וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה יניב את השינוי?

20.11.2012 / 0:07

ההחלטה של בנאדו להחזיר את קטן להרכב נכונה, אבל הקישור הסטטי והחוד האנמי מכשילים את הקפטן ואת הקבוצה. שלום תקווה מסכם ויודע מה תהיה המשימה הראשונה של המאמן הבא של הירוקים: מציאת חלוץ שיודע גם להבקיע

one

צפו ב-0:0 של מכבי חיפה מול בני סכנין

מכבי חיפה הגיעה למשחק מול בני סכנין בסיטואציה שהיא לא רגילה אליה הרבה שנים, עם שינוי מחוץ לקווים כבר במחזור העשירי של העונה. המערכת הייתה צריכה להתרגל להחלטה שקיבל יעקב שחר לפטר את ראובן עטר. בדרך כלל, כשמרעננים את התפקיד יש אחריות שמחלחלת אל השחקנים, תחושה של חידוש, אבל אם חשבנו שנראה חיפה אחרת, לצערנו קיבלנו את אותה קבוצה שמשחקת לא טוב, זו שלמדנו להכיר מתחילת העונה.

קשה להאשים, כמובן, את אריק בנאדו, שהקבוצה הבוגרת הונחתה עליו בהתראה של מספר ימים. במהלך המשחק הוא הגיב נכון כשראה שמכבי חיפה לא יכולה לשחק עם חלוץ אחד, נקודה שניגע בה מיד, ובמחצית השנייה שלח את כל שורת השחקנים ההתקפיים שלו למגרש כדי לבצע שינוי. יומרני מדי לצפות מבנאדו לשנות סגנון, שיטה או מערך בארבעה ימים, במיוחד כשהוא יודע שהוא על תקן מאמן זמני.

אריק בנאדו מאמן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
יומרני לצפות ממנו לשנות סגנון, שיטה או מערך כשהוא יודע שהוא על תקן מאמן זמני. בנאדו/אדריאן הרבשטיין

השאלה כרגע היא לא רק מי יאמן את הקבוצה. מכבי חיפה חייבת לשפר את החלק ההתקפי שלה. לאורך השנים, לקבוצה תמיד היה נציג בצמרת טבלת מלך השערים, אולם לאחר עשרה מחזורים היא הבקיעה שבע פעמים בלבד, כשרק הפועל חיפה כבשה פחות. זה לא נובע מחוסר רצון או שליטה בכדור. ברוב המשחקים העונה מכבי חיפה יזמה, החזיקה בכדור והייתה מסודרת ומאורגנת במשחק ובעמידה שלה, אבל מוגבלת בכל הקשור לחלק ההתקפי. היא חסרה גולר, שחקן שייקח אותה קדימה וייתן לה ביטחון. היא פותחת עם דינו אנדלובו, שחקן איטי וללא תנועה, וזה לוקסוס שאינה יכולה להרשות לעצמה כשיניב קטן על המגרש.

ההחלטה של בנאדו להחזיר את קטן להרכב נכונה. קטן הוא אחד השחקנים הנבונים בליגה ומסירה שלו קדימה יכולה להביך כל הגנה, אבל הוא חייב תנועה מקדימה, משום שכשהכדור מגיע אליו אופציית המסירה עם תנועה של שני חלוצים טובה יותר. קטן מארגן את המשחק, הוא לא מרבה להצטרף להתקפה. אבל כשמכבי חיפה משחקת אתו, עם קשרים שלא מצטרפים בתנועה ועם שחקן סטטי מקדימה, מאוד קל לשחקני ההגנה לעצור אותה.

ניתן היה לראות שלאחר שאנדלובו נפצע ועמאשה ואזולאי נכנסו, מכבי חיפה איימה יותר על סכנין. זה אולי לא נראה מושלם או מרהיב, אבל בהתקפה חלה תנועה וחיפה הפכה להיות פחות שקופה, יותר דינמית ומכבידה על ההגנה של סכנין, שהייתה רגועה מאוד עד אז. האורחים הגיעו למשחק ללא הרבה ציפיות לניצחון. הייתה להם מטרה אחת: לא לספוג שער. הם עמדו די בקלות במשימה הזו, ואם היו מנצלים את הנחמדות של מכבי חיפה לקראת הסיום, היו יכולים לחזור עם יותר מנקודה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
יניב קטן שחקן מכבי חיפה (ימין) עם דינו אנדלובו. אדריאן הרבשטיין
אחד מארגן את המשחק מאחור ולא מצטרף להתקפה, השני סטטי ולא מספיק חד. קטן ואנדלובו/אדריאן הרבשטיין

למרות הכל, אי אפשר להגיד שמכבי חיפה מתפרקת. היא אולי נמצאת בחלק התחתון של הטבלה, אבל לא מובסת וקשה למצוא הבדל איכות גדול בינה לבין שתי התל אביביות. הבעיה העיקרית שלה היא חוסר אמונה מוחלט בחלק ההתקפי, ולכן היא מייצרת משחק פחות הרפתקני. כשזה קורה, גם שחקני החלק האחורי חדלים להאמין ומנסים רק לא לספוג. ביטחון הוא תופעה "מדבקת" שאפשר להשיג רק דרך הבקעת שערים. למכבי תל אביב יש את אלירן עטר ולהפועל יש שלישייה קטלנית בחוד. שתיהן לא משחקות טוב יותר, אבל יש להן את מה שחסר לחיפה – האיש שיכול לעשות לבד את השינוי גם כשהקבוצה לא טובה.

ואפשר פשוט לסכם את העניין במשפט אחד: בעיטה אחת למסגרת ב-90 דקות. זה לא משהו שאף קבוצה, במיוחד מכבי חיפה, יכולה להרשות לעצמה.

עוד בנושא:

עוד משחק מאכזב: רק 0:0 למכבי חיפה מול סכנין

בנאדו מוכן להמשיך לאמן אם שחר ירצה

מדוע חן עזרא לא פורץ במכבי חיפה?

ולמה סכנין בסכנת היעלמות ממפת הכדורגל?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully