וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: מכבי תל אביב גברה 82:88 על הפועל ירושלים

הצהובים איבדו יתרון דו ספרתי ברבע השלישי אבל הצליחו לגבור על הירושלמים. לוגאן שוב בלט עם 20 נקודות, 21 לפלס

מכבי תל אביב רשמה הערב (ראשון) ניצחון במשחק הראשון של העונה בליגת העל, כשגברה על 82:88 הפועל ירושלים בהיכל נוקיה. שחקניו של דיוויד בלאט, שרשמו ניצחון חוץ על מלאגה בפתיחת היורוליג, פתחו פער ברבע השני, קרסו ברבע השלישי, אך הצליחו להשלים את הניצחון ברגעי ההכרעה.

הרבע הראשון היה צמוד, כשהצהובים פתחו את המשחק בצורה די מבולבלת, אך רבע שני יוצא מהכלל התקפית והגנתית הוביל את מכבי לבריחה עד ליתרון 14 נקודות במחצית, 40:54. האדומים הראו אופי וחזרו למשחק בזכות סדרה של שלשות רצופות ברבע השלישי, אך לא הצליחו לעלות ליתרון והפסידו את המשחק ברבע האחרון, למרות הקרב הצמוד.

מי ששוב הוביל את הצהובים היה דייויד לוגן, שסיים עם 20 נקודות, אך השחקן המצטיין של הערב היה ליאור אליהו, שבשקט בשקט פתח את העונה מצוין, ורשם הערב שורה סטטיסטית מרשימה עם 12 נקודות, שישה ריבאונדים וחמישה אסיסטים.

ליאור אליהו שחקן מכבי תל אביב מול קרייג סמית' שחקן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
בשקט בשקט, פתיחת העונה שלו מבשרת טובות. ליאור אליהו/ברני ארדוב

מלקולם תומאס נראה כמי שהשתלב היטב בזמן הקצר מאז הצטרף לאלופה, אך נראה שבלאט משתדל לשלבו לאט וכמו במלאגה, הוא מיעט לשחק במחצית השנייה, למרות שהציג יכולת טובה מאוד בדקות ששיחק.

האדומים עדיין מצפים ליכולת משופרת של מאיר טפירו, ששוב הציג משחק נרפה. בכלל, מצבת הישראלים של הפועל ירושלים שוב נראתה לא טוב, כשגם רביב לימונד הרבה לאבד ונראה מפוזר. למרות זאת, האדומים יכולים לשאוב עידוד מהיכולת הטובה של השחקנים הזרים שלה ובעיקר קרייג סמית'. מול מכבי תל אביב ביד אליהו זה עדיין לא מספיק.

דייויד לוגן שחקן מכבי תל אביב מול קורטני פלס, ג'וש דאנקן שחקני הפועל ירושלים. ברני ארדוב
כמעט, רק כמעט. שחקני ירושלים מנסים לעצור את דייויד לוגן/ברני ארדוב

מהלך המשחק

רבע 1

הצהובים פתחו את המשחק עם יוגב אוחיון, ריקי היקמן, גיא פניני, מלקולם תומאס ושון ג'יימס. שרון דרוקר, לעומת זאת, עלה בחמישייה עם ג'ייקוב פולן, רביב לימונד, קורטני פלס, קרייג סמית' וג'וש דאנקן.

האדומים פתחו חזק עם שני סלים יפים של קרייג סמית'. מלקולם תומאס עלה ללוח עם סל ראשון, אבל ההגנה הצהובה לא תפקדה והאדומים המשיכו להגיע לנקודות קלות. האדומים החטיאו ארבע זריקות מהקו, והיקמן קלע שלשה כדי להוריד את ההפרש לשלוש נקודות בלבד. היקמן חטף ועלה לשמונה נקודות אישיות עם מהלכים יפים, ולוגן, שנכנס כמחליף, קלע והוסיף אסיסט יפה לשרמדיני. לוגאן גם חתם את הרבע עם סל נוסף, ובסיום הרבע 23:24 לצהובים.

שרון דרוקר מאמן הפועל ירושלים (משמאל). ברני ארדוב
היכולת של הישראלים מדאיגה, זו של הזרים מעודדת. שרון דרוקר/ברני ארדוב

רבע 2

ליאור אליהו ודייויד לוגן פתחו את הרבע מצוין, כששלשה של האחרון העלתה את הצהובים ליתרון 25:31. האדומים לא הצליחו לייצר סלים, ומלקולם תומאס עם דאנק במתפרצת העלה אותה כבר ליתרון 12, 25:37. פלס קלע שלשה ראשונה לאורחים, אך הצהובים שמרו על יתרון דו ספרתי. תומאס קלע סל נוסף ועלה לשמונה נקודות אישיות, האלופה פתחה פער שיא, 33:47.

פלס ניסה לקחת על עצמו את המשחק, אך ההגנה הירושלמית לא יכלה למהירות של הצהובים. גם ג'ייקוב פולן התחיל להיכנס לעניינים עם חמש נקודות, אך ההגנה של האדומים לא תפקדה, וירדהנ למחצית בפיגור 54:40.

מאיר טפירו, ג'וש דאנקן, הפועל ירושלים. ברני ארדוב
התעוררות קלה שלו ברבע האחרון לא הספיקה. מאיר טפירו/ברני ארדוב

רבע 3

ירושלים שוב הלכה בפתיחת הרבע לקרייג סמית', שייצר לה ארבע נקודות רצופות וצימק את ההפרש לעשר נקודות. פלס צלף שלשה שלישית וקירב עוד קצת את האדומים. לוגן שוב עלה כמושיע וצלף שלשה, אבל סמית' המשיך לשלוט מתחת לסלים והוריד את ההפרש ל-59:54 בלבד לצהובים. דאנקן קלע שלשה נוספת, ומהלך של סל ועבירה של אלישי כדיר הוריד ל-61:59. ירושלים המשיכה לצלוף מחוץ לקשת, כשפולן עם שלשה קשה השווה ל-62:62.

לוגן שוב לקח על עצמו את המשחק והעלה את הצהובים ל-62:66, אבל פלס קלע שלשה נוספת, והאדומים סיימו רבע מצוין שהסתיים ב-12:25 לטובתה. בסיום הרבע 65:66 לאלופה.

רבע 4

אוחיון מסר אסיסט מצוין לשלשה של לוגאן, שהעלה ל-65:71, והצהובים השלימו ריצת 0:9 עם דאנק של ליאור אליוה, כדי לעלות שוב ליתרון דו ספרתי, 67:75. פלס, שוב הוא, קלע שלשה משוגעת וצימק לחמש נקודות בלבד. אסיסט יפה של היקמן סידר לשרמדיני הטבעה קלה, המשחק המשיך להיות צמוד. מאיר טפירו השתחרר עם ברבע האחרון, וסל שני שלו במשחק הוריד ל-78:79.

שמרדיני קלע והעלה את הצהובים שוב ליתרון חמש, 78:83, למרות שהסל נקלע לאחר שנגמר שעון ה-24 שניות. אוחיון קלע סל בחדירה מצוינת וקירב את האלופה לניצחון, כשהעלה ל-78:85. האדומים ניסו לחזור ללא הצלחה, ובסיום 82:88 לצהובים.

ג'ייקוב פולן שחקן הפועל ירושלים מול דייויד לוגאן שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
היה חלק חשוב בחזרה של האדומים למשחק. ג'ייקוב פולן/ברני ארדוב

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: דייויד לוגן 20 נקודות (3 מ-10 לשלוש, 6 אסיסטים), גיורגי שרמדיני 12 (ו-4 ריבאונדים), יוגב אוחיון 12 (ו-2 חטיפות), ליאור אליהו 12 (6 ריבאונדים, 5 אסיסטים ו-4 חטיפות), ריקי היקמן 9 (3 מ-8 מהשדה, 4 אסיסטים), מלקולם תומאס 8 (ו-4 ריבאונדים), סילבן לנדסברג 6 (ו-5 ריבאונדים), שון ג'יימס 6, גיא פניני 3 (3 ריבאונדים).

קלעו להפועל ירושלים: קורטני פלס 21 נקודות (5 מ-7 לשלוש), קרייג סמית' 16 (ו-7 ריבאונדים), ג'וש דאנקן 16 (7 ריבאונדים), ג'ייקוב פולן 14 (ו-6 איבודים), אלישי כדיר 7 (ו-5 ריבאונדים), רביב לימונד 4 (ו-4 איבודים), מאיר טפירו 4 (7 אסיסטים ו-5 איבודים). אורי קוקיה ודן גרונפלד שותפו, אך לא קלעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully