וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון דרוקר: "אני מאמין בשחקנים ובמערכת הזאת"

4.12.2012 / 9:00

על אף הפתיחה המאכזבת, מאמן הפ' ירושלים מגבה את שחקניו ומהלל את קרייג סמית' בראיון המחזור. וגם: מספרי המחזור

סערה גדולה חולל הדרבי התל אביבי השבוע ובמרכזו הדברים המכוערים שהטיח גיא פניני ביונתן שולדברנד. בטווח, זכתה הפועל ירושלים הלחוצה למעט שקט מהתקשורת למרות הפסד כואב ביורוקאפ לבודיולניק קייב, כשהתאוששה עם ניצחון חוץ נפלא, 81:86 בראשון לציון. "זאת עונה אינטנסיבית וקשה, בטח בתקופה שאנחנו משחקים שני משחקים בשבוע", מספר שרון דרוקר, מאמן האדומים, בראיון המחזור לוואלה! ספורט. "ידענו שראשון קבוצה חזקה והמפתח שם היה לבוא אגרסיבי וקשוח. השחקנים הגיבו נכון, עבדנו טוב מאוד בהגנה ברוב שלבי המשחק. הראינו אופי וידענו לנצח משחק צמוד. זה סימן טוב מאוד לקבוצה שלנו".

- הצגתם משחק שנראה כמעט מושלם מבחינת קבלת ההחלטות בהתקפה

"זה מראה שאנחנו יודעים מה צריך לעשות, לא תמיד אנחנו עושים את זה. הרבה פעמים זה עניין של פוקוס וריכוז. כשאנחנו משחקים ככה, ושלושת-ארבעת הגארדים המובילים שלנו שמטפלים בכדור רוב הזמן באים בצורה כזאת ועושים את הדברים כל כך נכון, זה נותן לנו המון במשחק".

שרון דרוקר מאמן הפועל ירושלים. ניב אהרונסון
עובר פתיחת עונה לא פשוט כלל. דרוקר/ניב אהרונסון

שלושה הפסדים רצופים בפתיחת העונה גרמו ללא מעט אנשים להעביר ביקורת על הסגל של דרוקר, אך המאמן עמד מאחוריו אז, ועומד מאחוריו גם היום. "אמרתי את זה בעבר, אני מאוד מרוצה ממה שיש. אנחנו חסרים את אורי קוקיה, שהוא בעיני פקטור מאוד חשוב בקבוצה גם מקצועית וגם חברתית, זה מחייב את השחקנים האחרים בעומס יותר גדול. ידענו שזאת לא הולכת להיות עונה קלה, ואנחנו לא הולכים לטייל בשום מסגרת. יש לנו שמונה שחקנים בכירים ועוד שלושה צעירים, זה יצר לחץ יותר גדול. אני מרוצה מהסגל שיש לי, שחקנים כשרוניים ויצירתיים. יש לנו גם מגבלות, אבל כמו כל קבוצה שמתגבשת, בטח בתוך סיר הלחץ של ירושלים, אנו סובלים מעליות וירידות, אבל אנחנו עדיין קבוצה שיכולה לעשות דברים טובים".

- בכל זאת, מקבוצה כל כך מנוסה, היה אפשר לצפות שתתחברו מהר יותר

"המילה חיבור טומנת בחובה הרבה פרמטרים, זה לא רק להכיר את הליגה. יש כדור אחד וצריך לשחק איתו, ולחלוק אותו, לשמור ולעזור אחד לשני. צריך לפעמים לגמור משחק עם שש נקודות ולא להיות השחקן המצטיין, לדעת להכיל את זה. לדעת לתת לחבר שלך את ה-MVP של המשחק. למשל קרייג סמית' הוא שחקן מנוסה אבל מעולם לא היה באירופה, אנחנו משלמים על ההתאמות שלו, גם למשחק וגם לשיפוט האירופאי. זה שונה ביורוקאפ ובישראל. אלה המון דברים שאנשים לא שמים לב אליהם, אבל אנחנו עוברים אותם בכל יום. החיבור עדיין לא הושלם, אבל ברגע שכל אחד מכיר ומקבל אחד את השני, זה ייתן לנו משחקים יותר טובים".

- בחרת לפתוח עם סמית' על הספסל במשחקים האחרונים. למה ואיך הוא קיבל את זה?

"נפעמתי מההבנה של קרייג. הוא בחור נדיר, לא תמצא הרבה אנשים שהם גם בני אדם, אינטיליגנטים, מאוד רגישים, מיוחדים. כשבאתי אליו עם הרעיון הזה, אחד השחקנים היותר יקרים שלנו, עוגן משמעותי, בגלל כמה סיבות שאני מעדיף לא לפרט ואמרתי לו אותן, הוא קיבל את זה כל כך יפה. הוא אמר - מה שאני צריך כדי לנצח, אני אתן. הוא עולה מהספסל ונותן כל מה שצריך, לפעמים במבנה של קבוצה מוצאים כימיה ושילובים יותר טובים. אלישי (כדיר, א"ש) עולה נהדר בחמישייה ועשה צעד אחד קדימה בקריירה שלו, הוא מרגיש יותר נוח בירושלים בהרכב השחקנים הזה. היה חשוב בשבילו לפתוח בחמישייה, קרייג עולה טוב מהספסל וזה לא פוגע לו, לא בדקות, לא במספרים ולא ביכולת".

שחקן הפועל ירושלים קרייג סמית'. קובי אליהו
"נפעמתי מההבנה של קרייג. הוא בחור נדיר, לא תמצא הרבה אנשים שהם גם בני אדם, אינטיליגנטים, מאוד רגישים, מיוחדים". קרייג סמית'/קובי אליהו

כאמור, במהלך השבוע שעבר ירתה לעצמה ירושלים ברגל, כששמטה יתרון בדקות הסיום בדרך להפסד ביורוקאפ בקייב, וכעת היא לא תלויה בעצמה במאבק על העלייה, שיוכרע בשני המשחקים הקרובים. "המשחק ברח לנו מהידיים, כולם הרגישו את אותה ההרגשה. קייב זאת קבוצה עם הרבה כסף, תקציב יותר גדול, אבל הרגשנו שאנחנו קבוצה יותר טובה, הוכחנו את זה פה בירושלים ובאנו לשם כדי להשיג ניצחון כפול. שתי דקות לסיום המשחק היה אצלנו ביד, וברח לנו. זה מאוד כאב, אבל לפעמים צריך להסתכל על המשחק האחרון וללמוד ממנו, לנתח את הדברים הטובים והפחות טובים, זה מה שעשינו".

- אתם לא משחקים בבית כל כך קשה, אי העפלה זה לא פספוס?

"אני לא מרגיש פספוס, לא נגמר הקמפיין. הבתים האלה שהשמות יותר נוצצים, זה לא אומר שהקבוצות יותר טובות. למדתי את זה בקריירה שלי, ועשיתי את זה גם בעצמי, לא תמיד שמות זה הכל, ולא תמיד האגדות האלה זה מה שקורה באמת. הבית שלנו הוא בית צמוד, נימבורק מנצחים בירושלים, יוצאים לליטא מפסידים 18 הפרש, ואז באים הביתה ומנצחים ב-24 הפרש. משבוע לשבוע זה משתנה, וכל עוד לא איבדנו סיכוי - נילחם עליו".

למרות השינויים שנעשו בקומת ההנהלה, נראה כי גם העונה מפלס הלחץ בהפועל ירושלים ממש לא יורד. "איחלתי לעצמי להיות כל החיים בקבוצות כאלה ולהתמודד מול לחץ. בירושלים מצפים ליותר, תמיד שואפים להכי גבוה, תמיד נירשם ליורוקאפ ורוצים להיות בעלית של אירופה. זה סוג של התייחסות ומקום שמתפקד תחת הלחץ הזה. מקומונים, תקשורת שתמיד נמצאת, זה סוג הדברים שאתה לא מוצא בקבוצות אחרות, רק בירושלים. להתמודד במקום הזה ולגדול במקום הזה, הופך אותה לשחקן או מאמן יותר עמיד, יותר מנוסה, ויותר טוב".

- קראו לך להחליף כמה שחקנים, מה אתה חושב על זה?

"אני לא קורא כל כך ביקורות. יש לנו ביקורת עצמית גבוהה, אנחנו מנתחים כל משחק, בודקים איפה ואיך אנחנו יכולים להשתפר. כל מה שאולי השפיע בעבר, היום ממש לא משפיע. אני מסתכל על עצמי ובוחן את ההחלטות שלי, וכל עוד הדברים תלויים בעצמנו, נטפל בהם בתוך הקבוצה ונדאג שהשחקנים יוציאו את הפוטנציאל שלהם, זה התפקיד של המאמן".

ביום רביעי יארחו האדומים מהבירה את רודופיס פרינאיי הליטאית, במשחק שניצחון בו ישמור אותם בחיים ביורוקאפ. ארבעה ימים לאחר תפגוש למשחק ביתי נוסף את מכבי חיפה החזקה, למשחק שהוא יותר ממשחק רגיל, סוג של הצהרת כוונות להמשך הדרך.

- אתה מאמין שעוד אפשר לעמוד במטרות שהצבתם לעצמכם בתחילת העונה?

"אני תמיד מאמין באנשים ובשחקנים ובמערכת. אני מנסה תמיד לראות את חצי הכוס המלאה וללמוד מחצי הכוס הריקה, אני תמיד מאמין. ניאבק באירופה עד הסוף, אם לא נצליח נסיק את המסקנות ונלמד מזה. גם בליגה וגם בגביע יש לנו הרבה אתגרים. יש ליגה חזקה עם הרבה קבוצות טובות, אולמות מלאים, ככה שכיף לאמן פה העונה".

רביב לימונד, מאיר טפירו, ג'וש דאנקן, הפועל ירושלים. ברני ארדוב
דרוקר: "להתמודד במקום הזה ולגדול במקום הזה, הופך אותה לשחקן או מאמן יותר עמיד, יותר מנוסה, ויותר טוב". הפועל ירושלים/ברני ארדוב

מספרי המחזור

4 – נקודות בלבד קלע יונתן שולדברנד בדרבי התל אביבי, נתון שאחרי שידוע מה עבר על הפורוורד המוכשר כל כך של האדומים נראה הגיוני לחלוטין. אלא שלמרות העובדות והראיות שקיימות בשטח, קשה להתעלם שהאדום הדומה כל כך לויקינג פשוט נראה רע בתקופה האחרונה, לא מצליח לשחזר את יכולתו מארבעת מחזורי הפתיחה, והיכולת ההתקפית של הפועל תל אביב, שרשמה שלושה הפסדים באותם מחזורים, בהתאם.

9 – איבודי כדור להפועל ירושלים מול מכבי ראשון לציון, מספר זהה לזה שרשמה הקבוצה בניצחון על בני הרצליה ובהפסד לברק נתניה. כל עוד הקבוצה של שרון דרוקר תצליח לשמור על הכדור בצורה כזאת, היא תנצח את המשחקים בסבירות גבוהה מאוד, ואולי על הדרך תוכל גם לנפק איזה רצף של משחקים ראוי.

15 – נקודות ב-16 דקות ליועד בית יוסף בניצחון של גלבוע/גליל על מכבי אשדוד. הגארד התזזיתי של ליאור ליובין נחשב בתחילת העונה לאחד השחקנים היותר מבטיחים שעלו מהליגה השנייה בשנים האחרונות, והיו שהשוו אותו למורן רוט. למרות שני משחקים טובים בהתקפה בפתיחת העונה, הקבוצה של בית יוסף נראתה רע, ומעמדו דעך. השבוע הוא הוכיח בפעם הראשונה מה הוא עושה בליגה של הגדולים, ונתן למאמן שלו הרבה סיבות לחייך.

41 – אחוזים מהשדה קלעה ברק נתניה בהפסד להפועל אילת בחוץ, נתון שהכריע את המשחק. הקבוצה של דני פרנקו התמודדה בכבוד עם אילת במאבקים מתחת לסלים שנגמרו בשיוויון 37 בריבאונדים, ניצחה את אילת כשאיבדה רק שישה כדורים במשחק כולו, ומסרה 16 אסיסטים לעומת 20 של הדרומיים, הפסד קטן אך לא משמעותי. הדבר היחיד שהיה חסר לפרנקו כדי לצאת עם ניצחון מהדרום הוא להכניס את הדבר העגול הכתום לחישוק באחוזים גבוהים יותר.

44 – נקודות מדד משותפות בממוצע רושמים בשני המשחקים האחרונים מרקי פרי ומרקוס דאב, ואליצור אשקלון שלהם ממשיכה לנצח, השבוע באולם הפחים. עד חזרתו של דאב והגעתו של פרי שיחקה אשקלון עם שלושה זרים, כשמלבד ג'וליאן מילס ומרקוס מור שיחק טאג' גריי, ששוחרר השבוע, ותרם 9.8 נקודות מדד בממוצע. כשמסתכלים על הפרש 34.2 נקודות המדד, אפשר בהחלט להבין את מגמת העלייה של אשקלון.

60 – נקודות תרמו הישראלים של בני הרצליה בהפסד למכבי חיפה, ובכל זאת הפסידו. מאז המחזור הראשון, אז רשם בן רייס הצגה גדולה, לא הצליח השחקן המוכשר לשחזר את יכולתו, ומול חיפה הוא כבר היה בעניינים. ניב ברקוביץ' סיפק עוד משחק טוב, ואפילו גיא לביא קיבל דקות על חשבונו של מילט פלאסיו ששוחרר והחזיר עם שש נקודות, בדיוק כמו הממוצע של הזר שעזב. עם סגל חסר הצליחו השחקנים של בית הלחמי כמעט ולהפתיע באולם חוץ קשה, אז אולי בכל זאת יש תקווה להרצליה.

שחקן הפועל גלבוע/גליל עליון יועד בית יוסף מול מכבי אשדוד. אדריאן הרבשטיין
מתחיל לפרוע שטרות. יועד בית יוסף/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully