וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: ריאל - אתלטיקו 0:2, ברצלונה - בילבאו 1:5

רונאלדו כבש בבעיטה חופשית ובישל לאוזיל בניצחון הבלאנקוס בדרבי. הקטלאנים קבעו את הפתיחה הטובה אי פעם, צמד למסי

מי שחשב שאתלטיקו מדריד תציג העונה אלטרנטיבה ראויה לשתי הגדולות ותתחרה על האליפות, קיבל הערב (שבת) את התשובה, כשריאל מדריד שוב לא ספרה את יריבתה במשחק דרבי וניצחה 0:2 משער ובישול של כריסטיאנו רונאלדו המצוין, כדי להישאר בפיגור של 11 נקודות מברצלונה המוליכה. הקטלאנים, מצידם, המשיכו לדרוס כשהביסו 1:5 את בילבאו. בעקבות הניצחון ה-13 שלה העונה ב-14 מחזורים, קבעה בארסה את פתיחת העונה הטובה בתולדות הליגה והגדילה את יתרונה בפסגה. ליאונל מסי היה חתום על צמד נוסף (רביעי ברציפות ותשיעי העונה) וחסר לו רק שער אחד כדי להשוות את שיא 85 השערים לשנה קלנדרית של גרד מולר. חטאפה המשיכה במומנטום שלה עם 0:1 על מלאגה, בעוד ולנסיה שוב קרסה, הפעם עם תבוסה ביתית 5:2 לריאל סוסיאדד שעלתה למאוריסיו פלגרינו במשרת המאמן.

כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד חוגג שער. רויטרס
כמה שהוא אוהב את משחקי הדרבי. כריסטיאנו רונאלדו/רויטרס

ריאל מדריד - אתלטיקו מדריד 0:2

בבירת ספרד, מסתבר, אין כל חדש. אתלטיקו מדריד הגיעה לדרבי כסגנית של ברצלונה בטבלה ועם יתרון של שמונה נקודות על פני ריאל מדריד - נקודת פתיחה ממנה לא הגיעה כבר שנים. אך כל זה טוב רק על הנייר. כמו בכל המפגשים בין הקבוצות מאז אוקטובר 1999, הקבוצה של דייגו סימאונה שוב לא הצליחה לנצח בדרבי. כריסטיאנו רונאלדו, שבדרבי הקודם חגג שלושער והוביל את ריאל לאליפות, שוב היה רמה מעל כולם. הפעם הוא הסתפק בשער אחד נהדר, בבעיטה חופשית מ-25 מטרים בדקה ה-16, ובבישול למסוט אוזיל בדקה ה-66, כדי להוביל את ריאל ל-0:2 על אתלטיקו ולניצחון תשיעי ברציפות בדרבי (שבעה בליגה, שניים בגביע). הקולצ'ונרוס, ששוב מתבטלים בפני אחת משתי הגדולות, הציגו יכולת חלשה ונכנעו למשחק בינוני למדי של הבלאנקוס, שנותרו במרחק של 11 נקודות מבארסה המוליכה ושש מאתלטיקו המדורגת שנייה.

אוהדי ריאל מדריד מביעים תמיכה במאמן ז'וזה מוריניו. GettyImages
הגיעו מוקדם כדי להביע תמיכה בז'וזה מוריניו. אוהדי ריאל מדריד/GettyImages

כפי שהבטיח, ז'וזה מוריניו הגיע כ-40 דקות לפני שריקת המשחק וזכה לתשואות מצד 3,000 אוהדים לבנים שכבר נכחו באצטדיון. ההמנון נוגן, ביציעים נרשמה תכונה יוצאת דופן ואחרי 13 דקות גם אתלטיקו הגיעה למשחק. קוסטה ביצע מהלך יפה בצד ימין והעביר כדור רוחב, אבל איקר קסיאס חסם את פלקאו שניסה לכבוש מקרוב. שלוש דקות לאחר מכן, השער נפל בצד השני. רונאלדו, שהבקיע שלושער בדרבי הקודם, סובב כדור חופשי אומנותי מ-25 מטרים מעל החומה וסחט קריאת התפעלות אפילו מקסיאס שכהרגלו לא חגג בצד השני של המגרש. שערו ה-13 העונה של רונאלדו בליגה, 0:1 נהדר לריאל מדריד. הבלאנקוס נרגעו ונתנו לאתלטיקו להחזיק יותר בכדור, אך בדקה ה-36 צ'אבי אלונסו שחרר כדור חופשי מהיר לרונאלדו, שמ-40 מטרים בעט חזק וטיבו קורטואה הדף בקושי כדי לשמור את קבוצתו בפיגור מינימלי לאחר מחצית די חלשה.

האוהדים קיוו לקבל קצת יותר במחצית השנייה, וריאל החלה עם התקפה טובה מצד ימין, אבל קורטואה בלם את כדור הרוחב של בנזמה בדקה ה-48. דקה לאחר מכן, פלקאו יצא לבדו מן העבר השני ובעט החוצה מ-20 מטרים. העימותים הפיזיים בין דייגו קוסטה לסרחיו ראמוס לא נרגעו, כשהברזילאי הפרובלמטי ניסה לפגוע בספרדי ולא הצליח. ריאל ניסתה לענות עם כדור ברשת, כשאוזיל ורונאלדו ביצעו דאבל פס אשר בסיומו בעט הפורטוגלי החוצה בדקה ה-54. רונאלדו בחן את קורטואה פעם נוספת בכדור חופשי בדקה ה-61, הפעם השוער הבלגי היה מוכן. חמש דקות לאחר מכן, גם קורטואה נכנע. רונאלדו חיפש את בנזמה, הכדור חזר אליו והוא מצא בצד ימין את אוזיל, שירה פנימה בין רגליו של השוער. שער שלישי לגרמני במדי ריאל במשחקי דרבי. רונאלדו לא הסתפק בזה, ובדקה ה-75 הדביק כדור חופשי למשקוף. כל בעיטה שלו מפחידה את הקולצ'ונרוס, שנשמו לרווחה אחרי בעיטה נוספת של הפורטוגלי לקורה בדקה ה-78 ונמנעו מספיגת השלישי עד שריקת הסיום.

רדאמל פלקאו שחקן אתלטיקו מדריד לפני פפה שחקן ריאל מדריד. Jasper Juinen, GettyImages
אתלטיקו שוב התבטלה בפני היריבה העירונית. רדאמל פלקאו לפני פפה/GettyImages, Jasper Juinen

ברצלונה - אתלטיק בילבאו 1:5

ב-1991/2 קבעה ריאל מדריד את פתיחת העונה הטובה בתולדות הליגה הספרדית, עם 12 ניצחונות ותיקו ב-13 המחזורים הראשונים. בשבוע שעבר ברצלונה השוותה את ההישג, והערב כבר קבעה שיא היסטורי ב-113 שנות קיומה של הליגה, כשהביסה 1:5 את אתלטיק בילבאו והשיגה ניצחון 13 ב-14 מחזורים. הקטלאנים טיילו בקאמפ נואו מול הבאסקים, כשג'רארד פיקה (22) ואדריאנו (45, אחרי בישול קסום של ססק פברגאס) חגגו שערי בכורה העונה. ססק (57) הבקיע בעצמו את הרביעי וחגג לראשונה העונה לעיני הקהל הביתי. בין לבין, היה זה ליאונל מסי שכהרגלו לא הסתפק בשער אחד, חגג צמד רביעי ברציפות ותשיעי העונה בליגה (21 שערים בסך הכל, יותר מ-16 מקבוצות הליגה!) והגיע ל-84 שערים בשנת 2012. רק עוד שער אחד חסר לו כדי להשוות את שיאו המיתי של גרד מולר. איבאי גומס (66) צימק עבור הבאסקים החבולים של מרסלו ביילסה.

- ליאונל מסי שחקן ברצלונה מקפיץ מעל גורקה איראיסוס שוער אתלטיק בילבאו. AP
הליגה העניקה לו את השער. ליאונל מסי מקפיץ מעל גורקה/AP

בילבאו פתחה בהתלהבות, אבל בדקה ה-12 אינייסטה התעורר, להטט בשמאל וסיים עם בעיטה בימין אותה עצר גורקה איראיסוס. בדקה ה-22 גם גורקה לא יכול היה להושיע. השוער עצר בעיטה אחת של פברגאס אחרי כדור קרן, אבל את הריבאונד מקרוב הבקיע פיקה. שער בכורה העונה לבלם. שלוש דקות לאחר מכן הגיע תורו של מסי. צ'אבי שלח אותו במסירת אומן, הארגנטינאי עבר את גורקה ובנגיעה קלה הקפיץ לעבר השער, שם פרננדו אמורבייטה ניסה להרחיק ורק הרעיד את הרשת. השער נרשם לזכות מסי, ה-83 שלו בשנת 2012. פברגאס היה קרוב לשלישי בדקה ה-39, אבל גורקה הדף את הבעיטה שלו. אחרי עוד החמצה של אינייסטה, מסי כבר רצה לחגוג שער נוסף, אבל הבעיטה שלו פגשה את המשקוף ונחתה על הקו. אז הפרעוש ברח שמאלה בתוספת הזמן, היתל בשלושה שחקנים ושחרר לפברגאס, שבמסירת עומק מבריקה מצא את אדריאנו שירה פנימה וחגג שער ראשון העונה בליגה, דווקא כמגן ימני.

מסי המשיך להיות מסוכן גם במחצית השנייה, כשבדקה ה-54 בעט מ-16 מטרים וסחט הדיפה טובה מגורקה. בדקה ה-57 הגיע תורו של פברגאס, הטוב על המגרש, להבקיע בעצמו. הקשר קיבל כדור נהדר מאינייסטה שראה אותו חופשי בצד ימין, ופברגאס שכבר בישל תשע פעמים העונה בעט חזק לפינה הקרובה. שער חמישי העונה לפברגאס בליגה, הראשון בקאמפ נואו. בצד השני, אנדר הררה בעט כדור חזק שהחטיא במעט את המסגרת בדקה ה-64. שתי דקות לאחר מכן, בילבאו הצליחה לצמק. אנדר איטורספה שלח כדור עומק ממחצית המגרש, בלמי בארסה חלמו ואיבאי גומס הכניע את ויקטור ואלדס והפך לשני העונה שמבקיע גם נגד ריאל וגם נגד ברצלונה. בדקה ה-70 מסי שוב הלם. אחרי החטאות שלו ושל אלבה, הארגנטינאי נותר חופשי ברחבה והמשיך מסירה של פדרו עם בעיטה מסובבת לחיבורים. צמד תשיעי העונה של מסי, שרחוק רק שער אחד מהשיא של מולר. בדקה ה-90 ניסה פדרו לפרגן למסי את השלישי והשוואת השיא, אך הארגנטינאי נגח מעל השער תוך כדי נפילה. עוד ערב היסטורי של ברצלונה.

ג'רארד פיקה שחקן ברצלונה. AP
שער ראשון העונה. ג'רארד פיקה/AP

ולנסיה - ריאל סוסיאדד 5:2

מאוריסיו פלגרינו נפרד מתפקידו כמאמן ולנסיה. ויקטור רואיס ורוברטו סולדאדו אמנם חזרו מהרחקות, והחלוץ אף העלה את העטלפים ליתרון אחרי בישול של חואן ברנאט הצעיר כבש בדקה השנייה, אבל המשך המשחק היה שייך לבאסקים שהביסו את ולנסיה וגרמו לפיטוריו של הבלם לשעבר. הרחקה של ז'ונאס בדקה ה-41 העניקה לריאל סוסיאדד יתרון מספרי, אותו היא ניצלה היטב כבר לאחר שלוש דקות, עם שער בכורה של המגן השמאלי אלברטו דה לה בייה בליגה הבכירה.

במחצית השנייה, הבלם מיקל גונסאלס השלים מהפך בנגיחה אחרי קרן בדקה ה-56, ודייגו איפראן האורוגוואי הוסיף את השלישי במתפרצת בדקה ה-64. סולדאדו עוד נתן תקווה עם השני שלו בדקה ה-73, אך ולנסיה נשברה לאחר שספגה מרגלי המחליף אימנול אגירטצ'ה בדקה ה-84, כשקרלוס ולה חתם עם פנדל בתוספת הזמן. ולנסיה עם הפסד שני ברציפות, תשעה שערי חובה תוך שבוע, ועם הפסד ביתי ראשון בבית מאז ה-21 במרץ. זו פעם רביעית בהיסטוריה שוולנסיה חוטפת חמישייה בבית, כשבמקרים הקודמים היו אלה אתלטיקו, ריאל וברצלונה שהביסו אותה. סוסיאדד חלפה על פניה בטבלה.

מאוריסיו פלגרינו מאמן ולנסיה. רויטרס
תבוסה קשה שהביאה לסיום תפקידו. מאוריסיו פלגרינו/רויטרס

חטאפה - מלאגה 0:1

שישה מפגשים נערכו בין שתי הקבוצות בשנתיים האחרונות, ובאף אחד מהם לא ניצחה חטאפה. הערב הנאחס נשבר, כשהחבורה של לואיס גרסיה השיגה את שלוש הנקודות והשתוותה למלאגה הרביעית עם 22 נקודות לכל אחת. חטאפה הייתה טובה יותר במחצית הראשונה, אבל השיגה את שער הניצחון לאחר ההפסקה, כשאלברט לופו הבלם המשיך בנגיחה פנימה הגבהה של פדרו לאון בדקה ה-57. שער הבכורה של לופו במדי חטאפה החזיק מעמד, לאחר שהלחץ של מלאגה הניב רק בעיטה לקורה של חאבייר סביולה בדקה ה-79. דייגו קסטרו המקומי הורחק בתוספת הזמן. ניצחון שלישי ברציפות לחטאפה, הפסד רביעי למלאגה בשמונה משחקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully