וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל קרובה לעלייה לאליפות אירופה: כל התרחישים

6.9.2012 / 0:35

גם אם הנבחרת תפסיד לסרביה היא אמורה לעלות ליורובאסקט. איך עולים מהמקום השני? איך מהשלישי? ומהו תרחיש הבלהות?

תקציר באדיבות ערוץ 1. עריכה: מיכאל ברגמן

צפו בתקציר המשחק

נבחרת ישראל קרובה מאוד לעלייה ליורובאסקט 2013 בסלובניה. הנבחרת של אריק שיבק עשתה צעד נוסף לקראת העלייה עם הניצחון 75:92 הערב (רביעי) על איסלנד, וכעת יודעת שניצחון על סלובקיה החלשה ביום שבת ביד אליהו יבטיח לה לפחות את המקום השלישי, שגם הוא עשוי להוביל לאליפות אירופה, במידה וישראל תסיים בין 4 הנבחרות בעלות המאזן הטוב ביותר במקום זה.

לפני שניגש להסתכל על הסיכוי להשיג את הכרטיס ממקום זה, אם הנבחרת תגבור גם על סרביה בחוץ, היא תעלה לאליפות מהמקום השני באופן ישיר. תסריט נוסף שיעלה את ישראל מהמקום השני הוא ניצחון של אסטוניה על סרביה ביום שבת בטאלין, ואז ישראל תעפיל לאליפות אירופה מהמקום השני גם אם תפסיד ב-15 הפרש בבלגרד. ומכאן, כל הסיפור קצת מסתבך.

מאמן נבחרת ישראל, אריק שיבק. קובי אליהו
לא יתנגד לעזרה מכמה נבחרות נוספות ביבשת. אריק שיבק/קובי אליהו

מקום שלישי – עם קצת עזרה מגרמניה

התסריט הריאלי ביותר כולל ניצחונות של ישראל על סלובקיה בשבת, וניצחון של סרביה על אסטוניה במקביל. במצב העניינים הזה, ישראל יודעת שהפסד בבלגרד ישלח אותה להסתכל על תוצאות הבתים האחרים. חשוב לציין שמה שיכריע בין הנבחרות במידה והן תסיימנה עם מאזן דומה הוא יחס הסלים ולא הפרש הסלים, ולאחר הורדת המשחק מול סלובקיה, שכנראה תסיים אחרונה, יחס הסלים של ישראל עומד על 1.141, ובתסריט כזה היא תחזיק במאזן של 4:4.

ישראל צריכה להקדים שני בתים על מנת לתפוס את המקום הנוכחי, ובית אחד אותו נקדים בוודאות הוא בית ג', בו מתחרות אוסטריה והונגריה על המקום השלישי. האוסטרים מחזיקים במאזן 3 ניצחונות ו-4 הפסדים, וכדי להשוות את מאזנם לישראל יצטרכו להדהים את קרואטיה, וגם אז יחס הסלים שלהם כעת הוא נחות. הונגריה רושמת מאזן של 2 ניצחונות ו-4 הפסדים, ואמנם תשפר את יחס הסלים הרע שלה במשחק החוץ בקפריסין, אך גם אם תנצח את קרואטיה בבית ותשווה את המאזן לישראל, היא לא תצליח לעקוף את שחקניו של שיבק.

בית נוסף אחריו עוקבים בישראל באדיקות הוא בית ב'. בבית זה המאבק על המקום השלישי הוא משולש בין שבדיה, בולגריה ואזרבייג'אן. האזרים מחזיקים במעמד חיובי של 3:4, אך יתארחו בגרמניה ביום המשחקים האחרון. ניצחון שלהם יעלה אותם, ואילו הפסד ישלח אותם למקום הרביעי, לאחר שבולגריה תגבור בבית על לוקסמבורג הגרועה. לשבדים יש מאזן 3:3, ומלבד נסיעה ללוקסמבורג לשיפור יחס הסלים, הם יארחו בשבת את גרמניה, וניצחון שלהם על הגרמנים יעלה אותם גם לאליפות אירופה.

רובין בנזינג שחקן נבחרת גרמניה. Petr David Josek, AP
נחזיק לו ולחבריו אצבעות. בנזינג, כוכב נבחרת גרמניה/AP, Petr David Josek

התסריט הראשון בו נציגת בית ב' תעקוף את ישראל הוא כזה שכולל ניצחונות של שבדיה ואזרבייג'אן על גרמניה, ואז המקום השלישי יהיה במאזן טוב יותר. תסריט שני כולל ניצחון של האזרים על הגרמנים והפסד של השבדים בתוספת ניצחון משמעותי על לוקסמבורג. במצב כזה השבדים יסיימו עם מאזן 4:4, לפני בולגריה בגלל בית פנימי, וייתכן מצב שהם יחזיקו ביחס סלים עדיף. בכל מקרה, הפסד של האזרים לגרמנים באולדנבורג, יקבע כי נציגת בית ב' תהיה מתחת לישראל בדירוג הפנימי.

גם בית ו' עשוי לבוא לטובת ישראל, כשנבחרת טורקיה המדורגת שלישית מחזיקה במאזן 3:3, עם יחס סלים נחות. הטורקים יתארחו בפורטוגל, ויארחו את צ'כיה שכבר עלתה לאליפות אירופה, ואם יאבדו משחק אחד, ישראל צפויה לעקוף אותם. מצב דומה נמצא בבית ב', בו בלגיה תצטרך לנצח את המשחקים מול פינלנד החזקה בבית ואלבניה החלשה בחוץ כדי להחזיק במאזן טוב יותר משל ישראל. הפסד אחד של הבלגים יעביר את ההכרעה ליחסי סלים, אך המשחק מול אלבניה עשוי לבוא לטובתם.

בבית ד' המצב קצת פחות מעודד. המפסידה בהתמודדות בין גיאורגיה ללטביה תחזיק במאזן של 4 ניצחונות ו-3 הפסדים, אך שתיהן תתמודדנה במחזור האחרון מול נבחרות נחותות. גיאורגיה תארח את הולנד בטביליסי בעוד לטביה תצא למשחק חוץ בבוקרשט מול רומניה.

בשורה התחתונה, נבחרת ישראל תלויה קודם כל בעצמה, וברור לגמרי כי קודם כל היא תהיה חייבת לנצח את סלובקיה. אחרי יום המשחקים בשבת יהיה אפשר לקבל תמונה ברורה יותר, אך נכון להיום מצבה של הנבחרת הוא מצוין, כשמשחק המפתח יהיה ההתמודדות בין גרמניה לאזרבייג'אן ביום שלישי. אם הגרמנים לא ישמטו את המשחק, ישראל תהיה בסלובניה. אחרת, נצטרך להיפגש פה פעם נוספת ולשלוף את המחשבונים.

שחקן נבחרת ישראל עומרי כספי. קובי אליהו
בשורה התחתונה, הגורל של ישראל נמצא בידיה. כספי/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully