וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחר בוואלה!: שידור ישיר, אלבה ברלין - מכבי ת"א

המשחק יועבר בשידור ישיר ב-21:45 בוואלה! ובאפליקציית האייפון והאייפד של וואלה!. בלאט: "אלבה מהמובילות מבחינה התקפית בבית"

צילום ועריכה: דרור פיקלני

עם מאזן מושלם של ארבעה ניצחונות מארבעה משחקים, מכבי תל אביב תצא היום (רביעי) לגרמניה למשחק שינעל את הסיבוב הראשון בשלב הבתים של היורוליג מול אלבה ברלין. הצהובים יגיעו למשחק במצב רוח מצוין אחרי הניצחון בליגה על מכבי חיפה שהשיב לשחקנים את הביטחון. הקבוצה קיימה אימון מסכם בארץ לפני היציאה, והשחקנים שידרו דריכות רבה לקראת ההתמודדות מול היריבה שהספיקה לנצח פעמיים. אלבה ניצחה את סיינה במחזור הראשון ולאחר מכן התגברה על שאלון, אבל בשני המחזורים האחרונים היא הפסידה לפרוקום גדיניה ולמלאגה.

דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב. ניב אהרונסון
פוגשים יריבה חזקה. דיוויד בלאט/ניב אהרונסון

"זו בהחלט הזדמנות לסיים את הסיבוב בצורה מושלמת", סיפר דיוויד בלאט לפני היציאה. "גרמניה זה מקום טוב לשחק בו. הבעיה היא שבבית אלבה מצטיינת גם מבחינה סטטיסטית והיא בין הקבוצות המובילות מבחינה התקפית במשחקי הבית. צפוי לנו משחק לא קל במקום לא פשוט, אבל אנחנו נוסעים לשם בכדי לנצח".

על העובדה שהצהובים יגיעו בשלב מאוחר לגרמניה, בניגוד למה שנהגו עד כה במשחקי החוץ שלהם, אמר בלאט: "זו הייתה בחירה שלנו לטוס מאוחר ולערוך אימון בארץ. הייתה לנו הזדמנות להישאר בבית, לקחת טיסה ישירה ליעד ולהתנסות במשהו שיכול לפחות להוריד מאיתנו חלק מבעיית העייפות. מצד שני, כדאי שננצח ושנוכיח שזו הייתה תוכנית טובה".

בלאט התייחס גם למפגש עם בריאן רנדל, אקס הפועל ירושלים שמשחק כיום באלבה ברלין, ואמר: "הוא לא שיחק בשבועות האחרונים ואני לא יכול להגיד אם הוא בכושר או לא, בטח כשזה שחקן עם יכולות מוכחות. אנחנו חייבים להתחשב בזה, אבל עד שעת המשחק לא נדע בדיוק מה קורה איתו למרות כל הנסיונות לקבל תשובות. בריאן הוא אחד מתוך הרבה שחקנים באלבה. אני חושב שבסופו של דבר המפתח לניצחון במשחק לא יהיה קשור לשחקנים ספציפיים".

בלאט גם נשאל על חלוקת הדקות בין אליהו לניק קיינר מדלי, ואמר: "זו בעיה בריאה, ואני שמח שיש לי אותה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
ליאור אליהו שחקן מכבי תל אביב. ניב אהרונסון
"נצטרך להיות מפוקסים כדי לנצח אותם". ליאור אליהו/ניב אהרונסון

ליאור אליהו הוסיף: "התחושות טובות. בסך הכל אנחנו בתקופה טובה. המשחקים ביורוליג תמיד הם משחקים קשים. אלבה משחקת טוב בבית, זו קבוצה שמשחקת בצורה אחראית. המשחק בברלין יהיה קשה ונקווה לטוב. אחד היתרונות שמשחקים פעמיים בשבוע זה ששוכחים מהר מאוד דברים. שכחתי כבר את ההפסד לראשון לציון. אנחנו מסתכלים קדימה, יש לנו מטרות להשיג. אנחנו רוצים לסיים את הסיבוב בצורה מושלמת. זו קבוצה עמוקה עם 11 שחקנים טובים. נצטרך להיות מפוקסים כדי לנצח אותם".

אלבה ברלין: עבר מפואר, הווה מאכזב

אלבה ברלין ידעה שנים טובות מאלה, לפחות בכל הקשור להישגים ותארים. קבוצת הפאר הגרמנית, שזכתה בשבע אליפויות רצופות באמצע שנות התשעים ותחילת שנות האלפיים, הוסיפה אליפות אחת ב-2008 אך מאז לא מצליחה לעמוד בציפיות הגבוהות ממנה. בעונה שעברה הודחה כבר בשלב רבע גמר הפלייאוף הגרמני, והגיעה ליורוליג אך ורק בזכות ווילד קארד שניתן לה מראשי היורוליג, בזכות מספר גבוה של קהל שהיא מצליחה למשוך לאולמה הביתי והמפואר, O2.

דיון תומפסון, אלבה ברלין, ניקולה לאנג, שאלון. Florian Achberger, AP
השחקן הבולט בשורות הגרמנים. דיון תומפסון/AP, Florian Achberger

גם את העונה הנוכחית היא פתחה בצורה פושרת למדי. בחמשת משחקיה הראשונים בבונדסליגה היא כבר הפסידה פעמיים ומדורגת במקום השמיני בלבד לעת עתה. ביורוליג, הם החלו את העונה עם שני ניצחונות מול סיינה ושאלון, אך מאז הפסידה פעמיים לפרוקום גדיניה ומלאגה. הפורוורד דיון תומפסון הוא השחקן הבולט בקבוצה ומוביל את בנקודות ביורוליג, עם 15.3 בממוצע, לצד 6.3 ריבאונדים. הרכז החמקמק דשון ווד מוסיף 13.5 נקודות ושני אסיסטים ואילו השחקן המקומי הבולט ביותר בסגל הוא חבר הנבחרת הייקו שפארציק, עם 10.5 נקודות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully