וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שווים זהב

8.10.2012 / 7:05

ההופעה הבלתי נשכחת של רונאלדו ומסי מקשה על ההכרעה בקשר לכדור הזהב, אבל שווה מקום בנבחרת המחזור, יחד עם המגנים המלהיבים בפרמיירליג וגיבור הדרבי של מילאנו

ספורט 2

הקלאסיקו הספרדי הראשון של העונה, שעמד במוקד משחקי סוף השבוע באירופה, ינותח מכל כיוון אפשרי בימים הקרובים. אלא שהמסקנה ממנו היא פשוטה: היינו עדים להופעה אחת - בלתי נשכחת ומאוזנת לחלוטין - של שני ענקי כדורגל שיזכרו לדורות. וכל זה על הבמה הגדולה מכולן. אז עד שיוכרע מי מביניהם יקבל את כדור הזהב ויזכה ליתרון בקרב על תואר השחקן הטוב בעולם, הענקנו לשניהם מקום בנבחרת המחזור השבועית, יחד עם צמד המגנים של נבחרת סרביה המככבים בפרמיירליג, הבלם הלוחם של אינטר, הרכש המוצלח של ארסן ונגר והכוכב המתעורר של באיירן מינכן.

שחקן ברצלונה, ליאונל מסי. GettyImages
קרב הטיטאנים לא הוכרע, אז שניהם כאן. ליאונל מסי/GettyImages

שוער

אדריאן - בטיס

שבעה מחזורים חלפו להם בליגה הספרדית, ובמהלכם התייצבו בשערה של בטיס (עמדה בעייתית מאז סוף עידן טוני פראטס) כבר שלושה שוערים. פבריסיו פתח את העונה, קסטו החליף אותו לארבעה משחקים והשבוע הגיע תורו של אדריאן. השוער השלישי נזרק למים הקרים בשבוע שעבר, אז נכנס כמחליף בעקבות הרחקתו של קסטו והוציא ארבעה כדורים מהרשת בבכורה בלה ליגה, אם כי הותיר רושם סביר למדי. באופן מפתיע, אדריאן בן ה-25 הועדף על פני פבריסיו נגד ריאל סוסיאדד, והציג יכולת מדהימה בניצחון 0:2. בטיס הענישה במצבים נייחים, בעוד הבאסקים שהיו מסוכנים יותר נתקלו פעם אחר פעם בשוער האלמוני. אדריאן מנע פעמיים מקרלוס ולה לכבוש במצב של אחד על אחד, יירט בעיטה חופשית אדירה והוציא מהחיבורים כדור של מיקל גונסאלס. עונה אחרי שבקושי שיחק בקבוצת המילואים, אדריאן הגשים חלום ילדות ושמע אצטדיון שלם קורא בשמו בסיום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

הגנה

מגן ימני: ברניסלב איבנוביץ' - צ'לסי

אלופת אירופה ממשיכה בדהירה שלה ומתקדמת משבוע לשבוע. אחרי הניצחון בדרבי על ארסנל וה-0:4 על נורשלנד בליגת האלופות, צ'לסי העניקה פור לנוריץ'. ואז נתנה לה רביעייה. המשחק ההתקפי שטף הודות לחואן מאטה, אוסקר ואדן הזאר הטכניים, כשאליהם הצטרף כל העת ברניסלב איבנוביץ' מעמדת המגן הימני. קפטן נבחרת סרביה בישל לפרננדו טורס את שער השוויון בהגבהה מדויקת, המשיך לתמוך בהתקפה ולקראת סיום בא על שכרו עם וולה נהדר שהיה שער הליגה השלישי שלו העונה - יותר מכל שחקן הגנה אחר בפרמיירליג. בזמן שג'ון טרי ואשלי קול טרודים בעונשים וציוצים, לרוברטו די מתאו יש מניה בטוחה אחת בחלק האחורי.

בלם: הייקו וסטרמן - המבורג

הרנסנס של רפאל ואן דר וארט והמבורג נמשך. הקשר ההולנדי הגיע לקבוצה כשהייתה עם שלושה הפסדים רצופים וללא נקודה, ומאז היא צברה 10 נקודות בארבעה משחקים. אחרי שהציגה יכולת התקפית מרשימה ובשבוע שעבר נהנתה מתצוגה של רנה אדלר בין הקורות, המבורג הבליטה הפעם את החוליה האחורית שסייעה לאדלר לשמור שוב על שער נקי. מי שפיקד על העניינים במרכז ההגנה היה הקפטן הוותיק הייקו וסטרמן, שתיקל היטב ונטרל את מרבית הניסיונות של שחקני גרויטר פירת הנלהבים בדרך לניצחון 0:1. וסטרמן, שגדל בגרויטר פירת ולא האמין שיפגוש אותה אי פעם בבונדסליגה, השאיר את ההתרגשות בצד ומנע מקבוצת נעוריו ניצחון ביתי ראשון העונה.

ברניסלב איבנוביץ' שחקן צ'לסי. רויטרס
המניה הבטוחה של צ'לסי. ברניסלב איבנוביץ'/רויטרס

בלם: וולטר סמואל - אינטר

קללת סן סירו נותרה, כך מסתבר, נחלתה של מילאן בלבד. שבוע אחרי שחגגה ניצחון ביתי ראשון עם 1:2 על פיורנטינה, אינטר חזרה הביתה לדרבי דלה מדונינה כאורחת, התנהגה כקבוצת חוץ וחילצה 0:1 יוקרתי במיוחד על חשבון מילאן השוקעת. האיש ששמר לאנדראה סטרמאצ'וני על המאזן המושלם בדרבי ובמשחקי החוץ העונה, היה וולטר סמואל הוותיק, שנגח את שער הניצחון כבר אחרי שלוש דקות והוביל יחד עם חאבייר סאנטי את משחק ההקרבה של הנראזורי לאורך כל המחצית השנייה. הבלם הארגנטינאי זרק עצמו אל מול מטווח הבעיטות של שחקני מילאן, קפץ בעוז לכל כדור גובה למרות הברכיים המנותחות והיה מקור ההפתעה בקרב השחמט בין שני המאמנים. זה המשחק שיתניע את העונה של אינטר?

מגן שמאלי: אלכסנדר קולארוב - מנצ'סטר סיטי

אפשר לברך את האלופה האנגלית. מנצ'סטר סיטי לא רק חזרה לנצח אחרי שתי תוצאות תיקו בליגה ועוד נקודה בליגת האלופות (שכל כולה ג'ו הארט), אלא עשתה זאת עם הניצחון הגבוה ביותר שלה העונה ותוך כדי שמירה על שער נקי. כן, גם במקרה הזה, לראשונה העונה. חלק מרכזי בכך היה למגן אלכסנדר קולארוב, שהיה המצטיין ב-0:3 על סנדרלנד. בניגוד למתחרה שלו על תואר בועט הכדורים החופשיים המסוכן בליגה, לייטון ביינס הנפלא מאברטון, לקולארוב אין מקום מובטח בהרכב. הוא מתמודד מדי שבוע עם גאל קלישי, אבל בכל פעם מוכיח שהתקפית הוא עדיף. קולארוב, שהספיק לכבוש תוך חודש בליגת האלופות, בגביע הליגה ובמוקדמות המונדיאל במדי סרביה, סובב באומנות את הראשון של סיטי במשחק ושלו העונה בליגה ולאחר מכן גם בישל לסרחיו אגוארו. איך רוברטו מאנצ'יני הרשה לעצמו לוותר עליו מול דורטמונד?

שוער מילאן כריסטיאן אביאטי סופג שער משחקן אינטר וולטר סמואל. AP
זרק עצמו לעבר כל כדור, בהגנה ובהתקפה. וולטר סמואל כובש/AP

קישור

קלאודיו מרקיזיו - יובנטוס

הגברת הזקנה הייתה קרובה מאוד לאיבוד נקודות מפתיע, אבל קלאודיו מרקיזיו דאג להשאיר אותה שבוע נוסף בפסגה. הקשר הבינלאומי היה מצוין גם בניצחון על רומא בשבוע שעבר ובכלל ממשיך את יכולתו מהעונה שעברה, אלא שהפעם הוא הוסיף לאחריות במרכז השדה, לעבודה הקשה ולמסירות המדויקות גם כדור אחד חשוב ברשת. אחרי שניסה פעמיים ולא הצליח, מרקיזיו הכריע את המשחק חמש דקות לסיום וחגג סוף כל סוף את שערו הראשון העונה (תשעה היו לו בעונת האליפות). יובה יכולה להיות גאה בתוצר מחלקת הנוער שלה, שמשלים מרכז קישור יוצא מן הכלל יחד עם ארתורו וידאל ואנדראה פירלו. מבחינת האוהדים, ההופעה נגד סיינה היוותה עוד הוכחה לכך שמרקיזיו הוא שחקן הנשמה של יובנטוס.

פרנק ריברי - באיירן מינכן

אם זה האפקט של ההשפלה בבלארוס, אז אולי ההפסד לבאטה בוריסוב היה בכלל ברכה במסווה. באיירן מינכן נהנתה מאז פתיחת העונה מיכולת טובה של תומאס מולר, טוני קרוס ומריו מנדז'וקיץ', ניצחה ללא הפסקה בבונדסליגה וחיכתה שהכוכבים יועילו בטובם לקפוץ על הרכבת הדוהרת לאליפות. אז אריאן רובן עדיין פצוע, אבל לפחות פרנק ריברי התעורר. הקשר הצרפתי, שכבש את השער המצמק בבלארוס והיה בספק לשבת בגלל פציעה, יישם את תיאוריית בקבוק הקטשופ גם בליגה, עם צמד נאה (אחד ברגל שמאל, השני בימין) והופעה מצוינת ב-0:2 על הופנהיים החיוורת, שחששה מתבוסה נוסח ה-7:1 של העונה שעברה ויצאה יחסית מרוצה. היו אלה שעריו הראשונים של ריברי בבונדסליגה מאז ה-21 באפריל. זה הספיק כדי שבאיירן תישאר מושלמת גם במחזור השביעי.

סנטי קאסורלה - ארסנל

האם כבר מותר להגיד שארסן ונגר פגע בול בבחירה הזו? אחרי עונה בה ארסנל חסרה את הניצוץ שאפיין את המשחק שלה בתקופת ססק פברגאס, הגיע סנטי קאסורלה על מנת למלא את החסר. הקשר הספרדי המחונן הולך בדרכם של חואן מאטה ודויד סילבה, וכובש אט אט את לב האוהדים באנגליה. קאסורלה ניווט את משחק ההתקפה של ארסנל בדרך ל-1:3 על ווסטהאם באפטון פארק, הוציא מתפרצות בזו אחר זו ומצא את חבריו במסירות פז. בדקה ה-83 הוא גם שם את הדובדבן על הקצפת, עם בעיטה נהדרת מחוץ לרחבה ברגל שמאל, שגרמה למאמנו להשוות אותו דווקא לגלן הודל. "הוא בכלל ימני, אבל כשרואים אותו משחק אז קשה לדעת", התמוגג ונגר. "היה לנו את הודל במונאקו והוא היה כזה. קאסורלה הופך כל אחד לידו לטוב יותר".

פרנק ריברי שחקן באיירן מינכן. רויטרס
היה שווה לחכות. פרנק ריברי/רויטרס

כריסטיאנו רונאלדו - ריאל מדריד

רק בשבוע שעבר ציינו כאן לאחר השלושער של CR7 לרשת דפורטיבו לה קורוניה, כי מדובר בבשורה הטובה ביותר מבחינת ריאל לקראת הקלאסיקו. אז אחרי שהרשית עוד שלישייה באמצע השבוע מול אייאקס, כריסטיאנו רונאלדו חתם את השבוע המופלא הזה עם צמד מזהיר ב-2:2 מול ברצלונה בקאמפ נואו, במשחק בו הוכיח כי הוא ראוי לכדור הזהב לא פחות ממסי (ואולי יותר?). רונאלדו פעל בשכל מול ההגנה המאולתרת של ברצלונה, ידע לזהות את הבקיעים בה וסיים שני מהלכים קבוצתיים להפליא של ריאל מדריד. גם עם כתף דואבת, הפורטוגלי הכל יכול של הבלאנקוס שעט למתפרצות קטלניות והבריק בדרך לקביעת שיא ייחודי, כשהפך לראשון אי פעם שמבקיע בשישה משחקי קלאסיקו רצופים. מישהו עוד זוכר איך פעם כולנו ספרנו לו את משחקי הבצורת מול ברצלונה?

ליאונל מסי - ברצלונה

בצד השני של קרב הגלדיאטורים הזה, ניצב לו עוד חבר מכוכב אחר - ליאונל מסי. אחרי שלושה משחקים בהם לא כבש והתרכז בבישולים (היו לו חמישה כאלה) הפנומן הארגנטינאי חזר למצוא את הרשת. מסי היה ברוב שלבי המשחק האיום היחיד על איקר קסיאס, ובעוד רונאלדו כבש הודות למהלכים קבוצתיים, הוא עצמו עשה זאת בעזרת שער מקרי לאחר טעות של פפה ובכדור חופשי נהדר, דומה לזה מגומלין הסופרקופה. ככה זה כשיתר החברים נקלעים ליום בינוני. הדרך היחידה של שחקני ריאל לעצור את מסי בקאמפ נואו, במיוחד כאשר ירד לאחור לקבל כדורים, הייתה רק באמצעות עבירות. וגם זה בקושי. הארגנטינאי החמקמק שוב עקץ את קסיאס וסופר כבר 17 שערים במפגשים נגד ריאל מדריד. השיא של אלפרדו די סטפנו לא יחזיק מעמד עוד זמן רב.

סאבר חליפה - אוויאן

עוד שבוע מוצלח מאוד עבר על הטוניסאים בליגה הצרפתית. ווהבי חאזרי מבאסטיה עלה לראש טבלת המבשלים עם ארבעה, איימן אבדנור בישל לתגלית וויסאם בן ידר את השישי שלו העונה בתיקו של טולוז, ומעל כולם היה סאבר חליפה, שניצח לבדו את האלופה מונפלייה במגרשה. חליפה בן ה-25, שהיה חתום אשתקד על הניצחון הראשון אי פעם של אוויאן בליג 1, התעלל בהגנת מונפלייה והפך לשחקן היחיד עד כה שכבש שלושער בצרפת. ועוד איזה שלושער. החלוץ הטוניסאי השחיל את הראשון בין רגליו של השוער, סובב לאחר מכן באומנות לחיבורים ולקינוח השפיל את המגן דניאל קונגרה בדרך לשער הניצחון הדרמטי בדקה ה-89. מונפלייה, כמה מביך, עדיין ללא ניצחון ביתי, דווקא אחרי הנקודה ההיסטורית בליגת האלופות. בקצב הזה, תסמונת העונה השנייה עוד עלולה להסתיים בליגה השנייה.

כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד חוגג עם אנחל די מריה. רויטרס
מבחינתו, תביאו את ברצלונה כל שבוע. כריסטיאנו רונאלדו/רויטרס

שווים אזכור

אלכס מקארת'י (רדינג) - עושה מעל ומעבר

ז'וזה פונטה (סאות'המפטון) - סקורר בהפתעה

אריק לאמלה (רומא) – לומד מטוטי

לואיס הולטבי (שאלקה) – מתקדם בצעדי ענק

מירוסלב קלוזה (לאציו) - לא רק ג'נטלמן

זלאטן איברהימוביץ' (פריס סן ז'רמן) - שני רגעי קסם

אנדרה פייר ג'יניאק (מארסיי) - התשובה לזלאטן

אנדרה פייר ג'יניאק שחקן מארסיי חוגג שער. רויטרס
ריגש בקלאסיקו הצרפתי. אנדרה פייר ג'יניאק/רויטרס

כוכב אורח

גוקאן גונול - פנרבחצ'ה

אל פינת הכוכב האורח, שבדרך כלל מארחת קשרים התקפיים וחלוצים, הגיע הפעם דווקא מגן ימני. לפני כמה שנים עוד כינו את גוקאן גונול 'קאפו הטורקי'. המגן היה אחד השחקנים הבולטים תחת שרביטו של זיקו הברזילאי ועזר לפנרבחצ'ה להגיע לראשונה בתולדותיה לרבע גמר ליגת האלופות, אך בשנתיים האחרונות חלה נסיגה מסוימת ביכולתו. ביום ראשון, כאשר הדי הפרידה מאלכס הברזילאי טרם שככו, אירחה פנר את בשיקטאש לדרבי לוהט, במהלכו הזכיר גונול נשכחות עם הופעה אדירה. המגן שעט קדימה בכל התקפה, הגביה את הכדור שהפך לשער מרהיב במספרת של מוסא סו ולאחר מכן ביצע דאבל פס עם דירק קאוט והפציץ לרשת העליונה. גונול לא שבע בעקבות השער הראשון שלו זה שנה, ובדקה ה-59 השלים צמד לאחר ערבוביה ברחבה. 0:3 גדול לפנר בסיום הדרבי, שייצר הפעם גיבור מפתיע במיוחד.

אלכס קפטן פנרבחצ'ה (ימין) חוגג עם גוקהאן גונול. רויטרס
נפרד מחבר קרוב, אבל חזר לככב. גוקאן גונול, משמאל, לצד אלכס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully