וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוז'יקרו: "עשינו קמפיין לא רע"

9.9.2012 / 7:30

הנבחרת הבטיחה מעשית את העלייה, אך המשחק בסרביה ישפיע על המיקום בבית: "אסור לזלזל". אליהו: "התעייפתי מהחישובים, אני באמת לא מבין מה קורה". הסיבוב השני ביורובאסקט נופל על יום כיפור, קופל: "בוודאי שלא נשחק בזמן הצום"

התקציר באדיבות ערוץ 1. עריכת וידאו: אמיר קוטיגרו

נבחרת ישראל ניצחה אמש (שבת) 73:106 את נבחרת סלובקיה ובאופן מעשי הבטיחה את עלייתה לאליפות אירופה, אך לא באופן רשמי. הנבחרת מדורגת כעת במקום השני בבית א', כשגם אם תיפול למקום השלישי תעפיל כאחת המדורגות הטובות ביותר ממקום זה, אך עדיין ייתכן מצב קלוש מאוד שישראל תסיים במקום הרביעי, אם תפסיד במשחק האחרון מול סרביה בחוץ ב-90 הפרש, ובמצב של בית משולש תאבד את מקומה באליפות אירופה.

"כבר התעייפתי מכל החישובים האלה, אני באמת לא מבין מה קורה ואין לי בעיה להגיד את זה גם, אני לא מבין מה קורה אני רק חושב שבמקום שאנחנו נמצאים בו עכשיו אנחנו רק צריכים לבוא ולנצח את המשחק האחרון שנשאר לנו בסרביה ביום שלישי", אמר ליאור אליהו לאחר המשחק, "אנחנו רוצים לסיים את הקמפיין הזה כמו שצריך ואנחנו נוסעים לשם במטרה לנצח את המשחק הזה. בשבילנו זה משחק מאוד מעניין ונרצה לנצח אותו".

שחקני נבחרת ישראל ליאור אליהו עידו קוז'יקרו מתחבקים. קובי אליהו
"אנחנו רוצים לסיים את הקמפיין הזה כמו שצריך ". אליהו/קובי אליהו

בנבחרת לא היו מרוצים מהמחצית הראשונה אמש, אך למחצית השנייה עלתה ישראל אחרת בשני צידי המגרש, "אין לי הסבר להבדלים בין המחציות. ידענו שאנחנו יותר טובים מהם, היינו צריכים לגמור את המשחק הזה טיפה יותר מוקדם, אבל הכי חשוב שעשינו את העבודה", אמר הסנטר הותיק עידו קוז'יקרו ואילו אליהו הוסיף, "מחצית שניה גדולה של כולם, הובלנו כבר כמעט בארבעים הפרש, הרבה דברים לא הלכו במחצית הראשונה והם קלעו שלשות שבדרך כלל לא קולעים, אבל ברור לנו שבסוף סטטיסטיקה מתיישרת ובאנו טוב במחצית השניה התפרקנו על המגרש ונתנו גז עד הסוף".

קוז'יקרו התייחס לדבריו של המאמן אריק שיבק, שציין כי לאחר ההפסד לאסטוניה צייר על הלוח בחדר התדריכים באיסלנד נקודה שחורה גדולה שכל אחד משחקני הנבחרת יסחוב איתו אם הנבחרת לא תעפיל לאליפות אירופה, "אריק צייר נקודה שחורה באיסלנד והפנמנו את המסר הזה. גם לפני שהוא צייר אותה כל אחד הרגיש שההפסד לאסטוניה בבית היה נפילה שאסור שתקרה, ספגנו המון ביקורת, חלק ענייניות אבל הרוב לא, הרווחנו את זה ביושר. עשינו קמפיין לא רע עד עכשיו ומקווה לסיים אותו כמו שצריך בשבוע הבא".

כאמור המשחק שייערך ביום שלישי בערב ויהיה חשוב יותר לסרביה, שכן אם היא תפסיד, היא תודח ולא תעלה לאליפות אירופה, בעוד ישראל יכולה להפסיד ב-18 נקודות ועדיין לעלות מהמקום השני, "בכל משחק אנחנו לובשים את המדים של נבחרת ישראל ואנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לזלזל בשום משחק", הוסיף קוז'יקרו, "נגיע עם הרבה עבודה מנטלית, כאילו עלינו ובלבלו אותנו כבר, אבל אסור לשכוח שאנחנו משחקים עם סמל של נבחרת ישראל. אנחנו מייצגים מדינה ואסור לנו לבוא גם אם עלינו ולא לשחק בכל הכוח. נבחרת ישראל תדאג לאינטרסים שלה, והסרבים שישברו את הראש עם הבעיות שלהם. יש לי הרבה חברים סרבים, אבל נבחרת ישראל תבוא ותתן שם כדורסל טוב בלי שום קשר אם עלינו או לא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מאמן נבחרת ישראל אריק שיבק. קובי אליהו
הנקודה השחורה הופנמה. שיבק/קובי אליהו

קופל: "נבחרת ישראל לא תשחק ביום כיפור"

אם לא תקרה תקלה שקשה לדמיין אותה, ישראל תעלה לאליפות אירופה שתחל ב-4 לספטמבר בשנה הבאה בסלובניה. ניצחון על סרביה או הפסד עד 18 נקודות ישלח את הנבחרת לקבוצת הדירוג החמישית מבין שש קבוצות, ואילו הפסד ב-19 נקודות ויותר ידרג את הנבחרת בקבוצת הדירוג האחרונה לקראת ההגרלה שתיערך בסוף השנה הנוכחית.

בדומה לאליפות אירופה הקודמת, גם באליפות זאת יתחרו 24 נבחרות שיחולקו לארבעה בתים בני שש נבחרות כל אחד. שלוש מנצחות הבתים יעפילו לשלב השני, אליו יגררו את המאזן מול הנבחרות איתן העפילו, והשלב הזה יכלול שני בתים בני שש נבחרות. ארבע הנבחרות הראשונות בכל בית יעפילו לרבע הגמר, כאשר שש הנבחרות הראשונות באליפות, או שבע נבחרות במידה וספרד תסיים במקומות 1-6, יעפילו לאליפות העולם בספרד.

יום המשחקים הראשון של האליפות נופל על ערב ראש השנה, ואילו אם הנבחרת תעפיל לשלב השני היא עשויה לשחק ביום כיפור שיחול ב-14 לספטמבר. באיגוד הכדורסל מודעים לנושא, והעבירו מסרים לראשי פיב"א אירופה, כשהבקשה הרשמית שצפויה להיות מוגשת היא שאם ישראל תצטרך לשחק ביום של ערב יום כיפור, היא תסיים את משחקה לפני כניסת הצום, ואם ביום כיפור עצמו, אז המשחק ייערך כמה שעות לאחר סיום הצום. בפיב"א אירופה הבטיחו לראשי האיגוד להתחשב בצרכים של ישראל.

"יש לנו עוד משחק אחד בקמפיין ביום שלישי, משחק משמעותי מול סרביה, ולאחר מכן נראה אם עלינו או באיזה מקום", ניסה יו"ר איגוד הכדורסל אבנר קופל להשאר דיפלומט ולא רוצה להתייחס לאליפות אירופה, אך הסכים לומר, "אני עוד לא מתעסק בנושא יום כיפור, אבל נבחרת ישראל לא תשחק בוודאי ביום כיפור, ולא בחגים מקודשים ליהדות. צריך לדחות את השיחה הזאת ליום שלישי אחרי המשחק מול סרביה".

הנבחרות שכבר העפילו לאליפות אירופה באופן רשמי הן: סלובניה, בריטניה, ספרד, צרפת, ליטא, יוון, מקדוניה, רוסיה, מונטנגרו, גרמניה, קרואטיה, איטליה, אוקראינה, גיאורגיה, בוסניה, פינלנד וצ'כיה.

אבנר קופל יו"ר איגוד הכדורסל. ברני ארדוב
"אני עוד לא מתעסק בנושא יום כיפור". קופל/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully