וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בינתיים הוא רק דומה לדרק שארפ

המשחק הטוב של ריקי היקמן במלאגה הבהיר שיש בו משהו, אבל לא ברור האם זה יספיק כדי להיות פארגו הבא. גודס, שארפ ומאמן סיינה שוברים את הראש עם אחת החידות הכי מרתקות וקשות לפיצוח העונה במכבי תל אביב (21:05, שידור ישיר באתר ובאפליקציות האייפון והאייפד של וואלה!)

קובי אליהו

צפו בדיוויד בלאט מדבר על ההכנות של מכבי תל אביב לקראת סיינה

לפני שבועות ספורים ערך ריקי היקמן שיחה עם דרק שארפ, שבה הביע את חששו מהיכולת החלשה שהוא מציג. שארפ, ביצועיסט לשעבר, הרגיע את "הבשר הטרי". "זו רק תחילת העונה, קבוצה חדשה. כל עוד תמשיך לעבוד קשה ותישאר חיובי, יהיה בסדר", אמר לו שארפ.

לא רק השחקן היה מהוסס. גם אוהדי מכבי תל אביב תהו בפורומים אם זוהי ההחתמה הנכונה למועדון. בגביע ווינר השחקן היה חלש בהתקפה, פרכס עם אחוזים לא טובים, ובסך הכל רשם יכולת מהוססת. לשמחתן, במשחק היורוליג מול מלאגה החל היקמן לחשוף כמה היבטים מהפוטנציאל המקו?ו?ה.

הערב (חמישי, 21.05, שידור ישיר בוואלה! ספורט, באייפון ובאייפד) להיקמן (26) יש הזדמנות נהדרת להראות שוב שמץ מאותו פוטנציאל שגילה במחזור הבכורה של היורוליג, מול קבוצה מהליגה שבה גילה לא מעוט כישרון – סיינה. לא מעט עיניים יהיו נשואות אל היקמן, ותוהות אם שחקן מקבוצה קטנה, פזארו האיטלקית, יכול לעשות את הקפיצה המשמעותית, או שמא הוא יתפקד כשחקן משלים לכל היותר.

ריקי היקמן שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
הרבה סימני שאלה, בינתיים מעט תשובות. הרבה כישרון ופוטנציאל, בינתיים גם הרבה זהירות וחשש. היקמן/ברני ארדוב

***

כברת הדרך שעבר היקמן לפני שהגיע למכבי תל אביב היא כמעט חסרת תקדים. נדמה כי המקרה שלו מייצג נאמנה את הדרך שמנסים להתוות הצהובים העונה, או את הלך הרוח שהם מבקשים להטמיע בקבוצה: הרי היקמן, יותר מכל, היה צריך לקנות ולהזיע עבור כל קורטוב של הערכה במהלך הקריירה. עוד מימיו כשחקן קולג'ים שיחק בקבוצות קטנות יחסית, נדרש להוכיח פעם אחר פעם כי הוא ראוי לשחק רמה אחת מעל. האנדרדוג האולטימטיבי. הוא עבר דרך פינלנד, רומניה, הליגה השנייה בגרמניה ובאיטליה, לפני שהפך לשם מוכר יותר עם עונה מצוינת, אישית וקבוצתית, יחד עם פזארו אשתקד, עמה עלה לחצי גמר הפלייאוף האיטלקי.

למרות זאת, גם כשהוחתם במכבי תל אביב נחשב לשם שרק יודעי ח"ן מכירים, אולי אפילו פחות מכך. ולא שחסרו לו הצעות במהלך הקיץ. סיינה, שכהרגלה בקודש איתרה שחקנים זרים ששיחקו באיטליה ועשויים לבצע קפיצת מדרגה נוספת, הגישה לו הצעה לחוזה לשנתיים. גם מילאנו וקאנטו, הצלעות הנוספות שמרכיבות את הקבוצות המובילות באיטליה כיום, הביעו התעניינות והחלו במגעים. היקמן אף זכה להצעה נדיבה מקבוצה רוסית בגובה 700 אלף דולרים, אך העדיף את הצעתה הנמוכה בהרבה של האלופה הישראלית, בעיקר מתוך שיקולים של התקדמות מקצועית בקריירה.

מאמן סיינה, לוקה באנקי, סבור ש"היקמן עשה קפיצה מדהימה. הוא בתהליך שיפור שעדיין לא הסתיים. אני חושב שהוא בחירה חכמה של מכבי. יש לו עוד כמה יכולות להשחיז, אבל הוא רוצה ללמוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
דרק שארפ עוזר מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
היקמן מזכיר את אריאל מקדונלד? שארפ טוען ש"היקמן מזכיר אותו במשחק השקט שלו, בכך שהוא חושב על החברים שלו במשחק לפני עצמו. יש לו תשוקה שקטה ומנהיגות שקטה"/קובי אליהו

***

אם לשפוט על פי משחקיה הראשונים של מכבי תל אביב, היקמן מתגלה כשחקן סולידי, שחקן משלים טוב בהחלט, אך גם לא אחד כזה שירים את הצהובים לגבהים הרצויים. במשחק פתיחת העונה ביורוליג הוא רשם שורה סטטיסטית טובה מאוד עם 16 נקודות, ארבעה ריבאונדים וארבעה אסיסטים, אולם איכשהו, לא היה השחקן המצטיין או המורגש ביותר על המגרש. הוא מראה קליעה טובה מבחוץ, הגנה אגרסיבית וגישה קבוצתית, אך לפחות לעת עתה, קשה לשוות בדמיון כיצד הוא מתקרב באופן כלשהו לשחקנים בעל פוטנציאל נפיץ, במובן החיובי כמובן, כמו שהיו ג'רמי פארגו או וויל ביינום.

"אני יודע עד כמה היקמן הוא שחקן חכם, אבל הוא אחד שזקוק לשלב התאקלמות", אומר לוואלה! ספורט מאמן וירטוס רומא מרקו קלבאני, שטעם מנחת זרועו בעונה שעברה. "האופי שלו הוא כזה שעל מנת להיות אפקטיבי, הוא חייב ללמוד קודם כל את הקבוצה, כי הוא לא אחד שמבחינת יכולות מרשים את הצופה מהרגע הראשון. ברגע שהוא הבין את מה שדרשו ממנו בפזארו ואת הסגנון של הקבוצה, בערך בתחילת הסיבוב השני של הליגה, הוא היה יוצא מהכלל. יש לו יכולות אתלטיות מצוינות, יכולת גבוהה לייצר לעצמו מצבי קליעה, תנו לו זמן".

לאור החשש מחוסר היציבות של דייויד לוגן, יחד עם העובדה שיוגב אוחיון, על שלל תכונותיו הטובות, מעולם לא היה סקורר גדול, האחריות שמונחת על כתפיו של היקמן עשויה להיות גבוהה למדי. האם הוא יוכל להיות סלע של יציבות? "אני חושב שהוא יכול להיות אחד השחקנים היעילים בקבוצה, אבל לא בטוח שהוא יכול להיות המנהיג", אומר העיתונאי פיירו גווריני מהמגזין "טוטוספורט". "הוא תלוי מאוד בגארד שמשחק לצידו. הוא צריך גארד טוב לידו שיוריד ממנו עומס, אין לו יכולות של מישהו שיכול להחזיק את הקו האחורי לבדו".

מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט עם עוזרו גיא גודס. ברני ארדוב
"היקמן הגיע ממחלקת הסקאוטינג. אבי אבן ויאיר שבח עקבו אחריו ואמרו שמדובר בשחקן מאוד מעניין ובסכומים שאנחנו יכולים לשלם. הם היו איתו בקשר שנה שלמה. אנחנו ראינו אותו והתרשמנו. אני ודיוויד לא ידענו עליו יותר מדי". גודס/ברני ארדוב

***

אין זה סוד שמכבי זועקת שוב ושוב את המילים "ניהול שפוי, עם תקציב ומחירי שפוי עבור שחקנים". מקורב לקבוצה מודה שהמחיר הקורץ היה שיקול: "היקמן הובא במחיר נוח, כ-350 אלף דולר. ברור שזה משחק אצל ההנהלה, הרצון להביא שחקנים במחירים שפויים. אבל לא רק: רוצים גם להביא שחקן שרוצה להיות במועדון", הוא מבהיר.

גיא גודס מחזק את הדברים: "היקמן הגיע ממחלקת הסקאוטינג. אבי אבן ויאיר שבח עקבו אחריו ואמרו שמדובר בשחקן מאוד מעניין ובסכומים שאנחנו יכולים לשלם. הם היו איתו בקשר שנה שלמה. אנחנו ראינו אותו והתרשמנו. אני ודיוויד לא ידענו עליו יותר מדי. זה התפקיד של המחלקה", מסביר גודס את הדינמיקה שמאחורי הגיוס.

לצורך מימוש התקוות שתולים בו, עובדים בלאט והצוות המקצועי באימונים עם היקמן לא מעט. וזה כולל חניכה אישית בכל הסעיפים: לחץ על היריב, אסיסטים, שיפור מהלכי ההגנה וההתקפה. היקמן עצמו מנסה לעבוד מהקו על שיפור הקליעה, מעידים במכבי. מוטיבציה, מספרים במכבי, לא חסרה לבחור.

היקמן, שכבר בקיץ טחן אימוני כושר, הוא בין הראשונים להגיע לאולם והאחרונים לעזוב – כך מעיד גורם בקבוצה. הוא אף מבקש קלטות של המשחקים כדי לבחון את הטעויות שעשה – התנהלות יוצאת דופן, לכל הדעות. "הוא אמר לא אחת בשיחות עם קרובים אליו כמה חשוב לו להוכיח את יכולתו ולהצליח. הוא מרגיש שבשנה הזאת הוא יכול לגדול ולהתפתח. זו אחת הסיבות שהוא בחר דווקא במכבי", מעיד גורם בסביבת השחקן.

יוגב אוחיון שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
לאור החשש מחוסר היציבות של דייויד לוגן, יחד עם העובדה שיוגב אוחיון, על שלל תכונותיו הטובות, מעולם לא היה סקורר גדול, האחריות שמונחת על כתפיו של היקמן עשויה להיות גבוהה למדי. גבוהה מדי?/ברני ארדוב

***

חריצות לא חסרה אפוא לבחור, אך שאלת היכולת עומדת בעינה. "כרגע הוא לא קולע מבחוץ אז יותר קשה לו לחדור ולייצר דברים. כשהוא ייצא מהמשבר קליעה הוא ייראה טוב יותר", מנתח גורם מקצועי. "היקמן נחשב לשחקן הגנה טוב ומעלה, אבל כרגע יש לו אובר-מוטיבציה. הוא נמצא בלחץ, לא מצליח בהגנה למרות שהוא זריז, מהיר ואתלט, ופיזית שומר טוב".

"בגלל האובר-מוטיבציה", ממשיך הגורם, "הוא מתאמץ יותר בהגנה, וזה גורם לו לבצע יותר עבירות ולשחק לא חכם – יותר מדי אגרסיבי ופחות מדי בחוכמה. נראה כרגע שבמכבי הוא יותר סקנד גארד, פחות פוינט גארד. בדקות שיוגב אוחיון לא משחק, היקמן הוא זה שמתפקד כרכז".

גיא גודס מאשר שהשחקן זקוק לטיפוח סבלני: "ההשתלבות שלו היא כרגע קצת איטית. הביאו אותו כדי להיות שחקן משמעותי בעמדת הרכז והחצי פינה, הוא יכול לשחק גם ליד לוגן וליד מורן ויוגב. אנחנו רוצים שהוא יהיה אחד השחקנים המובילים שלנו. הוא שחקן הגנה מאוד קשוח, יש לו חדירה טובה וקליעה טובה. יש לו בסך הכל כל הנתונים להצליח ביורוליג. זה ייקח עוד זמן, אבל אני מאמין שבסופו של דבר נראה ממנו עונה טובה מאוד".

ועוזר המאמן דרק שארפ מוסיף: "אנחנו מצפים ממנו לבוא ולשחק את המשחק שלו, לעזור לקבוצה מהאספקטים שהוא צריך. להיות עצמו ללא לחץ, להציג הגנה נהדרת ולהנהיג את הקבוצה. מרשימה בעיניי המהירות שלו בהגנה. הוא משחק בתשוקה בהגנה ובהתקפה שלו", סבור עוזר המאמן.

שון ג'יימס סבור: "היקמן שחקן מאוד ורסטילי וכישרוני, הוא אגרסיבי בהגנה וגם בהתקפה. יש לו גודל ואז יכול לשמור על כמה עמדות. הוא לומד ומנסה להשתפר בכל מיני אספקטים, כמו שאם הכדור בידו אז הוא זה שמנהיג אותנו על המגרש ואיפה הוא רוצה אותנו. הוא משחק לפעמים כפוינט גארד וכסקנד גארד".

דיוויד מוס, שחקנה של סיינה ששיחק מולו בליגה האיטלקית, מחמיא אף הוא להיקמן: "ריקי עושה עבודה טובה ואני מאמין שככל שתתקדם העונה הוא יבלוט יותר ויותר. הוא גארד יציב, שיכול לתרום בקליעה, בהגנה. הוא עושה דברים חיובים על הפרקט שעוזרים לקבוצה. באיטליה היו לא מעט שאמרו שהוא הפוינט גארד השני הטוב בליגה. אז אני לא מופתע שהוא הגיע למכבי ומאמין שיצליח".

כשהיקמן חתם, בלאט השווה אותו לאריאל מקדונלד. דרק שארפ סבור שאין בכך הפרזה: "היקמן מזכיר אותו במשחק השקט שלו, בכך שהוא חושב על החברים שלו במשחק לפני עצמו. יש לו תשוקה שקטה ומנהיגות שקטה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שארפ סבור ש"יש לו חדירה טובה וקליעה טובה. יש לו בסך הכל כל הנתונים להצליח ביורוליג. זה ייקח עוד זמן, אבל אני מאמין שבסופו של דבר נראה ממנו עונה טובה מאוד". אז הם דומים?/מערכת וואלה!, צילום מסך

***

בשורה התחתונה, לא נראה שהיקמן יוכל בתקופה הקרובה להוביל את מכבי לאופקים חדשים, שלו ושל המועדון כאחד. הוא יכול כאמור להיות שחקן משלים לא רע, אבל לא כוכב מסנוור. הסיפור של היקמן, לפחות עד עתה, מייצג נאמנה את הקו החדש של מכבי: המועדון הביא שחקנים שיש להם מה להוכיח בסכום נמוך – אך תוך הימור גבוה. או כניסוחו הקר של גורם מקצועי: "מבחינת עלות-תועלת הוא שווה את הכסף ששילמו עליו, אבל לא יותר".

מילים חמות קצת יותר מספק גודס: "עד עכשיו היו לו משחקים טובים ופחות טובים, כרגע זה עניין של השתלבות והתאקלמות. הוא בא בעבר מקבוצות מאוד קטנות וליגות חלשות, וייקח לו זמן לעשות את ההתאמות לקבוצה כמו מכבי. אני יכול לומר משיחה עם הרבה מאמנים ביורוליג, שפיאניג'יאני רצה להביא אותו לפנרבחצ'ה, וגם סיינה רצו להחתים אותו".

גיא גודס בטוח שהשחקן במגמת שיפור. על יכולת החדירה שלו לעומת הקליעה הוא אומר: "אני מאמין שזה ישתנה במהלך העונה. כששחקנים באים בתחילת עונה, יש 12 שחקנים שכל אחד מנסה למצוא את הנישה שלו, אז לפעמים הם נצמדים לדברים שהם קצת יותר בטוחים בהם. הוא חדר מצוין ועשה את זה נגד ירושלים. הוא עדיין לומד את הקבוצה. בסופו של דבר צריך לומר שמדובר בבחור חיובי, שחקן קבוצתי שעושה כמה דברים לא רעים על המגרש".

"לכל שחקן שמגיע למכבי לוקח זמן לעשות את ההתאמות ולהסתגל. זה בלתי אפשרי לעשות את זה מיידית", מסכים שארפ. אולם המאמן בליגה נשמע משוכנע: "זו החתמה סבירה. זה לא שחקן שיכול להיות כוכב. זה לא שחקן שיכול לעשות את קפיצת המדרגה לרמות הגבוהות של אירופה. מצד שני, הוא לא שחקן רע. אני לא רואה אותו מתגלה כמו פרקינס או פארגו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully