וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנינו ביחד וכל אחד לחוד

22.10.2012 / 7:20

מצד אחד מאטה, מצד שני רוני. לפני משחק העונה: כוכבי צ'לסי ומנצ'סטר יונייטד מובילים את נבחרת המחזור לצד מסי הפנטסטי

ספורט 2

סוף שבוע אחד של הפוגה לטובת המוקדמות של פיפ"א, גרם לכולנו להתגעגע לליגות האירופיות הבכירות. וכמה נעים היה לחזור לזרועותיהן החמות של הקבוצות הגדולות. צ'לסי האטרקטיבית הלמה בטוטנהאם בדרבי הלונדוני, מנצ'סטר יונייטד התכוננה עם רביעייה משלה לקראת קרב הטיטאנים בסטמפורד ברידג', ובספרד קיבלנו 4:5 משוגע של ברצלונה וליאונל מסי בריאזור של לה קורוניה. מסי שוב מככב בנבחרת המחזור, ויחד איתו דמויות המפתח שיעשו את משחק העונה באנגליה בשבוע הבא, נציגי שתי הקבוצות של רומא, השף הצרפתי של באיירן מינכן והלוחם של הליגה הספרדית.

חואן מאטה שחקן צ'לסי. Richard Heathcote, GettyImages
מוביל את הקבוצה הכי אטרקטיבית כרגע באירופה. חואן מאטה/GettyImages, Richard Heathcote

שוער

ז'אן פרנסואה ז'ילה - טורינו

בסוף השבוע האחרון הועלתה האופציה בפאלרמו לבצע טרייד עם טורינו על מנת לקבל ממנה את החלוץ רולאנדו ביאנקי. בין השמות שהוזכרו כמועמדים לעבור לטורינו היו, מלבד ערן זהבי, גם יוסיף איליצ'יץ' ויסמין קורטיץ', שקיבלו הזדמנות להפגין את כישוריהם בעימות הישיר בין הקבוצות. שני השחקנים הגיעו ליותר ממצב אחד במשחק, אך לצערם נתקלו ביום מצוין בין הקורות של ז'אן פרנסואה ז'ילה. השוער הצרפתי החל במלאכה עם הצלות מול מאסימו דונאטי וקורטיץ' ולאחר מכן הדף נגיחה מסוכנת של איליצ'יץ' וגם כדור חופשי שלו. גם מורגנלה השוויצרי נעצר בחומה הנקראת ז'ילה, ובתוספת הזמן שוב היה זה איליצ'יץ' שנותר מתוסכל מול השוער הבלגי בן ה-33. טורינו עם עוד 0:0 ועדיין ללא הפסד חוץ העונה - מאזן לו שותפות רק אינטר והיריבה העירונית יובנטוס. חלק גדול מההישג שייך לז'ילה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שוער בארי ז'אן פרנסואה ז'ילה. Paolo Bruno, GettyImages
לא מוכן להפסיד בחוץ. ז'אן פרנסואה ז'ילה/GettyImages, Paolo Bruno

הגנה

מגן ימני: איבן פיריס - רומא

לפני מספר ימים הופיעו ידיעות בתקשורת האיטלקית, לפיהן זדנק זמאן כבר מחפש מגן ימני חדש לרומא ומתכנן להיפטר מאיבן פיריס בינואר. המגן הפרגוואי הצעיר, שהגיע לאיטליה כמושאל, שמע את הרחשים סביבו וגרם לזמאן לשקול מחדש את כוונותיו. אמנם הפתיחה של פיריס הייתה חלשה עם שער ראשון שהגיע מהאגף שלו, אך לאחר מכן הוא גילה שיפור ניכר, עבד היטב בהגנה וגם יצא קדימה בנחישות כדי לבשל פעמיים (כולל את השער ה-217 של פרנצ'סקו טוטי בסריה A) בקאמבק המרשים של רומא מ-2:0 ל-2:4 במראסי של גנואה. "אם נשחק ברמה הזאת, אנחנו יכולים לזכות באליפות", נסחף פיריס לאחר המשחק. בכל מקרה, הוא ורומא בכיוון הנכון.

בלם: בנדיקט הובדס - שאלקה

שנתיים לא פשוטות עברו על אוהדי שאלקה. קבוצתם אמנם זכתה בגביע ב-2010/11, אבל דורטמונד חגגה במקביל אליפות ובעונה שעברה כבר זכתה בדאבל. בשבת היה זה תורם של הרויאל בלוז לחייך בדרבי של חבל הרוהר, כשקבוצתם חזרה עם 1:2 משכנע מסיגנל אידונה פארק. הניצחון הקודם של שאלקה בדרבי היה בפברואר 2010, ואז בנדיקט הובדס הבקיע את השער הראשון. הפעם הקפטן לא מצא את הרשת, אך הנהיג את הגישה הלוחמנית של הגנת שאלקה. הובדס עצר בגופו כדורים, תיקל נהדר והקדים את שחקני דורטמונד בכל כדורי הגובה. משחק ההקרבה זיכה את שאלקה בניצחון יוקרתי על האלופה והציב את הובדס באור הזרקורים. אם להסתמך על היכולת של פר מרסטאקר והולגר באדשטובר ב-4:4 המטורף מול שבדיה, כדאי ליוגי לב לקחת את הובדס יותר ברצינות.

בלם שאלקה בנדיקט הובדס חוגג שער. רויטרס
עם כל הלב. בנדיקט הובדס/רויטרס

בלם: סרחיו באייסטרוס - לבנטה

אובפמי מרטינס, חלוץ הרכש הניגרי של לבנטה, נשאל בסוף השבוע מדוע בחר לעזוב את רובין קאזאן ולהצטרף לקבוצה הצנועה מוולנסיה. "ראיתי את ריאל מדריד משחקת נגד לבנטה, ונדהמתי לראות את כריסטיאנו רונאלדו מפסיד בספרינט לאיזה שחקן מבוגר", החל מרטינס לספר. "שאלתי את עצמי מי זה ואיך הוא כל כך מהיר. התברר לי שזה היה באייסטרוס. האמביציה הזו היא שמשכה אותי ללבנטה". הנחישות המפורסמת של באייסטרוס באה לידי ביטוי גם השבוע, כאשר ביום שלישי הוא אושפז בבית החולים בגלל בעיה בכליות. בלבנטה נפוצו שמועות על סיום הקריירה, אך הבלם בן ה-37 הפתיע את כולם, פתח בהרכב מול חטאפה והיה המצטיין בניצחון החוץ 0:1. בכך נותר באייסטרוס היחיד בסגל הצפרדעים שלא החמיץ דקת משחק העונה, אלא שהצהוב החמישי שספג יגרום לנתון הזה להשתנות בשבוע הבא. אף על פי כן, כל ספרד מצדיעה לקפטן של לבנטה.

מגן שמאלי: חאבייר גארידו - נוריץ'

שחקני הרכש של כריס יוטון ספגו ביקורות מכל עבר בעקבות פתיחת העונה החלשה של נוריץ', עד אשר הגיעה ארסנל לקרואו רואד ועזרה לכולם לצאת לדרך חדשה. התותחנים לא מצאו פרצה בחלק האחורי של נוריץ', שהציגה בעיקר את סבסטיאן באסונג וחאבייר גארידו במשחק משובח. המגן הבאסקי, שתחנתו הראשונה באנגליה הייתה בכלל מנצ'סטר סיטי, התחבב על הקהל המקומי בתקופה הקצרה בה הוא נמצא במועדון ובשבת צירף לכך גם יכולת נהדרת על כר הדשא. גארידו ידוע בעיקר בדהירות שלו קדימה, אלא שמול ארסנל הוא גם אטם הרמטית את האגף שלו, מנע מז'רביניו ולאחר מכן מאלכס אוקסלייד צ'מברליין לבצע את הפעולות המוכרות באגף וסייע לנוריץ' להפתיע עם ניצחון בכורה העונה. אפילו ארסן ונגר שיבח אותו בסיום.

שחקן לבנטה, סרחיו באייסטרוס. David Ramos, GettyImages
מושא הערצה בספרד. סרחיו באייסטרוס/GettyImages, David Ramos

קישור

אנטוניו קנדרבה - לאציו

כל מי שתהה מדוע אנטוניו קנדרבה נכנס כמחליף בשני משחקיה של נבחרת איטליה בשבוע שעבר, קיבל תשובה ניצחת בשבת. הקשר הדינמי של לאציו להט נגד מילאן האומללה, ושלח את אוהדי הרוסונרי לפתוח את ספרי ההיסטוריה ולגלות כי מדובר בפתיחת העונה הכי גרועה שלהם מאז 1941/2. מול אנטוניו נוצ'רינו וריקרדו מונטוליבו בצד השני, קנדרבה היה הקשר האיטלקי הטוב על המגרש וגם הוסיף לתרומה הקבועה של השקעה בלתי פוסקת שער פנטסטי ובישול לא פחות יפה למירוסלב קלוזה. הרנאנס דאג לחלק היצירתי, כריסטיאן לדסמה גיבה מאחור וקנדרבה היה הדבק שחיבר את כל חלקי הקבוצה. בזמן שמילאן שוקעת ונושקת לקו האדום, לאציו מוכיחה שהיא קבוצת צמרת לגיטימית.

חואן מאטה - צ'לסי

התקופה של אנדרה וילאש בואש בצ'לסי הייתה קצרה ולא ממש מוצלחת. ובכל זאת, יש דבר אחד שגם עוזרו לשעבר ומאמן צ'לסי הנוכחי, רוברטו די מתאו, יודע שצריך להודות לו: צירופו של חואן מאטה. טוטנהאם כבר הריחה ניצחון שישי ברציפות והמאמן הפורטוגלי תכנן את נאום הנקמה, אלא שהמארחים לא לקחו בחשבון את מאטה. הקשר הספרדי המשיך בכושר הנפלא שלו, ביצע מהפך עם צמד תוך שלוש דקות ולאחר מכן גם הוסיף בישול לדניאל סטארידג'. שישה שערים יש למאטה בחמשת המשחקים האחרונים של צ'לסי בכל המסגרות, והאסיסט לסטארידג' היה ה-30 שלו ב-41 משחקים במדי צ'לסי. אוסקר ואדן הזאר, שאיימו לבוא על חשבונו, רק מסייעים לאלופת אירופה לשחק בנגיעה אחת ומדגישים את האיכויות של מאטה, שמנצח על התזמורת בעיקר הודות ליכולת קבלת ההחלטות העילאית שלו. איך דל בוסקה התעלם ממנו?

פרנק ריברי - באיירן מינכן

לפני שבועיים בדיוק בירכנו כאן על חזרתו לעניינים של פרנק ריברי, והנה הקשר הצרפתי מראה כי לא היה מדובר בהברקה חד פעמית. אחרי הצמד לרשת הופנהיים ובתווך גם ההופעה המרעננת במדי נבחרת צרפת מול אלופת אירופה ספרד, ריברי המשיך בתנופה עם תצוגת אומן בדיסלדורף. באיירן מינכן שמרה על המאזן המושלם גם במחזור השמיני (שיא בונדסליגה חדש כמובן), כשריברי ניהל ביד רמה את ההצגה ב-0:5 על פורטונה דיסלדורף ופתח את המטבח הצרפתי עם שלושה בישולים מצוינים (אחד בלבד היה לו לפני כן). "ריברי פשוט יוצא מן הכלל", החמיא הקפטן פיליפ לאם. "אם הוא ימשיך כך, יהיה קשה מאוד לעצור אותנו". מה הפלא שפריס סן ז'רמן חושקת בו?

פרנק ריברי שחקן באיירן מינכן. רויטרס
כשהוא בכושר כזה, באיירן בלתי ניתנת לעצירה. פרנק ריברי/רויטרס

התקפה

ליאונל מסי - ברצלונה

כן, שוב הוא. אמרו שהוא עייף ותשוש אחרי המסע הארוך עם נבחרת ארגנטינה, אבל הפרעוש לא מוכן לנוח לרגע. ליאונל מסי התעקש כהרגלו לשחק גם בריאזור וסחף את ברצלונה לניצחון בתוצאה המשוגעת 4:5 על דפורטיבו לה קורוניה. לאחר שרץ במשך 90 דקות, הפנומן עוד חש לבית החולים כדי להיות נוכח בלידת בנו הבכור. ססק פברגאס עזר למסי להתגבר על ההרכב החסר עם שלושה בישולים נפלאים, אך הארגנטינאי היה הכוכב הגדול של המשחק (או על פי פברגאס: "שחקן מכוכב אחר") וכמו תמיד עשה ככל העולה על רוחו כדי להגיע ל-71 שערים ב-2012, כשלסיום השנה נותרו עוד יותר מחודשיים. בכך שבר מסי את שיאו מהעונה שעברה ובקרוב ינפץ גם את שיאו הנושן של פלה, שהבקיע 75 שערים ב-1959. ועוד נתון חשוב: את 11 שערי הליגה שלו עד כה כבש הפיצ'יצ'י של ספרד בחמישה משחקים (ארבעה צמדים והשלושער בשבת). לילה בלתי נשכח, אפילו בסטנדרטים של מסי.

ווין רוני - מנצ'סטר יונייטד

הנה עוד שחקן שכבש שלושער, אם כי רק שניים לכיוון הנכון. למרות זאת, נראה שדווקא השער העצמי של ווין רוני השפיע יותר מכל על המשחק, העיר את מנצ'סטר יונייטד וגרם לחלוץ לשלם את החוב בריבית. טוב, קשה להגדיר את רוני כחלוץ מאז הציוות עם רובין ואן פרסי בהרכב, אבל בכל זאת הצבנו אותו בהתקפה שלנו, בזכות הבישול לדני וולבק והצמד הנפלא שכבש במשחק בו ציין עשור להופעת הבכורה כנער באברטון. היו אלה שעריו הראשונים העונה של רוני בליגה וכהרגלו הוא עשה זאת עם צמד (השישי שלו ב-2012) שעיגל את מאזנו בפרמיירליג ל-200 שערים. העמדה האחורית יותר מאפשרת לרוני להבליט תכונות נוספות במשחק שלו, כמו יכולת המסירה וניהול ההתקפות. בשבוע הבא שיתוף הפעולה המשופר שלו עם ואן פרסי יעמוד למבחן בסטמפורד ברידג'.

אנתוני לה טאלק - ולנסיין

בעונה שעברה ישב אנתוני לה טאלק על הספסל של אוקזר לצד בן שהר בלא מעט משחקים. שניהם לא היוו אופציות ראשונות והסתפקו כל אחד בשלושה שערים במדי הקבוצה שצנחה אל הליגה השנייה. בעוד שהר עבר להרטה ברלין רק כדי לגלות שהוא שוב אופציה משנית למדי, לה טאלק בחר בוולנסיין ועם מעט יותר מזל (פציעה של גרגורי פוז'ול) הפך לחלוץ הבכיר של הקבוצה, שלפתע מזכיר לכולם מדוע פעם ליברפול רכשה את כרטיסו. אחרי הצמד לרשת מארסיי לפני הפגרה, לה טאלק שוב הבקיע פעמיים וגם הוסיף בישול ב-1:6 המוחץ של ולנסיין על לוריין, שהייתה בלתי מנוצחת עד השבוע. רק החלטה תמוהה של השופט מנעה ממנו שלושער במשחק בו הוכיח פעם נוספת כי הצליח להחיות את הקריירה. הקבוצה מצפון צרפת שמרה על מאזנה הביתי הנקי מהפסדים עם הניצחון הכי גבוה שלה אי פעם בליג 1, ולה טאלק עבר כבר בשלב מוקדם זה את מכסת שעריו מהעונה שעברה.

שחקן ברצלונה ליאונל מסי חוגג. רויטרס
פלה צריך להיות מודאג. ליאונל מסי/רויטרס

שווים אזכור

סלבטורה סיריגו (פריס סן ז'רמן) - כשמו כן הוא. מושיע

פבריסיו קולוצ'יני (ניוקאסל) - מנהיג אמיתי

אסטבן קמביאסו (אינטר) - להתחיל לספור אותם?

אטיין דידו (טולוז) - חיקה את ריברי

ז'ואן ורדו (אספניול) - הנאחס הוסר

מרקו ארנאוטוביץ' (ורדר ברמן) - כשכל הברגים במקום

אדין דז'קו (מנצ'סטר סיטי) - סופר סאב

אדין דז'קו ג'וליאן לסקוט מנצ'סטר סיטי. Matthew Lewis, GettyImages
המחליף האולטימטיבי. אדין דז'קו/GettyImages, Matthew Lewis

כוכב אורח

איבו סבאנה - לובן

את הפתעת המחזור בבלגיה גם ליאור רפאלוב לא יכול היה למנוע. הקשר הישראלי חזר להרכבה של קלאב ברוז', אך שחקני מוליכת הטבלה היו בסך הכל ניצבים בהצגה של איבו סבאנה, שהנחיל להם הפסד בכורה העונה. החלוץ הגמבי של לובן לא נבהל מהפיגור המוקדם של קבוצתו ומהרחקת חברו קני תומפסון, והימם את הגנת קלאב ברוז' עם כניסות חוזרות ונשנות מהאגף השמאלי שהניבו שלושער נפלא (האחרון בפנדל לאחר שהוכשל בעצמו) ובישול בדרך לניצחון 1:4 גדול. מבחינת סבאנה היה כאן ניצחון כפול, שכן השלושער העלה את מאזנו ל-11 כיבושים בליגה וסייע לו לעקוף את קרלוס באקה שכבש לזכות ברוז' ונותר בינתיים עם תשעה. הלהיט של הליגה הבלגית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully