וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: מכבי ת"א ניצחה את מכבי חיפה 67:87

עוד במחזור ה-4: הפועל ירושלים הביסה את אשדוד 71:90, חולון ניצחה את הרצליה, אילת גברה על גלבוע/גליל בהארכה 80:86

צילום וידאו: אדריאן הרבשטיין. עריכת וידאו: טל רזניק

המחזור הרביעי בליגת העל נפתח הערב (ראשון) עם ארבעה משחקים כשבמוקד עמד הקרב בין מכבי תל אביב למכבי חיפה. הירוקים הצליחו לתת פייט לאורך שלושה רבעים, אבל התפרקו ברבע האחרון וראו את האלופה משיגה ניצחון גדול עם 67:87. הפועל ירושלים חגגה ניצחון ראשון העונה, כשהתעללה בקבוצה העלובה מאשדוד עם 71:90. הפועל חולון המשיכה ביכולת הטובה שלה, כשגברה על בני הרצליה החזקה 79:91, בעוד שגלבוע/גליל המשיכה ללכת לאיבוד, כשהפסידה בבית 86:80 להפועל אילת ולאקס, עודד קטש. המחזור יינעל ביום שני במשחקים בין מכבי ראשון לציון להפועל תל אביב ובין אליצור אשקלון לברק נתניה.

דווין סמית' שחקן מכבי תל אביב מול פט קאליית'ס שחקן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
ברחו ברבע הראשון, חיפה חזרה. סמית' מול קלאיית'ס/אדריאן הרבשטיין

מכבי חיפה – מכבי תל אביב 87:67

בפעם שעברה שחזרה מכבי תל אביב מאירופה לליגה, היא חטפה בראש ממכבי ראשון לציון. בחמישי האחרון שייטו הצהובים מול פרוקום סופוט, ובמועדון דאגו שהקבוצה תגיע שאננה למשחק מול חיפה, אבל האלופה ניצלה רבע אחרון נוראי של הירוקים, והשיגה את הניצחון. דיוויד לוגן המשיך לאותת שהוא המנהיג הבלתי מעורער של הקבוצה, כשסיים עם 19 נקודות, 6 אסיסטים ו-6 ריבאונדים, ואם הוא רק ימשיך כך, במכבי יכולים להיות מעט יותר רגועים לקראת המשך העונה. וחיפה? היא ניסתה, באמת שהיא ניסתה, אבל ברבע הרביעי היא פשוט נעלמה ושילמה ביוקר על הסגנון הפרוע של פול סטול, שמריץ את ההתקפות שלה. נקודות האור של הירוקים היתה ללא ספק עידו קוז'יקרו הותיק, שסיים משחק מצויין עם 17 נקודות ו-9 ריבאונדים. גם זה משהו.

פול סטול פתח עם שתי שלשות עבור המארחים, אבל אוחיון, סמית' ואליהו חתכו את הגנת הירוקים והעלו את מכבי ליתרון 6:11. קלאיית'ס קלע מחוץ לקשת, אבל לוגן השיב באחת משלו, והיתרון הצהוב עמד על 14:22. חיפה נתקעה בהתקפה, לקחה זריקות רעות, וראתה את רוט ופניני תופרים זריקות מוצלחות מבחוץ כדי להביא את מכבי תל אביב אל סיום הרבע הראשון ביתרון 16:32. עבירה בלתי ספורטיבית מטופשת של יוגב אוחיון על סטול סייעה לירוקים לצמק, ושלשה של קלאיית'ס יחד עם יכולת נהדרת של קוז'יקרו קבעה 34:28 בלבד. אליהו ושרמדיני חתכו בקלות את הצבע של המארחים, קיינר מדלי ראה כי טוב ומצא גם הוא נקודות קלות, קלאיית'ס וסטול החטיאו שלשות ובמחצית הובילה מכבי תל אביב 37:47.

ג'יימס תומאס ופול סטול לא התרשמו מהיריבה, ויחד עם קוז'יקרו סחפו את חיפה לפיגור 4 בלבד. לוגן העיר את האורחים עם שלשה, סטול החזיר באחת משלו, אבל שרמדיני והיקמן הביאו את מכבי לרבע האחרון ביתרון 57:65. סטול עשה שטויות בפתיחת הרבע הרביעי, אוחיון ניצל זאת כדי לסדר אסיסט נאה לשרמדיני, ושלשה של לוגן קבעה ריצת 2:13 מפתיחת הרבע ויתרון 59:78. המארחים המשיכו להחטיא, מכבי הפכה את זה לסלים קלים מהצד השני, ושוטבין הצליח להעביר את הירוקים מעל לקו 10 הנקודות המביך ברבע האחרון. 67:87 לצהובים בסיום.

קלעו למכבי תל אביב: דיוויד לוגן 19 (3 מ-3 לשתיים, 3 מ-7 לשלוש), 6 אסיסטים ו-6 ריבאונדים, יוגב אוחיון (7 אסיסטים, 5 ריבאונדים) וגיורגי שרמדיני (8 ריבאונדים) 11 נקודות כל אחד, ניק קיינר מדלי 10 (4 מ-9 מהשדה) ו-6 ריבאונדים, ליאור אליהו 8 (4 מ-12 מהשדה), דווין סמית' וגיא פניני 7 נקודות כל אחד, מורן רוט 6, שון ג'יימס 4 ו-8 ריבאונדים, סילבן לנדסברג וריקי היקמן 2 כל אחד.

קלעו למכבי חיפה: עידו קוז'יקרו 17 (8 מ-13 מהשדה) ו-9 ריבאונדים, פול סטול (4 מ-11 מהשדה, 4 אסיסטים) וג'יימס תומאס (4 מ-4 מהשדה, 9 ריבאונדים) 14 נקודות כל אחד, פט קלאיית'ס 9 (4 מ-10 מהשדה) ו-6 ריבאונדים, דונטה סמית' (1 מ-12 מהשדה), 11 אסיסטים ו-5 ריבאונדים, קורי קאר 3, אנטון שוטבין 2, שון לבנובסקי ואלכס צ'וברביץ' שיחקו ולא קלעו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
פול סטול שחקן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
די הרס לקבוצה שלו ברבע האחרון. סטול/אדריאן הרבשטיין

הפועל ירושלים – מכבי אשדוד 71:90

אחרי שלושה משחקים נוראיים, נמצאה התרופה עבור הפועל ירושלים: קבוצה גרועה יותר ממנה. למזלה של ירושלים, יש לליגת העל את מכבי אשדוד, שפשוט נראית מחריד עד כה, ושחקניו של דרוקר נהנו להצטרף לשאר הליגה בהתעללות שעוברת הקבוצה מהדרום. הקבוצה ממלחה קיבלה הצגה גדולה מג'ייקוב פולן שסיים עם 21 נקודות ב-5 מ-6 לשלוש, וכששישה שחקנים קולעים בדאבל פיגרס, אין ספק שדרוקר יכול להיות רגוע. באשדוד לעומת זאת יכולים להיות הכל חוץ מרגועים, כשאצלם רק חמישה (!) שחקנים קלעו, כשאחד מהם הוא גוני יזרעאלי עם 4. מביך, מטריד, ופשוט מצב שלא יכול להימשך בקבוצה של ברקוביץ', שלבטח תעשה שינוי.

קורטני פלס הקפיץ את הקהל המקומי עם שלשה מהפינה, לימונד קלע סל משוגע, ועופר ברקוביץ' זעם על השופטים וקיבל עבירה טכנית, מה שסייע לדאנקן להעלות את ירושלים ל-4:17. שלשה של מזרחי העירה מעט את האורחים, שהחלו בקאמבק שלהם, ירושלים ניסתה להחזיק בהפרש, אבל גבריאל ואלן הביאו את אשדוד לפיגור 29:23 בלבד בסיום הרבע הראשון. כדיר וסמית' אימללו את הגבוהים של אשדוד בפתיחת הרבע השני, והריצו את ירושלים ליתרון 23:35. האורחים לא אמרו נואש, סימפסון החל להתחמם, ובמו ידיו הוריד את ההפרש ל-6. מטח שלשות של ג'ייקוב פולן השכיח לחלוטין את הקאמבק של האורחים, פלס הוסיף אחת משלו וירושלים הוליכה 43:55 במחצית.

פולן המשיך להיות בכל מקום עבור קבוצתו של דרוקר, אבל בו זמנית גם רשם את ההחטאה הראשונה שלו מחוץ לקשת אחרי חמש רצופות. דאנקן לקח אחריות בירושלים ושמר על היתרון למרות המאמצים של מזרחי ואלן, כשלימונד וטפירו מביאים את ירושלים אל הרבע האחרון ביתרון מבטיח, 53:71. משה מזרחי צלף שתי שלשות והוריד ל-14, אבל ההגנה של אשדוד כרגיל לא תפקדה ברבע האחרון, פלס וסמית' גברו בקלות על המגינים שלהם, והיתרון של ירושלים חצה את קו ה-20, ומשם כבר קבוצתו של עופר ברקוביץ' לא חזרה. מזל טוב, ירושלים מנצחת 71:90.

קלעו להפועל ירושלים: ג'ייקוב פולן 21 (5 מ-6 לשלוש), קורטני פלס 15, ג'וש דאנקן 11, קרייג סמית' (10 ריבאונדים), רביב לימונד ואלישי כדיר 10 כל אחד, מאיר טפירו 6, אורי קוקיה 4, דן גרונפלד 2, אדם אריאל 1, רם אליאספור שיחק ולא קלע.

קלעו למכבי אשדוד: כריס אלן 18, קני גבריאל ודיימון סימפסון 17 כל אחד, משה מזרחי 15, גוני יזרעאלי 4, דרור חג'ג' (6 אסיסטים), גלעד קרני, דניאל גור אריה, ברק חדד, יוני דרעי וג'יימי סקין שיחקו ולא קלעו.

שחקן הפועל ירושלים ג'ייקוב פולן. קובי אליהו
איזו הצגה. פולן/קובי אליהו

הפועל חולון – בני הרצליה 79:91

מה תגידו על הפועל חולון? הקבוצה של דן שמיר ממשיכה להרשים למרות הסגל הצנוע שלה, והיום היא סידרה לקהל באולם הפחים תחרות זריקת שלשות מרשימה. חולון קלעה 14 שלשות מ-25 נסיונות, ובכל פעם שהאורחים ניסו להתקרב, הם לחצו על הדוושה. שמיר סוף סוף קיבל משחק טוב מזאק רוזן, כשגם שלומי הרוש (4 שלשות) תרם רבות לניצחון, אבל מעל כולם היה טיילר סמית', שסיים עם 19 נקודות, 9 ריבאונדים ו-6 אסיסטים. הרצליה לעומת זאת נגררה למטווח השלשות, אבל פגעה באחוזים רעים (רק 6 מ-21 מחוץ לקשת, 29%), וכשמילט פלאסיו והרב פופ תורמים רק 7 נקודות יחדיו, קשה מאוד לנצח.

בן רייס פתח נהדר את המשחק, אבל סמית' והאסל הריצו אל חולון ל-0:7 וליתרון 3. פלאסיו ובק צלפו שלשות, והיתרון המשיך לעבור מקבוצה לקבוצה. ג'ומיין ג'ונס הצטרף גם הוא למשחק נטול ההגנות, והיתרון קפץ ל-21:31 להרצליה בסיום הרבע הראשון. האסל ודייסון החזירו את חולון למשחק סלים נפלאים בפתיחת הרבע השני, סמית' והרוש הוסיפו שלשות, ואחת של דייסון השלימה ריצת 6:17 מדהימה שהעניקה את היתרון לחולון, 35:38. רוזן הצטרף לחגיגה, ואל המחצית ירדו המארחים ביתרון 43:44.

חולון המשיכה ללהוט מחוץ לקשת גם ברבע השלישי, כשהרוש ורוזן צלפו שתי שלשות כל אחד כדי להטיס את המארחים ל-7:20, ויתרון 50:64. בק עם שש נקודות רצופות עוד הפיח תקווה בבני הרצליה, וצימק את ההפרש, כשחולון הוליכה 61:66 בסיום הרבע השלישי. טיילר סמית' קלע שלשה חשובה עבור חולון עמוק ברבע האחרון כדי להקפיץ את ההפרש של המארחים ל-9, אבל ג'ומיין ג'ונס קבר שלוש זריקות עונשין, והרצליה נותרה קרובה. דייסון יצא גדול עם צמד שלשות ענקיות, הרוש הוסיף אחת משלו והיתרון קפץ ל-13, שתי דקות לסיום, ומשם כבר לא הצליחה הרצליה לחזור. חולון מנצחת 79:91.

קלעו להפועל חולון: טיילר סמית' (9 ריבאונדים) וג'רום דייסון 19 כל אחד, זאק רוזן 17 (6 אסיסטים), שלומי הרוש (4 מ-6 לשלוש) ולורנס היל 12 כל אחד, שון דניאל ופרנק האסל 6 כל אחד, אופיר פרחי שיחק ולא קלע.

קלעו לבני הרצליה: ג'ומיין ג'ונס 21 (11 ריבאונדים ו-6 אסיסטים), בן רייס 18, רומל בק 17, ניב ברקוביץ' 11, אייזק רוזפלט 5, הרב פופ 4, מילט פלאסיו 3 (6 אסיסטים), גיא לביא שיחק ולא קלע.

שחקן הפועל חולון טיילר סמית. קובי אליהו
יש מנהיג על הפרקט. סמית'/קובי אליהו

הפועל גלבוע/גליל עליון – הפועל אילת 86:80 (בהארכה)

אחרי שדרסה את מכבי חיפה במחזור הקודם, המשיכה הקבוצה של עודד קטש במומנטום שלה, כשהשיגה ניצחון חוץ חשוב. למרות הניצחון, חייבים לומר שאילת כמעט ואיבדה במו ידיה את המשחק, לאחר שכבר הוליכה בבטחה ברבע האחרון, אבל נגררה להארכה מיותרת, שם השיגה את הניצחון. מנגד, אם מישהו בגלבוע/גליל עוד לא הבין עד כמה גרוע המצב של הקבוצה, הגיע הערב פרצוף מוכר, בחור בשם עודד קטש, והנחיל לה את ההפסד הרביעי מארבעה משחקים. והחדשות הגרועות באמת? במחזור הבא הם פוגשים את מכבי תל אביב.

יבזורי וקני הייז נראו חדים בפתיחה מחוץ לקשת, אבל ניסים וטילמן ענו מן העבר השני, וחכמון העלה את האורחים ליתרון 10:14. ג'מאר סמית', שערך הופעת בכורה קלע את השלשה הראשונה שלו בליגה, ואחת נוספת של יבזורי הביאה את המארחים ביתרון 20:23 בסיום הרבע הראשון. אוסטין פרימן פתח טוב את הרבע השני עבור אילת, אבל סאנדרס השיב בשלשה, והאנטר העלה את גלבוע/גליל ליתרון 27:30. הופסון וחכמון המשיכו את נדנדת היתרון, אבל המילה האחרונה היתה של טילמן, שבסל ועבירה הוריד את אילת ביתרון 37:38 אל המחצית.

שתי הקבוצות התקשו בפתיחת הרבע השלישי, הופסון עשה את כל העבודה עבור אילת ושלשה של יאנגר העלתה את האורחים ל-47:53. גליל פשוט לא מצאה את עצמה בשום צורה, והופסון הוריד את האורחים ביתרון 54:63 לפני הרבע האחרון. אילת נראתה בדרכה הבטוחה לניצחון, אבל אז הגיע רבע נוראי שלה. הקבוצה של קטש נתקעה על 10 נקודות בלבד, וראתה את יבזורי, סמית' וסנדרס צולפים לשלוש, ומעלים את גלבוע/גליל ליתרון מדהים. פרימן השווה, סנדרס ניסה לנצח אבל החדירה שלו היתה נוראית, וטילמן קיבל גם הוא הזדמנות לקלוע סל ניצחון אבל השלשה שלו הלכה החוצה, הולכים להארכה כשהלוח מראה 73:73.

יאנגר קלע חמש נקודות רצופות ואילת עלתה ליתרון 6 בפתיחת ההארכה. סנדרס לא ויתר, ויחד עם יבזורי שוב צימקו לנקודה, אבל טילמן העניש מן העבר השני, שלשת התאבדות של ברנר הלכה החוצה, ופרימן נעל את הסיפור מהקו, 80:86 לאילת בסיום.

קלעו להפועל אילת: ג'רום טילמן 20 (6 מ-16 מהשדה), אוסטין פרימן 18 ו-14 ריבאונדים, סקוטי הופסון 16, טוני יאנגר 14, ליאור חכמון 7 ו-5 ריבאונדים, אפיק ניסים 5 (2 מ-8 מהשדה), יחזקאל סקוורר ואבי בן שימול 3 כל אחד.

קלעו לגלבוע/גליל: ראקים סנדרס 19 (4 מ-5 לשלוש) ו-8 ריבאונדים, ברנדון האנטר 17, דגן יבזורי 16 (6 מ-16 מהשדה) ו-5 אסיסטים, ג'מאר סמית' 9 ו-7 איבודים, מיטשל וואט 6, עמית שמחון וקני הייז 5 נקודות כל אחד, יניב גרין 3, שמוליק ברנר ויועד בית יוסף שיחקו ולא קלעו.

ליאור ליובין, מאמן הפועל גלבוע גליל. אדריאן הרבשטיין
מה יהיה? ליובין עדיין ללא ניצחון/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully