וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת המחזור: איטליה שוב באופנה

הליגה האיטלקית סיפקה מחזור פורה במיוחד ושלחה לנבחרת המחזור את הלהיט של מילאן והנסיך של יובה, בעוד ווין רוני השאיר את רונאלדו על הספסל

ספורט 2

צפו ב-3:4 המשוגע של מנצ'סטר יונייטד ברדינג, בכיכובו של ווין רוני

הליגה האנגלית סיפקה לא מעט הפתעות, בליגה הגרמנית המוזות שתקו, הליגה הצרפתית עמדה שוב בסימן המשבר של פריס סן ז'רמן ובספרד הוכח שוב שיש רק שתי קבוצות גדולות, גם אם הטבלה כרגע אומרת אחרת. כך התפנתה הבמה בסוף השבוע לליגה האיטלקית, שסיפקה מנה נכבדת של 39 שערים, במחזור הפורה ביותר שידעה מאז עונת 2009/10. לא פחות מחמישה שחקנים סיפקה הסריה A לנבחרת המחזור של וואלה! ספורט, ביניהם הנסיך הקטן של יובנטוס, החלוץ שהוגדר בזמנו כיורש של פיפו אינזאגי והכישרון שהשווה את שיאו של מרקו ואן באסטן במילאן. אלה השאירו את כריסטיאנו רונאלדו על הספסל, כשלצידם בהרכב השוער שלא זוכה להערכה ראויה בגרמניה ויקירו של אלכס פרגוסון. בפינת הכוכב האורח: דרישת שלום לרוני לוי.

סטפן אל שעראווי שחקן מילאן חוגג שער. רויטרס
בעקבות מרקו ואן באסטן. סטפן אל שעראווי/רויטרס

שוער

רומן ויידנפלר - דורטמונד

באיירן מינכן הפסידה בכל חמשת המפגשים האחרונים שלה עם דורטמונד (בליגה ובגביע, לא כולל הניצחון בסופרקאפ). שחקניה הגיעו חדורי מוטיבציה למשחק העונה כדי לנקום בדאבליסטית ואף היו ראויים לניצחון, אך נתקלו במחצית השנייה בחומה העונה לשם רומן ויידנפלר. "אני לא יודע מה צריך לקרות כדי שהילד הזה ישחק בנבחרת", החמיא בסיום יופ היינקס לשוער בן ה-32, שבעונה שעברה עצר במשחק העונה את הפנדל של אריאן רובן כדי לסגור את סיפור האליפות, וגם הפעם גזל ממנו ניצחון. ויידנפלר מעולם לא שותף במשחק של נבחרת גרמניה וסיכוייו למצוא מקום בסגל של יואכים לב קלושים, אם כי זה לא הפריע לו להתעלות ברגעי ההכרעה באליאנץ ארינה. בחמש הדקות האחרונות רשם הקפטן של דורטמונד הצלות נפלאות מול ניסיונות של טוני קרוס ותומאס מולר, וחתם את היום הגדול שלו עם הדיפה נהדרת לנגיחה של חאבי מרטינס. אין ספק, ויידנפלר ראוי ליותר משלושה משחקי מוקדמות בינלאומיים על הספסל.

רומן ויידנפלר שוער דורטמונד. Lars Baron, GettyImages
בעונה שעברה עצר פנדל של אריאן רובן, הפעם סיפק שלוש הצלות גדולות בסיום. רומן ויידנפלר/GettyImages, Lars Baron

הגנה

מגן ימני: אנחל רנחל - סוונסי

מיצ'ו הוא ללא ספק גניבת השנה באנגליה והאיש שהעניק לסוונסי את הניצחון 0:2 על ארסנל באצטדיון האמירויות, אבל הוא לא היה לבד. הוולשים שיחקו כדורגל חכם וזכו בצדק בניצחון על הקבוצה הרופסת של ארסן ונגר, שהיה גם הראשון שלהם העונה על קבוצה גדולה (אחרי תוצאות התיקו נגד צ'לסי וליברפול). הלגיון הספרדי של מיכאל לאודרופ שב להתעלות, כשבצד ימין של ההגנה עבד ללא לאות אנחל רנחל הדינמי. המגן בן ה-30 נמצא בסוונסי מאז הייתה בליגה השלישית. אחרי שש עונות הוא נחשב לבן בית בקבוצה ולאחד מחביבי האוהדים, שמעריכים את ההשקעה שלו (לא החמיץ דקת משחק העונה בליגה) ובעיקר את הגיחות שלו קדימה. רנחל סגר היטב את האגף שלו וגם יכול היה לכבוש בעצמו ולשים חותם על ההופעה המרשימה שלו, אבל נעצר פעמיים תוך חמש שניות על ידי שצ'סני. זה לא מנע ממנו לקבל מקום בנבחרת שלנו.

בלם: סטפן סאביץ' - פיורנטינה

רגע לפני סיום חלון ההעברות בקיץ, החליטה מנצ'סטר סיטי לרכוש את הבלם המבטיח מטייה נסטאסיץ' ולהעביר תמורתו לפיורנטינה 15 מיליון יורו ואת הבלם המונטנגרי סטפן סאביץ', גם הוא יוצא פרטיזן בלגרד שלא ממש התאקלם באנגליה. לשיטת שלושת הבלמים של וינצ'נזו מונטלה, סאביץ' דווקא הסתגל יפה מאוד. פיורנטינה מחזיקה ברצף של תשעה משחקי ליגה ללא הפסד, כאשר בשישה מתוכם פתח הבלם בן ה-21 בהרכב. ב-2:2 מול סמפדוריה הוא הראה גם את כישוריו בחלק הקדמי, כשעלה לעזרת ההתקפה במצבים הנייחים וכבש צמד נדיר שחילץ עבור קבוצתו נקודה. בזמן שסטבן יובטיץ' הפצוע צופה מהיציע, בן ארצו לא רק היה היחיד שתפקד בחלק האחורי ביום די חלש של הגנת פיורנטינה, אלא גם נזעק למלא את מקומו באספקת השערים.

סטפן סאביץ' שחקן פיורנטינה. AP
המעבר ממנצ'סטר סיטי עשה לו טוב. סטפן סאביץ'/AP

בלם: מיקל גונסאלס - ריאל סוסיאדד

התוצאה המדהימה של סוף השבוע בספרד הגיע מאצטדיון מסטאייה, שם ולנסיה הושפלה על ידי ריאל סוסיאדד. הבאסקים נראים מצוין בחודש האחרון, מאז נפוצו הדיווחים על פיטורים אפשריים של פיליפ מונטאנייה, וביום שבת גרמו דווקא לפיטוריו של מאוריסיו פלגרינו מוולנסיה. ריאל סוסיאדד ניצלה את היתרון המספרי לאחר הרחקתו של ז'ונאס בדקה ה-41, והפכה פיגור 1:0 לניצחון מוחץ 2:5. בכך הפכה סוסיאדד לקבוצה הרביעית בהיסטוריה שמבקיעה חמישה שערים במסטאייה, כשהקודמות היו ריאל, אתלטיקו וברצלונה. חמישה שחקנים שונים הבקיעו בתצוגה הקבוצתית הנהדרת של הבאסקים, כולל מיקל גונסאלס. הבלם הצטיין גם בניצחון במסטאייה בעונה שעברה, והפעם הוסיף לרזומה את השער שלמעשה הוביל את אוהדי ולנסיה המיואשים לנופף במטפחות הלבנות וגרם להתפרקות של העטלפים. יופי של דרך לציין את משחקו ה-200 במועדון ולסגור מעגל, שכן בהופעה הראשונה שלו בקריירה - מול מאיורקה ב-17 בספטמבר 2005 - הוא היה שותף לתבוסה באותה תוצאה בדיוק.

מגן שמאלי: טימותי קולודזייצ'אק - ניס

קלוד פואל מעולם לא הפסיד כמאמן בבית לפריס סן ז'רמן. לא כשעבד במונאקו, לא בליל, לא בליון וכעת גם לא בניס. המאמן הגיע לריביירה אחרי שנת שבתון והתבקש להיות אחראי על הפרויקט, אשר בסיומו מקווים בניס להעמיד קבוצה שתופיע דרך קבע במפעלים האירופיים. ההתחלה הייתה קשה, אבל ניס התייצבה אט אט ובשבת הדהימה את קבוצת המיליונרים של פ.ס.ז' בניצחון 1:2. האיש של פואל על המגרש היה המגן טימותי קולודזייצ'אק, שלא קיבל ממנו הזדמנויות בתקופתם המשותפת בליון. בניס הסיפור שונה. המגן השמאלי בן ה-21 החמיץ משחק בודד בגלל הרחקה, ונחשב לאחד משחקני המפתח בקבוצה. החלק ההגנתי שלו עדיין טעון שיפור ובשבת ז'רמי מנז גרם לו בעיה לא קטנה באגף, אך בהתקפה קולודזייצ'אק להט. הוא סיכן את השער מספר פעמים, שיתף פעולה היטב עם אריק בותיאק על הקו השמאלי והיה חתום על המהלך של המשחק עם בישול שער הניצחון של ולנטין איסריק. בפולין כבר מפעילים מכבש לחצים בניסיון לצרף אותו כצרפתי השלישי בסגל הנבחרת שלהם.

זלאטן איברהימוביץ' שחקן פריס סן ז'רמן (משמאל) מול טימותי קולודזייצ'אק. AP
לא נבהל מזלאטן איברהימוביץ'. טימותי קולודזייצ'אק/AP

קישור

גוקאן אינלר - נאפולי

המנוע של נאפולי, השחקן עם האישיות הכי דומיננטית בקבוצה, פגש את ההגנה החלשה בליגה האיטלקית וידע כי זה הזמן המתאים להפגין את כישוריו ההתקפיים. אינלר לא הסתפק הפעם בחילוצי הכדור המפורסמים שלו, אלא הגיע פעם אחר פעם לקרבת הרחבה של נועלת הטבלה ובשני מקרים גם ירה בימין אל הרשת. נאפולי בעטה לשער במשחק הזה יותר מכל קבוצה אחרת העונה (28 פעמים), הביסה ללא קושי 1:5 את פסקארה ונותרה במרחק של שתי נקודות מיובנטוס, כשאינלר נבחר לאיש המשחק וציין צמד ראשון בקריירה. בכלל, המנהיג של נבחרת שוויץ הגיע תוך שבועיים לכמות נאה עבור קשר אחורי - שלושה שערים. הוא השווה את השיא העונתי שלו מימיו באודינזה ולא מתכוון לעצור. בשבוע הבא מצפה לנאפולי משוכה הרבה יותר גבוהה, בדמותה של אינטר שתארח אותה בסן סירו. שם תצטרך חשיבותו הטקטית של אינלר לבוא לידי ביטוי.

קלאודיו מרקיזיו - יובנטוס

17 שנים חלפו מאז הניצחון האחרון של טורינו בדרבי. קלאודיו מרקיזיו היה אז ביציע עם בני משפחתו האוהדים את יובנטוס. הוא לא היה מוכן שזה יקרה פעם נוספת כשהוא על המגרש. יובנטוס קיוותה להתאושש מההפסד למילאן, ובשל אי הבהירות באשר לכשירותו של ג'ורג'יו קייליני הפתיעה עם מערך של 4-3-3, שבוע לפני חזרתו של אנטוניו קונטה לספסל. אחרי מחצית ראשונה מאופסת שכללה פנדל איום ונורא של אנדראה פירלו, שחקני הבית של יובה (ילידי טורינו שיודעים היטב מהו ערכו של ניצחון בדרבי) השתלטו על העניינים מול 10 שחקנים של היריבה העירונית. מרקיזיו נגח תוך כדי זינוק את הראשון מבישול של סבסטיאן ג'ובינקו, הכין לחברו את השני והשלים צמד פנטסטי שש דקות לסיום. הדרבי של הנסיך הקטן, שבנוער הבקיע שלושער לרשת טורינו וכעת חגג גם בבוגרים. אפילו הנסיך המקורי, אלסנדרו דל פיירו, בירך בטוויטר ממקום מושבו באוסטרליה: "שני שערים בדרבי, אין ראוי ממך".

מרקו ארנאוטוביץ' - ורדר ברמן

כאשר מרקו ארנאוטוביץ' הושאל מטוונטה לאינטר, אמר עליו ז'וזה מוריניו ש"יש לו גישה של ילד". הקיצוני האוסטרי מיעט לקבל הזדמנויות באיטליה והמשיך לוורדר ברמן, אבל גם בגרמניה היה מעורב ביותר מדי בעיות משמעת שמנעו ממנו לפרוץ. תומאס שאף לא נתן לו ללכת בקיץ ושב להתעקש עליו, בתקווה שזו תהיה העונה שלו. אחרי שישה שערים אשתקד, מתוכם שניים במשחקים נגד הופנהיים, ארנאוטוביץ' בדרך לשפר את המאזן העונה. מול אותה הופנהיים, היריבה המועדפת עליו, האוסטרי התאושש ממחלת השפעת שמנעה ממנו ליטול חלק במשחק הקודם, הבריק עם שלושער ראשון בקריירה והוביל את ורדר ברמן לניצחון 1:4 ולמקום השמיני, רק ארבע נקודות מהמקום המוליך לליגת האלופות. ארנאוטוביץ' סיים מהלך קבוצתי יפה בדקה ה-29, סובב כדור חופשי נהדר לחיבורים וחתם עם הטעיה יפה בדרך לשלישי. חמש בעיטות למסגרת, שלושה שערים נהדרים ומחמאות מכל עבר. האיש שהושיב את מרכוס באבל על הכסא החם.

קלאודיו מרקיזיו שחקן יובנטוס. AP
אין כמו דרבי כדי להבליט את שחקני הנשמה. קלאודיו מרקיזיו/AP

התקפה

ווין רוני - מנצ'סטר יונייטד

"היינו רוצים שהוא יבקיע יותר", אמר אלכס פרגוסון במסיבת העיתונאים לקראת המשחק מול רדינג, בהתייחסו לתפוקה הדלה של ווין רוני. פרגי ביקש, פרגי קיבל. שלושה שערים בלבד ב-12 משחקים היו לשחקן נבחרת אנגליה לפני המשחק בשבת, אליהם צירף שישה בישולים. במחצית הראשונה המשוגעת ברדינג, ההגנה של מנצ'סטר יונייטד נראתה כמו הגנה של קבוצת חובבים ביום ראשון בפארק. למזלם של השדים האדומים, גם ההגנה של רדינג לא כזאת מבריקה. אחרי שכבש מהנקודה הלבנה את שער ה-1,000 של יונייטד במאה הנוכחית, רוני ראה את רדינג הופכת בחזרה את התוצאה ועולה ל-2:3. בדקה ה-23 בסך הכל. אז כוכב יונייטד נזכר שהוא חלוץ, ניצל את השטחים הפנויים שקיבל כדי להצטרף לרובין ואן פרסי בתוך הרחבה, בניגוד לתזוזה שלו אחורה במרבית שלבי העונה, וכך יכול היה להשלים צמד אישי שני העונה וגם לבשל עם העקב להולנדי את שער הניצחון בדקה ה-34. בזמן שיריבותיה מועדות, מנצ'סטר יונייטד אוספת נקודות ופותחת פער בפסגה. מי צריך הגנה כשיש לך את ההתקפה הטובה בליגה?

סטפן אל שעראווי - מילאן

רק שמונה נקודות מפרידות כעת בין מילאן למקום המוליך לאירופה. מי היה מאמין שזה יקרה אחרי הפתיחה הקטסטרופלית שכללה חמישה הפסדים בשמונת המחזורים הראשונים? הרוסונרי ניצחו ביום שישי 1:3 את קטאניה בחוץ, ולראשונה העונה חיברו שני ניצחונות רצופים בליגה. שוב, התודה מגיעה קודם כל לסטפן אל שעראווי, שהבקיע צמד שלישי העונה והעלה את מאזנו בליגה ל-12 שערים. החלוץ בן ה-20 ממשיך להתקדם בצורה מטאורית ובשישי לא הותיר סיכוי להגנה קטאניה, במיוחד לאחר שנותרה ב-10 שחקנים. אל שעראווי השווה עם דחיקה מקרוב (ובעמדת נבדל) בסגנון פיפו אינזאגי והבטיח את הניצחון עם ביצוע מלוטש סטייל זלאטן איברהימוביץ'. "ההצלחה שלו היא מעבר לכל הציפיות שלנו", הודה אדריאנו גליאני בבוקר שאחרי. "הוא הגיע אלינו עם כל כך הרבה בעיות פיזיות, אבל עכשיו הוא כשיר לחלוטין ולבטח אחד הכישרונות הגדולים בעולם". הפרעוני בלתי ניתן לעצירה והשתווה למרקו ואן באסטן האגדי שפתח גם הוא עונה עם 12 שערים ב-15 משחקים.

אלברטו פאלוסקי - קייבו

בינואר 2011 מכרה פארמה מחצית מכרטיסו של אלברטו פאלוסקי לגנואה. החלוץ האיטלקי הצעיר, שנחשב לאחד השחקנים המבטיחים שיצאו ממחלקת הנוער של מילאן, סיים חצי שנה לא מזהירה עם 12 משחקים ושני שערים בלבד במדי הרוסובלו. ביום ראשון חזר פאלוסקי למראסי בגנואה, הפעם במדי קייבו, וקבר את קבוצתו לשעבר מתחת לקו האדום עם תצוגת תכלית במחצית הראשונה. פאלוסקי נאלץ להתמודד עם לא מעט פציעות בשנתיים האחרונות, וכעת מראה סימנים מעודדים של חזרה במדי החמורים המעופפים. רק בחודש שעבר פאלוסקי חזר למגרשים עם שער מול אודינזה. נגד גנואה הוא הגדיל לעשות, כשפתח את מסכת השערים מהנקודה הלבנה לאחר שהוכשל בעצמו ברחבה, ועד לסיום המחצית השלים שלושער ראשון בקריירה הבוגרת כדי להעניק לקייבו 2:4 גדול בקרב התחתית. בגיל 22, הכישרון הצעיר שהוגדר בזמנו על ידי אנשי ואוהדי מילאן כיורש של פיפו אינזאגי, לא רוצה להיזכר כפספוס. גם הוא יודע שהרוסונרי המחזיקים בכרטיסו יכולים להחזיר אותו בכל רגע. הבחור מלמעלה ישמח לשתף איתו פעולה.

שחקני מנצ'סטר יונייטד, ווין רוני, רובין ואן פרסי. רויטרס
בא להודות על הבישול בעקב. רובין ואן פרסי עם ווין רוני/רויטרס

שווים אזכור

מיגל אנחל מויה (חטאפה) - עמד במטווח

לאון באלוגון (פורטונה דיסלדורף) - יותר מסתם ממלא מקום

מוחמד דיאמה (ווסטהאם) - חילוף מנצח

ג'ואי בארטון (מארסיי) - בתפקיד כריס וודל

מתיאה דסטרו (רומא) - לא התחשב באקסית

ג'רמיין דפו (טוטנהאם) - צמד שני ברציפות

כריסטיאנו רונאלדו (ריאל מדריד) - אוהב את הדרבי

כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד חוגג שער. רויטרס
אתלטיקו מדריד עושה לו את זה. כריסטיאנו רונאלדו/רויטרס

כוכב אורח

ראול רוססקו - סטיאווה בוקרשט

שבע שנים חלפו מאז הפעם האחרונה בה מועדון הפאר של הכדורגל הרומני זכה באליפות. נראה שהעונה התואר ישוב סוף כל סוף לבירה. אחרי מספר עונות נוראיות בהן בלט בעיקר הנשיא האגוצנטרי ג'יג'י בקאלי, סטיאווה בוקרשט נראית נהדר תחת הדרכתו של שחקן העבר לאורנציו רגקאמפף. המאמן בן ה-37 הציל בעונה שעברה את קונקורדיה מירידה וסומן מיד על ידי בקאלי. ביום שישי הוא לא התחשב בקבוצתו לשעבר, כשסטיאווה שלו הביסה 0:6 את קונקורדיה בחוץ. המצטיין במשחק, ולמעשה בעונה כולה עד כה, הוא החלוץ ראול רוססקו, ששיחק אצל רוני לוי באוניראה אורזיצ'ני וקיבל ממנו את ההזדמנות גם בסטיאווה. אחרי עונת התאקלמות אחת, רוססקו מתגלה העונה כסקורר בחסד ובאמתחתו כבר 17 שערים ב-18 משחקים, כשאין לו מתחרים בדרך לתואר מלכות השערים. החלוץ בן ה-24, שזומן לפני כחודשיים לראשונה לנבחרת רומניה אבל לא אהוב במיוחד על מאמן הנבחרת, חגג מול קונקורדיה צמד חמישי העונה, כשהביצוע השני המבריק הוא אחד משערי השבוע באירופה. רוססקו השתחרר משלושה שחקנים בעזרת שלוש הקפצות וסיים בצורה אלגנטית עם כדור ברשת. בקאלי מאוהב.

ראול רוססקו שחקן סטיאווה בוקרשט. רויטרס
מחזיר את סטיאווה בוקרשט למקומה הטבעי. ראול רוססקו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully