וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע ווינר: המבחן של בלאט, האתגר של דרוקר

1.10.2012 / 17:41

מכבי ת"א החדשה פוגשת את קטש ואילת, הפועל ירושלים מלאת הציפיות מול חולון המתחדשת. גביע ווינר חוזר, צפו למבול זרים

ליגת העל בכדורסל תיפתח רק בעוד כשבועיים, אך התואר הראשון של העונה - גביע ווינר - יחולק כבר בשבת הקרובה, כשהמשחקים ייצאו לדרך מחר (שלישי). השנה הועתק מקום מושבו של הטורניר ממלחה לצפון: האולמות החדשים בקרית אתא וברוממה יארחו שאת משחקי רבע הגמר, וחצי הגמר והגמר ייערכו ברוממה בימים חמישי ושבת בהתאמה.

מלבד מכבי תל אביב, שתשחק בגביע ווינר בשיטת החוק הרוסי (המחייבת שני ישראלים בכל רגע על המגרש), כל שאר 11 הקבוצות ישחקו בטורניר עם ארבעה זרים בטופס המשחק ועל הפרקט. יש לציין כי לקבוצות מותר להחליף את השיטה במהלך גביע ווינר. כמו כן, השיטה שבה כל קבוצה משחקת בגביע ווינר אינה מחייבת אותה לליגה. הקבוצות יודיעו למנהלת על בחירת שיטת הזרים-ישראלים לליגה עד ל-10 באוקטובר.

לפני משחקי רבע הגמר ישוחקו שני משחקי ראווה מקדימים. בקרית אתא ייפגשו בשעה 16:00 אליצור אשקלון ובני הרצליה, וברוממה בחיפה תפגוש העולה החדשה הפועל תל אביב את ברק נתניה.

מכבי תל אביב – הפועל אילת (שלישי, 20:45, 5+ לייב, קרית אתא)

הקבוצה של דייויד בלאט מגיעה למשחק לאחר הזכייה בטורניר פאריס בתחילת השבוע, ובהרגשה שהדברים מתחילים להיראות טוב יותר מאשר בטורניר בגרמניה שקדם לו. מכבי סיכמה את תנאיו של שחקן הפנים האמריקאי מלקולם תומאס, אך החוזה בין הצדדים עדיין לא נחתם והוא לא ישתתף במשחק. מי שעוד לא ישחק בשורות הצהובים הוא דווין סמית' הפצוע, מה שמשאיר את הצהובים עם חמישה זרים בסגל.

החזרה הרשמית של הפועל אילת לליגה נקבעה מול היריבה הכי לא נוחה שעודד קטש יכול היה לבקש. המפגש האחרון בין הקבוצות היה במחזור האחרון של עונת 1998/9, שלאחריה התפרקה הקבוצה מהדרום, והצהובים ניצחו ב-60 הפרש.

הסגל שנבנה במועדון, שמחליף את מ.כ הבקעה בליגת העל, הוא בהחלט מסקרן וכולל את הזרים המבטיחים אוסטין פרימן, סקוטי הופסון, ג'רום טילמן ואלי הולמן, לצד הישראלים ליאור חכמון, טוני יאנגר, אבי בן שימול ויחזקאל סקוורר. למרות התוצאות הטובות במשחקי האימון, באילת יודעים שניצחון על מכבי תל אביב יהיה בגדר סנסציה גדולה, וינסו לרשום יותר מהופעה מכובדת.

הפועל חולון – הפועל ירושלים (שלישי, 18:45, 5+ לייב, חיפה)

ההצלחה הגדולה מהעונה שעברה הובילה את שחקני הפועל חולון למחוזות אחרים, ובסגל של דן שמיר נותרו רק שני שחקנים בכירים מאשתקד – שלומי הרוש והקפטן שון דניאל. בחולון שקלו לאחרונה אפשרות לשחרר את הזר טיילר סמית', אך בשלב זה לא יבצעו שינויים, וביחד עם הזרים האחרים לורנס היל, פרנק האסל וג'רום דייסון, והישראלים אופיר פרחי וזאק רוזן, ינסו להמשיך את מסורת ההצלחות מול הקבוצה מהבירה בשנים האחרונות.

הרבה ציפיות יש העונה מהפועל ירושלים, כמו בכל עונה, אך בינתיים במשחקי האימון הקבוצה של שרון דרוקר לא רשמה ולו ניצחון אחד לרפואה. בקבוצה הסבירו בשבוע שעבר את ההפסדים בסגל חסר, אך גם הם יודעים שהפסד גם לחולון יתחיל להעלות סימני שאלה עוד לפני תחילת הליגה.

גם העונה שינתה ירושלים לגמרי את פניה כשצירפה את ג'וש דאנקן מאשדוד וקורטני פלס מגלבוע/גליל, לצד הזרים החדשים קרייג סמית' וג'ייקוב פולן. בגזרה הישראלית חזרו למועדון מאיר טפירו הוותיק ורביב לימונד שנראה טוב במדי הנבחרת, לצד שלושה ישראלים שממשיכים בקבוצה – אלישי כדיר, דן גרונפלד והקפטן אורי קוקיה.

מכבי חיפה – מכבי ראשון לציון (שלישי, 16:15, ספורט 5+, חיפה)

אחרי השנתיים הקשות בתחתית הטבלה, במכבי חיפה החליטו על שינוי טוטאלי במועדון, כשכל שחקני הסגל הם שחקנים שלא שיחקו בכרמל בעונה שעברה. בחיפה הפסידו את כל משחקי האימון הקיץ, אך מאמינים שבמשחק הבכורה, בהיכל רוממה המחודש, יוכל המאמן האמריקאי בראד גרינברג להעלות את הקבוצה לחצי הגמר מול הכתומים מעיר היין. מי שצפוי להיעדר מהמשחק הוא הסנטר ג'יימס תומאס, שלא שיחק במשחק האימון מול בני הרצליה בשבת בשל פציעה.

מלבד תומאס כולל הסגל של הירוקים את הזרים פאט קאליית'ס, פול סטול ודונטה סמית' שמעמדו מעורער, ואת הישראלים בריאן כהן, קורי קאר, עידו קוז'יקרו, אנטון שוטבין, ליאור שגב ואלכס צ'וברביץ'.

מול חיפה תתייצב הקבוצה שעשתה הכי מעט שינויים הקיץ. לסגל של אפי בירנבוים נוספו העונה רק ארבעה שחקנים עד כה: שני זרים – לאזריק ג'ונס ו-ווילי וורן, ושני ישראלים – דניאל איידן שבא מחיפה ורביב פיטשון. הכתומים מנסים לצרף פורוורד זר, והגעתו של ג'וליאן רייט, שכבר היה קרוב מאוד לראשון לציון, נראית כרגע די קלושה.

הסגל של הכתומים ימשיך להתבסס על ניצן חנוכי, עמית בן דוד, אור סולומון ואדריאן יוטר, ששיחקו בקבוצה גם בעונה שעברה, כשהפעם גם שון דאוסן, שחקן נבחרת העתודה והבן של שחקן העבר ג'ו דאוסן, צפוי לקבל דקות ראשונות.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

מכבי אשדוד – הפועל גלבוע/גליל עליון (שלישי, 18:15, ספורט 5+, קרית אתא)

עופר ברקוביץ' מתחיל עונה שלישית באשדוד, כשלראשונה הסגל נבנה ללא עזרת המנהל המקצועי שי האוזמן שהועזב. סגנית האלופה מתחה את פניה, כשהחליפה את כל הזרים וצירפה את ג'יימי סקין מאשקלון ואת דיימון סימפסון, קני גבריאל וכריס אלן, לצד גוני יזרעאלי ומשה מזרחי. בינתיים התוצאות לא מגיעות, ואשדוד ניצחה רק משחק אימון אחד, מול גלבוע/גליל, אך במועדון לא מודאגים מכך.

בגלבוע/גליל לא חיכו יותר מדי, והחליטו לבצע שינויים עוד לפני תחילת העונה. הקבוצה של ליאור ליובין לא נראית טוב במשחקי ההכנה, ושלחה הביתה את הזר טראוויס היימן. את מקומו תפס ברנדון האנטר, אקס הפועל ירושלים. הסנטר החזק הצטרף לזרים הצעירים מיטשל וואט, קני הייז וראקים סאנדרס במועדון הצפוני, אך הרבה יהיה תלוי העונה על הישראלים דגן יבזורי ועמית שמחון, שיקוו לקבל תמיכה מהלא מנוסים יועד בית יוסף, עמית ביר-כץ, כרמל בוכמן ונמרוד טישמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully