וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייויד בלו: "אני עדיין מסוגל לחזור לשחק בעונה הבאה"

7.11.2012 / 7:30

דייויד בלו נהנה מהחיים אחרי הפרישה, אבל עוקב אחרי פתיחת העונה של האקסית ("מכבי תמיד נהיית טובה בסופו של דבר"), ממשיך להתאמן ("אני בכושר טוב מתמיד") ולא פוסל קאמבק ("קשה לי לצפות במשחקים כי אני מתגעגע לאנרגיות")

אחרי שהחמיץ את שתי מערכות הבחירות האחרונות בארצות הברית, מימש הלילה (בין שלישי לרביעי) דייויד בלו את זכותו כאזרח אמריקאי, לקח הפוגה מהקורסים הרבים אותם הוא לוקח באוניברסיטה, וניגש לקלפי. בלו יושב בימים אלה בביתו בלוס אנג'לס. הדברים הקטנים, כמו לבלות עם ילדיו בגן שעשועים, לאפשר להם להיות עם ילדים אמריקאים, או לחגוג עם משפחתו את החגים – הם שהובילו אותו לדבריו לתלות את הנעליים ולפרוש לא רק ממכבי תל אביב, אלא מכדורסל בכלל בצעד נדיר למרות שהיה בכושר פיזי טוב וברמת משחק גבוהה גם בגיל 32.

דייויד בלו שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
לו"ז צפוף גם הרחק מהליגה האדריאטית. בלו/קובי אליהו

החיים החדשים של בלו, שלא נשכח מלב האוהדים בהיכל, מלווה בלו"ז שאי אפשר להכניס בו סיכה. הכוללים לימודים אינטנסיביים כמו גם מעורבות בתקשורת, לימוד שפות ופעילויות נוספות. ואולם, בראיון לוואלה! ספורט מודה בלו שהוא רחוק מלהיגמל מחיידק הכדורסל: "אני מתגעגע לכדורסל ולשחק כדורסל", הוא אומר ממעמקי הגמלאות הטרייה שלו. "הדברים שאני עושה ועובד עליהם משאירים אותי עסוק אבל אני באמת מתגעגע".

למה אתה הכי מתגעגע?

"אני מתגעגע לכל דבר בישראל: לאוהדים, לאנשי הקבוצה, לדברים הקטנים אילו, כמו לארונית שלי בחדר ההלבשה ולאיך שארגנתי שם דברים, אני מתגעגע להגיע לאולם בנוקיה כשהיה שם שקט ולפני שכולם הגיעו, לקלוע, למשחקים עם 11 אלף האוהדים. אבל אני לא מתגעגע לנסיעות. זה היה יותר מדי עבורי. אני מתגעגע לשחקן במשחקים הגדולים, במשחקי הפלייאוף, באולמות החוץ הגדולים. לקלוע קליעות גדולות, לאוכל בתל אביב, למזג האוויר".

אמרת בעבר שייתכן ותחזור לשחק בינואר. אתה חושב שתשוב לשחק העונה כדורסל במכבי או באירופה?

"אני לא חושב שאני אשוב לשחק העונה כי אני רוצה לסיים את התואר. נראה לי שבקיץ אדע מה קורה, אם תהיה לי עבודה וההזדמנות מקצועית טובה בארצות הברית בתקשורת הספורט אשאר כאן, ואם ארגיש שאני רוצה לשחק עוד עונה, אני עדיין מסוגל לחזור לשחק בעונה הבאה. לא שולל שום דבר".

דייויד בלו, מכבי תל אביב, בין שחקני פנאתינייקוס קוסטס קיימאקוגלו, מייק באטיסט. AP
מתגעגע למשחקים הגדולים, לקליעות הגדולות. בלו/AP

בדקו איתך במכבי תל אביב אם אתה רוצה לשוב? מישהו יצר איתך קשר ממכבי?

"לא. אף אחד לא בדק את זה איתי, אבל שוב, ממילא אני לא חושב שאני אחזור לשחק לפני הקיץ. חשוב לי ולמשפחה שלי גם שאסיים ללמוד. אני באמת רוצה להשיג את התואר, בשבילי זה כמו להשיג אליפות".

אתה שומר על כושר?

"אני בכושר מצוין. אני מרים משקולות ומתאמן כל יום , שומר על תזונה ודיאטה נכונה, עושה יוגה, מתאמן בקליעות. למען האמת, אני מרגיש בכושר יותר טוב מתמיד, כי הגוף שלי התאושש מכל מיני פציעות שהגוף היה צריך להתאושש מהן, כמו הברכיים כי אני לא משחק כל יום. אני עדיין קולע טוב מאוד ומנסה למצוא מקום לשחק בארצות הברית, אבל בינתיים לא מצאתי. כמובן שזה קשה כי אני רוצה לשחק כדורסל כל יום. אבל אני כל כך עסוק שאני מרגיש את זה פחות".

שחקן מכבי תל אביב דייויד בלו. ברני ארדוב
צולל את תחום התקשורת. בלו/ברני ארדוב

חייו החדשים של בלו לא פחות תזזיתיים ועמוסים מהלו"ז המטורף בעונה שעברה של מכבי תל אביב, ששיחקה בשלוש מסגרות.

"אני לומד ועושה מספר דברים במקביל שיועילו לי בעתיד", הוא מסביר. " אני עובד ברשת טלוויזיה, שם אני מכין בין היתר גרפים, לומד לערוך ווידאו, ותחומים נוספים. אני גם הולך להיות ברדיו ומנתח בטלוויזיה של משחקי כדורסל תוך כדי משחקים, אני במקביל גם לומד ספרדית".

בלו נלהב כשהוא מספר על הפרויקטים עליהם הוא עובד בקולג' אליו הוא נרשם. "לקחתי מספר קורסים בלימודים שלי לקראת התואר. אני גם עורך פרויקט מחקר על הספורטאים והמלגות שלהם, עד שהסטודנטים מגיעים לקולג' הם מפתחים הרגלים לא נכונים, כי הם חושבים שהם רק ספורטאים ולא חושבים קדימה. אני מנסה לבנות תוכנית שתלמד אותם מגיל צעיר, איך לכתוב עבודה, לעשות מחקר, כדי שיוכלו בזמן שהם בבית הספר להיות מוכנים לקולג', שלא יהיו המומים מכמות העבודה. אם אתה לא חושב קדימה אתה לא מנצל נכון את המשאבים שהאוניברסיטה מקנה לך: להשיג תואר, השכלה.

"אני גם עובד על פרויקט שאני עושה על חסרי הבית בווניס ביץ'", ממשיך בלו. "הרבה אנשים מגיעים לשם ומחליטים להישאר שם. רבים מחסרי הבית שם אומרים שהם מרגישים חופשיים, שהם לא משלמים מיסים, שכר דירה או צריכים ללכת לעבודה. מגישים ארוחות חינם על הטיילת ומזג האוויר שם תמיד נוח מספיק לישון על החוף. אני מקווה לפרסם את העבודה הזאת יום אחד. עם כל הדברים שמעסיקים אותי, אני יכול להגיד לך שהיה יותר קל להיות שחקן כדורסל מקצועני".

לברון ג'יימס שחקן מיאמי היט. רויטרס
סוף סוף אפשר לראות NBA בשעות נורמליות/רויטרס

אמרת שאתה החלטת לעזוב גם למען המשפחה. איך אתה מרגיש עם זה חודשים אחרי?

"זה נהדר. הבת שלי בת ארבע והיא מכירה חברים, היא יכולה לשחק עם בני הדודים שלה, היא קולטת אנגלית מאוד מהר. יש לנו ארוחות משפחתיות כל הזמן. חגגתי עם כולם את ליל כל הקדושים, כל כך הרבה זמן לא הצלחתי לחגוג את החגים עם המשפחה. עשר שנים. זה מתגמל וזו הרגשה נפלאה לעשות את זה עם המשפחה שלי".

בסופו של דבר זו החלטה נדירה. לקטוע קריירה כשאתה במצב מקצועי טוב ומרוויח טוב.

"אני חושב מה שעושה את המעבר הזה עבורי קל יותר זה שאף אחד לא דחף אותי החוצה. ושפיזית אני עדיין יכול לשחק".

מכבי שינתה את רוב סגל הקבוצה.

"זה נורמלי בכדורסל האירופי שרוב הקבוצה מתחלפת מעונה לעונה וששחקנים מתחלפים".

אתה עוקב אחרי מכבי תל אביב העונה?

"קשה לי לעקוב אחרי מכבי ביורוליג ואחרי היורוליג בכלל, למרות שאני כל כך מתגעגע לזה. אני צופה בשחקנים שמשחקים, ואני מתגעגע לאנרגיות ולדברים שקשורים לכך. אני רואה שחקנים שעושים מהלכים יפים וחושב לעצמי : 'אני עדיין יכול לשחק', אז קשה לי לצפות. אני נכנס פעם בשבוע לאתר של מכבי, בודק תוצאות ביורוליג, אני לא מנותק. וחוץ מזה שאם יש לי כבר זמן באינטרנט , אני מנצל את זה למחקרים שאני עורך, לקריאה, לכתוב עבודות בלימודים. אין לי הרבה זמן חופשי. אני יכול להגיד לך שעכשיו שאני בארצות הברית אני סוף סוף יכול להיות אוהד של ה-NBA ושל ה-NFL, כי באירופה זה שודר באמצע הלילה וכאן אני יכול לצפות בערב, בשעת המשחק".

שחקן מכבי תל אביב, מלקולם תומאס. ברני ארדוב
בלו: "מן הסתם ייקח לשחקנים החדשים זמן להתאקלם". תומאס/ברני ארדוב

מה דעתך על מכבי תל אביב העונה?

"זה שלב מאוד מוקדם של העונה, למרות שאני יכול להגיד שהם במאזן מצוין, 0:4 ביורוליג. יש למכבי קבוצה טובה וכמובן מאמן נפלא. ייקח זמן מן הסתם לשחקנים להתאקלם ללחץ שכרוך לשחק במכבי תל אביב, לגור בתל אביב, לנסיעות. אבל מכבי תמיד נהיית טובה בסופו של דבר ודברים מסתדרים לה מקצועית".

למה מכבי מתקשה לדעתך יותר בליגה הישראלית? היורוליג חלש יותר?

"אני חושב שלשחקנים ייקח זמן להבין איך לשחק בליגה ומה לצפות בסגנון המשחק. אבל גם בליגה הישראלית, מכבי משיגה תוצאות טובות בסופו של דבר".

מה היית רוצה להגיד לאוהדים בישראל?

"תודה רבה על כל התמיכה במשך כל השנים ואני מצפה אם לא כשחקן כדורסל, להגיע לישראל לחופשה ולבקר את החברים והמשפחה שלי שם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully