וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוכן: דני פדרמן אמר 'אוחיון הוא פושטק מרוקאי'. פדרמן: שקרן חסר בושה

סוכנו של אוחיון, אימאן שוקוחיזדה, מדבר לראשונה: ”מכבי ניסו לדפוק את יוגב. מי זה דני פדרמן, שנולד עם כפית זהב, שידבר כך. מתייחסים אליו כמו לחרא”. פדרמן: ”הדברים לא נאמרו מעולם. מי שעודד את יוגב להפר חוזה זה אימאן. יוגב ביקש שנגדיל את התשלום עבורו פי 3"

"לא משנה מה תהיה החלטת הבורר של פיב"א, יוגב לא ישחק במכבי בעונה הבאה. יוגב חתם בקובאן והוא מאוד שמח עם ההחלטה ללכת לשם. אתה יכול לכתוב את זה בגדול: יוגב לא חוזר למכבי. הוא מוכן לנסיעה לרוסיה. וכל הניסיונות של אנשי מכבי לדבר איתו מאחורי הגב שלי – של שמעון (מזרחי), של דני (פדרמן) – לא הובילו לשום מקום. הם ניסו לדפוק אותו ואחר כך ניסו לדפוק אותי, ואני משוכנע שימשיכו לנסות לדפוק אותי. עכשיו הם עוד מדליפים לתקשורת שיוגב צריך לרדת על הברכיים ולהתנצל. זו בדיחה. זה אבסורד. יוגב צריך להתנצל? הוא ירוויח בעונה הבאה יותר מליאור אליהו. מה יש לו לחפש במכבי?

"אבל בניגוד למה שחושבים בתקשורת, האוהדים או הציבור בכלל, זה לא עניין של כסף. בפעם האחרונה שדיברתי עם דני פדרמן, הוא אמר את המשפט הבא: 'יוגב איז א פאקינג מרוקאן פאנק' (יוגב הוא פושטק מרוקאי מזויין, א.ג.). זה היה הביזיון הכי גדול. אמרתי לו שאחרי משפט כזה אין לנו עוד על מה לדבר. כשאתה קורא לבן אדם 'פושטק מרוקאי', אתה כנראה לא מבין כלום לגבי החיים. זה היה עלבון עבור יוגב, עבור המשפחה שלו, לכל בן אדם עם רקע מרוקאי, וגם עבורי. וכל זה – למה? כי יוגב דחה את ההצעה שנתנו לו? כי הוא רוצה לפתח את הקריירה שלו? מי זה דני פדרמן, שנולד עם כפית זהב בפה ומשחק עם הכסף של אבא שלו, שיגיד 'פאקינג מרוקאן פאנק' לבן אדם אחר? מי זה דני פדרמן שידבר על משפחה כמו משפחת אוחיון, שעובדת ונאבקת קשה כל החיים כדי להתפרנס בכבוד? איזו זכות יש לו לעשות דבר כזה?".

יוגב אוחיון שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
המלחמה הזו רק נהיית מלוכלכת יותר. יוגב אוחיון/קובי אליהו

***

המלים הקשות הללו יוצאות מפיו של אימאן שוקוחידזה בשצף, כמפל, אם כי ברהיטות מפתיעה. לפני כשבוע יוגב אוחיון התראיין לחדשות הספורט, והדף כל ניסיון להוציא ממנו ביקורת על מכבי תל אביב. אלא שכאשר מדברים עם סוכנו ועם מכבי תל אביב, מגלים לא מעט דברים שלא ידענו על ההתנהלות של שני הצדדים בקיץ. שוקוחידזה לא מרים את קולו, לא מתלהם, אבל הכעס והעלבון ניכרים בו היטב. לאורך הקיץ סירב סוכנו של יוגב אוחיון לדבר על הפרשה ששמרה את הכדורסל הישראלי במתח במשך הפגרה. לקראת ההחלטה הסופית של בורר מטעם פיב"א בסוגיה, שאמורה להתקבל בעשרת הימים הקרובים, החליט שוקוחידזה להסיר את הכפפות, ולחשוף לראשונה את גרסתו הרשמית למה שהחל כמו"מ בין חברים, והידרדר בתוך זמן קצר לכדי מלחמת לכלוכים וספינים בעילום שם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בפעם האחרונה שדיברתי עם דני פדרמן, הוא אמר את המשפט הבא: 'יוגב איז א פאקינג מרוקאן פאנק'". אימאן שוקחידזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

***

"נעלבתי מהדברים שאמר דני ברמה האישית. גם בשביל יוגב. דני לא מבין מה זה אומר להיות אחר. מה זה אומר להגיע מרקע קשה. אמרתי לו: 'לא היית צריך לומר את זה לי, אם היית גבר היית אומר את זה ליוגב בפנים'. אחר כך, בהמשך השיחה, הוא ניסה לחזור בו. אמר: 'לא הייתי צריך לדבר ככה'. זה לא שינה. הייתי צריך לעדכן את יוגב. סיפרתי לו הכל, והוא רתח. אמרתי ליוגב: 'אתה מבין, זה הג'נרל מנג'ר של הקבוצה שלך. זה מה שהוא חושב עליך'".

דני פדרמן יכחיש את האמירה הזו?

"אם כן, אז זו תהיה מילה שלי נגד המילה של דני. ובפעם האחרונה שבדקתי, המילה של דני לא הייתה שווה כלום. אני בחיים לא שברתי את המילה שלי".

דני פדרמן מבעלי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"זו תהיה מילה שלי נגד מילה של דני. בפעם האחרונה שבדקתי, מילה של דני לא הייתה שווה כלום". פדרמן/ברני ארדוב

***

שוקוחידזה מתבקש לחזור לתחילת הקיץ, לרגע תחילת המגעים בינו לבין המועדון. מה קרה שם, מאחורי הקלעים? כיצד הפרשה הזו החלה להתגלגל?

"הסיפור בעצם התחיל בקיץ הקודם, כשניהלתי מו"מ עם דני לגבי ההצטרפות של יוגב למכבי, והוא שלח אליי את האימייל הבא: '...אני מדבר בשם מכבי ובשמי כשאני אומר שלא נשאיר את יוגב בכוח אם הוא לא יהיה מרוצה מהסיטואציה שלו במכבי. אתה ויוגב צריכים לתת בנו את האמון המינימאלי הזה כשאתם מצטרפים למועדון שלנו. עכשיו סוף שבוע כאן, אז בוא נדבר ביום ראשון או שני וננסה לסגור את זה. ברכות, דני'. זה הגיע אליי ביום חמישי בערב, 21 ביולי 2011.

"לקראת סיום העונה שעברה אמרתי לדני שאנחנו צריכים לעשות משהו לגבי יוגב, כי יש לנו אופציית יציאה. הצבעתי על הסעיף בחוזה, וה'מאמץ' שעשה דני עבורו היה הצעה מאוד נמוכה שבתוך יומיים גם היא בוטלה חד-צדדית מצידו. התגובה הסופית שלו הייתה: 'אולי נוכל לשלם ליוגב עוד 30,000 דולר בעונה הבאה, אולי. אני צריך לבדוק עם כל השותפים שלי קודם'. נתתי להם הזדמנות יותר מהוגנת לשמור על יוגב בקבוצה, זה לא שקודם הלכנו למקום אחר ואז התחלנו לדבר עם מכבי. קודם ניגשנו למכבי. וזו הייתה ההתנהלות והדרך שלהם לשמור על יוגב 'שמח'.

"זמן קצר אחר כך דיוויד פדרמן התראיין ברדיו ובעיתונים, ואמר שיוגב הוא כלום בלי מכבי ואף אחד לא היה מכיר אותו בלי מכבי. ואז דני דיבר איתי ואמר לי שאם נחשוב על לנסות להעביר את יוגב למקום אחר, או אם נתחיל לדבר עם קבוצות אחרות, אז אני כסוכן שחקנים לעולם לא אעשה יותר עסקים עם מכבי תל אביב. דני אמר שזו תהיה טעות גדולה מצדנו לעשות דבר כזה, ואז הוא הוסיף שיוגב הוא 'פושטק מרוקאי מזדיין'. זו הגרסה המקוצרת של מה שנתקלנו בו במהלך המגעים מול מכבי. מה אפשר לומר, אני חושב שזה מדבר בעד עצמו".

הם חשבו שאוחיון קלולס, אומר שוקוחידזה.

"יוגב הוא בחור טוב. הוא מדבר עם כולם. הוא באמת ילד טוב. ואתה מנסה לנצל בחור כזה? בחור שרק עזר למועדון, שכמעט ניצח עבורם את הסדרה נגד פאו? יוגב עם הרגליים על הקרקע, הוא עבר חיים לא קלים כדי להגיע לאן שהוא נמצא עכשיו, הוא הקריב הרבה, ואני מתחבר לזה כי אני גם מכיר את זה מהבית. יוגב לא בא מבית עשיר".

מאיפה קיבלתם את התחושה שההנהלה 'לא ספרה' את יוגב?

"נתנו למכבי זמן, הרבה יותר מזמן סביר, כדי לתת ליוגב הצעה ראויה. רצינו בסה"כ חוזה ברמה של בורשטיין או של פניני, שהוא הרבה יותר נמוך מאשר החוזה של אליהו. והם לא היו מוכנים לתת את זה ליוגב. הם רצו שימשיך להשתכר פחות מכל שחקן אחר בקבוצה, ועוד טענו שזו הצעה הוגנת. מצד שני, לאורך כל הדרך מכבי החזיקה בסעיף שמאפשר לה לחתוך את יוגב בכל קיץ תמורת פיצוי של 20,000 דולר. אלו נשמעים לך תנאים הוגנים?".

אחרי שדחו את ההצעה הכספית, מספר שוקוחידזה, נכנס לתמונה מכבש הלחצים.

"היה ליוגב קיץ קשה. בכל יום הם ניסו לשכנע אותו שהוא צריך להיות במכבי. שאם הוא יעזוב, הוא לא יהיה כלום. העבירו לו מסרים בסגנון: 'אנחנו עשינו אותך. בלי מכבי אתה אפס'. הם גם אמרו דברים דומים לציטוט. אם זה מה שמכבי חושבת על יוגב, למה הם נלחמים עליו? למה הם מנסים לעשות את זה מאחורי הגב שלי? אבל אני יודע להילחם. העבודה שלי היא לבנות בית לשחקן ולשכן אותו שם. זה מה שניסיתי לעשות גם עם יוגב. ומה התגובה? 'פאקינג מרוקאן פאנק'. תאר לך שמישהו היה אומר את זה לך, לאבא שלך, לאח שלך או לילד שלך. מה אתה היית עושה?".

דייויד פדרמן הבעלים של מכבי תל אביב. קובי אליהו
"דיוויד פדרמן אמר: 'אתה ויוגב צריכים לתת בנו אמון מינימאלי'... אחר כך הוא התראיין ברדיו ובעיתונים ואמר שיוגב הוא כלום ובלי מכבי אף אחד לא היה מכיר אותו"/קובי אליהו

***

הבחירה בקובאן, מספר שוקוחידזה, הייתה לא קלה גם היא. "קבוצות יורוליג בכירות התקשרו לבדוק מה קורה. אמרתי בהתחלה לדני: אני אפילו לא מדבר איתם. בוא נפתור את זה ביחד. רק אחרי שהסיפור התפוצץ עם מכבי התחלנו לבדוק את האפשרויות האחרות. בסוף בחרנו בקובאן. החתמתי שם הקיץ גם את מאריץ', ויהיו שם שחקנים נוספים כמו קלאת'ס וכו'. זו תהיה קבוצת יורוליג לכל דבר. יש לקובאן סבלנות בשביל להמתין ליוגב. כל הקיץ לא שמעת מהם כלום. הם לא יברחו מהעסק כפי שבמכבי אולי חושבים שיכול לקרות".

גם אם הבורר קובע שיוגב שייך למכבי?

"זה פשוט מאוד: לא משנה מה, יוגב לא ישחק במכבי. שמכבי תביא את כל הצבא שלה, שתעשה הכל, לא יעזור לה – יוגב לא יהיה שם. הוא כבר מחזיק בחוזה חתום בקובאן. מבחינת יוגב זה הבדל גדול להרוויח 200,000 דולר בשנה, או כמעט מיליון. חוץ מזה, קובאן שלחה בזמן את דמי הפיצוי למכבי בסך 200,000 דולר, ומכבי שמרה את הכסף אצלה. וכשמאמן אחד אומר לך, 'אני חושב שאתה השאראס הבא', ומאמן שני אומר 'אולי תעלה מהספסל, אולי לא, נראה איך תשחקו' – ואפילו לא מוצא לנכון לדבר עם השחקן כדי להסביר לו איזה חלק הוא מייעד לו בקבוצה בעונה הבאה – יש לו סיבה אחרת?

"מכל מקום, זה כבר הפך למשהו גדול יותר מיחסי מכבי-קובאן. במכבי אמרו על יוגב משהו שבחיים שלהם לא יבינו את המשמעות שלו בעבורם. אני לא אשכח בחיים את האמירה הזו. פשוט מאוד".

מה עכשיו?

"מאוד פשוט: יוגב יצא לרוסיה. אבל אף אחד לא הכריח אותו. את ההצעה של קובאן הוא בחר. אם הוא רוצה בסוף לנסוע לספרד, הוא יעשה את זה. גם משם הוא קיבל הצעות. מלאגה ולבוראל מאוד היו בעניין. ההתנהלות של מכבי פשוט דחפה אותנו החוצה. זה הפך את ההחלטה הזו לקלה".

החלטה של הבורר שיוגב שייך למכבי לכל הפחות תסבך מאוד את העניינים מבחינתכם, תסכים איתי.

"לא יודע. אני יודע שמכבי מפעילה לחצים על פיב"א כדי לזכות בתיק. חוץ מזה, הם עושים הכל כדי לדפוק אותי. מה שמניע אותם זה הרצון להיראות טוב בעיני האוהדים. היום זה כבר לא קשור ליוגב: הם לא נלחמים עליו, אלא על הנראות הציבורית שלהם. וזה הבחור שהוא העתיד של הכדורסל הישראלי. חשבתי על זה, כאילו ישראל מייצרת כדורסלנים בקצב ובתדירות של ליטא. עד שכבר גדל כאן משהו, מתייחסים אליו כמו חרא. ואז עוד משתמשים בביטויים גזעניים כלפיו".

עוד כסף ממכבי יוכל בכל זאת לשנות את דעתך ולהשאיר כאן את יוגב?

"זה כבר לא רק כסף. זה מה שאנשים לא מבינים. זה עניין של כבוד. מכבי לא נתנו כבוד ליוגב ברמה הבסיסית ביותר, של לכבד את המקום שהוא מגיע ממנו, את הרקע שלו. מישהו כמו דני פדרמן לא יבין כזה דבר, כי הם לא היו צריכים להילחם עבור המשפחה שלהם. כסף בא וכסף הולך, לפעמים יש לך ולפעמים אין לך, אבל בבן אדם לא פוגעים כפי שמכבי עשו. אנחנו מכבדים אנשים שמכבדים אותנו. מכבי הראו, וגם אמרו, שהם לגמרי לא מכבדים אותנו. הם שולחים לנו מסרים דרך התקשורת, שיוגב צריך 'לרדת על הברכיים כדי שיסכימו לסלוח לו'. משעשע. איזו בדיחה. מי שטוען שיוגב צריך לרדת על הברכיים, אני לא רוצה לעשות איתו עסקים.

"אני לא אוהב מלחמות. אני איש עסקים. הכוונות שלי, מהרגע הראשון, היו להגיע לעסקה שבה כולם מרוויחים, ולפתור דברים באופן מקצועי. לצערי דברים הידרדרו למקומות לא טובים וכעת זה נראה כאילו מכבי הכריזה מלחמה עליי ועל יוגב, בעיקר עליי יותר מאשר עליו. זה פשוט מצחיק אותי, כי כל מה שעשיתי היה מתוך רצון להגן על הלקוח שלי ועל האינטרסים שלו, שהם כמובן בראש מעייניי. אבל אם במכבי רוצים להמשיך ולנסות 'לדפוק' אותי ולהמשיך במלחמה, אז בבקשה, אני מקבל כל ניסיון שכזה בזרועות פתוחות. מכבי מוזמנים לנסות לקחת את זה הכי רחוק שהם יכולים, רק שיזכרו שאין הרבה דברים בחיים שיכולים לגרום לי לחשוב פעמיים.

"אני לא בעד מלחמות, אבל כשצריכים להילחם – אני יודע לעשות גם את זה. מכבי הכריזה מלחמה על יוגב, ואנחנו נילחם כל עוד נוכל. אגב, כל הדברים שלי נאמרים בידיעת ובאישור יוגב: ברגע טהור אחד דני חשף את מה שהוא באמת חושב על יוגב. וקלטתי איך הוא באמת מסתכל עלינו. חשבתי, 'אם זה מה שהוא אומר לי על יוגב, אם יש לו אומץ להגיד כזה דבר, מעניין מה הוא אומר עליי בשיחה עם אנשים אחרים'. וברגע אחד הבנתי הכל".

שחקן מכבי תל אביב יוגב אוחיון. קובי אליהו
"זה כבר לא כסף, זה עניין של כבוד. יוגב לא ישחק במכבי תל אביב"/קובי אליהו

תגובת דני פדרמן: הסוכן לא חושב על טובתו של יוגב, על פיתוח הקריירה של יוגב, על שמו הטוב של יוגב או על תדמיתו

דני פדרמן, מנכ"ל מכבי תל אביב, מסר תגובה מפורטת לראיון ולהאשמותיו של שוקוחידזה, ואגב כך חשף לראשונה את שהתרחש מאחורי הקלעים, לטענתו, במהלך המו"מ עם יוגב אוחיון.

"מדובר באדם שקרן, רמאי, לא אמין וחסר בושה", אמר פדרמן. "לאורך כל חיי לא חשבתי, לא התבטאתי וגם לא אתבטא בעתיד בצורה שכזאת. כל מי שמכיר אותי יודע זאת. הדברים שאימאן מייחס לי חסרי כל שחר ולא נאמרו על ידי מעולם.

"לעומת זאת, מי שמכיר את אימאן ורבים מאלו שעבדו איתו כבר יודעים על חוסר האמינות שלו ולאלו שעדיין לא, אינני ממליץ לעשות זאת.

"לא אתן לאדם כזה להטיל דופי ביושרה שלי, ויתרה מכך, בכבוד שיש לי ליוגב ולמשפחתו. מכבי התייחסה תמיד בכבוד ליוגב ולבני משפחתו.

"כישראלי, צר לי שניתנת אצלכם במה להתבטאויות שקריות כאלו בנושא כזה על ידי אדם כזה ואנו נשקול את צעדינו כנגד התבטאויותיו ופעולותיו של אימאן.

שמעון מזרחי, דייויד פדרמן, דני פדרמן, גיא גודס, מכבי תל אביב. ברני ארדוב, ברני ארדוב
"מכבי תמיד התייחסה בכבוד ליוגב ולמשפחתו". דני פדרמן/ברני ארדוב, ברני ארדוב

"משהבין אימאן שאין לנו כוונה להמשיך לעבוד איתו בעתיד, מאחר והפרצוף האמיתי שלו וחוסר האמינות שלו התגלו בפנינו, הוא החליט ?לשבור את הכלים? ולהתראיין ראיון רצוף בשקרים, אי דיוקים ומניפולציות.

"התמונה כעת ברורה לחלוטין. מי שעודד את יוגב להפר את החוזה הוא אימאן, הסוכן שלו שגוזר קופון שמן באחוזים מהשכר של יוגב. אימאן פעל באופן נבזי ולא בחל באמצעים כשבחר להציג ליוגב תמונה מעוותת ושקרית, כל זאת על מנת לסכסך ולהסית את יוגב כנגד מכבי ולגרום לו לפעול להפרת חוזהו בכדי שאימאן, בסופו של דבר, ייהנה מעמלת סוכן גבוהה פי כמה ברוסיה. הסוכן לא חושב על טובתו של יוגב, על פיתוח הקריירה של יוגב, על שמו הטוב של יוגב או על תדמיתו. כל מה שמעניין את הסוכן זה גובה העמלה שיקבל. מדובר בתאוות בצע של סוכן ותו לא.

"צר לי שיוגב נפל קורבן לאדם שכזה שאף החליט עבורו ש?בכל מקרה, יוגב לא ישחק במכבי?. חבל לי רק שיוגב בחר להאמין וללכת אחרי אדם בעל אינטרס אישי ברור שדואג לטובתו האישית על פני טובתו של יוגב ולא למי שליווה אותו במהלך כל העונה במשחקים, באימונים ובנסיעות בארץ ובחו?ל וביחד עם כל הצוות המקצועי וההנהלה דאג לקדם ולגבות אותו בכדי שיהפוך לשחקן טוב יותר מתוך שאיפה שישחק במכבי עוד שנים רבות.

"לטובתו של יוגב, אני רק מקווה שהסוכן אינו משקר לו כפי שהוא משקר לעיתונות ולכלל ציבור הקוראים. לסוכן לא אכפת מטובתו של יוגב. הוא מתעניין רק בגובה העמלה שלו. אני מקווה שיוגב יתעשת ויבין זאת, במוקדם או במאוחר. שנודע לי על דבריו של אימאן, יצרתי קשר עם יוגב ומשפחתו והבהרתי להם באופן אישי שהדברים מעולם לא נאמרו.

מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט לצד יוגב אוחיון. ברני ארדוב
"יצרתי קשר עם יוגב ומשפחתו והבהרתי להם באופן אישי שהדברים מעולם לא נאמרו"/ברני ארדוב

***

על הציטוטים מתוך המייל שנשלח ב-21 ביולי 2011 אמר פדרמן:

"בהתחלה הסוכן המציא סיפור, כאילו הייתה טעות בחוזה ובעצם הצדדים התכוונו לתת ליוגב זכות יציאה לאחר העונה הראשונה. זה שקר וכזב. הראינו לפיב"א את האימיילים שהוחלפו בין הצדדים לפני חתימת החוזה שמוכיחים חד-משמעית שמה שכתוב בבירור בחוזה הוא נכון, מדויק ומשקף במלואה את כוונת הצדדים: ליוגב יש זכות יציאה רק בתום העונה השנייה.

"כשהשקר הזה נחשף, המציא הסוכן שקר חדש לפיו התחייבתי באימייל לשחרר אותו. מדובר על אימייל שלי בתגובה לבקשה של אימאן וגם של יוגב להוסיף אופציית יציאה בתום העונה הראשונה במידה ויוגב לא יקבל דקות משחק במכבי, סוגיה ממנה יוגב חשש מאוד. מכבי סירבה לכלול אופציה כזו בחוזה ואין לה שום זכר בחוזה.

"עם זאת, לאור דרישה זאת במכתבו של אימאן אליי, מצאתי לנכון להבהיר לסוכן שמכבי אינה מחזיקה בכוח שחקנים שאינם מקבלים אצלה דקות משחק ומעוניינים להשתחרר ובמידה ויוגב יהיה בסיטואציה כזו, כלומר ישותף מעט, נדאג שיהיה מרוצה ולא נחזיק אותו בניגוד לרצונו (כפי ששחררנו שחקנים אחרים שלא קיבלו דקות משחק דוגמת כדיר ומקל). מיותר לציין שלמעלה מ-20 דקות משחק ביורוליג ששיחק יוגב, אינן עומדות בהגדרה זו ובחששות שהיו ליוגב... זוהי דוגמא מצוינת לשקרים, לרמאויות וסילוף העובדות על ידי אימאן. ביום שישי האחרון בשעות אחה"צ הגשנו את התגובה שלנו לפיב"א, והראנו שגם הטיעון הזה של יוגב שקרי וחסר בסיס.

"כנראה שלאחר שהשקרים הקודמים נחשפו, ועל רקע ההחלטה הצפויה של פיב"א, הסוכן של יוגב נלחץ והחליט להמציא שקר חדש. הפעם מדובר בשקר שקשה יותר להפריך עם מסמכים, אך אני רוצה לומר בצורה חדה וברורה: הדברים שהוא מייחס לי פשוט אינם נכונים ולא נאמרו על ידי מעולם. האיש פשוט שקרן. אין מדובר ב'מילה נגד מילה', אלא באדם שהוא שקרן מועד, ששקרים קודמים שלו כבר נחשפו ושלמילה שלו אין שום ערך".

שחקן מכבי תל אביב, אלישי כדיר. ברני ארדוב
"אמרנו שאם יוגב ישותף מעט לא נחזיק אותו בניגוד לרצונו, כפי שעשינו עם כדיר ומקל". אלישי כדיר/ברני ארדוב

***

בעניין טענתו של שוקוחידזה בדבר ביטול ההצעה שהוצעה ע"י מכבי לאוחיון במהלך המו"מ השיב פדרמן:

"שוב מדובר בשקר נוסף ובניסיון להטעות. יוגב חתם על חוזה במכבי ת"א לשלוש עונות, עם זכות יציאה רק בתום העונה השנייה. גם יוגב וגם הסוכן שלו יודעים זאת היטב. זה כתוב באופן ברור וחד משמעי בחוזה של יוגב והובהר גם מעל לכל ספק באימיילים שהוחלפו בין הצדדים לפני חתימת החוזה. יתרה מכך, אימאן עצמו הודה בפני בשיחות טלפון שקיימנו כי ברור לו שליוגב אין אופציית יציאה בתום העונה הראשונה.

"יחד עם זאת, עם תום העונה הראשונה, הודיע לנו יוגב שהוא קיבל מקבוצות אחרות הצעות הרבה יותר גבוהות לעונה הבאה ושהוא לא מתכוון לקיים את החוזה עם מכבי אלא אם נגדיל את התשלום עבורו פי שלושה. כל הסיפור מתחיל ונגמר בבצע כסף. מכבי הייתה מוכנה לפתוח את החוזה החתום ולדון בשיפור התנאים של יוגב, אך לא יכולנו לעמוד בתנאים שיוגב הציב בפנינו. חשבנו שיוגב צריך לנהוג ביושר ולקיים את החוזה שעליו חתם רק לפני שנה, על פיו יש לו אפשרות יציאה בעוד שנה. לצערנו, יוגב חשב אחרת. כאמור, בשיחות של אימאן איתי באותו הזמן, הוא הודה בפני מספר פעמים שידוע לו שאין ליוגב אפשרות יציאה מהחוזה בתום העונה הראשונה, אך הטיל את כל האשמה על יוגב בכך שיוגב אינו מקשיב לעצתו ושיוגב מעוניין לצאת מהחוזה אם לא נשלם את מבוקשו.

מסתבר שאימאן שיחק משחק תפקידים. בזמן שלנו הציג את יוגב כאשם למצב וכמי שאינו מוכן להתפשר, כעת מסתבר שבפני יוגב הציג אותנו ככאלו שאינם מעריכים אותו ואת בני משפחתו ובכך גרר אותנו למצב הזה".

באשר לטענה כי מכבי הייתה מוכנה לשדרג את שכרו של אוחיון ב-30,000 דולר בלבד השיב פדרמן:

"עוד שקר. כאמור, כשיוגב ואורי ברנע, שותפו של אימאן בישראל, הציגו בפני לראשונה את דרישותיו של יוגב, הם הציגו בפני באותה הזדמנות את ההצעות שיש ליוגב בקבוצות אחרות, בין היתר ברוסיה ובספרד. יתרה מכך, אורי ברנע ואימאן עצמם סיפרו לי שבמהלך הסידרה נגד פנאתינייקוס, יוגב נפגש עם סוכן אחר במלון שהציע לו הצעה מקבוצה בספרד".

יוגב אוחיון שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
"מסתבר שאימאן שיחק משחק תפקידים. בזמן שלנו הציג את יוגב כאשם למצב וכמי שאינו מוכן להתפשר, כעת מסתבר שבפני יוגב הציג אותנו ככאלו שאינם מעריכים אותו ואת בני משפחתו ובכך גרר אותנו למצב הזה"/קובי אליהו

***

באשר לתיאורו של שוקוחידזה את השיחה אשר במהלכה, לטענתו, השתמש פדרמן בביטוי "פושטק מרוקאי", השיב פדרמן:

"כמובן שזהו שקר. התייחסתי לנושא ההתבטאויות השקריות בנפרד. השיחה שאימאן מתאר הייתה כדלקמן: בזמן שהגיעו אלינו שמועות במהלך הקיץ על אפשרות חתימתו של יוגב בקבוצה רוסית, התקשר אלי אימאן שוב, הפעם כדי להציע לי שחקן. שאלתי אותו האם השמועות לגבי יוגב והחתימה ברוסיה נכונות, והבהרתי לו שאם יסתבר שהוא פועל להפרת החוזה של יוגב ומנהל מו"מ עם קבוצות אחרות מאחורי גבינו, לא נוכל להמשיך לעבוד יחד מאחר והאמון יופר לחלוטין ונראה בו אחראי על הפרת חוזהו של יוגב.

"אימאן הבטיח לי שהמילה שלו חשובה יותר מכל, ואילו הייתי מכיר אותו טוב יותר, לא הייתי צריך בכלל לשאול את השאלה. בדיעבד, הבטחה זו ניתנה בזמן שיוגב שהה ברוסיה וניהל מו"מ מתקדם עם קובאן.

"יומיים למחרת פורסם בתקשורת שיוגב חתם בקובאן הרוסית. מאז לא שמעתי מאימאן אפילו פעם אחת. מסתבר שהוא צדק: אילו הייתי מכיר אותו טוב יותר, לא הייתי צריך לשאול את השאלה".

פדרמן גם סיפר לראשונה על ההתנהלות של המועדון מול אוחיון החל מראשית הקיץ:

"בתחילת הקיץ התנהל קשר ישיר ביני ובין יוגב, כפי שהתקיים במהלך כל השנה. בשלב מסוים, כשפניתי ליוגב בטלפון או בהודעות, הוא הפסיק לחזור אלי ובמקומו הייתי מקבל שיחה מאימאן או משותפו של אימאן בארץ, אורי. בשלב מסוים ביקשתי מיוגב שיחזור אליי בעצמו. בשיחה ניסיתי להסביר לו שיש לי תחושה שמנסים להטעות אותו ושחשוב לי שישמע את הכל ממני. יוגב הקשיב ולא הגיב.

הפעם האחרונה שניסיתי ליצור קשר עם יוגב הייתה הודעה ששלחתי לו ב 23.6, לפני למעלה מחודשיים. עד היום הוא לא הגיב ולא חזר אלי. כעת ברור שאימאן הסית אותו ואסר עליו ליצור איתנו קשר או להגיב לנו בכל צורה, ומטרתו הייתה לשים חיץ בין יוגב ובין מכבי ולמנוע מאיתנו לתקשר".

עו"ד שמעון מזרחי יו"ר מכבי תל אביב. קובי אליהו
גם לו יש מה להגיד על הסיפור הזה. שמעון מזרחי/קובי אליהו

שמעון מזרחי, יו"ר מכבי תל אביב, מסר בתגובה:

"ברור לכל כי הדברים אותם מנסה לייחס הסוכן אימאן, כאילו נאמרו ע?י דני פדרמן, אין להם שחר. המועדון סמוך ובטוח כי דברים אלו לא נאמרו מעולם, ועומד מאחוריו של דני פדרמן לאורך כל הדרך.

"דבריו של הסוכן אימאן הינם ניסיון נואל לתקוע טריז גבוה בין יוגב לבין המועדון, ובטוחני כי ניסיון זה לא יצלח הואיל וגם יוגב וגם משפחתו לא יטו אוזן ולא יאמינו לעלילה שלוחת רסן מסוג זה.

"בדבריו של הסוכן, אימאן, עוברות כחוט השני שתי מגמות ברורות:

"א. אי כיבוד הסכמים.

"ב. מגמה להתעלמות מוחלטת מפסיקות של מוסדות משפטיים על כל דרגותיהם. כאשר לנגד עיניו אך ורק העניין הכספי וטובתו הוא ולנסות ולהפוך את יוגב כחומר בידיו, כאשר טובתו של יוגב רחוקה מלהיות כנגד עיניו וזאת בלשון ההמעטה וחבל שכך, הואיל ויוגב נתן וקיבל את כל הבמה האפשרית בעונת המשחקים שלו במכבי ויכול היה להמשיך להיות שחקן ישראלי מוביל בשנים הבאות בארצו שלו ולא לרעות בשדות זרים".

ohad@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully