה סיטי אירחה את הדרבי הייתה באפריל שעבר, משחק אותו ניצח וינסנט קומפני בנגיחה בדקה ה-45. שלוש הנקודות הללו התבררו כקריטיות לבסוף במאבק האליפות. זה גם היה ניצחון הליגה הביתי היחיד של סיטי על יונייטד בארבעת המפגשים האחרונים בצד שנערכו בצד התכול של העיר. מצד שני, איש לא שכח כמובן את ה-1:6 המהדהד של הסיטיזנס באולד טראפורד, לפני שנה וקצת.

ווין רוני שחקן מנצ'סטר יונייטד (שמאל) מול וינסנט קומפני שחקן מנצ'סטר סיטי. GettyImages
הכריע את הדרבי הקודם. קומפני מול רוני/GettyImages

מי שלא שיחק במשחק ההוא, אבל בוודאי יהיה פקטור על כר הדשא מחר, הוא רובין ואן פרסי. החלוץ ההולנדי, שכבש השנה כבר 13 שערים עבור קבוצתו החדשה, אליה עבר מארסנל, לא מתחרט על העובדה שבחר בקבוצה של פרגוסון על פני זו של מאנצ'יני: "לקחתי את ההחלטה מהר מאוד ואני מגיע בכל יום לעבודה עם חיוך על פני. אני לא חושב שאוהדי סיטי יקבלו אותי בצורה רעה במיוחד. זה מרגיש כמו תחביב יותר מאשר עבודה, כולם כל כך נחמדים אליי ואני נהנה מאוד. בדרבי כולם מחויבים ומעורבים מאוד וכולם מוכנים לעשות הכל כדי שהקבוצה שלהם תנצח".

מי שצפוי לעמוד תחת זכוכית מגדלת הוא מאנצ'יני, שלצד העובדה שלקח את סיטי לתארים מקומיים, כולל האליפות כמובן, נכשל כאמור באירופה פעם נוספת. אמש התלונן פרגוסון, שכזכור גם היה קרוב לקרב פיזי עם מאנצ'יני במשחק באפריל, שסיטי זוכה ליותר מדי פנדלים (20 מאז תחילת 2010/11, מול 13 של יונייטד).

האיטלקי לא חיכה יותר מדי כדי לתת תשובה: "אני זוכר טוב מאוד שבשנה שעברה אשלי יאנג הלך לשחות ברחבה, ארבע או חמש פעמים בעשרת המחזורים האחרונים. פרגוסון לא אמר שום דבר כשזה קרה. הוא מאוד חכם במלחמה פסיכולוגית. אני חושב שיונייטד קיבלה איזה 2-3 פנדלים ב-15 השנים האחרונות. אבל אני רק חושב, לא בטוח", הוא סיים בציניות.

שחקן מנצ'סטר יונייטד רובין ואן פרסי חוגג. רויטרס
יונייטד כל כך תלויה בו. ואן פרסי/רויטרס

מבחינת פצועים, דויד סילבה בספק גדול ומי שעשוי להחליפו הוא חאבי גרסיה. ג'יימס מילנר ומיכה ריצ'ארדס לא ישחקו, בעוד גאל קלישי ואלכסנדר קולארוב חוזרים לסגל. ביונייטד, אנדרסון ייעדר בחודש הקרוב, כשגם טום קלברלי בספק. מי שעשויים לחזור מפציעות הם אנטוניו ולנסיה ונמנייה וידיץ'. נאני ושינג'י קגאווה ייעדרו כמעט בודאות.

הרכבים משוערים:

מנצ'סטר סיטי: ג'ו הארט, פאבלו סאבלטה, וינסנט קומפני, מאתייה נאסטסיץ', גאל קלישי, גארת' בארי, סמיר נאסרי, יאיא טורה, דויד סילבה, קרלוס טבס, סרחיו אגוארו.

מנצ'סטר יונייטד: דויד דה חאה, רפאל דה סילבה, ג'וני אואנס, ריו פרדיננד, פטריס אברה, מייקל קאריק, פול סקולס, אנטוניו ולנסיה, ווין רוני, אשלי יאנג, רובין ואן פרסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully