וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקדמות יורובאסקט: ישראל הביסה את איסלנד 75:92

הנבחרת נראתה לא טוב בפתיחה, אך כספי (22), אליהו (20) וטיוס (19) מנעו מבוכה גדולה ושמרו על חלום היורובאסקט

תקציר באדיבות ערוץ 1. עריכה: מיכאל ברגמן

זה לא היה יפה או מרשים במיוחד, אך בסופו של דבר נבחרת ישראל עשתה את המוטל עליה וניצחה הערב (רביעי) 75:92 את איסלנד ביד אליהו. חרף התקווה להשיג ניצחון בהפרש גדול יותר, אריק שיבק ושחקניו ידעו לחזור מפתיחה חלשה במיוחד, להימנע ממבוכה גדולה ולשמור על עמדת זינוק לא רעה בכלל ליורובאסקט 2013. כעת נותרו לישראל עוד שני משחקים בלבד בקמפיין: ביום שבת מול סלובקיה החלשה, וביום שלישי הבא מול סרביה.

שחקן נבחרת ישראל עומרי כספי. קובי אליהו
התוצאה הסופית מספקת, היכולת קצת פחות. כספי/קובי אליהו

את התוצאות המדויקות אותן תצטרך הנבחרת להשיג אם ברצונה להבטיח את הכרטיס לאליפות אירופה עוד קשה לחזות, שכן בהחלט ייתכן כי ישראל תהיה תלויה גם בתוצאות המשחקים מהבתים המקבילים. חדשות טובות הגיעו הערב דווקא מכיוונה של גרמניה, שניצחה את בולגריה - אחת היריבות הגדולות ביותר שלנו בקרב על המקום השלישי בבית המקביל - אך ברור לגמרי כי לפני כל החישובים המתמטיים, ישראל צריכה קודם כל לעסוק בעצמה. בשבת יהיו צריכים שיבק ושחקניו לנצח בהפרש גבוה את סלובקיה, ואז יגיעו למשחק האחרון של הקמפיין לקרב ישיר עם סרביה על המקום השני.

אלא שלמשך דקות רבות הערב, נראתה הנבחרת כמו זו של פתיחת הקמפיין, ולא כמו זו שניצחה את סרביה ומחצה את אסטוניה ביום ראשון, ולא מדובר כאן רק באחוזי הקליעה הרעים (25% ל-3, 61% מהעונשין). איסלנד הפתיעה וכבר הוליכה ב-9 הפרש בפתיחה, אך בהמשך הבדלי הרמות החלו להיות ניכרים, עומרי כספי, ליאור אליהו ואלכס טיוס ניצלו את הצבע הדליל של האורחת, וכמוהם גם עידו קוז'יקרו במשחקו הטוב ביותר בקמפיין. הגארדים לא ממש הופיעו - לא יוגב אוחיון ויותם הלפרין, גם לא גל מקל, רביב לימונד ויובל נעימי המחליפים - אך מול אחת משתי הנבחרות החלשות בבית, זה לא ממש שינה. את הערב הזה הנבחרת צלחה עם ציון "מספיק", אך אם ברצונה להבטיח את השתתפותה ביורובאסקט בקיץ הבא, היא תהיה פשוט חייבת להשתפר.

עוד בוואלה!

עם חבילת הסלולר של וואלה תשלמו פחות! בואו לחסוך

לכתבה המלאה
שחקן נבחרת ישראל בכדורסל, עידו קוז'יקרו. קובי אליהו
משחקו הטוב ביותר בקמפיין. קוז'יקרו/קובי אליהו

מהלך המשחק

רבע ראשון:

ישראל עלתה עם החמישיה הרגילה: יוגב אוחיון, יותם הלפרין, עומרי כספי, ליאור אליהו ואלכס טיוס. איסלנד עלתה ל-0:5 מהיר והציגה כושר קליעה טוב גם בדקות הבאות, כשבפיגור 15:9 נאלץ שיבק לקחת פסק זמן. כספי ואליהו, שפתחו את המשחק לא טוב, ירדו לספסל לטובת גיא פניני ואלישי כדיר, אלא שכוכב איסלנד יון סטפאנסון העלה את האורחת ל-11:20 מפתיע למדי. שיבק שלף מהספסל את רביב לימונד וגל מקל, וכספי ואליהו, ששבו לפרקט, צימקו ל-20:17 בתום הרבע הראשון, אותו סיימה ישראל עם אחוזי קליעה מחפירים: 6/23 (26%).

רבע שני:

סל ועבירה יפה של מקל צימק ל-23:22 בפתיחת הרבע, אולם איסלנד צלפה מבחוץ פעם אחר פעם ועלתה ל-22:29. כספי סוף סוף מצא את היד וצימק ל-29:27 מהפינה, ופחות או יותר היה היחיד שתפקד בישראל בדקות הללו, כשנקודות של אליהו השלימו סוף סוף את המהפך והעלו את הנבחרת ל-32:34. עידו קוז'יקרו קיבל דקות גם כן והיה לא רע, ישראל הידקה במעט את ההגנה והוליכה 36:42, אך אליהו החטיא מהקו פעמיים, ולחדרי ההלבשה ירדה הנבחרת כשהיא מוליכה 38:42.

שחקן נבחרת איסלנד בכדורסל, יקוב סיגורדרסון, מול שחקן נבחרת ישראל בכדורסל, יוגב אוחיון. קובי אליהו
פתחו בצורה מאוד מפתיעה. סיגורדרסון מול אוחיון/קובי אליהו

רבע שלישי:

אליהו סיפק דאנק יהפהפה ומיד הוסיף אסיסט לאלי-הופ של טיוס, ובפיגור 50:42 לקח המאמן האיסלנדי פסק זמן. יובל נעימי, שלא שותף בארבעת המשחקים האחרונים, עלה לדקות נדירות, הלפרין סיפק סוף סוף נקודות ראשונות, וטיוס קבע 49:59. קוז'יקרו עשה עבודה טובה בהגנה ובריבאונד ואף התכבד בנקודות שקבעו יתרון שיא - 50:64. נעימי החטיא ארבע שלשות פנויות שהיו יכולות לסייע לבריחה, ועם העליה לרבע הכמריע הוליכה הנבחרת 56:67.

רבע רביעי:

טיוס העלה את ישראל ל-62:75, 7:15 דקות לסיום, כשכספי סיפק אסיסט יפה לאמריקאי ומיד הטביע מצוין בעצמו כדי לקבוע 65:79. סטפאנסון וג'ייקוב סיגודרסון לא הרימו ידיים ונתנו לישראל לברוח יתר על המידה, אך כספי צלף יפה מבחוץ וקבע 72:88. ההפרש היה יכול לצמוח במעט עד הסיום, אך לבסוף, עם החטאה של כספי ממש עם הבאזר, זה נגמר ב-75:92.

סטטיסטיקה

קלעו לישראל: עומרי כספי 22 (4 מ-8 ל-2, 3 מ-4 ל-3, 6 ריבאונדים), ליאור אליהו 20 (9 מ-14 מהשדה, 2 מ-5 מהעונשין, 11 ריבאונדים, 5 אסיסטים), אלכס טיוס 19 (10 ריבאונדים, 3 חסימות), עידו קוז'יקרו 8 (5 ריבאונדים), רביב לימונד 7 (5 ריבאונדים), יוגב אוחיון 6 (1 מ-8 מהשדה, 8 ריבאונדים, 4 אסיסטים, 3 חטיפות, 4 איבודים), גל מקל 3, יותם הלפרין 3 (1 מ-5 מהשדה), אלישי כדיר 2, יובל נעימי 2 (15 דקות). גיא פניני שותף (8 דקות) ולא קלע.

בלטו באיסלנד: ג'ייקוב סיגורדרסון 21, יון סטפאנסון 20.

שחקן נבחרת ישראל בכדורסל, ליאור אליהו. קובי אליהו
20 נקודות ו-11 ריבאונדים. ליאור אליהו/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully