וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוג MMA: מלכודת עכברים

איתי לייבוביץ'

27.9.2012 / 11:55

ג'ון ג'ונס הצליח להתחמק מנעילת בריח של בלפורט ו"מייטי מאוס" ניצח באליפות התרנגול הראשונה. סיכום UFC-152

בשבת האחרונה נערך UFC 152 ועמד בצפיות (שלי) פחות או יותר. קיבלנו קרבות מהנים, חזרה מרשימה ל-UFC ועוד אחת מרשימה פחות, אלוף חדש הוכתר ואלוף מכהן שמר על תוארו.

בקרב המרכזי של הערב הכניע האלוף ג'ון ג'ונס את הטוען לכתר ויטור בלפורט בסיבוב הרביעי ושמר על התואר. אנשים רבים עצרו נשימתם כשבלפורט תפס את ג'ונס בבריח יד בסיבוב הראשון ונראה היה שהנה קיבלנו סנסציה לשנה החדשה. בלפורט משך ומשך אך הבריח לא מוקם היטב, וג'ונס הצליח להשתחרר מהמצב המסוכן ביותר בו מצא עצמו עד היום. לאחר הקרב הודה בלפורט ששחרר מעט את הלחץ לאחר ששמע רעשי פצפוץ ממרפקו של האלוף – רק על זה מגיע לו להפסיד. ג'ונס חפר בפניו של בלפורט מתוך הגארד עם מרפקים חדים וחזקים ופצע אותו. למרות שבלפורט התמודד לא רע עם האלוף הצעיר, בצורה יחסית, ברגע שהקרב יצא מהסיבוב הראשון הסטטיסטיקה הייתה לרעתו. מאזנו של בלפורט בקרבות שלא נגמרים בסיבוב הראשון היה 6:6 ועכשיו עומד על שבעה הפסדים ושישה ניצחונות. הסיכוי של הברזילאי לנצח היה טמון בבליץ מהיר של אגרופים אך משלא הצליח למוצא את הטווח/זמן/יריב הלך והתעייף עד שבסיבוב הרביעי תפס ג'ונס בריח אמריקנה שבוצע בצורה טכנית ומרשימה כשקירב את המרפק לגוף והפעיל לחץ מקסימלי על מפרק הכתף.

לוחם MMA ג'ון ג'ונס. Kevin C. Cox, GettyImages
נקלע למצב מסוכן ויצא ממנו. ג'ון ג'ונס/GettyImages, Kevin C. Cox

מה צופן העתיד לבלפורט? את הקרב מול ג'ונס הוא לקח בהתראה של חודש ונלחם מחוץ לקטגוריית המשקל בה נלחם בחמש השנים האחרונות, כך שמעמדו במשקל הבינוני לא נפגע במיוחד בעקבות ההפסד. יריבים פוטנציאלים? וונדרלי סילבה, הקטור לומברד, רוזימהר פולהרס, טים בוטש ובריאן סטן. קרב חוזר עם אנדרסון סילבה? לא לפני שינצח 2-3 קרבות.

הגנה זו על התואר הייתה הרביעית במספר, ובכך השווה ג'ונס את שיאו של צ'אק לידל. כעת נשאר לו לנצח פעם אחת נוספת כדי להשוות את שיאו של טיטו אורטיז במקום הראשון בכל הזמנים. ניצחון נוסף יציב את ג'ונס כאלוף ולוחם החצי-כבד הטוב בהיסטוריה עם שש הגנות על התואר, אך בל נקדים את המאוחר. בעתיד הקרוב יפגשו ליוטו משידה ודן הנדרסון בקרב שיקבע מי יזכה לחטוף מכות מג'ונס. בשיחה עם לוחם ומאמן הג'יו ג'יטסו וה-MMA משה קיץ קיבלתי תחזית, לפיה בקרב חוזר יצליח ליוטו משידה לסיים את מה שבלפורט התחיל. ניסיון ההכנעה של בלפורט היה הראשון שחווה ג'ונס ב-12 הקרבות שלו ב-UFC ומשחק הקרקע של משידה טוב משל בלפורט. לאחר הקרב אמר ג'ונס שהוא לא מתאמן מספיק בג'יו ג'יטסו ושהוא מבטיח לאמץ את השיטה בצורה רצינית יותר מעתה והילך. אני נשאר בתחזית שלי.

ויטור בלפורט לוחם MMA. Chris Trotman, GettyImages
למרות ההפסד, מעמדו לא נפגע. בלפורט/GettyImages, Chris Trotman

בקרב המרכזי השני של הערב נפגשו דמטריוס "מייטי מאוס" ג'ונסון ויוסי בנווידז על אליפות משקל התרנגול. בקרב צמוד ביותר ניצחה המהירות של ג'ונסון את הכוח של בנוודיז בהחלטת שופטים חצויה והעכבר הוכרז כאלוף התרנגולים הראשון אי-פעם.

על הנייר החזיק בנווידז ביתרון בתחום ההאבקות על ג'ונסון אך הראשון לא הצליח לקחת את הקרב לקרקע (0 מ-7 ניסיונות הטלה) וכשכן הגיע לשם לא הצליח להשאירו שם. מייטי מאוס לעומתו הצליח לנצל את יתרון המהירות שלו ופגע יותר מכות בכל ממד:

מכות משמעותיות:

בנווידז 44 – ג'ונסון 77
מכות לראש: בנווידז 29 – ג'ונסון 39
מכות לגוף: בנווידז 15 – ג'ונסון 40
בעיטות לרגליים: בנווידז 9 – ג'ונסון 17

סה"כ מכות:

בנווידז 53 – ג'ונסון 96

אגרוף חזק בסיבוב הרביעי שלח את מייטי מאוס לקרשים ויוסי הסתער, השיג מאונט וניסה לסיים את הקרב עם גליוטינה אך העכבר הצליח לצאת מהמלכודת. ג'ונסון המשיך את הסיבוב החמישי באותו הקצב וזכה להיכנס לספרי ההיסטוריה כאלוף הראשון במשקל תרנגול.

דמיטריוס ג'ונסון לוחם MMA. Mark Kolbe, GettyImages
אלוף התרנגולים הראשון אי פעם. דמיטריוס ג'ונסון/GettyImages, Mark Kolbe

בריאן סטן ומייקל ביספינג סיפקו לנו קרב מהנה וצמוד מלא מכות חזקות ואדרנלין שבסופו ניצחה הממלכה המאוחדת את יוצאת חלציה אמריקה. כל השופטים נתנו לביספינג את הקרב בתוצאה 28:29 וזה אומר שסטן הצליח לנצח סיבוב אחד. נתחיל במספרים.

מכות משמעותיות:

סיבוב 1: ביספינג 20 מ-49 (41%) – סטן 22 מ-53 (42%)
סיבוב 2: ביספינג 15 מ-37 (41%) – סטן 9 מ-28 (32%)
סיבוב 3: ביספינג 29 מ-55 (53%) – סטן 26 מ-60 (43%)
סה"כ: ביספינג 64 מ-141 (45%) – סטן 57 מ-141 (40%)

סה"כ מכות:

סיבוב 1: ביספינג 26 מ-55 (47%) – סטן 26 מ-56 (46%)
סיבוב 2: ביספינג 28 מ-53 (53%) – סטן 18 מ-39 (46%)
סיבוב 3: ביספינג 34 מ-60 (57%) – סטן 28 מ-62 (45%)
סה"כ: ביספינג 88 מ-168 (52%) – סטן 72 מ-158 (46%)

המספרים הנ"ל מראים שלא רק שהקרב היה צמוד, הוא גם היה אקספלוסיבי במיוחד, שכן רוב המכות שנשלחו היה מכות משמעותיות. למעשה, הקרב היה צמוד כל כך שלמרות שלביספינג היה יתרון קל בתחום הסטרייקינג הייתה זו ההיאבקות שעשתה את ההבדל. ביספינג הצליח לקחת את הקרב לקרקע 4 פעמים מתוך 13 ניסיונות (31%) בעוד סטן עמד על נתון מדהים של 0 הצלחות מ-0 ניסיונות, 0%/100%... תלוי איך מסתכלים על זה.

הבריטי צדק כשאמר שהוא הלוחם הטוב יותר מכיוון שיש לו סט כישורים שלם יותר. הוא מתאגרף טכני יותר, הג'יו ג'יטסו שלו טוב יותר ובאופן מפתיע יחסית כשמדובר בלוחם בריטי מול אמריקני, ההיאבקות שלו טובה יותר. האמת היא שזה לא מפתיע במיוחד מכיוון שסטן לא מגיע מרקע של היאבקות, ומה שיש לו זהבעיקר ידי נפץ איטיות וחור שחור גדול בתחום הקרקע. בשורה התחתונה, מדובר בלוחם מוגבל מאד שאם הוא פוגע בך אתה הולך לישון אבל לוחמים נוטים שלא לעמוד ולחוק שתפגע בהם.

יכולות ההגנה וההתקפה של ביספינג בקרב הזה הביאו אותו לשתי נקודות ציון חשובות בקריירה – מקום תשיעי בכל הזמנים של ה-UFC בהתגוננות ממכות (70%) ומקום שלישי בכל הזמנים בפגיעת מכות משמעותיות (840). לאחר 17 קרבות ב-UFC נראה שהדוכס קרוב מתמיד לקרב על התואר. בכל פעם שהגיע לרצף ניצחונות (4, 3 ו-4) הפסיד ביספינג ללוחמים שמדורגים גבוה יותר (רשאד אבנס, דן הנדרסון וצ'ייל סונן) אך דלילות המחלקה והעובדה שעד היום לא קיבל קרב על התואר אומרת שהוא רחוק ניצחון אחד מההזדמנות לקבל מכות מאנדרסון סילבה. כריס ויידמן וטים בוטש נמצאים יחד עם ביספינג בטופ של הקטגוריה וכנראה שאחד מהשלושה יקבל את ההזדמנות הבאה.

מייקל ביספינג לוחם MMA. Mark Kolbe, GettyImages
ההיאבקות עשתה את ההבדל. ביספינג/GettyImages, Mark Kolbe

שני לוחמים עשו את החזרה שלהם לארגון לאחר שהות מחוצה לו. שני הלוחמים השתתפו ב'לוחם האולטימטיבי, שניהם באים מתחום הגראפלינג ושניהם עזבו את הארגון לאחר שני הפסדים רצופים, אך פה נגמר הדמיון בין השניים. בעוד אחד לוחם מלהיב ומעורר תאבון השני משעמם.

הלוחם החירש מאט האמיל חזר לארגון שנה לאחר שהודיע על פרישה וניצח בהחלטת שופטים אחידה ומשעממת במיוחד את רוג'ר הולט האיטי והמשעמם לא פחות. בוגר העונה השלישית של הלוחם האולטימטיבי, שכוחו בהאבקות, פגע בסטרייקר הקנדי בסיבוב הראשון 85 מכות (67 משמעותיות) לעומת שמונה בלבד (כל השמונה משמעותיות) ולקח אותו לקרקע מתי שרק רצה (6 מ-8 ניסיונות). ה-SNOOZ FEST נגמר כאמור בהחלטת שופטים ואם זו התצוגה של האמיל מול מתחרה נחות כל כך, לו זה הקרב הראשון ב-UFC, עדיף אולי שהיה נשאר בפרישה.

לעומתו האמיל, נתן המתקמבק השני הופעה טובה קצת יותר. פיינליסט העונה השמינית של 'הלוחם האולטימטיבי', ויני מאגאלאש, חזר ל-UFC לאחר גלות בת שלוש שנים. מאגאלאש הפסיד בגמר התכנית לראיין ביידר וארבעה חודשים לאחר מכן הפסיד לבוגר נוסף של אותה העונה, אליוט מארשל, ונחתך מהארגון. מחוץ ל-UFC השיג מאגאלאש מאזן של 1:7 אותו השיג עם חמש הכנעות ושני נוקאאוטים ואף זכה באליפות ארגון M-1.

סוכנויות ההימורים היו לטובת יריבו של ויני, איגור פוקריאץ', לאחר שהאחרון הרשים עם שלושה ניצחונות רצופים. הקרב התחיל בשליטה של מאגאלאש בקלינצ' והמשיכה בשליטה על הקרקע וניסיונות הכנעה. השליטה המשיכה וניסיונות ההכנעה שהתחילו בסיבוב הראשון צלחו בסיבוב השני כשאלוף העולם בג'יו ג'יטסו עבר בין ניסיונות הכנעה עד שהפך את הקרואטי לבריח יד יפיפה וסיים את הקרב בהכנעה בתחילת הסיבוב השני.

לאחר הקרב צייץ פוקריאץ' בטוויטר שאם הוא רצה קרב גרפלינג הוא היה נרשם לטורניר. מישהו אמר Sour loser? לזכותו של פוקריאץ' הוא צייץ התנצלות וטען שבסך הכול היה מתוסכל מההפסד ושויני עשה את המקסימום. No shi*t...

זה בסך הכול הקרב הראשון של מאגאלאש חזרה בארגון ועדיין מוקדם לצאת בהצהרות אבל אולי עוד 3-4 ניצחונות יהיה זה מאגאלאש שינסה לקחת את היד של ג'ונס הביתה.

האתר של איתי לייבוביץ'
Itay.leibovich@gmail.com

איגור פוקריאץ' (משמאל) לוחם MMA. Denis Poroy, AP
לא ממש יודע להפסיד בכבוד. איגור פוקריאץ'/AP, Denis Poroy

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully