וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש בעיה? דברו עם פרננדז, גוטמן, גרנט, קשטן, נמני, אוחנה

5.9.2012 / 14:30

יואב זיו הוא שחקן מרתק. הכתבים לא מתים עליו, אבל המאמנים הולכים איתו פעם אחר פעם. אחרי גל הביקורות המחודש נגדו בעקבות הזימון לנבחרת, הוא מתפנה לענות לכולם. תקרית הנעל בסטוק? ” מי שרצה הפך זאת לפרשה, זה היה קוריוז תקופתי ביו-טיוב”. ראיון

יואב זיו כבר היה מוכן לזה. הזימון המחודש שלו לנבחרת ישראל, בעקבות היכולת הטובה שלו בפתיחת העונה עם מכבי תל אביב, העיר מחדש את מבקריו. אותם אנשים שירדו עליו בבית"ר ירושלים, מכבי תל אביב וכעת עם חזרתו לנבחרת ישראל. עם השנים, זיו נשמע מאוד בטוח בעצמו. "אני ראוי לזה, אני ראוי להיות מוזמן לנבחרת. הזמינו אותי בזכות ולא בחסד. אני בנבחרת כי אני ראוי לזה. אני לא רוצה להכתיר לעצמי כתרים, ולא להיפך".

שחקן מכבי תל אביב יואב זיו מול שחקן מכבי חיפה אדין צוצאליץ'. ברני ארדוב
"אני לא רוצה להכתיר לעצמי כתרים". זיו/ברני ארדוב

***

השיח סביב זיו הוא מרתק. כתבי הספורט אף פעם לא סגדו לו, אבל מאמני הכדורגל תמיד הלכו איתו, והאחרון שבהם הוא אלי גוטמן, שזימן אותו לנבחרת ישראל וכנראה מייעד לו את חולצת ההרכב במשחק מול אזרבייג'אן. מבחינת זיו, הדיסונסס הזה בין יחס העיתונאים וחלק מהאוהדים, להחלטות המאמנים, הוא כתב ההגנה הטוב ביותר שלו.

"שיבקרו", הוא ממשיך. "כששיחקתי בבית"ר נהניתי מאוד נהנה לשמוע חוות דעת מעידן טל, אריק בנאדו, דוד אמסלם ואיציק קורנפיין. קיבלתי אותה אחרי משחק וידעתי להתמודד איתה. היום אני משוחח עם גל אלברמן ושרן ייני, אמנם לא שחקן מבוגר אבל תמיד כיף לדבר איתו. גם שחקן כמו אבי סטרול יכול להעיר. אני יודע מה אני מקבל מהם ולא מחפש פידבקים. רק את האמת. מהתקשורת אני מנסה להתעלם".

"לא חשוב לי מה כותבים, אבל הבעיה היא שזה בסוף תמיד מגיע אליי. אנחנו מדינה קטנה. פעם זה מגיע אליי מהשכן ופעם מהדוד. במדינה כמו שלנו קשה להיות מנותק וזה מגיע אליי. תמיד ידעתי לקבל הערות ממאמנים. האוהדים נחלקים לשני סוגים. אלה שמבינים באמת את המשחק ויודעים לבקר, ואלה שמושפעים ממה שהתקשורת כותבת. אף פעם לא חיפשתי את הקרבה לאנשים הנכונים כדי לקבל עודף פרגון. אני תמיד אומר שחשובה לי האובייקטיביות, שלא יפרגנו כשלא צריך, אבל גם שלא ייפגעו בכוונה. אתה יודע כמה מאמנים עברתי?".

יואב זיו שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
"אף פעם לא חיפשתי את הקרבה לאנשים הנכונים כדי לקבל עודף פרגון". זיו/קובי אליהו

***

לא סתם זיו מציין שמות של אנשי מקצוע. בזכות דעתם בסופו של דבר הוא שרד כמעט את כל המהפכות, למשל במכבי תל אביב. נמני, איוניר ועכשיו גרסיה. הכתבים רומזים כל הזמן שגרסיה צריך או עומד להביא לו מחליף, אבל זיו שם. שורד גם את מסע הרכש החדש במכבי תל אביב, בדרכו להרכב נבחרת ישראל.

"שרדתי מהפכות גם בבית"ר. אני מזכיר לך, הגעתי לשם בתקופת פניג'ל, לא בתקופה של ארקדי. כלומר, לא באתי לשם בשביל הכסף הגדול. בית"ר עברה הרבה מאוד שינויים. מתוך מאה אוהדים שמבקשם ממני להתעלם, תמיד ידברו בתקשורת על האחד שמקלל אותי ביציע. ביקורת בעולם העיתונות אני מקבל משלום תקווה, אוחנה וברקוביץ', אותם אני לוקח אותה ברצינות. זאת ביקורת מקצועית".

"אני מתייחס רק למה שמאמנים חושבים עליי. גרנט העלה אותי מהנוער, זאת הקדנציה השניה שלי אצל גוטמן. עברתי אצל מוטי איווניר ואוחנה, פרננדז בשתי קדנציות, שום, מזרחי בשתי קדנציות, נימני וגם מאמנים זרים בבלגיה. אבל מה? כשאני חוזר מבלגיה, אנשים אומרים לי שחזרתי מהספסל של בלגיה כי נכשלתי, למרות שהעובדות הן אחרות. עובדתית, שיחקתי שם יותר מ-90 אחוז מהמשחקים, וכל עוד הייתי כשיר פתחתי בהרכב. רגע, שכחתי את ניר לוין, גיא עזורי וכמובן דרור קשטן בנבחרת. למה אני מספר את כל זה? כדי שתבינו שעברתי מספיק מאמנים בכירים כדי לקבל הערות מקצועיות ממי שצריך, ולא לספור את מה שכותבים עליי. לומר לך שאני מרוצה מהביקורות? זה יהיה שקר".

העונה חזרת לכושר, ועדיין כותבים נגדך.

"עצם השאלה מבססת את מה שאני אומר. מה זה אומר 'חוזר לכושר'? לא הייתי בכושר לפני? כולם אומרים לי שחזרתי לעצמי, כי זה מה שזכור מבחינה תקשורתית. זה נחרט לכולם שחזרתי. אי אפשר לומר שהעונה שעברה הייתה שנת שיא אחרי מה שעברנו בסוף העונה שעברה. כשאתה מסיים עונה בצורה כזאת אתה לא יכול לקרוא לה עונה טובה, בטח לא במכבי תל אביב. בעונה שעברה לא עמדנו בשום אחת מהציפיות. אבל שוב, זאת לא הייתה עונה גרועה".

תקרית הנעל בסטוק לא הוסיפה.

"לא נעשה לי עוול, היה ונגמר. הורחקתי בצדק. לא היה שום דבר מכוון ולכן העונש שקיבלתי היה מידתי. מי שרצה הפך את זה לפרשה, יש כאלה שעשו מזה משהו גדול. זה היה קוריוז תקופתי ביוטיוב. אזכור את זה כמו הרבה רגעים טובים ורעים. נכון להיום יש לי הרבה יותר טובים".

מאמן נבחרת ישראל אלי גוטמן. ברני ארדוב
קנדציה שנייה של זיו תחתיו. גוטמן/ברני ארדוב

***

זיו מקווה שאחרי שני המשחקים הבאים של הנבחרת, הוא ישתלט על עמדת המגן השמאלי של הנבחרת לקמפיין. זיו עבר הסבה במהלך הקריירה לעמדה הזו, ומי כמוהו יודע למה חסרים לנו עוד שחקנים טובים בעמדה הזו, עמדה בה אלי גוטמן נוטה לנסות את בלמים מסוגו של רמי גרשון.

"מהיכן נובע המחסור במגינים שמאליים? קודם כל יש פחות שחקנים עם רגל שמאל פיזית. דבר שני, צריך לגדל ולחנך יותר שחקנים להיות מגנים. אלעד גבאי הוא יוצא מן הכלל, אבל לפי מיטב ידיעתי התחיל את הקריירה כשחקן התקפה. לאורך השנים לא הייתה בעיה בעמדה הזאת, אבל עובדה שנג'ואן גרייב ומשה גלאם הוסטו מעמדות קדמיות יותר. אדורם קייסי היה מגן שמאלי טבעי מצוין. צריך להתחיל הכל מלמטה. הילדים רוצים להיות חלוצים, צריך להסביר להם שיש חשיבות לעמדה הזאת".

האם הנבחרת הזו יכולה לעשות משהו בבית עם רוסיה ופורטוגל?

"רוסיה ופורטוגל החזקות בבית, זה ברור, אבל אנחנו באים כנבחרת לאומית, כדי לייצג את המדינה כיחידה אחת. אנחנו רוצים ומבקשים שכולם יהיו שותפים להרגשה הזאת. לפני שמדברים על רוסיה, צריך לעבור את האזרים. זה משחק חוץ לא קל, לא צריך להמעיט בערכם. ננסה לחזור עם שלוש נקודות, ואז נחשוב מה עושים כדי לנצח את רוסיה".

שחקני נבחרת ישראל מהראן ראדי, איתן טיבי, גל אלברמן, יואב זיו. ניב אהרונוסון, ניב אהרונסון
"רוצים לייצג את המדינה כיחידה אחת". זיו/ניב אהרונסון, ניב אהרונוסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully