וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פניני: "כבר הוכחנו בקמפיין הזה שיש לנו הרבה אופי"

11.9.2012 / 12:36

נבחרת ישראל מבטיחה ללכת על ניצחון מול סרביה (21:30, ערוץ 1). איבקוביץ': "נצטרך לעצור את כספי, אוחיון וטיוס"

התקציר באדיבות ערוץ 1. עריכת וידאו: אמיר קוטיגרו

צפו בניצחון הקליל של הנבחרת על סלובקיה

נבחרת ישראל תתארח הערב (שלישי) בבלגרד אצל נבחרת סרביה במסגרת המחזור הנועל של מוקדמות אליפות אירופה 2013 (21:30, ערוץ 1 ו-HD). השחקנים של אריק שיבק מגיעים למשחק בידיעה שרק הפסד בהפרש של 90 נקודות יוציא אותם מתמונת העלייה, כשבמקביל צריכה אסטוניה לנצח את איסלנד במשחק ביתי. בנבחרת ביקשו לא לצאת בהצהרות, אך השחקנים והצוות המקצועי יודעים כי אם הם עם שתי רגליים בסלובניה בשנה הבאה.

למרות הבטחת העלייה באופן כמעט סופי, בישראל מגיעים למשחק במטרה לנצח את סרביה כדי לסיים במקום השני בבית. גם הפסד בהפרש של עד 18 נקודות ישאיר את ישראל במקום זה, ויסדר לנבחרת דירוג טוב יותר בהגרלה של אליפות אירופה בעוד מספר חודשים. הפסד ב-19 הפרש יוריד את ישראל למקום השלישי, אך משם תעלה הנבחרת בזכות העובדה שהיא תהיה בין ארבע הנבחרות בעלות המאזן הטוב ביותר במקום זה.

ישראל הגיעה לבלגרד שלשום בלילה וערכה אמש את האימון המסכם באולם פיוניר הישן בעיר שנבחר לארח את המשחק במקום הבלגרד ארינה החדש. ההחלטה נבעה מהעובדה שבשעת המשחק תארח נבחרת סרביה בכדורגל את נבחרת ווילס, במשחק שצפוי למלא את האיצטדיון בבלגרד.

אריק שיבק, אריק אלפסי מאמני נבחרת ישראל, יחד עם אבנר קופל, דיאן בודירוגה באולם פיוניר, סרביה. איגוד הכדורסל
פגשו חבר באולם פיוניר. אריק שיבק, אריק אלפסי, אבנר קופל ואחד, דיאן בודירוגה/איגוד הכדורסל

כספי: "נגיע למשחק במטרה לנצח"

"בכל פעם שאנחנו לובשים את המדים של נבחרת ישראל אנחנו רוצים דבר אחד וזה לנצח", אמר גיא פניני לקראת ההתמודדות. "אנחנו יודעים שיהיה קשה ושתהיה אווירה שעלולה להיות לא נעימה, אבל אנחנו כאן כדי לעשות את העבודה עד הסוף. ברור לנו שהסרבים בלחץ ולא יהיה פה קל, אבל הוכחנו בקמפיין הזה הרבה אופי ויכולת ונרצה לסיים את זה כמו שצריך".

מאמן הנבחרת אריק שיבק התייחס למצב בבית, ערב המחזור האחרון: "המצב מוזר ואי אפשר להתעלם מזה שנבחרת ישראל שמאוד מאוד מכבדת את הכדורסל האקס יוגוסלבי ובטח הסרבי, מגיעים למשחק אחרון בקמפיין בסיטואציה שנוצרה. הכוונה והמטרה שלנו להפוך את הביטחון, מצב הרוח הטוב והאנרגיות לכיוון חיובי לשחק כדורסל טוב חזק ולנצח".

על האווירה הצפוייה במשחק אמר שיבק: "כולנו אנשים מנוסים ועברנו אולמות וקהלים כאלו ואחרים, בטח שחקני מכבי ששיחקו פה, אבל הנבחרת הזו הוכיחה שבמשחקי חוץ היא יודעת לעמוד בלחצים האלו, למרות שצפוי משהו מיוחד. למרות הסיטואציה של סרביה אנחנו יודעים היטב מול מי אנחנו משחקים, שחקנים מובילים ביורוליג, מאמן אלוף אירופה וקהל ביתי, אבל יש לנו ביטחון ואנרגיות טובות וכולם רוצים לסיים את הקמפיין בצורה טובה מאוד.

"היה חשוב בנוקיה שהקהל שבא נהנה מהמשחקים ונרצה גם את המשחק הזה לסיים כמו שצריך ושכולם יראו איזו נבחרת אנחנו. חשוב שיהיה ברור לכולם שלא אנחנו עשינו את הספקולציות לגבי צורת החישוב איך עולים מהמקום השלישי ולמעשה לנו זה לא שינה כלום והניצחון נגד סלובקיה העלה אותנו כמעט באופן סופי לאליפות אירופה".

שיבק סמוך ובטוח כי הנבחרת הסרבית תבוא בצורה אחרת לחלוטין מהצורה שהגיעה בסיבוב הקודם: "אין לי ספק שעם מאמן כמו איבקוביץ' הם יבוא מוכנים לדברים שעשינו בנוקיה. אני אומר שבנוקיה הדברים שתכננו הצליחו ולכן לא השתמשנו בכל הדברים שיש לנו ודיברנו על זה היום עם השחקנים שיש עוד דברים שתרגלנו אולי נשלוף אותם במשחק הזה".

עמרי כספי אמר: "אנחנו בדיוק בסיטואציה בה רצינו להיות. נגיע למשחק הזה כמו לכל משחק במטרה לנצח כי זו הגישה היחידה שאנחנו מכירים. מצפה לנו חווית כדורסל מדהימה באולם ביתי עם קהל אדיר וננסה להפיק ממנה את המיטב. אנחנו יודעים לשחק כדורסל והראנו את זה לאורך מרבית הטורניר וננסה לעשות את זה גם כאן. נשחק חזק וכדי לנצח ובסוף נחגוג את העלייה אליפות אירופה אחרי קמפיין קשה".

נבחרת ישראל בכדורסל. איגוד הכדורסל
לגמור את זה יפה. הנבחרת, רגע לפני המשחק/איגוד הכדורסל

סרביה - הפסד משמעו כישלון

נבחרת סרביה מגיעה למשחק בידיעה שהפסד לישראל יכניס את השחקנים והצוות המקצועי לרשימה שחורה היסטורית. הפעם היחידה בה נבחרת סרביה על גלגוליה השונים כסרביה ומונטנגרו וכיוגוסלביה לא העפילה לאליפות אירופה הייתה בשנת 1993 בגלל המלחמה באיזור. הנבחרת העפילה בכל פעם שהייתה צריכה לעבור טורניר מוקדמות, והפעם אם תפסיד, ונבחרת אסטוניה תנצח את איסלנד, תמצא עצמה סרביה מחוץ לסלובניה 2013.

הנבחרת הסרבית מאכזבת עד כה מאוד באליפות, כשגם השחקנים הבולטים שהגיעו לסגל השנה לא מצליחים לספק את הסחורה. מילוש תיאודוסיץ' רושם 12.8 נקודות, 4.7 אסיסטים ו-3 ריבאונדים בממוצע למשחק אך במקביל גם מאבד 3.1 כדורים. ננאד קרסטיץ', קפטן הנבחרת, מסתפק ב-11.7 נקודות ו-4.9 ריבאונדים ואילו אקס מכבי תל אביב מילאן מצ'באן רושם רק 7.8 נקודות ו-4.8 ריבאונדים ביותר מ-20 דקות משחק בממוצע.

מאמן נבחרת סרביה, דושאן איבקוביץ', אמר לקראת המשחק, שיהיה קריטי ביותר לסרביה: "באסטוניה שיחקנו את המשחק הגרוע ביותר שלנו בטורניר, וכולם מבינים שכדי לנצח את ישראל ולעלות לאליפות אירופה נצטרך לשנות את הגישה, ולהגיע הרבה יותר מוכנים מנטאלית למשחק. הסיטואציה שנוצרה מאוד לא נוחה לשחקנים, אבל הם חייבים להיות מוכנים וחזקים להילחם 40 דקות על המגרש. ישראל משחקת כדורסל טוב מאוד במשחקים האחרונים והם מסוכנים בעיקר במשחק המעבר שלהם, שנגדנו בת"א הביא להם 26 נקודות. שחקני המפתח של ישראל הם כספי, אוחיון וטיוס ונצטרך לעצור אותם בהגנה ולקחת החלטות נכונות בהתקפה".

דושאן איבקוביץ' מאמן נבחרת סרביה. קובי אליהו
בנוקיה הוא היה אובד עצות, הפעם הוא מצפה למשהו אחר. דושאן איבקוביץ'/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully