וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייויס: ניצחון מרשים לויינטרוב, ישראל השוותה ל-1:1 ביפן

הישג נהדר לישראלי, שגבר בשלוש מערכות 3:6, 2:6, 4:6 על טאצומה איטו (67 בעולם), והשאיר את נבחרת הדייויס בתמונה

הישג נהדר לאמיר ויינטרוב. הטניסאי הישראלי בן ה-26 רשם היום (שישי) ניצחון מרשים במסגרת גביע דייויס, והשווה עבור הנבחרת את התוצאה ל-1:1 מול יפן אחרי שגבר 3:6, 2:6, 4:6 על טאצומה איטו המקומי, המדורג 67 בעולם.

ויינטרוב, המדורג 223 בעולם, עלה למשחק עם הרבה לחץ, בידיעה שהנבחרת הישראלית בפיגור 1:0 אחרי ההפסד של דודי סלע מוקדם יותר הבוקר, אבל הציג יכולת לפרקים מופלאה, עם מכות גב יד מדויקות ועוצמתיות, ובעיקר קור רוח מפתיע במגרש חוץ לא קל, מול טניסאי מהמאייה הראשונה, כשהוא לוקח את כל הנקודות החשובות.

הסטטיסטיקה מראה פערים משמעותיים: ויינטרוב הכה 28 ווינרים (11 בגב היד) מול 33 שגיאות לא מחויבות, בעוד יריבו הכה 16 ווינרים מול 49 שגיאות. ויינטרוב ניצל 4 מתוך 10 נקודות השבירה שלו, בעוד היפני סיים את המשחק עם 0 מ-8.

יש לציין שויינטרוב אמור היה לפגוש משוכה הרבה יותר גבוהה, אבל התבשר הבוקר שקאי נישיקורי המצוין (16 בעולם), שסובל מפציעה בכתף, יחמיץ את ההתמודדות. למרות זאת, גם ניצחון על איטו הוא מרשים, וחשוב מכך, שומר על ישראל בתמונה.

כזכור, הנבחרת שתנצח במפגש הזה תשוב לבית העליון ותשחק בסיבוב הראשון שלו בפברואר 2013. במידה וישראל תפסיד, היא תשחק בשנת 2013 בבית האירופי-אפריקאי מספר 1.

בשבת אנדי רם ויוני ארליך אמורים לפגוש את הצמד היפני טאצומה איטו ויואיצ'י סוגיטה, בתקווה להעלות את נבחרת הדייויס הישראלית ליתרון 1:2.

אמיר ויינטרוב טניסאי ישראלי. Matthew Lewis, GettyImages
הלחץ עליו. ויינטרוב/GettyImages, Matthew Lewis

מהלך המשחק

מערכה ראשונה
ויינטרוב פתח בנחישות ועלה ל-0:1, אבל היפני הגיב יפה והשווה ל-1:1. איטו השיג שלוש נקודות שבירה, אבל ויינטרוב הציל את שלושתן ועלה ל-1:2. איטו המשיך לקחת את משחקוני ההגשה בקלות, אבל גם ויינטרוב עשה את העבודה ועלה ל-3:4. במשחקון השמיני הישראלי השיג שבירה מרשימה, ובמצב של 3:5 סיפק משחק הגשה נהדר. 3:6 לויינטרוב, 0:1במערכות.הסטטיסטיקה של המערכה הראשונה: איטו לא ניצל ארבע נקודות שבירה, בעוד הישראלי ניצל 1 מתוך 3. איטו סבל מ-18 שגיאות לא מחויבות, מול 13 של ויינטרוב.

מערכה שנייה
ויינטרוב המשיך לשחק היטב, ועל אף שהיפני פתח בצורה נמרצת את הסט השני, הישראלי שלף מכות גב יד נהדרות מהקו האחורי, ערער ליריבו את הביטחון, והשיג שבירה נוספת כדי לעלות ל-1:2 מרשים. איטו המשיך לבצע שגיאות, גם בהגשה, ו-ויינטרוב השיג עוד שבירה כדי לעלות ל-1:5. במצב של 2:5 לישראלי הוא נקלע לפיגור 40:0, אבל הציל שלוש נקודות שבירה בדרך ל-2:6. נהדר. 0:2 לויינטרוב במערכות. במערכה השנייה ויינטרוב ניצל 2 מתוך 3 נקודות שבירה, בעוד היפני לא ניצל את 3 ההזדמנויות שלו. ויינטרוב עמד על יחס של 8:12 בין ווינרים לשגיאות לא מחויבות, בעוד אצל איטו המצב הפוך: 14 שגיאות, 7 ווינרים.

מערכה שלישית
המערכה נפתחה בשלושה משחקונים צמודים וארוכים, כשווינטרוב לא מנצל את ההזדמנויות שלו לשבור, ומרבה לשגות. במשחקון החמישי זה הגיע: איטו שוב נלחץ על ידי מכות גב היד הנהדרות של ויינטרוב, שהצליח לשבור ועלה ל-2:3 ו-2:4. ההגשות של ויינטרוב המשיכו להיכנס בנקודות המכריעות, בעוד יריבו החל לאבד אמונה. ביתרון 4:5 ויינטרוב הגיש למשחק, והשלים את המשימה אחרי שעה ו-55 דקות. יופי של ניצחון.

הטניסאי היפני טאצומה איטו. Kiyoshi Ota, GettyImages
גם הוא הופתע. איטו/GettyImages, Kiyoshi Ota

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully