וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן שקשקשנו

9.9.2012 / 12:48

נבחרת המחזור של מוקדמות המונדיאל באירופה נכבשה הפעם על ידי הנבחרות שבישראל אהבו לזלזל בהן, אבל עקפו אותנו מזמן: יוון, שוויץ ובלגיה. לצידם: דז'קו מאותת, למפארד מככב ואוזיל לוהט. כוכב אורח: הקולומביאני שגנב לפלקאו את ההצגה

הליגות האירופיות יצאו להפוגה בסוף השבוע, אבל גם בלעדיהן יש לנו נבחרת מחזור משובחת ומעניינת, באדיבות משחקי מוקדמות מונדיאל 2014. נבחרות אירופה החלו את דרכן לעבר ברזיל עם משחקי פתיחה שאולי לא הניבו הפתעות מרעישות, אך סיפקו כמה וכמה תצוגות אישיות נהדרות, כולל מספר שחקנים שהמשיכו את הכושר הנפלא שלהם מפתיחת העונה במדי הקבוצות. המאסטרו של גרמניה נמצא כאן, ולצידו הבוס של שוויץ, התקוות של צרפת ובלגיה, ההפתעה של איטליה ומלך הפנדלים של אנגליה. ובפינת הכוכב האורח: השותף של רדאמל פלקאו.

מסוט אוזיל שחקן נבחרת גרמניה. Joern Pollex, GettyImages
מוריניו יכול להיות מרוצה. מסוט אוזיל/GettyImages, Joern Pollex

שוער

ג'ונתן ז'ובר - לוקסמבורג

פורטוגל הגיעה ללוקסמבורג מלווה בכ-7,000 אוהדים ובציפייה לטיול קל מול הנמושה של בית ו', אך מצאה עצמה מסובכת במהלך המשחק ולבסוף גירדה ניצחון דחוק 1:2. כריסטיאנו רונאלדו קיווה לפרוק את כל העצבים על לוקסמבורג, אבל הוא וחבריו נתקלו ביום מצוין בין הקורות של ג'ונתן ז'ובר. שוערה של דודלאנז', שחטף שבעה שערים משחקני הפועל תל אביב במוקדמות הליגה האירופית, הדף כדור חופשי מסוכן של רונאלדו ורשם הצלה גדולה מול הלדר פוסטיגה במחצית ראשונה הירואית מבחינתו. שני השחקנים המסוכנים של פורטוגל אמנם הכניעו אותו וביצעו מהפך, אבל ז'ובר הוסיף עוד כמה הצלות כדי למנוע תבוסה מהנבחרת המארחת. אלי גוטמן יודע: גם בלוקסמבורג לא יהיה קל.

ג'ונתן ז'ובר שוער נבחרת לוקסמבורג. Vadim Ghirda, AP
עצר את כריסטיאנו רונאלדו, לפחות חלקית. ג'ונתן ז'ובר/AP, Vadim Ghirda

הגנה

מגן ימני: גרטר סטיינסון - איסלנד

25 שנה חיכו באיסלנד לרגע הזה, בו לאחר 11 משחקי דרבי ינצחו את השכנה נורבגיה. במוקדמות היורו האיסלנדים כבר הריחו ניצחון ביתי, אבל נורבגיה ביצעה מהפך במחצית השנייה והאריכה את רצף ההצלחות שלה ברייקיאוויק. רצה הגורל והשתיים הוצבו שוב באותו בית, כשהפעם הגיעה הנקמה המתוקה של איסלנד עם 0:2 חלק. ההגנה המארחת עשתה את ההבדל במשחק, כשידעה להגביל את הנורבגים למצבים בודדים עם תצוגה טקטית לעילא ולעילא ושמרה על שער נקי. גרטר סטיינסון, שעזב בקיץ את בולטון לטובת קייסריספור הטורקית, סיפק את אחת ההופעות הטובות שלו במדי הנבחרת בגיל 30, עם מספר פריצות נהדרות בצד ימין שהובילו להזדמנויות ברחבה, וכן סגירה הרמטית של טאריק אליונוסי המתוסכל.

בלם: יאן ורטונגן - בלגיה

לא ברור מה יש יותר בבלגיה - כישרון או ציפיות. הסגל החלומי שירש מארק וילמוטס מבטיח רבות וחייב להעלות את הנבחרת הזו לטורניר גדול, לראשונה מאז מונדיאל 2002. בניגוד למוקדמות היורו, שם פתחו עם שני הפסדים שסיבכו אותם לקראת ההמשך, הפעם הבלגים עמדו במבחן הראשון וחזרו עם 0:2 מווילס. הבשורה העיקרית מבחינת וילמוטס הגיעה מההגנה, שידעה לשמור על שער נקי אחרי חמישה משחקים רשמיים בהם ספגה. וילמוטס העלה את כל שלושת הבלמים המובילים שלו בהרכב וקיבל משניים מהם את שערי הניצחון, כשהקפטן וינסנט קומפני נגח את הראשון ויאן ורטונגן הפציץ את השני בבעיטה חופשית. שחקן הרכש של טוטנהאם הוצב כמגן שמאלי, שיתף פעולה עם אדן הזאר בהתקפות החוזרות מהאגף וכמעט כבש שער נוסף מול הוולשים ששיחקו 65 דקות ב-10 שחקנים. דור הזהב של בלגיה יכול להיות הסיפור הגדול של המוקדמות.

יאן ורטונגן שחקן נבחרת בלגיה, מאחוריו דריס מרטנס. Mike Hewitt, GettyImages
יש לבלגיה סגל חלומי. יאן ורטונגן/GettyImages, Mike Hewitt

בלם: מאפו יאנגמביווה - צרפת

במהלך הקדנציה שלו בנבחרת צרפת, לורן בלאן לקח צמד בלמים לא מבריק במיוחד כמו אדיל ראמי ופיליפ מקסס, התעלם מהביקורות ויצר ביניהם שיתוף פעולה יעיל שהספיק כדי להעפיל ליורו 2012 ולהתקדם בו עד רבע הגמר. דידייה דשאן רוצה יותר, וחושב על העתיד. לכן כבר במשחק הראשון שלו ראינו במרכז ההגנה את ממאדו סאקו בן ה-22 ומאפו יאנגמביווה בן ה-23, שצלחו את המבחן הביכורים שלהם יחד. גם אם אחד היה טוב יותר מהשני. יאנגמביווה, קפטן האלופה מונפלייה, הפגין בהופעת הבכורה הרשמית שלו בדיוק את היכולת שאפיינה אותו בקבוצתו בעונה שעברה, ובעיקר היה במקום כדי לחפות על טעויות שביצע שותפו בניצחון 0:1 בהלסינקי. יאנגמביווה גם סיפק חילוץ כדור שמנע מפינלנד את השוויון, הסתדר עם ההגבהות של המארחים והבהיר לדשאן כי לפחות במקרה שלו, יש על מי לסמוך.

מגן שמאלי: ניקוס ספירופולוס - יוון

בניגוד אלינו, הנבחרת שכל כך נהנינו לזלזל בה בקמפיינים קודמים, פתחה את המוקדמות עם ניצחון חוץ שכל כולו אופי. יוון פגשה את לטביה לעימות חמישי תוך חמש שנים, למדה את הלקח מהמפגש בשנה שעברה וחזרה מריגה עם ניצחון 1:2. לטביה עוד הוליכה, אבל החבורה של פרננדו סנטוס הייתה עדיפה והתמזל מזלה לחזות בשער נדיר של ניקוס ספירופולוס ששינה את המשחק. המגן השמאלי תמך לא מעט בהתקפה, ובאחת הפעמים גם ירה כדור אדיר מ-25 מטרים אל הרשת. היה זה שערו השני של המגן השמאלי ב-29 הופעות במדים הלאומיים, לעומת שער בודד ב-154 משחקים במדי פנאתינייקוס. אחרי מחצית ראשונה בינונית, ספירופולוס שדרג את יכולתו והיה דמות מפתח בקאמבק של הלוחמים היוונים. הלוואי עלינו.

מגן נבחרת יוון ניקוס ספירופולוס עולה לכדור עם חלוץ נבחרת לטביה ארטיום רודנבס. רויטרס
אחד הלוחמים הבולטים של יוון. ניקוס ספירופולוס, מימין/רויטרס

קישור

גוקאן אינלר - שוויץ

ציינו את בלגיה ככוח עולה באירופה, אבל באותה נשימה אפשר להזכיר גם את שוויץ המגוונת של אוטמר היצפלד. עם שחקנים מנוסים כמו סטפן ליכשטיינר, טרנקילו בארנטה וארן דרדיוק, לצד צעירים דוגמת ריקרדו רודריגס, גרניט שאקה ושרדאן שאקירי, יש לשוויץ את הכלים להעפיל לברזיל 2014. ההתחלה שלהם הייתה מרשימה במיוחד, עם 0:2 אלגנטי בסלובניה שאמור לסלול להם את הדרך לראשות בית ה' נטול נבחרות הפאר. על החבורה המוכשרת באדום ניצח הקפטן גוקאן אינלר, הבוס הבלתי מעורער של שוויץ. קשרה של נאפולי שלט בקצב המשחק, כיוון את חבריו וקינח עם שער נפלא במחצית השנייה. אינלר ידע להוציא את העוקץ מהפתיחה הנלהבת של הסלובנים ונבחר כמובן לאיש המשחק. לראשונה בעידן היצפלד, שוויץ פותחת קמפיין עם ניצחון.

פרנק למפארד - אנגליה

לא מעט חששות היו בממלכה לפני משחק החוץ של אנגליה במולדובה. פרנק למפארד, השחקן הכי קר רוח שיש לרוי הודג'סון בנמצא, היה שם כדי להרגיע את כולם ולהוביל את נבחרת שלושת האריות ל-0:5 קליל בקישינב. קשרה הוותיק של צ'לסי, שלא היה ביורו ולכן נחסכה ממנו טראומת הפנדלים מול איטליה, הפך לפנדליסט המוצלח ביותר בתולדות הנבחרת (לא דבר של מה בכך אצל האנגלים חסרי המזל) כשהבקיע את השמיני שלו מהנקודה הלבנה כבר בפתיחה, ולאחר מכן השלים צמד עם שער מצוין שהפך את משחק החוץ לטיול. גם הודג'סון לא חסך במחמאות לאחר ההופעה של למפארד, שעקף את סר ג'ף הרסט ועלה למקום ה-13 בטבלת המבקיעים של אנגליה בכל הזמנים: "פרנק היה מצוין. הוא שחקן איכותי, ואיכות היא קבועה. זה מוכח פעם אחר פעם". תעריכו אותו.

מסוט אוזיל - גרמניה

ז'וזה מוריניו יכול להיות מרוצה מסוף השבוע שעבר על שחקני ריאל מדריד. המאמן הפורטוגלי חזה בלוקה מודריץ' מוביל את קרואטיה לניצחון, ושמע על השערים של כריסטיאנו רונאלדו, אנחל די מריה וגונסאלו היגואין. מי שהתעלה על כולם היה מסוט אוזיל, שהתעלל בשחקני איי פארו והוביל את גרמניה לניצחונה ה-500 בהיסטוריה (0:3). "ההצגה של אוזיל", קראו עיתוני גרמניה ביום שאחרי המשחק, בו שחקני המנשאפט החמיצו ללא הפסקה והחזיקו ביתרון מזערי משער של מריו גצה, עד אשר בא אוזיל והבקיע צמד במחצית השנייה. "מסוט היה יוצא מן הכלל, ולאו דווקא בגלל שני השערים שלו", החמיא יוגי לב בסיום. אוזיל עשה ככל העולה על רוחו במגרש, יצר מצבים לחבריו ופיצח בפעולות חכמות את הגנת היריבה. כשראה שכולם מחמיצים, לקח אחריות וציין את הופעתו ה-40 בנבחרת עם צמד שני. האשף של גרמניה.

קשר נבחרת אנגליה פרנק למפארד חוגג שער. AP
מלך הפנדלים של אנגליה. פרנק למפארד/AP

התקפה

פאבלו אוסבלדו - איטליה

הנבחרת הגדולה היחידה שלא ניצחה במחזור הפתיחה של המוקדמות הייתה איטליה, שסיימה ב-2:2 בבולגריה. אז יכול להיות שצ'זארה פראנדלי הפסיד שתי נקודות, אבל הוא הרוויח חלוץ נפלא שעוד עשוי לעזור לו בהמשך. חסרונם של מריו באלוטלי ואנטוניו קסאנו פינה מקום בהתקפה, ומי שנבחר למלא אותו היה פאבלו אוסבלדו, שפתח את העונה בסערה במדי רומא. החלוץ שנולד בארגנטינה והתאזרח באיטליה, הוביל את האזורי למהפך עם שני שערי בכורה לא יפים במיוחד, אך כאלה שמעידים על נחישות ומיקום מצוין. אוסבלדו המשיך להיות הפעיל בשורות האיטלקים ואף היה קרוב לשלושער, אלא שלצערו נבחרתו ספגה את השוויון והסתפקה בנקודה בלבד. השחקן חם המזג עוד ימצא פעמים רבות את הרשת, אם רק ימשיך לקבל הזדמנויות. בכל מקרה, את הלילה הזה בסופיה הוא יזכור לעד.

ודאד איבישביץ' - בוסניה

את התוצאה הגבוהה של סוף השבוע רשמה נבחרת בוסניה, שהלמה בליכטנשטיין החלשה עם 1:8 מוחץ בוואדוז. שני החלוצים של סאפט סושיץ' הבקיעו שלושער כל אחד, ובשל מיעוט החלוצים המצטיינים בסוף השבוע הצליחו שניהם לפלס דרכם לנבחרת המחזור. ודאד איבישביץ', שהיה חתום על השערים היפים יותר במשחק, זכה לעדיפות קלה על פני חברו בעיקר מפני שידע לפרגן לאדין דז'קו (אליו נגיע בהמשך) עם בישול נהדר בדקה ה-81. בשטוטגרט מקווים כי ההופעה הזו של איבישביץ' תשיב לו את הביטחון, אחרי שפתח את העונה בבונדסליגה עם החמצת פנדל בסיום המשחק מול וולפסבורג ועם כרטיס אדום בתבוסה לבאיירן מינכן. אין כמו שלושה כדורים ברשת כדי לחזור לעניינים.

אדין דז'קו - בוסניה

אז כן, מדובר באחת מנמושות היבשת, ובכל זאת - שלושער תוך 35 דקות זה אף פעם לא דבר פשוט. אדין דז'קו, שהיה כל כך מתוסכל כשלא הצליח למצוא את הרשת במחצית הראשונה, ראה את כל חבריו עובדים בשבילו כדי שישתתף בחגיגה וירשום ציון דרך היסטורי, ובסופו של דבר גם הבקיע שלושה משמונת השערים של בוסניה בליכטנשטיין. החלוץ התמיר הוזכר כמועמד לעזוב את מנצ'סטר סיטי לפני סגירת חלון ההעברות, אלא שהוא נשאר לבסוף וכבר הספיק לתרום שני שערים במחזורי הפתיחה של הפרמיירליג. דז'קו מוכיח לרוברטו מאנצ'יני שהוא עדיין מכונת שערים עליה אין סיבה לוותר כל כך מהר. עכשיו הוא גם יכול להתגאות בהיותו מלך שערי בוסניה בכל הזמנים, אחרי ששבר את השיא של אלביר בוליץ' (22 שערים) והגיע ל-24 כיבושים, כשהוא בסך הכל בן 26 ולאחר 47 משחקים בינלאומיים.

חלוץ נבחרת איטליה פאבלו אוסבלדו חוגג שער. רויטרס
יזכור את המשחק הזה לעד. פאבלו אוסבלדו/רויטרס

שווים אזכור

אלן מקרגור (סקוטלנד) - מנע הפסד ברגע האחרון

רולנד יוהאס (הונגריה) - נראה אותו מול הולנד

טורניקה אוקריאשווילי (גאורגיה) - גול סטייל קינקלדזה

ניקולה דרינצ'יץ' (מונטנגרו) - לא רק ווצ'יניץ' ויובטיץ'

אלכס אוקסלייד צ'מברליין (אנגליה) - דור העתיד 1

לוסיאנו נרסינג (הולנד) - דור העתיד 2

זבייזדאן מיסימוביץ' (בוסניה) - הצלע השלישית

כוכב אורח

טאופילו גוטיירס - קולומביה

ההצלחה ההיסטרית של רדאמל פלקאו הובילה לפסטיבל גדול סביב החלוץ בקולומביה, שם קיוו לראותו סוף כל סוף מממש חלק מהפוטנציאל גם במדי הנבחרת. במשך השבוע נותחו ללא הפסקה כל המועמדים לחבור אליו בחוד, ולמאמן החדש חוסה פקרמן הוצעו אינספור שיטות משחק על מנת להפיק את המיטב ממי שכונה לא אחת בשבועיים האחרונים "החלוץ הטוב בעולם". בסופו של דבר הפור של פקרמן נפל על טאופילו גוטיירס - כישרון גדול עם שק של בעיות משמעת. אלא שעם תוצאות אי אפשר להתווכח. הבחירה בטאו לצד פלקאו התבררה כציוות האולטימטיבי. החלוץ שחזר בקיץ לאתלטיקו ג'וניור, השיב למאמנו עם עבודה בלתי פוסקת על המגרש, ניצל את השטחים הפנויים שנוצרו כשההגנה התמקדה בפלקאו וגם כבש צמד נהדר ב-0:4 המזהיר של קולומביה על אורוגוואי. היו אלה שערים ראשונים של טאו במוקדמות, והם הגיעו במשחק הטוב ביותר של הקפטרוס מאז החמישייה לרשת אותה יריבה ב-2004. האיש שגנב לפלקאו את ההצגה.

שחקן ראסינג קלוב, תאופילו גוטיירז. רויטרס
נמצא הפרטנר של פלקאו? טאופילו גוטיירס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully