וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע ווינר: מכבי ת"א הביסה את הפועל אילת 63:86

האלופה פתחה רע, אך לבסוף הביסה בנינוחות את הקבוצה מהדרום. דייויד לוגן הצטיין עם 20 נקודות, אליהו הוסיף 15

פחות משבוע וחצי נותר עד פתיחת היורוליג, ומכבי תל אביב ממשיכה בהכנות. הערב (שלישי) היתה הקבוצה של דיוויד בלאט העולה הרביעית לשלב חצי הגמר של גביע ווינר, כשהביסה את הפועל אילת המסקרנת 63:86, אך ברור לכל כי מול מלאגה זה כבר יהיה סיפור אחר לגמרי. הצהובים אמנם המשיכו במומנטום החיובי אחרי הזכיה בטורניר ההכנה בפריס ואפילו ניצחו בהפרש גבוה, אך לבלאט ועוזריו יש עוד הרבה עבודה לקראת המאני טיים.

אילת, ששבה לליגה העליונה לראשונה מאז התפרקותה ב-1999, פתחה מצוין והוליכה לאורך מרבית הרבע הראשון. אלא שהאלופה שבה לעניינים לאט לאט, בלי להציג יכולת מרשימה יתר על המידה, אך עם תרומה כמעט מכל שחקני הסגל (שבעה שחקנים קלעו 6 נקודות ומעלה), ובפרט של דייויד לוגן שקלע 20 נקודות באחוזים מצוינים (4 מ-4 ל-2, 4 מ-6 ל-3). מנגד, על אף ההפסד, הקבוצה של עודד קטש יכולה להיות מרוצה בסופו של דבר, בעיקר מהיכולת הפנטסטית של סקוטי הופסון - בלי ספק אחד השחקנים המעניינים בליגה (26 נקודות הערב). עם תרומה גדולה יותר של השחקנים הישראלים, אילת בהחלט יכולה להיות המרעננת הרשמית של הליגה השנה.

יוגב אוחיון שחקן מכבי תל אביב שומר על יחזקאל סקוורר שחקן הפועל אילת. אדריאן הרבשטיין
התאוששו מפתיחה לא פשוטה. אוחיון מול סקוורר/אדריאן הרבשטיין

מהלך המשחק

רבע ראשון:

אילת פתחה עם המון התלהבות והציגה לראווה את סקוטי הופסון המצוין. אלי הולמן הצטרף, ועם חמש נקודות רצופות העלה את הדרומיים ל-7:13 בתום שש וחצי דקות. בלאט העלה מהספסל את מורן רוט, דייויד לוגן וגיורגי שרמדיני, הצהובים השוו ל-15:15, אולם המילה האחרונה ברבע היתה שייכת להופסון, שקבע 15:17 לאילתים.

רבע שני:

סילבן לנדסברג צלף שלשה, ליאור אליהו הוסיף סל ועבירה, יוגב אוחיון קיבל אסיסט יפה מגיא פניני והצהובים השלימו מהפך ועלו ל-21:25. שיתוף הפעולה הישראלי הוליד שלשה של אוחיון, ששיחק לצד רוט בקו האחורי, קבע 23:30, ואילץ את קטש לקחת פסק זמן. אוחיון המשיך לנהל מצוין את המשחק, הפעם עם אסיסט לשון ג'יימס, ונקודות של ניק קיינר מדלי מהעונשין כבר קבעו 25:36. אוסטין פרימן קלע על הבאזר, והוריד את האילתים לחדרי ההלבשה בפיגור סביר של 38:30.

רבע שלישי:

הופסון צימק ל-38:33 בלבד, אך פניני ואליהו ענו עם ריצת 2:10 והקפיצו את האלופה ל-35:48. לוגן הצטרף ליכולת הטובה של חבריו, ואליהו המצוין קבע יתרון שיא - 40:55. חלוקת הנקודות של הצהובים המשיכה להיות מאוזנת מאוד, כאשר כמעט כל שחקן שנטל חלק במשחק - אולי מלבד רוט וקיינר מדלי - תרם בטור הנקודות, ואל הרבע המכריע עלתה מכבי תל אביב כשהיא מוליכה 47:59.

רבע רביעי:

אילת לא אמרה נואש, אלא שלאחר שפרימן צימק ל-59:52 אליהו מיד קבע 52:64, שבע דקות לסיום. הקבוצה של קטש פספסה מספר הזדמנויות לצמק עוד יותר את הפער ולכפות משחק צמוד, ולוגן ניצל זאת כדי לצלוף חמש נקודות מהירות ולקבוע 56:73. ברגע הזה אילת כבר הרימה ידיים, לוגן המשיך לשפר את הסטטיסטיקה, ובלאט אפילו מצא את הזמן לשתף גם את איתי זלמנסון ואיתי שגב הצעירים.

ריקי היקמן שחקן מכבי תל אביב. אדריאן הרבשטיין
יש עוד עבודה. ריקי היקמן/אדריאן הרבשטיין

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: דייויד לוגן 20 (4 מ-4 ל-2, 4 מ-6 ל-3, 4 ריבאונדים, 3 אסיסטים, 3 חטיפות) ליאור אליהו 15 (3 חטיפות, 6 אסיסטים), גיא פניני 10 (6 ריבאונדים, 6 אסיסטים), יוגב אוחיון 9 (4 ריבאונדים, 7 אסיסטים, 3 איבודים), סילבן לנדסברג 9, גיורגי שרמדיני 8 (3 איבודים), שון ג'יימס 6, ריקי היקמן 5, ניק קיינר מדלי 4, מורן רוט (17 דקות, 2 איבודים, 3 אסיסטים), עידן זלמנסון ואיתי שגב שותפו ולא קלעו.

קלעו להפועל אילת: סקוטי הופסון 26 (5 איבודים, 3 אסיסטים, 5 איבודים), אלי הולמן 17 (8 ריבאונדים), אוסטין פרימן 13 (2 מ-8 ל-3, 6 ריבאונדים, 6 אסיסטים, 4 איבודים), טוני יאנגר 3, יחזקאל סקוור 2 (0 מ-4 ל-3, 8 איבודים), ג'רום טילמן 2, גיא כהן וליאור חכמון שותפו ולא קלעו.

שון ג'יימס שחקן מכבי תל אביב מול אלי הולמן שחקן הפועל אילת. אדריאן הרבשטיין
יכולת טובה בצבע. שון ג'יימס מול אלי הולמן/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully