וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: צסק"א גירדה ניצחון מול פרטיזן

הרוסים נזקקו להתעלות של סוני ווימס (30 נק') כדי לנצח 71:76 לאחר הארכה. 10 נק' לטיוס בהפסד קאנטו לפאו, 19 לסופו

המחזור השני ביורוליג נפתח כבר אתמול (רביעי), עם משחקה של פרוקום גדיניה מול מלאגה, אבל נכנס להילוך גבוה באמת הערב. במשחק המוקדם היום, ברצלונה לא הרשימה לפני שהביסה 67:49 את ריטאס בחוץ, וגם בשיקטאש המשיכה עם היכולת המפתיעה שלה ורשמה ניצחון שני לאחר 71:86 בחוץ על באמברג. בבית של מכבי תל אביב, אלבה ברלין התקשתה מאוד מול שאלון, יריבתה הבאה של הצהובים, אך רשמה ניצחה 71:74.

צסק"א שוב לא הרשימה מול פרטיזן, אך בדומה למשחק בשבוע שעבר מול ריטאס וילנה, גם הפעם היא ניצחה בזכות יכולת יוצאת מהכלל של סוני ווימס, עם 30 נקודות. פנאתינייקוס השיגה ניצחון בכורה העונה ביורוליג, לאחר שגברה על קאנטו ואלכס טיוס 76:78 ביוון.

שארונאס יאסיקביצ'יוס, ברצלונה בכדורסל, מול פרדראד סמארז'יסקי, שחקן ריטאס וילנה. AP
שתי דקות משחק ללא סל. יאסקביצ'יוס/AP

בית ב'

אלבה ברלין - שאלון 71:74

דווקא לאחר הניצחון המפתיע בסיינה בשבוע שעבר, אלבה ברלין הגיעה למשחק ביתי קל הרבה יותר, על הנייר, מול שאלון, והתקשתה מאוד. שאלון, שזכו בעונה שעברה בכל תואר אפשרי ויפגשו את מכבי תל אביב במחזור הבא, היו קרובים לניצחון והובילו במרבית שלבי המשחק. עמוק בתוך הרבע האחרון הצרפתים פתחו פער של שמונה נקודות, אך התעלות של הפורוורד דיון תומפסון נתנה לה את הניצחון המיוחל.

דיון תומפסון היה מצוין עם 24 נקודות ושמונה ריבאונדים, דשון ווד הוסיף 19 והייקו שפארציק קלע 13, כולל סלים חשובים לקראת הסיום. בריאן רנדל קלע חמש נקודות והוסיף שבעה ריבאונדים. הצרפתי הותיק סטיד צ'יקמבו בלט עבור הצרפתים עם 20 נקודות, וויליאמס ושילב קלעו 14 נקודות כל אחד.

דיון תומפסון, אלבה ברלין, ניקולה לאנג, שאלון. Florian Achberger, AP
הציל את אלבה ברלין מהפסד. דיון תומפסון/AP, Florian Achberger

בית א'

פנאתינייקוס - קאנטו 76:78

פאו נתנה תצוגה מעוררת כבוד לפני שהפסידה במחזור הפתיחה במדריד מול ריאל, אך מול קאנטו ואלכס טיוס, שנראתה לא טוב והפסידה ללובליאנה בשבוע שעבר, הירוקים כמעט והפסידו בפעם השנייה בשני משחקים ביורוליג. המשחק היה צמוד לכל אורכו, עד שבדקת הסיום עלתה פאו ליתרון תשע נקודות, אותו כמעט שמטה לעיני הקהל הביתי שלה. דימיטריס דיאמנטידיס היה יכול לסגור את הסיפור, אך החטיא באופן לא אופייני את שתי הזריקות מהקו ומרקו קוזין עוד ניסה להדהים עם זריקת התאבדות שלא הייתה קרובה.

סופוקליס שחורציאניטיס, שמול ריאל קלע 23 נקודות, שוב היה מצוין עם 19 נקודות כולל 9 מ-11 מקו העונשין. אליו הצטרפו דימיטריס דיאמנטידיס (12 נקודות ושבעה אסיסטים), רוקו אוקיץ' ואנדי פנקו (11 נקודות כל אחד). מנוכאר מרקוישווילי הוביל את קאנטו עם 17 נקודות, כמו פייטרו אראדורי. אלכס טיוס סיים עם 10 נקודות ושישה ריבאונדים ב-22 דקות על המגרש.

סופוקליס שחורציאניטיס שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
ממשיך את היכולת המצוינת מפתיחת העונה. שחורציאניטיס/קובי אליהו

בית ד'

ריטאס וילנה - ברצלונה 67:49

אחרי פתיחת עונה חלשה, אלופת ספרד לאט לאט חוזרת לעצמה ועל אף היכולת הלא משכנעת, היא רשמה ניצחון שני ברציפות ביורוליג, לאחר ה-70:82 הקל על באמברג בשבוע שעבר. בארסה סבלה מיום התקפי נורא בכלל, ומיום קליעה חלש במיוחד מחוץ לקשת בפרט. המחצית הראשונה הייתה חלשה במיוחד עבור שתי הקבוצות, אולי אחת החלשות אי פעם ביורוליג כשבארסה הוליכה 25:29 בירידה לחדרי ההלבשה. מחצית אחת טובה הפסיקה לקטאלנים על מנת לפתוח פער דו ספרתי מבטיח מול ריטאס, שרק השבוע פיטרו את מאמן אלכסנדר דז'יקיץ'. 6,500 ליטאים בלבד הגיעו לסימנס ארינה במשחק הבית הראשון של ריטאס ביורוליג לאחר היעדרות בת שנה.

חואן קרלוס נבארו, שחוזר לאט לאט מפציעה טורדנית, היה הבולט בשורות בארסה עם 13 נקודות וארבעה אסיסטים. ג'ו אינגלס האוסטרלי הוסיף 11 ואילו סי ג'יי וואלאס היה לא רע עם שבע נקודות ושישה ריבאונדים. שאראס, שחזר למולדתו ולקבוצה בה שיחק תקופה קצרה לפני שנתיים, שיחק שתי דקות בלבד ולא קלע. הקלע המוביל של הליטאים היה הקרואטי המושאל ממילאנו, לאון ראדושביץ', עם 11 נקודות.

פרטיזן - צסק"א 76:71

צסק"א נראית לא טוב בפתיחת עונת היורוליג הזאת. אחרי שניצלה מהפסד מביך לריטאס וילנה במחזור הפתיחה של העונה הודות לפיניש מעולה של סוני ווימס,הקבוצה של אטורה מסינה הגיעה לפיוניר בבלגרד, היכן שרבות וטובות נפלו לפניה, וגם הפעם ניצלה בעור שיניה, כשניצחה את הינוקות הסרבים לאחר הארכה. צסק"א שוב נזקקה ליכולות העילאיות של סוני ווינס, שהיה נהדר עם 30 נקודות והביא לה את הניצחון כמעט לבדו.

דקה לסיום, השווה בוגדאן בוגדנוביץ' הצעיר את התוצאה עם שתי קליעות מדויקות מהקו, ומילוש תאודוסיץ' איבד כדור קריטי, אלא שבוגדנוביץ' ו-וסטרמן החטיאו שלשות עם הבאזר והמשחק הלך להארכה. בתוספת הזמן ווימס המשיך להתעלל בסרבים וקבע ניצחון לרוסים. למעט ווימס, תאודוסיץ' היה סביר עם 12 נקודות וזוראן ארצג הוסיף תשע נקודות. בוגדנוביץ' קלע 16 לפרטיזן ואילו וסטרמן הצרפתי הוסיף 15 וארבעה אסיסטים.

באמברג - בשיקטאש 86:71

טרם פתיחת העונה בשיקטאש סומנה כמי שנחלשה משמעותית, לאחר העונה המצוינת אשתקד בה זכתה באליפות ובגביע הטורקי, אך אם לשפוט על פי שני המשחקים ביורוליג, גם השינויים הרבים בסגל לא מצליחים לעצור אותה. השחקנים של ארמן קונטר, שגם כן הצטרף העונה, רשמו ניצחון שני במפעל, לאחר הניצחון הביתי בשבוע שעבר על פרטיזן. 6,800 צופים הצטופפו באולמה של באמברג וראו את קבוצתם נשארת קרובה במחצית הראשונה.

אך מחצית שנייה מצוינת של הטורקים, בראשותו של קרטיס ג'רלס שרשם משחק יוצא מהכלל, העלה אותם ליתרון מבטיח והגרמנים אפילו לא היו קרובים לחזור. ג'רלס שהגיע בקיץ מפנרבחצ'ה אולקר היה בלתי ניתן לעצירה עם 27 נקודות ואילו מורטקאן גולר הוסיף 14 נקודות ושבעה ריבאונדים. אנטון גאבל הסלובקי הוביל את הגרמנים עם 21 נקודות, הסנטר הצעיר מאליק זירבס הוסיף 10 ושבעה ריבאונדים.

סוני ווימס, צסק"א מוסקבה. Darko Vojinovic, AP
צסק"א שוב נזקקה ליכולת שיא שלו כדי לנצח בקושי. סוני ווימס/AP, Darko Vojinovic

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully