וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א: "לא היה נעים לשמוע על אוסקר אבל לא ניפול"

14.11.2012 / 8:30

במכבי תל אביב מבינים שקיים סיכוי גבוה שהמאמן יעזוב בתום העונה, השגרירים שוב על הכוונת לינואר: זהבי, ברדה ורפאלוב

יממה סוערת עברה אמש (שלישי) על מכבי תל אביב. 48 שעות קודם לכן היה נראה כי המנהל הספורטיבי ג'ורדי קרויף והמאמן אוסקר גרסיה מצליחים למנוע משברון ולו הקטן ביותר, למרות ההפסד הכואב בדרבי להפועל תל אביב. אתמול בבוקר, לעומת זאת, נכנסה כל המערכת לסחרור בעקבות המראתו של המאמן אוסקר גרסיה לבלגיה, לנהל משא ומתן עם המועדון הבלגי קלאב ברוז' שרצה לצרפו עוד העונה.

בקרית שלום טוענים כי נסיעתו של גרסיה תואמה עם ג'ורדי קרויף, שידע על ההצעה שקיבל המאמן מהקבוצה הבלגית. בסופו של דבר סירב גרסיה להצעה כספית גבוהה ביותר לגבי העונה הנוכחית. בשלב זה, חשוב להדגיש, הנחת העבודה במכבי היא שגרסיה יישאר בישראל לפחות עד תום העונה הנוכחית.

אוסקר גרסיה שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מבוקש, מוערך, פגע בקהל. גרסיה/ברני ארדוב

בשעות הערב הוציאה סגנית אלופת בלגיה הודעה רשמית בה צוטט המנהל הספורטיבי וינסנט מנארט: "אנחנו זהירים ולוקחים את הזמן כדי לבצע את הבחירה הנכונה. יש לנו רשימה סופית של ארבעה מועמדים ואוסקר גרסיה הוא לא אחד מהם. דיברנו עם כמה מועמדים ועל פי השיחות, הכנו את הרשימה. כשיהיו חדשות, נודיע".

למאמן הספרדי, לו זו העונה הראשונה כמאמן בוגרים, יש כידוע חוזה לשנתיים, אולם קשה היום למצוא מישהו בקרית שלום שיחתום בוודאות על כך שגרסיה יישאר גם בעונה הבאה. אין ספק שזכייה באליפות ועמה אתגר מוקדמות הצ'מפיונס בקיץ הקרוב יהיו מאוד קוסמים למאמן הצעיר, אולם במכבי כבר יודעים שהמאמן שלהם מחוזר ברחבי היבשת, ולא מן הנמנע שבסופו של דבר תגיע הצעה שתגרום לו לעזוב בסיום עונה אחת בלבד.

"גם מיטש גולדהאר ידע שלהביא מאמן כמו אוסקר גרסיה זה לא להביא סתם מאמן", אומרים בקבוצה. "ידענו שמדובר במישהו בעל שם, שעל אף ניסיונו המועט, מסומן בעיניי רבים כדבר הבא. הוא אימן שנתיים בבית הספר הכי טוב בעולם ומאמנים מכל רחבי העולם הגיעו לשם להשתלמויות. ברור שהוא יהיה מבוקש ולקחנו את זה בחשבון", אמרו בקרית שלום.

מקורב למאמן אמר אמש: "אין סיכוי מבחינת אוסקר שהוא יעזוב בעונה הנוכחית. צריך לזכור שגרסיה הביא איתו מספר לא מבוטל של אנשי צוות למכבי ואין שום סיכוי שהוא יפקיר אותם, ילך לעבוד במועדון אחר וישאיר אותם מחוסרי עבודה".

מיטש גולדהאר הבעלים של מכבי תל אביב עם ג'ורדי קרויף. ברני ארדוב
כנראה שלעונה הבאה הם יצטרכו למצוא מאמן אחר. גולדהאר וקרויף/ברני ארדוב

מה יהיה בעתיד?

השאלה הכי מסקרנת כעת על הפרק היא מה תהיה השפעת הנסיעה לבלגיה הן על שחקני הקבוצה והן על האוהדים, בייחוד אחרי ההפסד הכואב בדרבי ולפני משחק שהופך להיות קריטי, בשבת נגד בני יהודה בבלומפילד, כאשר גרסיה יחסר את אלירן עטר וקרלוס גרסיה המורחקים.

"לא היה נעים לשמוע על זה בהתחלה", אמר שחקן בכיר בקבוצה לוואלה! ספורט. "בסך הכל אנחנו קבוצה מגובשת, מרגישים טוב ומאמינים בעצמנו לא מעט בזכות הצוות המקצועי, והחשש הראשוני שזה יתפרק, לא עושה טוב. מבירורים עם הקבוצה הבנו שמעבר בעונה הנוכחית כלל לא היה על הפרק, ואני גם מאמין שאלה פני הדברים, כי אוסקר הוא לא מסוג האנשים שיעשו את זה, במיוחד לא לג'ורדי שנתן לו את ההזדמנות כאן", הוסיף השחקן.

השחקן המשיך ותיאר את מה שהוא וחבריו חשו בנוגע לעזיבה אפשרית של המאמן הספרדי: "אם זה רק לבדוק אופציה לעונה הבאה, זה לגיטימי. הוא לא סמל של מכבי ולא נולד במועדון. יש לו שאיפות ועם אחרי עונה אחת כאן הוא ירצה להתקדם, זאת זכותו וצריך לכבד את זה. הוא רוצה להגיע הכי רחוק שאפשר כמו כל מצליחן".

אוהדי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"הקהל של מכבי עשוי לצאת נגדו כי הוא ניזון מהתקשורת, שהופכת אותו לבוגד ולא מדגישה את האמת"/ברני ארדוב

האוהדים חצויים

אי אפשר להתייחס לנסיעתו של גרסיה וההשלכות שלה, בלי להתייחס לאוהדים. "אוהדי הקבוצה צריכים להיות גאים במאמן שלהם, שבחר לסרב להצעה כספית מאוד מאוד גבוהה, רק כי הוא מרגיש מחויבות למועדון, לקבוצה ולשחקנים", אמרו בקרית שלום.

יחד עם זאת, לפחות על פי התגובות בפורומים השונים של אוהדי הקבוצה, נראה שאין תמימות דעים בנוגע לנסיעתו של גרסיה לבלגיה, בעיתוי הזה, גם אם זה היה בידיעת ראשי המועדון. "הכל טוב ויפה, אוסקר פה, לאוסקר יש חוזה, אוסקר פה עם יורדי. הוא לא בא סתם. הכל בסדר. הוא שלנו ואף אחד לא ייקח אותו. בטח לא העונה, ומקווה שגם לא עונה הבאה. מה יהיה אח"כ? אלוהים גדול".

אחד האוהדים הוסיף: "אם זה נכון, ההתנהגות שלו לא מכבדת...עם כל הכבוד לברוז', הוא לא קיבל הצעה מרומא!". בתגובות נוספות נכתב: "קודם כל עצם הידיעה שאוסקר מבוקש גם בקבוצות באירופה -רק מוכיחה את מה שכבר ראינו מתחילת העונה: שמדובר במאמן טוב שמצליח לעשות קסמים למרות שג'ורדי לא הביא לו כלים מספיק טובים".

וגם: "בהנחה שלא מדובר על ספין, אין מצב שאוסקר יחזור למכבי אחרי המהלך הזה. גם אם הוא לא יקבל את החוזה שם, הוא כבר שרף את עצמו במכבי... כולי תקווה שהסיפור הזה מצוץ מהאצבע...".

שחקן במכבי תל אביב התייחס לתגובה הנסערת של אוהדי הקבוצה: "הקהל של מכבי עשוי לצאת נגדו כי הוא ניזון מהתקשורת, שהופכת אותו לבוגד ולא מדגישה את האמת, שמהתחלה היה מדובר בעונה הבאה. זה לא יעזור לאף אחד. אנחנו מספיק חזקים בשביל לא ליפול לשטויות האלה. אני מאמין שגם הקהל של מכבי לא ייפול לפח הזה".

שחקני נבחרת ישראל ליאור רפאלוב (שמאל), ערן זהבי, מאור מליקסון. ברני ארדוב
איזה שגריר רוצה לחזור לישראל?/ברני ארדוב

התוכניות: ברדה, רפאלוב, זהבי

בתוך כך, אחרי הגיחה לבלגיה, המשיך גרסיה יחד עם קרויף וג'ק אנגלידיס לפגישה מרובעת עם הבעלים מיטש גולדהאר, שתעסוק בהכנות הקבוצה לקראת חלון ההעברות בינואר. הפגישה, על פי הודעה רשמית ממכבי, תוכננה עוד בשבוע שעבר. במכבי מתכוונים להתחזק בשני שחקנים לפחות בינואר, כאשר מרבית המאמצים יהיו למצוא קודם כל קשר קדמי, עושה משחק, שיצטרף לגונסאלו גרסיה ויוסיף מימד טכני לחוליית ההתקפה.

בקבוצה בוחנים מספר אפשרויות, וכמו בקיץ, כל ליגיונר שיהיה פנוי, או יביע את רצונו לשוב לישראל, יילקח בחשבון, כמעט ללא קשר לעלויות הכרוכות בכך. שמותיהם של אליניב ברדה, ערן זהבי וליאור רפאלוב נמצאים על הפרק. במכבי עשויים להתחזק גם בחלוץ. אם יעלה בסופו של דבר שם של מועמד זר על הפרק, קיים סיכוי שאחד מבין השניים, רוברט ארנשו או סטיב גורי שצורפו לא מזמן לסגל, ישוחררו כבר בינואר כדי לפנות משבצת של זר.

קרויף וגרסיה צפויים לחזור ארצה ביום חמישי, כאשר האימון שתוכנן תחילה לשעות הבוקר, הוזז לאחר הצהריים, גם בשביל לאפשר לשחקני הנבחרות השונות שישחקו ברביעי בערב, שעות נוספות של מנוחה והתאוששות.

עוזר המאמן ג'רארד אוטט ומאמן הכושר חואן טוריחו צפויים להעביר את אימון הבוקר של היום (רביעי), כאשר לגרסיה יהיו השבוע בסך הכל שני אימונים עם הקבוצה לקראת המשחק עם בני יהודה.

"הכי חשוב שבסופו של דבר אוסקר נשאר", אמר שחקן נוסף בקבוצה. "כל השאר באמת לא משנה כרגע. אני לא מאמין שכל הסיפור הזה ישפיע על השחקנים לקראת שבת. אם ננצח את בני יהודה, אז הכל יהיה בסדר. מצד שני אם לא ננצח, אז ברור שיהיה מי שישייך את זה לכל מה שקרה השבוע", הוסיף השחקן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully