וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל עשויה להבטיח את הכרטיס לסלובניה כבר בשבת

7.9.2012 / 15:10

בעקבות הודעת פיב"א, ניצחון על סלובקיה, והפסד של בלגיה, שבדיה או טורקיה יספיקו לישראל כדי לעלות לאליפות אירופה

אחרי הידיעה שהגיעה לנבחרת ישראל על שינוי תקנון פיב"א, הקובע כי העולות מהמקום השלישי יקבעו על פי יחס ניצחונות, והמשחקים מול הקבוצה במקום האחרון כן ייקבעו, שיפרו בצורה משמעותית את אפשרות העלייה של נבחרת ישראל לאליפות אירופה. כעת מתברר כי יחס הסלים של ישראל כלל אינו קובע, אלא במקרה שבו תסיים באותו יחס עם הנבחרות האחרות במקום השלישי, מה שאפשרי רק בהפסד מחר (שבת) מול סלובקיה החלשה.

מלבד האפשרות לסיים במקום השני, דרך ניצחון על סרביה, ישראל כאמור יכולה לעלות מהמקום השלישי. ניצחון על סלובקיה והפסד לסרביה ביום שלישי ישלח את ישראל למקום השלישי במקרה הגרוע, או למקום השני בסיטואציה מסוימת בו תפסיד סרביה מחר לאסטוניה. במקרה בו ישראל מסיימת במקום השלישי היא תהיה עם מאזן של 6 ניצחונות ו-4 הפסדים, יחס ניצחונות של 0.6.

כדי להבטיח את העלייה תצטרך הנבחרת שלפחות שתיים מהנבחרות שיסיימו במקום השלישי בבתים האחרים יהיו עם מאזן של 4:4, כשבבית ג' זה יהיה המצב במקרה הטוב, ולכן ישראל תסיים מעל נציגת הבית. בבתים אחרים הסיטואציה היא קצת שונה, ואם הנבחרת שתסיים שלישית תהיה עם מאזן של 3:5, יחס ניצחונות 0.625, הנבחרת תהיה מעל ישראל.

בבית ב' במשחק הרלוונטי לנבחרת יתמודדו בנורקופינג שבדיה וגרמניה (18:00). הפסד של השבדים יקבע שהנציגה שתסיים שלישית בבית זה תהיה עם מאזן של 4:4, ואילו ניצחון שבדי, יעביר את ההכרעה על המאזן מבית זה למשחק בין גרמניה לאזרבייג'אן ביום שלישי הקרוב, שם תצטרך ישראל ניצחון גרמני.

בבית ד' יפגשו מחר בריגה לטביה וגיאורגיה (18:05). הפסד של אחת הנבחרות יוריד אותם למאזן 3:4, אך ביום המשחקים האחרון יפגשו הנבחרות הללו יריבות נחותות, והמפסידה, שתסיים ככל הנראה במקום השלישי בבית, תסיים עם מאזן 3:5, עדיף על ישראל בתסריט זה.

בבית ה' המפגש המעניין יהיה באנטוורפן שם יפגשו בלגיה ופינלנד (21:30). הבלגים, שיפגשו במשחק האחרון את אלבניה החלשה וצפויים לנצח בקלות, יודעים שניצחון על פינלנד יעלה אותם עם מאזן של 3:5 מהמקום השלישי. מנגד הפסד של הבלגים יעלה את ישראל, במקרה של ניצחון על סלובקיה.

בבית ו' ייפגשו במשחק לילי בעיר קוימברה, בה תשחק הפועל תל אביב בליגה האירופית בכדורגל, פורטוגל וטורקיה (22:30). הטורקים צריכים שני ניצחונות במשחקים הקרובים כדי להגיע למאזן של 3:5, וישראל יעדיפו לראות אותם מפסידים כבר מחר כדי לא לחכות להפסד במשחק הביתי מול צ'כיה בשלישי.

בשורה התחתונה נבחרת ישראל תעלה מחר אם תנצח את סלובקיה, וכך גם נבחרת סרביה אם תנצח את אסטוניה, ובמקביל אחת מהנבחרות הבאות – שבדיה, טורקיה או בלגיה תפסיד. בכל מקרה אחר, ההכרעה תידחה ליום המשחקים האחרון, ביום שלישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully