וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקדמות המונדיאל: ארגנטינה ניצחה 1:3 את פרגוואי

די מריה, היגואין ומסי (בבעיטה חופשית) העלו את האלביסלסטה לראש הבית הדרום אמריקאי. קולומביה הביסה 0:4 את אורוגוואי

קצת אחרי שבאירופה כיבו אורות וקיפלו ציוד בתום רוב משחקי המחזור הראשון במוקדמות המונדיאל, יצא לדרך המחזור השביעי בקמפיין המוקדמות באזור הדרום אמריקאי. ארגנטינה ניצלה את העובדה כי צ'ילה היא הנבחרת החופשית של המחזור, כדי לעלות למקום הראשון עם ניצחון ביתי 1:3 על פרגוואי הנמצאת בנסיגה. עוד לפני כן, קולומביה סיפקה הצגה אדירה עם 0:4 מוחץ על אורוגוואי. אקוודור ניצחה 0:1 את בוליביה, ופרו ביצעה מהפך בדרך ל-1:2 על ונצואלה.

ליאונל מסי שחקן נבחרת ארגנטינה. רויטרס
שער תשיעי במדי הנבחרת ב-2012. ליאונל מסי/רויטרס

ארגנטינה - פרגוואי 1:3

לעיני 57 אלף צופים נרגשים במשחק המוקדמות הראשון אי פעם באצטדיון על שם מריו קמפס בקורדובה, ארגנטינה שמרה על המאזן המושלם שלה בשנת 2012 והעפילה לראשות הבית הדרום אמריקאי עם 13 נקודות משישה משחקים. אחרי הניצחונות במשחקי ההכנה מול ברזיל וגרמניה, אלחנדרו סאבלה שמר אמונים לטרידנטה ההתקפי הכולל את ליאונל מסי, גונסאלו היגואין ואסקיאל לאבצי, כשבקישור החליף רודריגו בראניה את חאבייר מסצ'ראנו המורחק ובהגנה פתח הוגו קמפניארו במקום פאבלו סבאלטה הפצוע. למרות תקלה בלתי צפויה בדמות שער השוויון, זה הספיק לארגנטינה כדי לרשום ניצחון רביעי במוקדמות וראשון על פרגוואי בבית מאז 1973.

חרארדו פלוסו האורוגוואי לא הספיק לעכל שמדובר בבכורה הרשמית שלו כמאמן פרגוואי, וכבר אחרי פחות משלוש דקות ראה את ארגנטינה עולה ליתרון לאחר בעיטה מסובבת של אנחל די מריה לחיבורים, עם קצת עזרה מהגב של לאבצי. המארחת המשיכה לשלוט ללא עוררין, אך בדקה ה-18 נגיעת יד אומללה של בראניה ברחבה סידרה לפרגוואי פנדל, ממש משום מקום. ג'ונתן פאברו, המתזארח הארגנטינאי בן ה-30 שנולד בבואנוס איירס ושיחק בבוקה ג'וניורס, לקח אחריות בבכורה הרשמית שלו והשווה מול בני ארצו, בשער ששימח בעיקר את בת הזוג המפורסמת שלו, לריסה ריקלמה האחת והיחידה. אלא שארגנטינה לא נתנה לשער הזה לדכא את רוח היצירה שלה. מסי ודי מריה המשיכו ללהטט, ובדקה ה-31 ניסיון מסירה של קשר ריאל מדריד הגיע בעזרת שחקן יריב להיגואין, שהמשיך בכושר ההבקעה המצוין והכניע את חוסטו ויז'אר בבעיטה אלכסונית מ-12 מטרים. ארבע דקות לאחר מכן מסי שלח בעיטה חופשית לקורה.

המחצית השנייה נפתחה עם עוד קורה של מסי, אחרי מבצע אישי מבריק שהסתיים עם הקפצה מעל ראשו של ויז'אר המופתע. בדקה ה-64 כבר דבר לא עמד בדרכו של הקפטן. מסי הוכשל על ידי ויקטור קאסרס במרחק של כ-25 מטרים מהשער, וברגל שמאל סובב כדור חופשי מדויק שליטף את הקורה ונעצר הפעם רק ברשת. שער תשיעי של מסי בחמישה משחקים במדי האלביסלסטה ב-2012. פרגוואי, שמציגה נבחרת הרבה פחות טובה משנים קודמות, המשיכה בעיקר לכסח עד לסיום, אם כי שער של קאסרס נפסל בגלל נבדל גבולי בדקה ה-83. בכל מקרה, כנראה שאת המונדיאל הבא הנבחרת הזו תראה מהבית, אחרי ארבעה גביעים עולמיים רצופים בהם השתתפה. ככה זה כשמנצחים רק פעם אחת במוקדמות ופעמיים בלבד ב-17 המשחקים הרשמיים האחרונים (כולל הקופה אמריקה, שם הגיעה לגמר ללא ניצחונות). ארגנטינה, לעומת זאת, הסירה את הנאחס ממשחקי הבית מול פרגוואי ונראית בדרך הנכונה לברזיל.

רדאמל פלקאו שחקן נבחרת קולומביה. רויטרס
מדינה שלמה באופוריה. רדאמל פלקאו/רויטרס

קולומביה - אורוגוואי 0:4

אחרי פתיחה לא טובה לקמפיין, קולומביה סוף כל סוף הצליחה למצות בערב אחד את הפוטנציאל הגלום בה, כשמחצה את אלופת דרום אמריקה בבראנקייה והנחילה לה הפסד ראשון אחרי יותר משנתיים וכמובן ראשון במוקדמות. האופוריה סביב ההצלחה של רדאמל פלקאו הדביקה את כל הנבחרת לניצחון ראשון על הסלסטה אחרי חמישה הפסדים ותיקו. אז, ביוני 2004, זה נגמר עם חמישייה בכיכובו של ויקטור פאצ'קו. יותר משמונה שנים אחרי, באותו אצטדיון ממש ועם שריד אחד בלבד מאותה תצוגה (לואיס פראה) קולומביה שוב חגגה בגדול.

מי אם לא פלקאו, שגרם לטירוף שיא במדינה בימים האחרונים, היה חתום על השער הפותח כבר בדקה השנייה, ואולי לראשונה בקריירה הביא את הכושר הנפלא מהקבוצה לידי ביטוי גם בנבחרת. הקולומביאנים הנלהבים שמרו על היתרון מול אורוגוואי נטולת לואיס סוארס המושעה, ובדקה ה-48 עלו ל-0:2 עם כדור שניתב טאופילו גוטיירס בין רגליו של השוער האורח פרננדו מוסלרה, אחרי מסירת עומק של חאמס רודריגס. שיתוף הפעולה הזה עבד פעם נוספת ארבע דקות לאחר מכן, כשרודריגס העביר כדור מצד שמאל וגוטיירס הצדיק את הבחירה של פקרמן בו כפרטנר של פלקאו עם שער שני במשחק. המגן חואן קמילו סוניגה, שבישל לפלקאו בפתיחה, ביצע דאבל פס עם חלוץ אתלטיקו מדריד וחתם את הקונצרט בתוספת הזמן. קולומביה עם 10 נקודות משישה משחקים, לאורוגוואי נקודה אחת יותר.

פליפה קייסדו שחקן נבחרת אקוודור. רויטרס
ניצל היטב את המתנה. קייסדו/רויטרס

אקוודור - בוליביה 0:1

עוד קולומביאני שחגג הלילה הוא ריינאלדו רואדה, שהצעיד את אקוודור, עם עזרה גדולה מהשופט חואן סוטו מוונצואלה, לניצחון רביעי במוקדמות ושביעי ברציפות במפגשים מול בוליביה. האורחים הציגו על הקווים את הספרדי אסקרגורטה שהוביל אותם למונדיאל ב-1994, אבל גם הוא לא הושיע בבכורה הרשמית שלו ובוליביה נותרה עם ארבע נקודות בלבד משבעה משחקים, לעומת 12 של יריבתה הנאבקת על הכרטיסים למונדיאל. פליפה קייסדו חזר להרכב של אקוודור והוא גם היה האיש שהכריע את המשחק. מבצע גדול של קייסדו הסתיים עם מסירה ללואיס סריטאמה, שנפל בצורה מגוחכת ברחבה לאחר שנתקל ברונלד ראלדס ובכל זאת קיבל שריקה. קייסדו ניצל את המתנה, כבש מהנקודה הלבנה בדקה ה-74 והעניק לאקוודור את שלוש הנקודות.

ג'פרסון פרפאן שחקן נבחרת פרו. רויטרס
צימקו את הפער מהמקום החמישי לארבע נקודות. פרפאן/רויטרס

פרו - ונצואלה 1:2

הפרואנים, שעד הלילה רשמו ניצחון אחד מחמישה משחקים, הצליחו לשפר משמעותית את מצבם בבית וכעת הם רחוקים רק ארבע נקודות מקולומביה החמישית, וקרובים שתי נקודות מונצואלה. חואן ארנגו הבקיע את שער היתרון לאורחים, אבל ג'פרסון פרפאן, כוכבה של שאלקה, החזיר עם צמד גדול במחצית השנייה (47, 59) וסידר למארחים את הניצחון. עשרים דקות לסיום גבריאל ס'יצ'רו הוונצואלני הורחק והקשה עוד יותר על הנבחרת שלו את החזרה למשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully