וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייויס: אנדי רם ויוני ארליך ניצחו, ישראל מובילה 1:2

משחק הירואי של הצמד הישראלי שהתגבר על פציעה וניצח 7:5, 3:6, 3:6, 1:6 את איטו וסוגיטה. בראשון ויינטרוב וסלע ינסו לסגור את הסיפור

נבחרת הדייויס של ישראל קרובה יותר מתמיד לבית העליון של גביע הדייויס. הצמד הישראלי אנדי רם ויוני ארליך, שנחשב בדרך כלל לנקודה הבטוחה במפגשי הדייויס, עשה את המוטל עליו עם כל הקושי לאור העובדה שרם שיחק פצוע, וניצח 7:5, 3:6, 3:6, 1:6 את טאצומה איטו ויואיצ'י סוגיטה היפנים. כעת הנבחרת מובילה 1:2 וההכרעה עוברת למשחקי היחידים ביום ראשון, כאשר המבחן הגדול והמעמסה נופלת כעת על דודי סלע ואמיר ויינטרוב.

יוני ארליך טניסאי ישראלי (ימין) עם אנדי רם. Aijaz Rahi, AP
אחד הניצחונות הגדולים שלהם בקריירה. רם וארליך/AP, Aijaz Rahi

אחרי שסלע הפסיד ו-ויינטרוב ניצח במשחקי היחידים ביום שישי, רם וארליך ידעו שהמפגש כולו מונח על כתפיהם. למרות זאת, הצמד היפני נכנס טוב יותר למשחק וניצח 5:7 את המערכה הראשונה, בה הם השיגו שתי שבירות. רם וארליך לא ויתרו ולחצו על היפנים, כשבמהלך המערכה השנייה רם נפצע, ולמרות זאת, ארליך החל לקחת אחריות והחזיר את ישראל למפגש עם 3:6 במערכה השנייה. הצמד הישראלי המשיך ללהוט ולספק טניס מצוין וניצח 3:6 במערכה השלישית, ובמערכה הרביעית כבר זה היה גמור עם 1:6 גדול. המפגש ימשך כאמור ביום ראשון כשסלע יפגוש את איטו או את קיי נישיקורי, שהשתתפותו מוטלת בספק, ולאחר מכן יתקיים המשחק החמישי בין ויינטרוב לסואדה.

הטניסאי היפני טאצומה איטו. Kiyoshi Ota, GettyImages
פתחו בסערה את המשחק, אבל נחלשו בהמשך. טאצומה איטו/GettyImages, Kiyoshi Ota

מהלך המשחק

רם וארליך לא נכנסו טוב למשחק, כשרם הגיש את המשחקון הראשון, פתח עם שגיאה כפולה, ובהמשך היפנים היו מדויקים יותר והשיגו שבירה ראשונה. הישראלים המשיכו בהלם שלהם, בעוד היפנים השלימו משחקון כמעט מושלם בדרך ל-0:2. רם וארליך הצליחו להתעשת בזמן והשיגו משחקון ראשון במפגש. המשחקון הבא היה ארוך מאוד, אבל רם וארליך השיגו את השבירה המיוחלת ואיזנו ל-2:2. המומנטום החיובי נמשך, הישראלים להטו ורם קינח עם אייס בדרך ל-2:3 לפני שהגשם החל. אחרי הפסקת הגשם, היפנים השיגו משחקון קליל ואיזנו ל-3:3. המשחק נמשך עם שמירה על ההגשות מצד שני הזוגות. במצב של 5:5, הצליחו איטו וסוגיטה להשיג את השבירה הקריטית שהעניקה להם את היתרון הכל כך חשוב, ומכאן המלאכה הפכה לקלה יותר, והיפנים השלימו 5:7.

בניגוד לתחילת המשחק, הפעם הצמד הישראלי פתח את המערכה השנייה בצורה מצוינת ועלה ל-0:1. היפנים, שכבר הוכיחו את העוצמות שלהם בהגשות, איזנו מהר ל-1:1, אבל יוני ארליך המשיך עם הגשות מושלמות בדרך ל-1:2 לנבחרת. עם המומנטום הנהדר הזה, רם וארליך המשיכו והשיגו שבירה חשובה מאוד, שסידרה להם יתרון 1:3, אבל דווקא אז התברר שרם נפצע בירך, ונאלץ לרדת מהמגרש. אחרי מספר דקות, רם חזר, אבל נראה מתקשה לתפקד בצורה מלאה בגלל הכאבים, ובכל זאת הישראלים טיפסו ל-1:4. גם במשחקונים הבאים נראה רם פצוע, אבל השניים המשיכו לשמור על ההגשות ועלו ל-2:5. מכאן עם הרבה חיפוי של ארליך, הנבחרת הצליחה לסגור סיפור עם 3:6 כדי להשוות את המערכות ל-1:1.

המערכה השלישית נפתחה עם הגשות של היפנים, שהצליחו די בקלות לשמור על ההגשות. למרות הקושי של רם בתנועה, הצמד הישראלי המשיך לשמור על ההגשות ולהתמודד היטב מול היפנים. במצב של 2:2 ועם כל הקושי, ביצעו היפנים שתי טעויות כפולות שסידרו לנבחרת שבירה קלה וחשובה כל כך. עם יתרון 2:3 הישראלים עשו עבודה מושלמת בהגשות וליד הרשת, והמשיכו עד לסיום המערכה עם שמירה על ההגשות בדרך ל-3:6 מצוין. איטו גם הוא נפגע וירד לקבל טיפול רפואי בסיומה של המערכה.

המערכה הרביעית נפתחה בצורה מושלמת מבחינת הישראלים, ששמרו על ההגשות ועלו ל-0:1. היפנים המתוסכלים איבדו את הקצב במשחקון הבא, ובזכות מהלכים נכונים של יוני ארליך, הנבחרת השיגה שבירה ראשונה במערכה ועלתה ל-0:2. היפנים הלכו לאיבוד, רם וארליך המשיכו להיראות מצוין, והשיגו שבירה נוספת בדרך ל-0:4 חלומי מבחינתם. היפנים לא רצו לרדת מובסים במערכה האחרונה, והשיגו ניצחון במשחקון מושלם כדי לצמק ל-5:1. נגמר? ארליך ביצע שתי טעויות כפולות והחזיר את היפנים ליתרון משמעותי, אבל ארליך גם היה זה שתיקן וסגר את הסיפור בדרך ל-1:6 וניצחון במשחק כולו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully