וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנה: רביעייה אדירה לזלאטן ב-2:4 של שבדיה על אנגליה

החלוץ השבדי סיפק הצגה נדירה בסולנה, צרפת ניצחה 1:2 באיטליה. הולנד וגרמניה נפרדו ב-0:0, תיקו בין ברזיל לקולומביה

מי ציפה שבערב כזה רגוע של משחקי ידידות נקבל את אחת ההצגות הנדירות של השנה? שבוע אחרי ארבעת הבישולים שלו בליגת האלופות, זלאטן איברהימוביץ' הראה שהוא לוקח בשיא הרצינות גם משחקי הכנה, והפליא עם רביעיית שערים בניצחון 2:4 על אנגליה. צרפת ניצחה לראשונה באיטליה מאז 1994, עם 1:2 מרשים. ליאונל מסי דווקא נח על המגרש ושמר על הרגליים ב-0:0 של ארגנטינה מול ערב הסעודית, גם הולנד וגרמניה סיימו ביניהן באותה תוצאה. את הערב סגרה אלופת אירופה ספרד, שהביסה בקלילות את פנמה 1:5. במשחק שנערך מאוחר יותר הלילה, נפרדו נבחרות ברזיל וקולומביה בתיקו 1:1.

צפו בשער המדהים במספרת של זלאטן איברהימוביץ'

שחקן נבחרת שבדיה זלאטן איברהימוביץ'. רויטרס
פנומן. זלאטן איברהימוביץ'/רויטרס

איטליה - צרפת 2:1

נבחרת הטריקולור רשמה ניצחון ראשון על אדמת איטליה מאז 1994, בשחזור המרתק של גמר יורו 2000 (בו ניצחה צרפת בשער זהב) וגמר מונדיאל 2006 (בו ניצחה איטליה בפנדלים). שני המאמנים ניצלו את ההזדמנות כדי לבצע לא מעט ניסויים, וצ'זארה פראנדלי גם קיבל שער בכורה מסטפן אל שעראווי בן ה-20 המצוי בכושר הבקעה פנטסטי. למרות זאת, הצרפתים ידעו להגיב מהר עם שער סולו נפלא של מתיו ולבואנה, כשבדקה ה-67 המחליף בפטימבי גומיס דחק מקרוב את שער הניצחון עבור דידייה דשאן.

דקה 10: איטליה כמעט עולה ליתרון. מריו באלוטלי סובב כדור חזק מ-20 מטרים, למשקוף של הוגו לוריס.

דקה 35: גול! סטפן אל שעראווי הביא את כושר ההבקעה המופלא שלו ממילאן גם לנבחרת. ריקרדו מונטוליבו החליק לעברו את הכדור, ואל שעראווי גלגל בין רגליו של לוריס את שער הבכורה שלו במדי האזורי. 0:1 לאיטליה.

דקה 37: גול! שער סולו מרהיב של מתיו ולבואנה. קשרה של מארסיי פרץ מצד שמאל, הטעה שני שחקנים וברגל ימין שלח כדור נהדר לחיבורים הרחוקים. 1:1.

דקה 67: גול! צרפת הופכת בעזרת המחליפים. ז'רמי מנז להטט באגף שמאל והעביר לפטריס אברה, שניסה לבעוט ולמעשה בישל לבפטימבי גומיס שדחק מקרוב. 1:2 לצרפת.

מתיו ולבואנה שחקן נבחרת צרפת, מאחוריו פטריס אברה. רויטרס
גולאסו. מתיו ולבואנה/רויטרס

שבדיה - אנגליה 2:4

מה עוד אפשר להגיד על זלאטן איברהימוביץ'? שבוע אחרי ארבעת הבישולים במדי פריס סן ז'רמן, הפנומן הנדיר הזה הוביל את נבחרת שבדיה לעוד מהפך. זה אמנם לא היה ה-4:4 הבלתי נשכח בגרמניה, אך שבדיה בכל זאת חזרה מפיגור 2:1 בסולנה וניצחה 2:4 הודות לארבעה שערים נהדרים של זלאטן, כולל שער רביעי במספרת מרהיבה מ-25 מטרים. המארחים משיגים סוג של נקמה על ההפסד 3:2 לאנגליה בשלב הבתים ביורו, כשהפעם דני וולבק כבש שער שלא הספיק לניצחון וסטיבן קולקר ציין שער בבכורה. בכל מקרה, מהמשחק הזה נזכור רק את ההופעה של איברהימוביץ', שהפך לראשון בהיסטוריה שכובש רביעייה נגד אנגליה, אחרי שמרקו ואן באסטן ההולנדי "נעצר" על שלושער ב-1988.

דקה 20: גול! מי אם לא זלאטן איברהימוביץ' מעניש את האנגלים. הניסיון הראשון של חלוץ פ.ס.ז' נבלם בגלישה של גארי קייהיל, אבל את הריבאונד הוא שלח פנימה. 0:1 לשבדיה.

דקה 35: גול! אנגליה משווה. אשלי יאנג ניער את מיקאל לוסטיג ושלח כדור לעבר דני וולבק שניצל שאננות של אנדראס איזקסון המשיך פנימה מהאוויר. 1:1.

דקה 38: גול! מהפך מהיר של האנגלים. סטיבן ג'רארד הגביה כדור חופשי לרחבה וסטיבן קולקר כבש מקרוב בהופעת הבכורה שלו. 1:2 לאנגליה.

דקה 78: גול! אנדרס סוונסון הוותיק הקפיץ לרחבה לעבר זלאטן, שעצר על החזה ומהאוויר הכניע את ג'ו הארט. צמד גדול לאיברה, 2:2.

דקה 84: גול! וזה השלישי של זלאטן. שבדיה זכתה בכדור חופשי, והכוכב הגדול שלה בעט כדור שטוח מ-30 מטרים לקורה ופנימה. 2:3 לשבדיה.

דקה 90: גול! זלאטן שובר את השיאים של עצמו. שבוע אחרי שבישל ארבעה בפ.ס.ז', זלאטן חוגג רביעיית שערים בנבחרת שבדיה. החלוץ עט על נגיחת הרחקה של הארט, ומ-25 מטרים שלח מספרת אדירה לרשת החשופה. איזה משחק, 2:4 לשבדיה.

זלאטן איברהימוביץ' שחקן נבחרת שבדיה. Michael Regan, GettyImages
הראשון בהיסטוריה שחוגג רביעייה מול אנגליה. זלאטן איברהימוביץ'/GettyImages, Michael Regan

הולנד - גרמניה 0:0

הנבחרת של לואיס ואן חאל, המתאוששת מטראומת יורו 2012, נפרדה מכוכבי העבר שלה ולא הצליחה לנקום בנבחרת שהדיחה אותו ביורו המשפיל מבחינתה. גרמניה השכנה הגיעה בהרכב חסר למדי, אבל הייתה קרובה יותר להכריע את המשחק עם פנדל שלא נשרק לזכותה וכדור של מריו גצה שליטף את הקורה. הולנד הציגה גם היא הרכב ניסיוני עם שמות כמו קנת ורמיר ורובן שאקן, ולפחות הפעם ההגנה שלה החזיקה מעמד ולא ספגה. לפני פתיחת המשחק ערכו ההולנדים טקס פרידה מרוד ואן ניסטלרוי, פטריק קלייברט, אדגר דווידס ומיכאל רייזיחר.

דקה 21: מריו גצה הטעה את ג'ון הייטינחה ובעט כדור שפגע בידו של הבלם ההולנדי, אבל השופט לא שרק.

דקה 39: מרקו רויס בעט מ-20 מטרים כדור שקנת ורמיר הדף בנגיעה קלה לקורה.

רפאל ואן דר וארט שחקן נבחרת הולנד לפני אילקאי גונדואן שחקן נבחרת גרמניה. Joern Pollex, GettyImages
מפגש רגוע עם החברים מהבונדסליגה. רפאל ואן דר וארט לפני אילקאי גונדואן/GettyImages, Joern Pollex

ערב הסעודית - ארגנטינה 0:0

כנראה שקבלת הפנים המפחידה לה זכה ליאונל מסי עשתה את שלה. הפנומן של ברצלונה, שקיווה להתקרב לדייגו מראדונה בטבלת המבקיעים של כל הזמנים (34 של דייגו לעומת 31 של מסי) ולקבוע שיא שערים בנבחרת לשנה קלנדרית, נעצר על ידי שחקניו הנלהבים של פרנק רייקארד, שרשמו הישג נאה מבחינתם מול סוללת הכוכבים הארגנטינאים. דווקא ערב הסעודית הייתה זו שמצאה את הרשת בדקה ה-29, אבל השער של מוחמד אל סחלאווי נפסל בגלל נבדל. טינו קוסטה ואדוארדו סאלביו קיבלו מקום בהרכב של ארגנטינה, אך לא הרשימו והוחלפו בהפסקה, בעוד מסי הסתפק ברגעים בודדים של גאונות ובעיקר שמר על הרגליים. הכי קרוב לכבוש היה המחליף פרנקו די סנטו, שערך הופעת בכורה במדי האלביסלסטה ונגח מעל המשקוף בדקה ה-77. די סנטו החמיץ שוב בדקה ה-86, כדור חופשי של סרחיו אגוארו נהדף החוצה והמשחק הסתיים בתיקו מאופס.

ליאונל מסי שחקן נבחרת ארגנטינה מול נבחרת ערב הסעודית. רויטרס
רייקארד מכיר אותו. ליאונל מסי/רויטרס

פנמה - ספרד 5:1

אלופת העולם יצאה למשחק חוץ במרכז אמריקה עם סגל ניסיוני למדי, ובכל זאת לא התקשתה למצוא את הרשת חמש פעמים. ויסנטה דל בוסקה השאיר בחוץ את פרננדו טורס, צ'אבי אלונסו, צ'אבי, דויד סילבה וג'רארד פיקה כדי שיחזרו לכשירות אידיאלית, אך דויד וייה, פדרו, חואן מאטה ואנדרה אינייסטה מילאו על החסר, ובגדול. פדרו התכבד בצמד (16, 43), וייה כבש אחד (29), סרחיו ראמוס הוסיף (82) ומרקל סוסאטה, בהופעת בכורה במדים הלאומיים, היה אמון על השער החמישי (84). גבריאל רק צימק למארחת החביבה מהנקודה הלבנה בדקה ה-87.

פדרו שחקן נבחרת ספרד. רויטרס
ממשיך את כושרו המצוין. פדרו/רויטרס

ברזיל - קולומביה 1:1

נבחרת ברזיל, שתארח את המונדיאל הקרוב ב-2014, לא משתתפת במשחקי מוקדמות המונדיאל בדרום אמריקה, אך היא מנצלת את הזמן כדי לערוך משחקי ידידות וכזה היה לה הלילה מול קולומביה. במשחק שנערך באיצטדיון בניו ג'רזי, היוו הקולומביאנים יריב עיקש וגם עלו ליתרון בדקה ה-44 משער של חואן גווארדדו, קשרה של פיורנטינה שקיבל בישול נהדר מחאמס רודריגס, שחקנה של פורטו. ניימאר, כוכבה של הנבחרת הצליח להשיג את השיוויון בדקה ה-64. הסלסאו פתחו בהרכב חזק שכולל גם את אוסקר מצ'לסי וקאקה, הקשר המיובש מריאל מדריד.

ניימאר שחקן נבחרת ברזיל (ימין) עם קאקה. AP
השלימו 90 דקות. ניימאר וקאקה/AP

משחקים נוספים

בולגריה - אוקראינה 1:0
לאוקראינה: אלכסנדר קוצ'ר (34 בפנדל)

צ'כיה - סלובקיה 0:3
לצ'כיה: דויד לפאטה (3 ו-6), בורק דוצ'קאל (11)

טוניסיה - שוויץ 2:1
לטוניסיה: חאלד חרבאווי (59). לשוויץ: ארן דרדיוק (39), שרדאן שאקירי (90+5)

רומניה - בלגיה 1:2
לרומניה: אלכסנדרו מקסים (32), גבריאל טורז'ה (66 בפנדל). לבלגיה: כריסטיאן בנטקה (23)

צ'ילה - סרביה 3:1
לצ'ילה: אנג'לו הנריקס (87). לסרביה: לזר מרקוביץ' (23), פיליפ ג'ורג'ביץ' (48 ו-59)

טורקיה - דנמרק 1:1
לטורקיה: מבלוט ארדינג (69). לדנמרק: ניקלאס בנדטנר (65)

הונגריה - נורבגיה 2:0
לנורבגיה: הבארד נילסן (39), מוחמד עבדלואי (79)

אוסטריה - חוף השנהב 3:0
לחוף השנהב: דידייה יא קונאן (44), דידייה דרוגבה (61), לאסינה טראורה (76)

אירלנד - יוון 1:0
ליוון: חוסה הולבאס (29)

פולין - אורוגוואי 3:1
לפולין: לודוביק אוברניאק (64). לאורוגוואי: קמיל גליק (22, עצמי), אדינסון קבאני (34), לואיס סוארס (66)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully