וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייק ד'אנטוני יאמן את לוס אנג'לס לייקרס

בארה"ב מדווחים שהמאמן כבר חתם על חוזה לארבע שנים ויחליף את מייק בראון שפוטר: "פיל ג'קסון ביקש יותר מדי"

לוס אנג'לס לייקרס להכריז על מייק ד'אנטוני כעל מאמנה החדש לאחר שהוא חתם על חוזה לארבע שנים בפרנצ'ייז. סוכנו של המאמן אף אישר את הידיעה. ד'אנטוני יחליף את המאמן המפוטר מייק בראון, שנשלח הביתה אחרי פתיחת עונה גרועה שכללה ניצחון בודד מול ארבעה הפסדים, בנוסף למאזן 8:0 במשחקי ההכנה.

השם החם בימים האחרונים היה פיל ג'קסון, שהוזכר כמועמד הבכיר לחזור לקבוצה, אבל נראה שהמאמן הוותיק שזכה ב-11 אליפויות עם שיקגו בולס ועם הלייקרס, דרש יותר מדי, "דרש את הירח" על פי התקשורת האמריקאית. מקורות המקורבים למגעים בין ג'קסון לבין הלייקרס סיפרו שהוא דרש סכומים שנעים בין 10 ל-15 מיליון דולר לעונה וגם תנאי לפיו הוא יוכל לוותר על מספר משחקי חוץ שינוהלו על ידי עוזריו.

כל הדרישות הללו גרמו ללייקרס לוותר על החתמתו של ג'קסון ולבחור בד'אנטוני. בקבוצה מקווים שהחיבור המחודש הצפוי בינו לבין סטיב נאש, איתו הוא עבד בהצלחה רבה בפיניקס סאנס, יסייע לקבוצה שתהפוך לטובה יותר לפחות מבחינה התקפית. אתמול נאש אף נשאל על האפשרות שד'אנטוני ימונה למאמן במידה שהמגעים עם פיל ג'קסון לא יישאו פירות, והשיב: "כולם יודעים כמה אני אוהב את מייק. אם הוא יאמן אותנו זה יהיה מושלם עבורי ואני חושב שגם עבור הקבוצה".

ד'אנטוני בן ה-61 אימן 10 עונות בליגה (שלוש לא מלאות). הוא עמד על הקווים של דנבר בעונת 1998/9 והחל מ-2003/4 אימן את פיניקס. בחמש העונות שלו באריזונה הוא הוליך את הסאנס לשתי סדרות גמר במערב ולארבע הופעות פלייאף. בארבע העונות האחרונות אימן את ניו יורק ניקס, כאשר בעונה החולפת עזב אחרי 42 משחקים. מאזן קריירת האימון של ד'אנטוני ב-NBA נראה כך: 727 משחקים בעונה הסדירה, שמורכבים מ-388 ניצחונות ו-339 הפסדים. בפלייאוף יש לו מאזן שלילי: 29:26.

את קריירת האימון שלו ד'אנטוני החל באיטליה ב-1990, כשעבד ארבע שנים במילאנו ושלוש שנים נוספות בבנטון טרוויזו, אליה גם חזר מאוחר יותר לעונה נוספת (2001/2). את מילאנו הוליך לזכייה בגביע קוראץ' ואת טרוויזו הוביל לשתי אליפויות איטליה, גביע ספורטה אחד וגביע איטלקי אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully