וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שער המאה", אבל לא שער השנה

בעוד שבאירופה דנו האם הגולאסו של זלאטן איברהימוביץ' הוא היפה אי פעם, בפיפ"א קבעו: המספרת לא בטופ-10 של 2012

בכל אירופה עסקו היום (חמישי) במופע של זלאטן איברהימוביץ' אתמול מול אנגליה (2:4). החלוץ השבדי היה הראשון לכבוש רביעייה מול נבחרת שלושת האריות, במשחק הבינלאומי ה-915 שנערך בהשתתפותה. השיא הקודם היה שלושער שהרשית ב-1988 מרקו ואן באסטן ההולנדי.

שחקן נבחרת שבדיה זלאטן איברהימוביץ'. רויטרס
"מעכשיו האיצטדיון ייקרא הזלאטן ארנה". זלאטן איברהימוביץ' חוגג גולאסו/רויטרס

היום עסקו ברחבי היבשת בעיקר בהשוואות, ודנו האם הגול הרביעי של זלאטן - מספרת מטורפת מ-25 מטרים אלכוסנית - היה השער היפה בהיסטוריה. אל המיקס נזרקו גם הסלאלום של דייגו מראדונה מול אנגליה (1986), הוולה של ואן באסטן מול ברית המועצות (1988) והשער של קרלוס אלברטו הברזילאי בגמר מונדיאל 1970.

קפטן אנגליה סטיבן ג'רארד כבר אמר שזה השער הגדול ביותר שהוא ראה בעיניו, אבל מאמן נורבגיה, יריבה קשה של שבדיה, אגיל "דרילו" אולסן טען שאי אפשר להגדיר את השער הזה ככזה, מכיוון שהשוער ג'ו הארט היה הרחק מקו השער. "השוער לא היה שם, זה לא היה כזה קשה. בלי שוער אפשר לכבוש גם מ-50 מטר".

- אנגליה ארגנטינה רבע גמר מונדיאל 1986 דייגו מראדונה דוהר עם הכדור. Bongarts, GettyImages
איזה שער היה יותר יפה? דייגו מראדונה עם ההצעה שלו, ב-1986/GettyImages, Bongarts

מאמן שבדיה אריק האמרן אמר שהשער, מספרת מ-40 מטרים אלכסונית, היה כמו ממשחק וידאו. מאמן אנגליה רוי הודג'סון הגדיר את הביצוע כ"יצירת אמנות". מאמן אנגליה לשעבר גרהאם טיילור הוסיף ש"זה שער ברמה עולמית שבהחלט אפשר להגדירו כאחד השערים הכי יפים שראיתי בכדורגל המקצועני". ב"דיילי טלגרף" לא היו עדינים, וקבעו: "שער המאה". עכשיו יש למתחרים של זלאטן 88 שנים לנסות לאתגר את מה שקבע העיתון.

בשבדיה, כצפוי, יצאו מגדריהם בעקבות ההופעה של הקפטן בערב פתיחת ה"שטוקהולם ארנה". "מעכשיו האיצטדיון ייקרא הזלאטן ארנה", קבע הפובלציסט מאטס אולסון ב"סוודיש דיילי אקספרסן". מאמן טוטנהאם, אנדרה וילאש בואש, הרגיע קצת את החגיגה: "זה היה שער מוזר. זה היה מדהים לראות, אבל זה בטוח לא הכי יפה שראיתי".

מרקו ואן באסטן שחקן נבחרת הולנד. Bongarts, GettyImages
תקדימי 88'. מרקו ואן באסטן/GettyImages, Bongarts

אבל כל הדיון הזה יכול לחכות, כי השער הזה לא יהיה אפילו שער השנה של 2012. בצהרי אתמול סגרה פיפ"א את הרשימה לאותו פרס. בתוך הרשימה נמצאים ליאונל מסי, ניימאר ורדמאל פלקאו, ומספרת של איברהימוביץ' תאלץ להמתין, אם בכלל, לפרס של 2013. "בהתחשב במספר ההצבעות שכבר נערכו לפרס 'פושקאש' של השנה", מסרו בפיפ"א, "הוועדה החליטה שלא לכלול שער נוסף ברשימה".

ליאונל מסי שחקן ברצלונה. GettyImages
מקומו בעשירייה של 2012 מובטח. ליאונל מסי/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully