וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע דייויס: דודי סלע הפסיד, יפן עלתה ל-0:1

גו סואדה ניצח את דודי סלע בארבע מערכות 6:2, 6:4, 3:6, 6:4, ישראל בפיגור. במשחק הבא: נישיקורי פצוע, ויינטרוב מול איטו

אכזבה לנבחרת הדייויס. דודי סלע נוצח הבוקר (שישי) במשחק הראשון בגביע הדייויס בין ישראל ליפן, כשהפסיד 6:2, 6:4, 3:6, 6:4 לגו סואדה המקומי. יפן עלתה ליתרון 0:1 מול ישראל, בידיעה שהמחבט הבכיר של ישראל כבר נכנע. על אף שהיפנים התאכזבו לשמוע על פציעתו של קאי נישיקורי המצוין (16 בעולם), בעקבות הניצחון ולאור התמיכה הביתית, הם הפכו לפייבוריטים הברורים לזכות בהתמודדות.

סלע, המדורג 98 בעולם, פתח בהיסוס והפסיד את שתי המערכות הראשונות, חזר לעצמו והתאושש במערכה השלישית, אבל בסט האחרון שוב מעד, והפסיד מול יריב מצוין, המדורג 53 בעולם. הסטטיסטיקה מבהירה את המתרחש במשחק: סלע רשם 72 (!) שגיאות לא מחויבות (כולל 5 שגיאות כפולות), וזכה רק ב-47 אחוז מהנקודות בהגשה שנייה.

דודי סלע טניסאי ישראלי. Dan Kitwood, GettyImages
יש סיכוי? סלע/GettyImages, Dan Kitwood

כאמור, קאי נישיקורי, הטניסאי המקומי הבכיר (16), פצוע בכתפו ולא יוכל לשחק במשחק הבא. אמיר ויינטרוב (223) יפגוש את טאצומה איטו (67בעולם), היפני השלישי בדירוג. בשבת אנדי רם ויוני ארליך אמורים לפגוש את הצמד היפני טאצומה איטו ויואיצ'י סוגיטה

כזכור, הנבחרת שתנצח במפגש הזה תשוב לבית העליון ותשחק בסיבוב הראשון שלו בפברואר 2013. במידה וישראל תפסיד, היא תשחק בשנת 2013 בבית האירופי-אפריקאי מספר 1.

הטניסאי היפני גו סואדה. Jamie Squire, GettyImages
הגיע לו. סואדה/GettyImages, Jamie Squire

מהלך המשחק

מערכה ראשונה
המשחקון הראשון ארך למעלה מעשר דקות, עם קרבות קשים של השניים מהקו האחורי, אבל סלע הצליח לעלות ל-0:1 עם מכת גב יד נהדרת לאורך הקו. סואדה לא נבהל, והצליח לשבור בחזרה את הישראלי כדי לעלות ל-1:2, כשהיפני המקומי נותן שני ווינרים רצופים בפורהנד. במשחקון השישי סואדה שוב שבר ועלה ל-2:4, ונראה דומיננטי כשהמשיך את התנופה ועלה ל-ל-2:6, עם ארבעה משחקונים רצופים. סלע סיים את המערכה הראשונה עם 21 שגיאות לא מחויבות מול 2 ווינרים בלבד.

מערכה שנייה
סלע שוב פתח היטב, ולקח את המשחקון הראשון על ההגשה של היפני. סלע עלה ל-0:2, כשהוא מגיש היטב ונראה שוב מלא ביטחון. בשלב הזה סלע איבד את המומנטום, סואדה שוב נראה אגרסיבי, והיפני השווה ל-3:3. סלע אומנם הצליח לשמור על הסרב שלו, אבל במשחקוני ההגשה של סואדה נראה לא יציב וחסר סבלנות. במצב של 5:4 ליפני, סלע הגיש כדי להישאר במערכה, אבל שגה מספר פעמים, וסיים את המערכה עם שגיאה כפולה ואיפשר לסואדה לעלות ל-0:2. סלע סיים את המערכה השנייה עם 19 שגיאות לא מחויבות, מול 7 ווינרים בלבד. סואדה, לעומת זאת, חבט 11 ווינרים מול 15 שגיאות.

מערכה שלישית
סלע לקח הפסקה ארוכה בין המערכות בתקווה לחזור למשחק, והצליח לשמור על מכות ההגשה שלו. במצב של 2:2 סלע התעורר, הגיב עם כמה מכות החזרה עמוקות ויעילות, והצליח לשבור את מכות ההגשה של סואדה כדי לעלות ל-2:3. הישראלי המשיך ביכולת ההתקפית והחיובית, שלח ווינרים עוצמתיים עם הפורהנד, סואדה איבד ביטחון, וסלע השיג שבירה שנייה כדי לנצח 3:6 במערכה ולצמק ל-2:1 במערכות. הסטטיסטיקה במערכה השלישית ממחישה את הפערים: 2:14 לסלע בווינרים, 12:14 לסואדה בשגיאות הלא מחויבות.

מערכה רביעית
סלע הצליח בשיניים לשמור על ההגשה שלו בפתיחת המערכה, ועל אף שהיפני נראה חד והיכה כמה וווינרים מרשימים, סלע שמר על ההובלה, 1:2. סואדה המשיך ביכולת החיובית, סלע נראה פאסיבי, והיפני שבר את הישראלי ועלה ל-2:3. סואדה עלה ל-2:4 והקהל שוב התעורר, אבל סלע הצליח לשמור על עצמו במשחק וצימק ל-4:3 ו-5:4. במשחקון האחרון היפני הצליח לשמור על קור ועמד במשימה, והשלים ניצחון תוך שעתיים ו-54 דקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully