וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: הפועל ירושלים גברה 81:86 על ראשון לציון

האדומים קטעו רצף של שני הפסדים עם ניצחון חשוב בבית מכבי. אשקלון ניצחה 88:93 בחולון, גלבוע/גליל עם 70:90 על אשדוד

המחזור השמיני בליגת העל יצא לדרך, כשלצד המשחק המרכזי בהיכל נוקיה עם הדרבי התל אביבי, שלושה משחקים נוספים נערכו הערב (ראשון). הפועל ירושלים התגברה על שני הפסדים רצופים ורשמה ניצחון 81:86 על מכבי ראשון לציון בבית מכבי. הפועל חולון סגרה הפסד רביעי ברציפות לאחר 93:88 לאשקלון המפתיעה. גלבוע גליל המשיכה את תהליך ההתאוששות שלה לאחר שהביסה 70:90 את מכבי אשדוד.

מאיר טפירו שחקן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
איזו עונה הפכפכה. מאיר טפירו/ברני ארדוב

מכבי ראשון לציון – הפועל ירושלים 86:81

איזו עונה הפכפכה עוברת על הפועל ירושלים. האדומים של שרון דרוקר הגיעו למשחק לאחר שני הפסדים רצופים, כשההפסד המביך לאשקלון במלחה במחזור הקודם נצרב בזיכרון והכישלון נראה שוב מעבר לפינה, אך בראשון לציון, לעת עתה, הם הצליחו להרגיע מעט את המערכת. בהיעדרו של אורי קוקיה הפצוע, רביב לימונד היה הישראלי היחיד שתפקד, כשמאיר טפירו סוגר משחק שמיני ברציפות עם מספר נקודת חד ספרתי, אך ארבעת הזרים שלה, ובעיקר ג'וש דאנקן (רבע רביעי מצוין), העניקו לה ניצחון יקר. לאפי בירנבוים יש לא מעט חומר למחשבה. הכתומים אמנם רשמו ניצחון במחזור הקודם על בני הרצליה, אך שוב לא הצליחו לנצח בבית, ומניין ההפסדים שלהם עלה לחמישה. אם יש משהו באפי בירנבוים יכול לקחת מהמשחק הזה זו היכולת המעודדת של שני השחקנים הצעירים אור סולומון ושון דאוסן, שתרמו תרומה יפה.

פולן פתח את המשחק עם שני אסיסטים טובים לכדיר ודאנקן, כשארבע נקודות של רביב לימונד העלתה את האדומים ליתרון 8:17, מול ההגנה הרעועה שהציגו שחקניו של אפי בירנבוים. ראשון לציון התקשתה להשיג סלים, אך שתי קליעות עונשין מדויקות של ווילי וורן קבעו 17:10 לירושלים בתום הרבע הראשון. שלשה של אור סולומון הצעיר פתח את הרבע השני עם שלשה ודאנק מצוין, וסל נוסף של ג'וליאן רייט צימק את ההפרש. גם שון דאוסן, צעיר נוסף בסגל בירנבוים, קלע שלשה יפה שהשוותה את התוצאה ל-26:26. דאוסן הוסיף עוד שלשה מצוינת, אך טפירו שמר את ירושלים ביתרון עם שתי קליעות עונשין מדויקות. פלס וסמית' נכנסו לעניינים והשאירו את היתרון בצד הירושלמי גם בירידה למחצית. 33:37 לירושלים בהפסקה.

השחקנים של שרון דרוקר יצאו מצוין מחדר ההלבשה, כששלשה של ג'וש דאנקן העלתה אותם ליתרון 37:42. אדריאן יוטר ו-ווילי וורן הפעלתנים המשיכו לצבור נקודות ולהשאיר את ראשון לציון קרובה, אך פולן ענה עם ארבע נקודות רצופות וירושלים רצה ל-0:8, בדרך ליתרון 48:56. ווילי וורן עם סל אקרובטי צימק את ההפרש, אך שלשה של לימונד הציבה את ירושלים ביתרון תשע. שלשה נוספת של סולומון וסל של יוטר הורידו את ראשון לציון בפיגור סביר, 66:60 לירושלים בתום הרבע השלישי.

ראשון לציון נראתה טוב מאוד בפתיחת הרבע הרביעי, כשג'וליאן רייט, לזאריק ג'ונס ואדריאן יוטר קלעו סלים שהשוו את התוצאה ואף העלו אותם ליתרון ראשון, 68:70, לאחר זמן רב בו הם פיגרו. ג'וש דאנקן ענה עם כמה מהלכים מצוינים והחזיר את היתרון לירושלים העיקשת. דאנקן עם עוד סלים חשובים במיוחד העלה את ירושלים ליתרון של תשע נקודות, ממנו הכתומים לא הצליחו לחזור, למרות הניסיונות של אדריאן יוטר. 79:84 לירושלים בסיום.

למכבי ראשון לציון: ווילי וורן 20 (4 איבודים), אדריאן יוטר 19(7 ריבאונדים), ג'וליאן רייט 12 (8 ריבאונדים), אור סולומון 10, לזאריק ג'ונס 8 (5 אסיסטים), שון דאוסן 8, ניצן חנוכי 4. דניאל איידן ועמית בן דוד שותפו אך לא קלעו.

להפועל ירושלים: ג'וש דאנקן 26 (12 מ-12 מהעונשין, 6 מ-8 מהשדה), ג'ייקוב פולן 17 (9 אסיסטים), קרייג סמית' ;3 (6 ריבאונדים), רביב לימונד 13 (5 אסיסטים), קורטני פלס 8 (7 ריבאונדים), אלישי כדיר 6, מאיר טפירו 3. דן גרונפלד שותף אך לא קלע.

שון דניאל שחקן הפועל חולון. מגד גוזני
הפסד רביעי ברציפות לחולון. שון דניאל/מגד גוזני

הפועל חולון – אליצור אשקלון 93:88

הפועל חולון ממשיכה להדרדר. לאחר פתיחת עונה טובה, שהביאה עימה אופטימיות ותקוות לעונה נוספת בצמרת, השחקנים של דן שמיר ירדו מנוצחים בפעם הרביעית ברציפות בליגה, וגם בשתי הניצחונות האחרונים ביורוצ'אלנג' אי אפשר למצוא נחמה. חולון פתחה את המשחק טוב בהרבה, אך נחלשה מאוד במחצית השנייה, כשלורנס היל וג'רום דייסון נרגעו וראו את אשקלון חוזרת. החבורה של עדי אזולאי, מנגד, מוכיחה המון אופי כבר שבוע שני ברציפות. לאחר שרשמה ניצחון גדול על הפועל ירושלים במלחה בשבוע שעבר למרות תאונת דרכים שעברה בדרך ועל אף מבצע "עמוד ענן" ששיבש את אימוניה, היא רשמה מחצית שנייה גדולה, ושוב נהנתה מיכולת פשוט נהדרת של מרקי פרי, שחקן הרכש החדש, שבינתיים פורע את השטרות, ובגדול. מרכוס דאב הצטרף אליו במחצית השנייה והעניק לאשקלון ניצחון שני ברציפות , ושני בסך הכול מפתיחת העונה.

זאק רוזן פתח את המשחק עם שתי שלשות מוצלחות למארחת, אך מור ודאב החלו את המשחק טוב מאוד והעלו את אשקלון ליתרון מוקדם. מרקי פרי עם שבע נקודות ברבע הראשון שמר על היתרון של האורחת, וחתם את הרבע עם סל. 20:24 לאשקלון בסיום הרבע הראשון. לורנס היל יצא לרבע השני בטירוף, ועם שבע נקודות רצופות העלה את חולון ליתרון 28:30, אחרי זמן רב בו פיגרה. ג'רום דייסון גם הוא עלה ללוח ועם כמה סלים רצופים העלה את חולון ליתרון 32:37. חולון המשיכה לחגוג בהתקפה, כשהפעם היה זה תורו של טיילר סמית', שקלע שבע נקודות במחצית הראשונה. סל של מרקי פרי צימק ל-42:49 לחולון בירידה למחצית.

פרי המשיך להיות הבולט בשורות אשקלון, והצליח לשמור אותם בתמונה גם בפתיחת המחצית השנייה, עם כמה סלים רצופים. מרקי פרי נעזר בג'וליאן מילס ואחיעד בוקרא, ואשקלון המשיכה להתקרב, עד כדי פיגור שתי נקודות, 59:61. אשקלון הידקה את ההגנה והשוותה, 61:61 בתום הרבע השלישי. מרקוס דאב פתח את הרבע האחרון בטירוף, קלע שוב ושוב והעלה את אשקלון המפתיעה ליתרון 71:77. אשקלון דהרה מכאן בדרך לעוד ניצחון מרשים, 88:93 בסיום.

להפועל חולון: לורנס היל 17, פרנק האסל 16 (7 ריבאונדים), ג'רום דייסון 15 (8 אסיסטים), טיילר סמית' 14, זאק רוזן 12, שלומי הרוש 7, שון דניאל 4, אופיר פרחי 3. שיחק ולא קלע: אורי זוהר.

לאליצור אשקלון: מרקי פרי 21, מרכוס דאב 18 (12 ריבאונדים), דודו שמריז וג'וליאן מילס 14 כל אחד, מרכוס מור 12, אחיעד בוקרא 6, עודד שעשוע וגילי מוסינזון 3 כל אחד, גור פורת 2. שיחק ולא קלע: רז ניסים כהן.

דווין סמית' שחקן מכבי תל אביב (ימין) מול ג'מאר סמית' שחקן גלבוע/גליל עליון. ברני ארדוב
הכוכב החדש של ליאור ליובין. ג'מאר סמית'/ברני ארדוב

הפועל גלבוע/גליל עליון – מכבי אשדוד 70:90

אחרי פתיחת עונה איומה ונוראה, גלבוע/גליל יצאה לדרך חדשה. אחרי ניצחון הבכורה המפתיע במחזור הקודם מול ברק נתניה בחוץ, הקבוצה של ליאור ליובין סוף סוף סימנה גם ניצחון בית ראשון. ג'מאר סמית', עם יכולת נהדרת, נראה כמי שהולך ומשתלט על הקבוצה, למרות היכולת החלשה שמגלה ברנדון האנטר, שעשוי לעזוב את הקבוצה עקב יכולתו החלשה. הקבוצה של עופר ברקוביץ', לעומת זאת, עדיין לא קיבלה את השינוי אליו היא מקווה, למרות ששני הזרים החדשים - מייק הול ומארדי קולינס - ערכו הופעת בכורה. השניים, שאמורים לשדרג משמעותית את הסגל, לא נראו טוב במיוחד וספגו הפסד שישי העונה, מה ש"מזכה" אותם במאזן זהה לזה של גלבוע גליל בתחתית.

גלבוע גליל פתחה את המשחק בסערה, וג'מאר סמית' הטיס אותה ליתרון דו ספרתי מוקדם. משה מזרחי ודיימון סימפסון ניסו להחזיר בצד השני, אך ההגנה של עופר ברקוביץ' לא עבדה, וסל נוסף של סמית' קבע 19:28 לגלבוע בסיום הרבע הראשון. אשדוד נכנסה לעניינים בפתיחת הרבע השני, כשמארדי קולינס עלה להופעת בכורה בקבוצה, וגם קלע נקודות ראשונות, אך ראקים סאנדרס, עם שש נקודות, שוב הגדיל את ההפרש לתשע. ג'יימי סקין ודיימון סימפסון הריצו את אשדוד לריצת 0:8, והאורחים הצליחו להשוות. גלבוע גליל המשיך לטווח מקו השלוש, וירדו למחצית ביתרון 41:44.

ג'מאר סמית' נראה טוב מאוד גם בפתיחת המחצית השנייה עם חמש נקודות רצופות, כשהזר הנוסף שעורך בכורה באשדוד, מייק הול, ניסה למצוא את הטבעת ללא הצלחה. ראקים סנדרס וגם יניב גרין המשיכו לחגוג מתחת לסלים, והעלו את המארחת שוב ליתרון דו ספרתי. 53:68 לגלבוע גליל בתום הרבע השלישי. הרבע הרביעי התנהל על מי מנוחות, כשיועד בית יוסף ומיטשל וואט מוסיפים עוד כמה סלים בארון של אשדוד, ובסיום 70:90 לגלבוע/גליל.

קלעו לגלבוע/גליל: ג'מאר סמית 22 נקודות (4 מ-5 מהשלוש, 7 ריבאונדים, 6 אסיסטים), יועד בית יוסף 15 (5 מ-6 מהשלוש), ראקים סנדרס 10, מיטשל וואט 9, יניב גרין 8, דגן יבזורי 8, עמית שמחון 6, קני הייז 6, ברנדון האנטר 6.

לאשדוד: דיימון סימפסון 16 נקודות (ו-11 ריבאונדים), ג'יימי סקין 14, זאק גורדון 11, משה מזרחי 9, מארדי קולינס 8, גוני יזרעאלי 8 (ו-9 אסיסטים), מייק הול 4.




ליגת העל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully