וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ההסלמה: משחקי הכדורגל בדרום בוטלו

ההתאחדות הודיעה על דחיית המשחקים בין אשדוד לעכו והפועל באר שבע להפועל ר"ג. בנוסף, גם שני משחקים בלאומית נדחו

ההסלמה בדרום ביומו השני של מבצע עמוד ענן בעוטף עזה מביאה גם לשיבוש בחיים הספורטיביים באיזור. לא מעט קבוצות החליטו לבטל את אימוניהן, והיום (חמישי) הוחלט לבטל את כל משחקי הכדורגל בהשתתפות קבוצות הדרום שאמורים היו להתקיים בסוף השבוע הקרוב. המשחקים בין מ.ס. אשדוד להפועל עכו והפועל באר שבע נגד הפועל רמת גן, שהיו מתוכננים לשבת, לא ישוחקו ויתקיימו במועד אחר. גם משחק הליגה הלאומית בין הפועל אשקלון לבית"ר תל אביב רמלה, שהיה אמור להתקיים ביום שישי, נדחה וכך גם המשחק בין הפועל ירושלים למכבי יבנה שהיה אמור להתקיים בטדי, זאת לבקשת יבנה. ההתאחדות הודיעה על כך אחרי שקיימה הערכת מצב עם פיקוד העורף.

שיגור כיפת ברזל בבאר שבע. רויטרס
שיבוש החיים באיזור הדרום. שיגור כיפת ברזל בבאר שבע/רויטרס

ההתאחדות הודיעה כאמור על דחיית המשחקים לפי ההוראות של גורמי הביטחון, פיקוד העורף והמשטרה. בליגות המקצועניות מדובר בשלושה משחקים, ואילו בליגות לילדים, נוער והליגות החובבניות מדובר במשחקים רבים. "ההתאחדות לכדורגל מחזקת את ידיהם של מאות אלפי אזרחי ישראל", נמסר מההתאחדות. "הורים וילדים אשר עוברים ימים ולילות קשים ביותר בפחד ובחרדה. ליבנו איתכם".

ובכל זאת כדי לנסות ולהמשיך לשמור על שגרה במצב העניינים, הפועל באר שבע החליטה לקיים את האימון שלה במרכז הארץ ונדדה לקרית שלום, מגרש האימונים של מכבי תל אביב. בקבוצה החליטו לבטל את כל אימוני קבוצות מחלקת הנוער עד להודעה חדשה. שלושה מחמשת השחקנים הזרים של הקבוצה: אוסטין אג'ידה, וויליאם נג'ובו ופטריק אוסיאקו נמצאים עם נבחרותיהם. וויליאם סוארס ואשתו עברו למרכז, בויאן מרקוביץ' בינתיים נותר בבירת הנגב.

אסי רחמים מנכ"ל הקבוצה: "המהלך נכון מאוד. ההתאחדות קיבלה את ההחלטה הנכונה ואנחנו מודים על ההתחשבות. הם הציעו את עזרתם וגם דוד פתאל הציע את עזרתו לארח שחקנים שלנו. אנחנו מודים לו ולמכבי תל אביב שעוזרים לנו. המצב לא פשוט. הלילה היה לא קל וגם המטחים שהיו בבוקר. זה לא פשוט אבל נישמע להוראות. צר לי על המקרה בקרית מלאכי ואני מקווה שנחזור לשגרה במהרה".

אלונה ברקת הבעלים אמרה באימון: "התפללנו שהחששות היו לשווא, אבל כשהגיע הערב הבנו שזה המצב. היה בבאר שבע לילה מאוד קשה, וגם בוקר קשה מאוד. זו סיטואציה מאוד לא נעימה ולכן אנחנו מקיימים את האימון כאן בקרית שלום ומחכים כמובן להתפתחויות. אנחנו מנסים להמשיך את האימונים ולכן עברנו למרכז. אנחנו לא יודעים מתי נשחק מול הפועל רמת גן. נתנהל תוך כדי תנועה".

וויליאם סוארס שחקן הפועל באר שבע. קובי אליהו
עובר למרכז. וויליאם סוארס/קובי אליהו

גם במ.ס. אשדוד לא שקט. אימון הקבוצה שאמור היה להיערך היום בוטל, ובקבוצה החליטו לבטל אותו לגמרי מבלי לנדוד לאיזור המרכז. בנוסף, הקבוצה שולחת את שחקניה הזרים לבית מלון בתל אביב כדי להתנתק מהנעשה. מדובר ביא יא פטי, ג'ואון אושאניווה, סאנדי ארצ'ון ודימיטאר מקרייב. באשדוד מסרו הבוקר: "אין שום טעם לקיים אימון במצב הזה כשהשחקנים נמצאים כאן עם משפחותיהם ולאף אחד אין ראש לכדורגל. אין טעם להתאמן כי האימון לא יהיה אפקטיבי במצב הזה".

השוער אופיר מרציאנו התייחס למצב בדרום, ואמר: "היו כאן 30 אזעקות מהבוקר, המצב לא משהו בכלל. ההרגשה לא נעימה והמצב בכלל לא פשוט. יש כאן שחקנים עם נשים וילדים וזה קשה. בינתיים אנחנו נשארים באשדוד ולא עוזבים את העיר. יכול להיות שמחר נתאמן במרכז. האימון היום בוטל ואין כל כך ראש לכדורגל. הכדורגל הפך להיות שולי כרגע".

עוד הוסיף השוער: "עם כל הכאב של המצב הנוכחי ושיבוש שיגרת החיים שלנו ולמרות כל הטילים שיורים לערי הדרום, אנחנו עובדים מאחורי כל החלטות הממשלה ופעולות הצבא. אני לא מתיימר להיות פרשן פוליטי חלילה, אבל אנחנו עומדים לגמרי מאחורי כל פעולות הצבא. אני תומך בצה"ל ואני תומך בכך שייכנסו לאן שצריך ויעשו את העבודה כדי לגרום לעתיד יותר טוב לכל ערי הדרום. המצב כאן בלתי נסבל, זה כבר כמה שנים ככה וצריך לסיים את זה כבר. כל כמה חודשים שיגרת החיים שלנו נהרסת והגיע הזמן לסיים עם זה".

אופיר מרציאנו שוער מ.ס. אשדוד. ברני ארדוב
"אנחנו עומדים לגמרי מאחורי כל פעולות הצבא". אופיר מרציאנו/ברני ארדוב

איגוד הכדוסל הודיע הבוקר כי כל המשחקים שנועדו להתקיים היום וכן בימים שישי ושבת מיבנה וגדרה בצפון ועד באר שבע בדרום מבוטלים עקב המצב הבטחוני. כמו כן הודיע האגידו כי מבוטלים כל המשחקים של קבוצות מהאזורים הללו שצריכות לנסוע למשחקים מחוץ לאזורן.

מרקוס מור טאג' גריי אליצור אשקלון מול שון ג'יימס מכבי תל אביב. מגד גוזני
הכריחו את הזרים של אשקלון לעבור למרכז. טאג' גריי/מגד גוזני

באליצור אשקלון החליטו להעביר את אימון הקבוצה למרכז הארץ, וכן את השחקנים הזרים של הקבוצה. במכבי אשדוד ביקשו אתמול מהזרים לעזוב לכפר המכביה, שם לנו הזרים של הקבוצה בשנים הקודמות במצבים דומים, אך השחקנים סירבו לעזוב את העיר. הבוקר החליטו בקבוצה להכריח את הזרים לעזוב, ולאחר אימון הצהריים של אשדוד, שייערך באולם ברמלה, יעברו הזרים למלון ברמת גן.

ליאור אליהו שחקן מכבי תל אביב מול קרייג סמית' שחקן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
כרגע השידור כרגיל. ליאור אליהו/ברני ארדוב

מכבי תל אביב פוגשת הערב (21:00, ישיר בוואלה! ספורט ובאפליקציות האייפד והאייפון) את מלאגה במסגרת המחזור השישי ביורוליג. המשחק אמור להיות משודר בערוץ 10 ובגלי צה"ל, ונכון לעכשיו השידור אמור להתקיים כרגיל. ובכל זאת קיים סיכוי שהמשחק יועבר מערוץ 10 לערוץ הספורט, כפי שקרה בעבר במקרים דומים.

כל המחוות לתושבי הדרום

* בעקבות המצב, במכבי חיפה הודיעו כי הם מחזקים את תושבי קו העימות בדרום. כדי להפיג את המתח ומתוך תחושת הזדהות, כל תושבי היישובים בקו העימות בדרום שיגיעו למשחק ביום שני נגד בני סכנין יזכו לכניסה חינם עם הצגת תעודות זהות בקופות מיוחדות שייפתחו לשם כך. הבוקר יצרו ראשי המועדון קשר עם הקולגות מאשדוד ומהפועל באר שבע, חיזקו את רוחם והציעו כל סיוע אפשרי. "בשעה קשה זו, כולנו במכבי חיפה, ההנהלה, השחקנים והאוהדים עם תושבי הדרום".

* בית"ר ירושלים מחזקת גם היא את התושבים בדרום ולאור המצב בקבוצה החליטו להזמין את התושבים שמתגוררים בקו העימות למשחק הליגה הקרוב ביום ראשון נגד הפועל חיפה (20:10). הכניסה תתאפשר דרך הכניסה ליציע המזרחי בלבד ובהצגת תעודת זהות.

* מכבי נתניה, בשיתוף אירגון האוהדים "דיאמונדס ארמי", הזמינה 500 בני נוער מקו העימות לחזות במשחק הביתי של נגד עירוני רמת השרון באיצטדיון החדש ביום שבת הקרוב בשעה 18:00. הספונסר של הקבוצה, רשת BBB בורגרס בר, יעניק ארוחה בחינם לכל הנערים והנערות שיגיעו למשחק. בנוסף, כל תושבי הדרום שיירשמו בהרשמה מוקדמת בדף הפייסבוק הרשמי של מכבי נתניה או בטלפון 052-7073567 יקבל כרטיס חינם בהצגת תעודת זהות.

* מוזיאון החוויה האולימפית בהדר יוסף בתל אביב מזמין את תושבי קו 40 הקילומטרים שיתארחו במרכז לסיורים במקום ללא תמורה. עלות כניסת מלווים שיבואו עימם ממרכז הארץ תהיה בחצי המחיר. יש להציג תעודה מזהה בכניסה לחוויה האולימפית.

דקל קינן שחקן מכבי חיפה חוגג שער. ברני ארדוב
המשחק נגד סכנין יהיה פתוח חינם לתושבי הדרום. דקל קינן/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully